Permalänk
Avstängd

sommarjobbar som brevbärare , tjänar 96kr i timmen +12%sem ers. Kör även en lördagskörning som tar ca 1 timme på lördagar men får 3 timmar betalt med ob och allt så det blir runt 500 spänn där också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
måste man inte vara ingenjör för att vara driftledare?

driftelare inte driftledare dvs automationselektriker som ser till att anrikning och kulsinterverken fungerar som de ska inom el och styrsystemet. Åker ut på de mest akuta jobben.

Permalänk
Medlem

tjänar ~96kr/h där jag jobbar nu.
slutar nästa fredag, då börjar man riktigt jobb ist. whie

kanske skulle tillägga att jag gör kretskort åt ABB.
börjar jobba ~6,40 till ~15,24, har flextider, så det är gott att komma tidigare och gå tidigare/senare.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

19 år, slaktar gris, 98,3kr/tim, stressigt, svårt, sjukt slitigt, kul.
Goda chanser till fast. Lönen går upp hejdlöst efter 6-12 månader men stannar vid max 23k före skatt oavsett hur länge man jobbar.
Börjar sju och slutar när grisarna är slaktade och man städat lokalen i 1,5h. För två veckor sen blev vi färdiga 18.30, då var man trött.

Permalänk
Medlem

Oj. Det kanske är schysst om man gillar att döda djur och inte är vegeterian. men jaja.

Själv har jag assisterat lite till en mättekniker/byggmästare i sommar. Min uppgift var att mäta lägenheter i ett hus med en laserapparat och så skrev byggmästaren upp siffrorna och gjorde nya ritningar i datorn senare.
Får 60 eller om det var 65 kr i timmen. Fett slappt jobb. När det huset är klart så är mitt jobb klart.

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk

Jobbar som operatör på ett av landets större fabriker.

Jobbar 6-14.35 (tot 1 timmes rast för fixa och lunch) varannan vecka.
jobbar 14.15-00.05 även där en timmes rast under hela kvällen.

Hade strax över 100kr timmen när jag böjade som 'lärling/medhjälpare' fast advanserade snabbt till operatör iställer och ska få löneförökning. har även 23% OB + Semester ersättning. jobbar 5dagar (morgon) 4 dagar (natt) så en vanlig månad för mig så jobbar jag 18dagar. + evt extra inkallning på fredagar och helger när man är ledig. ger en bra extra slant.

Dock så har jag alt något ännu bättre jobb på gång emot hösten ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Får 45kr/h! Dock jobbar vi bara 3-5h men får ändå lön för 7h
Är 16 år gammal.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av led_alex
Oj. Det kanske är schysst om man gillar att döda djur och inte är vegeterian. men jaja.

Själv har jag assisterat lite till en mättekniker/byggmästare i sommar. Min uppgift var att mäta lägenheter i ett hus med en laserapparat och så skrev byggmästaren upp siffrorna och gjorde nya ritningar i datorn senare.
Får 60 eller om det var 65 kr i timmen. Fett slappt jobb. När det huset är klart så är mitt jobb klart.

Det är en helt otroligt bra erfarenhet! Det finns ingen som säger att det är kul att avliva. Är man vegetarian eller liknande är det nog ingen höjdare men äter man kött borde man prova.

Permalänk

94.55 kr/h
+15 kr/h kväll
+35 kr/h helg
+86 kr/h storhelg

hemtjänsten, spenderar största delen av tiden att dra plast av matlådor och bestämma mig vilken skiva jag vill lyssna på i bilen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Jobbar som operatör på ett av landets större fabriker.

Jobbar 6-14.35 (tot 1 timmes rast för fixa och lunch) varannan vecka.
jobbar 14.15-00.05 även där en timmes rast under hela kvällen.

Hade strax över 100kr timmen när jag böjade som 'lärling/medhjälpare' fast advanserade snabbt till operatör iställer och ska få löneförökning. har även 23% OB + Semester ersättning. jobbar 5dagar (morgon) 4 dagar (natt) så en vanlig månad för mig så jobbar jag 18dagar. + evt extra inkallning på fredagar och helger när man är ledig. ger en bra extra slant.

Dock så har jag alt något ännu bättre jobb på gång emot hösten ^^

Var inte du utbildad elektriker? Om några år då man är fullbetald kommer jag ha 26700 med dagens kollektivavtal. Och att få jobb som elektriker är ju inga problem direkt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Nice löner ni har.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

91.33 kr / h + 13 % SEM ersättning
Städare , jobbar i Städteam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Du får noll ränta från skatteverket.

