Permalänk
Medlem

22 Juli

Tjenare..

Någon som har bra koll på hur prissänktningen kommer fungera, hur mkt kommer alla priser sänkas?

Ska köpa en ny dator och funderar på om det är värt att vänta till 22a juli för att då köpa en Intel Core 2 QUAD Q6600, istället för att köpa en Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz nu.. Vill verkligen köpa min dator nu, men om det kommer bli en stor prissänkning så måste det ju nästan vara värt att vänta, visst?

Permalänk
Medlem

Vänta dig inte en omedelbar prissänkning hos svenska återförsäljare, och vänta dig inte att priserna sänks proportionellt till tillverkarens priser.

Men det är ändå värt att vänta, man blir nästan utskrattad om man talar om att köpa en processor innan 22 Juli

Permalänk
Medlem

Okej, ungefär vad kan man vänta sig här? när och ungefär hur mycket, vill veta om det är värt väntan=)

Permalänk
Medlem

De vill jag också veta!

Permalänk

Köp en processor nu och kör CTRL+Z den 22 juli och köp en ny då. Alternativt öppet köp. Nej skämt o sido. Vänta och se om det inte är riktigt aktuellt.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Hmm inga nya nyheter ang säkningen? någon som vet nåt? =P perkele är ju nyfíken på vad som vankas!

Fick ett mail från datorbutiken och dom sa 5% - 20% beroende vilken, men mer sa dom inte..hmm

Tänkte ifall någon har nåt mer att komma med?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tja förutom att de sänker priserna på de nuvarande processorerna så kommer det ut nya med en FSB på 1333MHz. Jag kommer förmodligen inhandla en E6550, verkar vara en mycket bättre affär än E6600 är nu.