Ursprungligen inskrivet av kajkas1
Jag stängde ner datorn för en drygt timme sedan och nu när jag sätter igång så finns det ingen drivrutin för nätverkskortet i datorn, den är helt borta. Kapoff. Nätverkskortet som jag har är; LAN EN1207D-TX PCI RJ45 ACCTON 10/100 WOL.
Jag gick in på Acctons sida och ladda hem drivrutinen (EN1207D / EN2242A) som skall fungerar för mitt kort Hittills gick allt bra. I mappen för "XP" är det fyra stycken filer. ACCO7D.SYS, NETACC07.CAT, NETACC07.INFO och WINXP.TXT.
Tidigare har jag råkat ut för samma problem förr och då har jag för mig, vet ej om det stämmer, att jag bara vänsterklickade på filen med filändelsen .INF och valde sedan installera i menyn som dyker upp. Enkelt. Men när jag gjorde detta denna gång händer ingenting. Det kommer inte upp någon ny drivrutin. Den säger ingenting överhuvudtaget. Måste jag in under enhetshanteraren för att göra detta? Har jag glömt något?
Tack och lov är det inte min dator som har problemet, men jag undrar varför det dyker upp och hur jag löser det. Det känns jättekonstigt att drivrutiner försvinner bara för att man stänger av sin dator i några timmar. Har det hänt er någon gång?
Tack på förhand! (en GRYM belöning till den som lyckas hjälpa mig med detta irriterande problem.)