Permalänk
Medlem

Jag får säga min mening.

Och vill han som undrade tror på det eller inte, ja det är upp till han.
Han avgör ju ändå själv om han vill prova eller inte.

Eftersom det knappt är 1cm mellan min nordbrygga och kylaren och nordbryggan på hans är synligt mycket högre än min så tvivlar jag på att det funkar.

http://i.neoseeker.com/neo_image/155667/article/gaigabyte_ga_...

På denna bilden som du länkade till så passar den ja, men jag vill se att den passar på andra hållet!
Då denna kylningen på nordbryggan är dubbelt så hög som min!
Det rätta hållet! Det var det hållet jag menade.

Och det är klart en tuniq tower passar då den är högre vid pipsen än TRUE.
Men det syns på bilderna att han har fått böjja lite på kylaren för att den ska passa så fläkten blåser bak i chassie, mot kontakterna.

Men som sagt jag får säga min mening och kommer fortsätta att göra det.

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajsarn
Jag får säga min mening.

Och vill han som undrade tror på det eller inte, ja det är upp till han.
Han avgör ju ändå själv om han vill prova eller inte.

Eftersom det knappt är 1cm mellan min nordbrygga och kylaren och nordbryggan på hans är synligt mycket högre än min så tvivlar jag på att det funkar.

http://i.neoseeker.com/neo_image/155667/article/gaigabyte_ga_...

På denna bilden som du länkade till så passar den ja, men jag vill se att den passar på andra hållet!
Då denna kylningen på nordbryggan är dubbelt så hög som min!
Det rätta hållet! Det var det hållet jag menade.

Och det är klart en tuniq tower passar då den är högre vid pipsen än TRUE.
Men det syns på bilderna att han har fått böjja lite på kylaren för att den ska passa så fläkten blåser bak i chassie, mot kontakterna.

Men som sagt jag får säga min mening och kommer fortsätta att göra det.

Det uppskattas tyvärr inte när någon annan gissar och tror saker när dom "säger sin mening". Du får gärna säga din mening, men sitt INTE och gissa på svar som det redan finns ett korrekt svar för. Det är inte så det funkar.

Som jag skrev, detta är inget vi ska behöva diskutera, då det redan funkar.

Jag skrev ÄVEN att du har google till ditt befogande för att se att det funkar! Jag orkar inte sitta och leta åt någon som tror sig veta något annat. Som jag skrev redan innan så funkar det åt BÅDA hållen, så snälla läs!

http://www.tomshardware.co.uk/forum/244344-11-ultra-extreme-t...

Läs och se vad han säger också. "Here you go: (I've since changed the mounting orientation to "parallel" to the ram). It will fit either way. "
Det passar alltså åt båda hållen.

http://icrontic.com/forum/attachment.php?attachmentid=23486&d...

Leta gärna själv nästa gång.. Det blir mycket enklare och så slipper du skämma ut dig själv vid just såna här tillfällen.

Förlåt, men jag tappar verkligen humöret när någon ska sitta och tro eller spekulera över något som det redan finns ett bra svar på. Skulle vi sitta och tro saker varje dag så skulle vi aldrig få något korrekt svar på saker och ting i detta forumet, då hade jag aldrig hängt här heller under alla dessa år.

Men ja... jag kanske får fel om du spekulerar lite mer..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Letar lämpliga minnen till detta mobo! 2x2GB så snabbt som möjligt då FSX verkar rätt CPU- och minneskrävande.

Har tittat på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347131 Corsair dominator PC8500. Nån som vet om de funkar eller ej? Gigabytes hemsida listar inga 2-gigsmoduler som fungerande.

Åsikter? Måste man köra fläkten för att köra dom i PC8500?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

dom verkar ju som ett smart alternativ... ångrar själv mina 4x1gb 6400 om någon är intresserad av dom så hojta till

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Hej!
Först, kanske hör inte denna post hemma i tråden (någon moderator får väl säga till hehe)

Men eftersom vi alla troligtvis använder detta kort så kanske det kan vara att värde och fråga:
vilket grafikkort som gäller för nyinköp. ATI eller NVIDIA?
ATI 3870 eller NVIDIA 8800, 9200 etc. JAg speral mest COD4, IL2 och Lock-on. (22" skärm) Skulle vara kul att höra "hands-on" erfarenhet av ovanstående kort.

