Permalänk
Medlem

Nya "Super Play"

Jag har under ett par års tid köpt speltidningen Super Play ganska frekvent, säkerligen 9-10 stycken om året. Har aldrig blivit en prenumerant av den anledningen att jag tyckt att de varit lite väl pretentiösa i sitt spelbevakande och jag i själva verket bara varit ute efter recensioner till spel på plattformar (PC, PSP och PS2) jag äger.

När jag var och handlade igår så gick jag förbi tidningsstället i affären och såg juninumret av Super Play, den slank lätt ner i kundvagnen och glad i hågen så började jag hemmavid läsa tidningen. Till min fasa finner jag att desingen har ändrats från den tidigare stilrena och (i mitt fall den uppskattade) spartanska layouten till något rörigt som närmast får mig att tänka på något kaotiskt. Jag fann inget konsekvent över huvud taget och de så viktiga texterna drunknade i allt oväsenligt krimskrams som nu tvunget måste täcka varje sida.

Mina frågor lyder:

1) Är det bara jag som spyr galla över den nya utformningen?
2) Vilka alternativ till Super Play finns det? Är ute efter en tidning som täcker både dator- och tv-spel.

Permalänk

Har aldrig gillat superplay så jag kan inte uttala mig om den nya utformningen.
Men jag gillar tidningen Level, den täcker både tv och datorspel.

Permalänk
Medlem

hatar den nya också, lite för mycket.... mtv stuk?
blir inget mer efter detta årets premunation.

Permalänk
Medlem

Själv så läser jag endast Gamereactor och tycker den är helt okej för att vara en gratistidning.

Blir väl att man läser Superplay om den finns på jobbet också. Tycker den nya versionen är lite plottrig på något sett.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."