Fel.

http://www.skatteverket.se/skatter/skattekonto/rantor.4.18e1b...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag kör glassbil,
fast dagslön med varierande tider. 811kr + provision
Kortaste dagarna är runt 3 timmar och då får jag ca 900-1000kr
längsta kan dock vara 13-15 timmar med samma lön

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excel
Jobbar på wernerssons ost som är en av de största ostgrossisterna i Sverige.
Börjar halv sju och slutar 4, 13:20 på fredagar.
Det jag gör är att hämta ost med min truck och sedan lägga det på ett band till bitning.
Lönen är ca. 81kr/h vilket jag tycker är helt ok för en 16åring. Det ingick även en utbildning för truckkort för hög och låglyftande ledtruck
Efter sommaren blir det laptop:)

Hur fan kunde du få det jobbet OCH truckkort med din ålder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Hur fan kunde du få det jobbet OCH truckkort med din ålder?

truckförarbevis får man ta vid 16 år.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotten
Det är en helt otroligt bra erfarenhet! Det finns ingen som säger att det är kul att avliva. Är man vegetarian eller liknande är det nog ingen höjdare men äter man kött borde man prova.

Jag tvivlar på det. Blir bara ledsen när jag hör om djur som dör och miljön som blir sämre. Beror på hur allt görs och var djuren gör och så också, men det är en större diskussion. Men jaja, du har säkert rätt i en del i alla fall. Lycka till.

Ps. Skrev fel förut, menade inte "kul", menade "okej".

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

113 inkl sem.er.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

145kr/h exkl. semesterersättning.

Arbetar som konsult och iom att jag jobbade i sommras så är det ett "sommarjobb"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Var inte du utbildad elektriker? Om några år då man är fullbetald kommer jag ha 26700 med dagens kollektivavtal. Och att få jobb som elektriker är ju inga problem direkt.

Jop det är helt riktigt.

Fick dock inte tag i något vidare Eljobb så jag hakade på ett halvår på ett annat företag istället. ska dock ta och ringa några samtal i morgon. ska lämna svar till minst två parter iaf. Det jag i första hand väljer imellan är hur länge jag kan vara på företaget .. så man inte får skitjobb dvs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Hur fan kunde du få det jobbet OCH truckkort med din ålder?

Jag fick jobbet genom att skicka in en ansökan och sedan vara allmänt trevlig på intervjun. Truckkort får, som tidigare nämts tas om man är 16, dock måste man om man är under 18 år ha en handledare på bygget som man arbetar på.

Permalänk
Medlem

Jobbar på morsans jobb, gör väl inte så mycket egentligen (e på jobbet nu) första veckan organiserade jag gamla filer (fysiska filer) blev väl en 30 flyttlådor som flyttades från ett rum till ett annat.

Nu så organiserar jag konferensrummen, jag gör skyltar med hur saker och ting ska se ut etc.

Ganska gött då jag har eget rum med dator :D.

Tjänar 63 kr/h. kommer väl bli lite mindre än 20 dar, så slutlönen kommer på under 6k:(. 58 kronor går till den fantastiska lunchen de har här (inte ironi, den är verkligen hur bra som helst).

Såg att någon här hade jobbat på vtd och fick 17 k i månaden!!!
Gjorde det förra året, man fick ju bara 2 timmars arbetstid? Över 100 spänn i timmen, men det blev nog som mest 7k på en månad, och då förstörde man endå hela dagen. Det kommer jag aldrig göra igen.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Medlem

Jobbar som IT-Tekniker på Tomelilla Kommun.

08:00 - 16:30 med 30 min lunch, alltså 8 h/dag.

82 kr/h + semesterersättning.

18 år gammal.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Var inte du utbildad elektriker? Om några år då man är fullbetald kommer jag ha 26700 med dagens kollektivavtal. Och att få jobb som elektriker är ju inga problem direkt.

Precis fin fina löner även inom industri har 20 - 25k efterskatt beroende på hur skift veckorna hamnar på månaden.

Permalänk
Medlem

fick ut 16k efter skatt på mitt sommarjobb, dock jobbade jag 15.15 - 23.45 och söndag - torsdag istället, men ändå, 16125 efter full skatt är INTE fel:)

sådant gillar vi!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Har jobbat i butik, Kosta Boda-shopen i Boda. Hade 98 kr / timme, plus semesterersättning. Dubbel lön efter tolv på lördagar samt hela söndagarna.

Har även jobbat lite som allt-i-allo på ett bussbolag, där har jag 70 kr / timme.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Teknikcoach

112 kr/h och jag tar de jobb jag vill ha (snarare får möjlighet att ta) och får minst lön för två timmar (224kr) även om jobbet endast innebär att ställa in kanalerna på en TV eller byta RAM-minne i en dator. Rätt okey faktiskt Alltså inga fasta tider, utan jobbar när det finns jobb att göra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Entusiast

Jag har inte orkat räkna ut vad jag fick i timmen eftersom jag inte fick timmlön utan månadslön. Jag tjänade hur som helst strax över 20000kr plus OB vilket ger någonstans mellan 25000 och 30000 beroende på vilken månad de var.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Har 126 kr/h + provision + bonus. Snittar ca. 26-27 brutto månadsvis men senaste månaden fick jag 32 k brutto dvs ca. 22 k netto

Edit: är 19 år gammal

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"