Permalänk
Medlem

tja, med tanke på endast en x16-port så spelar väl crossfire ingen roll. själv kör jag 8800GT och det rullar fint kanse ett X2-kort kan vara av intresse?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz

Förlåt, men jag tappar verkligen humöret när någon ska sitta och tro eller spekulera över något som det redan finns ett bra svar på. Skulle vi sitta och tro saker varje dag så skulle vi aldrig få något korrekt svar på saker och ting i detta forumet, då hade jag aldrig hängt här heller under alla dessa år.

Men ja... jag kanske får fel om du spekulerar lite mer..

Håller med dig Skillz.
detta forum är numera fyllt av noobs och fanboys som för mest höll till i gkortsforat där de tjaffsade om Nvidia eller Ati var bäst.
Du har testat saken och du vet, men det godtages ej ??

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Håller med dig Skillz.
detta forum är numera fyllt av noobs och fanboys som för mest höll till i gkortsforat där de tjaffsade om Nvidia eller Ati var bäst.
Du har testat saken och du vet, men det godtages ej ??

Ok, jag förstår. Ska inte posta mer i detta forum.... om ni nu är så skitviktiga. Ursäkta.

Jag har jobbat med mjukvara sedan 1985, är ingen dj.... nybörjare. Om du lär dig lika mycket som jag har glömt om detta så ska du vara glad......

Det finns faktisk en point med att fråga om Nvidia eller ATI för de som spelar typ Lock-on. SOM INTE handlar och överklocking utan om kompabilitet etc..

Det är inte ofta jag använder starka ord på internet forum, men FUCK OFF Bogey. Föresten du har ett passande namn.

Fan vad arg jag blir......... hatar denna typ. fanboy.... vad fan är det.... tror du att jag beundrar googlare eller.

Jag kollar på detta forum för att lära mig något. Har inte så bra koll på hårdvara. Men om detta ska vara en klubb för inbördes beundran så är det synd vissa här HAR stora kundskaper som jag har lärt mig av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midju
Ok, jag förstår. Ska inte posta mer i detta forum.... om ni nu är så skitviktiga. Ursäkta.

Jag har jobbat med mjukvara sedan 1985, är ingen dj.... nybörjare. Om du lär dig lika mycket som jag har glömt om detta så ska du vara glad......

Det finns faktisk en point med att fråga om Nvidia eller ATI för de som spelar typ Lock-on. SOM INTE handlar och överklocking utan om kompabilitet etc..

Det är inte ofta jag använder starka ord på internet forum, men FUCK OFF Bogey. Föresten du har ett passande namn.

Fan vad arg jag blir......... hatar denna typ. fanboy.... vad fan är det.... tror du att jag beundrar googlare eller.

Jag kollar på detta forum för att lära mig något. Har inte så bra koll på hårdvara. Men om detta ska vara en klubb för inbördes beundran så är det synd vissa här HAR stora kundskaper som jag har lärt mig av.

Äh låt dom känna sig viktiga här inne, dom är säkert svaga någon annastans.

Du vet din grej och dom verkar veta sin grej men jag tycker dom kan framföra det lite "smidigare" om man säger så.

Och inte snacka skit om folk härinne, då försvinner stämmningen garanterat!

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Jamen för helvete...här är det ingen som är skitviktig förutom de små fanboysen som tror de vet något.

Kolla regdatum på Skillz som är en av de mest kompetentare här...säger han och tom ger fotos på detta, att han testat de saken du du din... betvivlar, så får du väl tammefan tro på detta och sluta yra om vad f.. du nu harf funderarat över..

Du har hållt på med mjukvara sen 85 ? inser du att du pratar med folkm som byggt datorer sen innan dess ?
Öppna ögonen och håll käften tills du vet något ,är rådet.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

tycker vi pratar om det tråden handlar om nu? blev dålig stämning här...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajsarn
Äh låt dom känna sig viktiga här inne, dom är säkert svaga någon annastans.

Du vet din grej och dom verkar veta sin grej men jag tycker dom kan framföra det lite "smidigare" om man säger så.

Och inte snacka skit om folk härinne, då försvinner stämmningen garanterat!

Vi lägger ner detta. Jag ber om ursäkt för mitt språkval. (menar det verkligen)
ok Bogey?

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att alla som har meningsskiljaktigheter tar det i PM så tråden kan handla om det den är tänkt; GA-P35-DS4.

