Ingen ljud på min HP IPAQ 6515

Permalänk
Medlem

Ingen ljud på min HP IPAQ 6515

Tja!
Jag har en IPAQ 6515 som jag har använt i ett par månader utan problem. för två dagar sendan märkte jag att telefonen inte ger ifrån sig något ljud alls förutom ringsignalen när någon ringer till telefonen, dvs Mp3-spelare, menyljud, TomTom med flera program är helt ljudlösa. Jag upptäckte även att man jag varken hör eller kan höras utan handsfree (hörlurar) när jag pratar i telefonen.

Jag misstänkte först att både högtalaren och micken hade lagt av men högtalaren spelar ändå upp ringsignalen när jag blir uppringd, vilket betyder att högtalaren fungerar som det ska jag har gått igenom hela menyn i jakt på "mute" eller liknande som kan ha orsakat det hela men har ej hittat något.

ljudet på mobilen är på max om någon undrar.

jag undrar om det finns någon som har liknande erfarenheter av IPAQ.

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Det sitter nog två höglare i telefonen, en för ringsignal och andra för tal

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hallå.
Det du beskriver är en väldigt vanligt problem med dessa telefoner!
Det är absolut ingen fel på varken micken eller högtalaren, problemet ligger i hörlursuttaget som är av uruselt kvalitet.
När man stoppar in hörlurs-pluggen vecklar "kontakterna" ut sig och signalernar går till hörlurar istället för till högtalaren... dessvärre går kontakterna inte tillbacka när man drar ut pluggen och av denna enkla anledning tror telefonen att det är hörlurar inkopplat, vilket leder till att man bara får ljud igenom headset.

du kan enkelt åtgärda problemet genom att försiktigt med nål försöka veckla tillbaks koppar delarna i uttaget.

jag har själv gjort det och vet att det fungerar!

lycka till!

Ps. det bästa vore att inte använda headset något mer om du vill slippa problemet. ds.

Visa signatur

Hoodie