Tycker ni inte det känns trist att folk håller på och svär åt varandra i en tråd som ändå blir läst av väldigt mycket folk?

Säg nu om kompletts minnen; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347131 Corsair dominator PC8500 passar bra till detta mobo istället, samt om man verkligen behöver köra med fläkten om man kör dom i PC8500 så blir jag glad

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

De bör fungera, eftersom de fungerar för mig. Sen kan man diskutera om det är värt priset, eftersom det finns PC6400-minnen som klarar samma frekvenser. Man får pynta för att känna sig "säker". De gillar iaf inte tighta timings vid högra frekvenser, däremot går höga frekvenser vid default-timings bra.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk

Tack för hjälpen skillz! Blir väl en 120 extreme för mig då. För så som jag fattade (skummade igenom det lite snabbt idag, ska läsa ordentligt imon) så är det lika tight att få in en 120 extreme som en tuniq 120? Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem

NH-U12P funkar på rev 2.0
skitbra kylare (bäst i sweclockers test om jag inte minns fel) och kostar ungefär lika mycket som 120 extreme. men du väljer ju självklart själv.

Visa signatur

Permalänk

När jag kollar testet så är det 120 extreme som kyler bäst med en fläkt på låg hastighet. Men den är inte med i testet utan är väl bara som referens om jag inte fel för mig? Ligger den inte emot någonstans eller? Har du samma kylfläns som jag har, har inte kol vad för rev jag har Har rev 1.0 tror jag.

Har samma kylare som denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334478

Så är ni 100 säkra på att en 120 extreme passar vertikalt utan några ingrepp. Eller det kommer att ligga emot någonstans?

Permalänk
Medlem

vertikalt hurdå? så att luftflödet blir vertikalt eller att långsidan pekar vertikalt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svenn3SaataN
När jag kollar testet så är det 120 extreme som kyler bäst med en fläkt på låg hastighet. Men den är inte med i testet utan är väl bara som referens om jag inte fel för mig? Ligger den inte emot någonstans eller? Har du samma kylfläns som jag har, har inte kol vad för rev jag har Har rev 1.0 tror jag.

Har samma kylare som denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334478

Så är ni 100 säkra på att en 120 extreme passar vertikalt utan några ingrepp. Eller det kommer att ligga emot någonstans?

Det var det vi tala om, den med stora kylningen.

Det funkar fortfarande åt båda hållen på den tidigaste revisionen.

Har man crazy cool så finns det i manualen om hur man tar bort det (måste man ta bort för att få dit backplaten) men det passar, inga problem. Läs svaren innan jag givit så slipper jag upprepa svaren. Vertikalt?
Funkar lodrätt och vågrätt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajsarn Äh låt dom känna sig viktiga här inne, dom är säkert svaga någon annastans. Du vet din grej och dom verkar veta sin grej men jag tycker dom kan framföra det lite "smidigare" om man säger så. Och inte snacka skit om folk härinne, då försvinner stämmningen garanterat!

Jag känner mig inte viktig på något sätt som du spekluerar kring, eftersom du spekulerar om allt, tydligen, kan mattor flyga?

Jag tycker själv att du kan framföra dina spekulationer för dig själv och inte på forum där folk helst kräver ett korrekt svar och inte någon som GISSAR.

Inte vill man ha ett osäkert svar heller där någon amatör sitter och gissar. DU kommer lära dig sinom tid om hur stor och viktig skillnad det är mellan spekulationer/gissningar och att egentligen kunna säga Ja eller Nej.

Och det är du som fortsatte diskutera detta trots att jag skrev att det INTE var något vi skulle behöva diskutera, så det är DU som lyckas få det till en dålig stämning bara för att du ska vara envis med att framföra något som du INTE har koll på för fem öre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david nordberg Jag föreslår att alla som har meningsskiljaktigheter tar det i PM så tråden kan handla om det den är tänkt; GA-P35-DS4. Tycker ni inte det känns trist att folk håller på och svär åt varandra i en tråd som ändå blir läst av väldigt mycket folk? Säg nu om kompletts minnen; http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347131 Corsair dominator PC8500 passar bra till detta mobo istället, samt om man verkligen behöver köra med fläkten om man kör dom i PC8500 så blir jag glad

De passar utmärkt på ds4, med eller utan fläkten, fläkten ska inte behövas vid hastigheter om PC2-8500.

midju: varför tog du åt dig !? Eller vart kom du in i bilden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var det vi tala om, den med stora kylningen.

Det funkar fortfarande åt båda hållen på den tidigaste revisionen.

Har man crazy cool så finns det i manualen om hur man tar bort det (måste man ta bort för att få dit backplaten) men det passar, inga problem. Läs svaren innan jag givit så slipper jag upprepa svaren. Vertikalt?
Funkar lodrätt och vågrätt

Jag känner mig inte viktig på något sätt som du spekluerar kring, eftersom du spekulerar om allt, tydligen, kan mattor flyga?

Jag tycker själv att du kan framföra dina spekulationer för dig själv och inte på forum där folk helst kräver ett korrekt svar och inte någon som GISSAR.

Inte vill man ha ett osäkert svar heller där någon amatör sitter och gissar. DU kommer lära dig sinom tid om hur stor och viktig skillnad det är mellan spekulationer/gissningar och att egentligen kunna säga Ja eller Nej.

Och det är du som fortsatte diskutera detta trots att jag skrev att det INTE var något vi skulle behöva diskutera, så det är DU som lyckas få det till en dålig stämning bara för att du ska vara envis med att framföra något som du INTE har koll på för fem öre.

De passar utmärkt på ds4, med eller utan fläkten, fläkten ska inte behövas vid hastigheter om PC2-8500.

midju: varför tog du åt dig !? Eller vart kom du in i bilden?

Det var detta med NVIDIA och ATI. Fick hjärnsläpp. Omdömet blev tydligen BSOD. Har skickat pm med ursäkt.

En annan sak: Under inställning av spänning till kretsarna finns det en rad som heter (tror jag) Loadline calibration, vilken funktion har detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det var detta med NVIDIA och ATI. Fick hjärnsläpp. Omdömet blev tydligen BSOD. Har skickat pm med ursäkt.

En annan sak: Under inställning av spänning till kretsarna finns det en rad som heter (tror jag) Loadline calibration, vilken funktion har detta?

Aha, då förstår jag Tråden gick av

Loadline Calibration...
I vanliga fall när man ställer in vcore, så får man en drop. Så när man t.ex ställer in, vi tar 1.35v som ett exempel, så blir den aktuella spänningen oftast kring 1.31v och inte 1.35v. Loadline Calibration gör så att den "droppen" inte befinner sig i lika stor form vid load och vid inställning, så när du sätter den på enable så blir det mycket närmare det befintliga värdet man ställt in så ställer man in 1.35 så får du 1.345 eller 1.35.
Och när man sätter processorn i 100% load så sjunker även vcore ett snäpp, denna drop förminskas också och lägger sig på en mer stabil spänning, så man inte ska få ett instabilt system vid t.ex överklockning och när man sätter press på processorn.

Är det något som är oklart av det jag skrev så säg till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Aha, då förstår jag Tråden gick av

Loadline Calibration...
I vanliga fall när man ställer in vcore, så får man en drop. Så när man t.ex ställer in, vi tar 1.35v som ett exempel, så blir den aktuella spänningen oftast kring 1.31v och inte 1.35v. Loadline Calibration gör så att den "droppen" inte befinner sig i lika stor form vid load och vid inställning, så när du sätter den på enable så blir det mycket närmare det befintliga värdet man ställt in så ställer man in 1.35 så får du 1.345 eller 1.35.
Och när man sätter processorn i 100% load så sjunker även vcore ett snäpp, denna drop förminskas också och lägger sig på en mer stabil spänning, så man inte ska få ett instabilt system vid t.ex överklockning och när man sätter press på processorn.

Är det något som är oklart av det jag skrev så säg till.

Tack för svaret.
Du har koll på läget. Många Cred till dig.

Senaste cpu jag hade lite mera koll på var Motorola 68000 (ett tag sedan)

Permalänk
Medlem

Sådärja, SP1 installerades igår, har engelskt Vista 64.

Nu är FireWire problemet BORTA, det fungerar som det ska göra.

Gigabyte supporten sa att det var OSet som strulade, de hade rätt.

Kopierade över en 4 GB fil till min externa drive, via FW400, hastigheten sjönk aldrig under 35 MB/s, förr fick jag 600 KB/s. Så, nu flyyyyyger det, jag är så jäkla glad. Nu är allt perfekt, finns inget skäl att grina längre.

Vad gäller cpukylaren så var pajsen just en sådan, jag kör den kylaren vänd så att fläkten sitter över minnena, med andra ord, det går. Har du minnen med en stooor kylare går det nog inte, nu gissar jag. Mina xms2 går in precis i alla fall.

Så alla barn, lyssna på Skillz han brukar veta vad han pratar om.

Så jäkla nice, fick precis tillbaka två fina drivar, har inte gått att använda förut med den usla FW prestandan under Vista.

Permalänk
Medlem

Får inte min dator att starta, bootar om strax efter att grafikkortsfläkten kör igång. Nån som har nån ide om vad som är fel? Satte ihop igår kväll, har inte lyckats få igång det

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

för lite kräm?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClaesB
Sådärja, SP1 installerades igår, har engelskt Vista 64.

Nu är FireWire problemet BORTA, det fungerar som det ska göra.

Gigabyte supporten sa att det var OSet som strulade, de hade rätt.

Kopierade över en 4 GB fil till min externa drive, via FW400, hastigheten sjönk aldrig under 35 MB/s, förr fick jag 600 KB/s. Så, nu flyyyyyger det, jag är så jäkla glad. Nu är allt perfekt, finns inget skäl att grina längre.

Vad gäller cpukylaren så var pajsen just en sådan, jag kör den kylaren vänd så att fläkten sitter över minnena, med andra ord, det går. Har du minnen med en stooor kylare går det nog inte, nu gissar jag. Mina xms2 går in precis i alla fall.

Så alla barn, lyssna på Skillz han brukar veta vad han pratar om.

Så jäkla nice, fick precis tillbaka två fina drivar, har inte gått att använda förut med den usla FW prestandan under Vista.

Grattis! Glad för din skull att det funkar som det ska nu!

Och tack för komplimangen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Får inte min dator att starta, bootar om strax efter att grafikkortsfläkten kör igång. Nån som har nån ide om vad som är fel? Satte ihop igår kväll, har inte lyckats få igång det

Har du satt i CPU-kabeln (4pins/8pins strömförsörjningen som ska sitta till vänster om CPU-sockeln) ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, har satt i 8-pin kabel och ATX 24 pin. Kör endast med moderkort, CPU, minne och grafikkort för att inget annat ska störa. Har satt i 6-pins kabeln till grafikkortet också. Utan 8-pin kabel bootar den inte om men det händer inget annat heller.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, har satt i 8-pin kabel och ATX 24 pin. Kör endast med moderkort, CPU, minne och grafikkort för att inget annat ska störa. Har satt i 6-pins kabeln till grafikkortet också. Utan 8-pin kabel bootar den inte om men det händer inget annat heller.

Ok, bra.

Har du kopplat in någon PC-speaker? Tänkte så du kan underlätta felsökandet med hur många korta/långa pip det kommer, om det nu ens kommer några.

Prova dra ur minnesstickorna och tryck i dom ordentligt igen, kolla även så att cpu-kylaren sitter fast ORDENTLIGT och inte det minsta snett för det kan skapa problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Högtalaren är inkopplad, inga pip.

Jag har tagit ur och satt i minnena många gånger, har testat båda separat i alla minnesplatser, hjälpte inte.

CPU-kylaren är fastskruvad och allt, men jag har inte lagt på nån kylpasta än, ska göra det när det funkar så att jag kan sätta in det i lådan (ligger på bordet just nu)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Högtalaren är inkopplad, inga pip.

Jag har tagit ur och satt i minnena många gånger, har testat båda separat i alla minnesplatser, hjälpte inte.

CPU-kylaren är fastskruvad och allt, men jag har inte lagt på nån kylpasta än, ska göra det när det funkar så att jag kan sätta in det i lådan (ligger på bordet just nu)

Kör du UTAN kylpasta!? Hela grejen med kylpasta är för att man ska kunna överföra värmen mellan processor och kylare, kör du utan så kan den bli Väldigt varm beroende på hur konkav just din processors IHS är. Det Kan vara problemet för dig, att den inte startar, men behöver inte vara det. Däremot verkligen ingen bra idé att prova utan kylpasta må jag säga.
Det brukar även vara lättare att installera moderkortet i lådan med kylaren redan monterad på moderkortet innan, så mitt tips är att sätta på kylpasta direkt och testa igen, sen låta kylaren sitta på medans du installerar moderkortet sen.

Visa signatur