Permalänk
Medlem

25.6 är väll ok

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Förmodligen top 5 iaf

De som har valt "14 eller lägre" måste vara skojare, tror knappast att någon kan väga 50 kilo och vara 1,90?

Själv så ligger jag med lite ungefärliga siffror på 20 exakt, 187cm, 70kg typ.

Nja det går men det är rent livsfarligt, aka anorexia.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Nja det går men det är rent livsfarligt, aka anorexia.

Skulle nog påstå att anorexia är värre än 190cm och 50 kilo, då jag är 192cm och 53 kilo, och jag ser inte ut som en pinne inte. Möjligtvis att man måste väga 30-40 kilo för att det ska vara värre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

184 cm och 90 Kg, fan det blev nog för mycket bullar under vakttjänsten i lumpen då jag vägde 79 när jag ryckte in

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

22,3

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

21.5, 183cm 72kg

Permalänk
Medlem

Längd: 177cm
Vikt: 54kg
BMI: 17.2

Underviktig alltså.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Skulle nog påstå att anorexia är värre än 190cm och 50 kilo, då jag är 192cm och 53 kilo, och jag ser inte ut som en pinne inte. Möjligtvis att man måste väga 30-40 kilo för att det ska vara värre.

Det värsta är fördomarna som säger att så fort man är synligt underviktig har man anorexia i mångas ögon. Fast själv väger jag 58kg och är 180cm, och ser mer eller mindre ut som en pinne, så jag har lite svårt att tro något annat om dig också.

Det roliga var ändå för ett år sedan, nästan exakt. Ställde mig på vågen, 54kg. Då tog jag äntligen i kragen och började göra något åt det. Jag lyckades faktiskt, för att sen dö ut 3-4 veckor efteråt (influensa, sen dog motivationen). Men nu har jag precis börjat om, och ska komma i bättre form igen. Det tråkiga är bara att min lilla viktuppgång från i fjol inte syns alls. Vad vågen säger bryr jag mig inget om, det är ju utseendemässigt som räknas för min del. 4kg är väl visserligen inget direkt stort kliv precis, men för mig personligen är det det.

Mitt mål innan året är slut är att nå 65. Kommer jag dit kanske jag kan börja trivas med mig själv. Mitt nästa mål är 70, men det är ingen idé att tänka så långt förrän jag klarat av första.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

21 i BMI. Anser dock att jag ser ut att kunna ha högre. Bara att träna ännu mer m.a.o..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Testpilot

Är inte BMI ett väldigt gammalt och dåligt mått på övervikt eller vad det nu mäter? det är utformat i mitten av 1800-talet och tar ingen hänsyn till om det är fett eller muskler man har. Stora och vältränade människor räknas som överviktiga vilket ju är helt fel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_mass_index#Limitations_and_...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är inte BMI ett väldigt gammalt och dåligt mått på övervikt eller vad det nu mäter? det är utformat i mitten av 1800-talet och tar ingen hänsyn till om det är fett eller muskler man har. Stora och vältränade människor räknas som överviktiga vilket ju är helt fel.

När flygläkaren undersökte mig förra veckan räknade han ut mitt BMI, och det var för ett klass 1 medical test (högsta klass), så tydligen så används det fortfarande flitigt. Han sa att allt mellan 18-33 var godkänt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Världens mest överskattade och felvisande test för övervikt...
44+ för min del, och ändå har jag bättre hälsa och kondis än polaren som ligger på runt 39...

Yep, när jag var i "okej" nivån så var jag nästan anoretisk, fick klagomål från min dietist så jag fick gå upp ett par kilon... men 10år senare var man way beyond okej... och mer klagomål från en annan dietist

Men alla säger att inte bry sig om BMI för den är missvisande, men viktig med midjemåtet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Bmi är rätt värdelöst enligt mig själv, både det att muskler är en frånsedd faktor och det att man ser ju för fan på en person om den är McDonalds biff eller selleri... ;P

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Mitt BMI består av enbart 2:or (väldigt många 2:or till och med ). Kan ni då räkna ut hår lång jag är och hur mycket jag väger? Förutsätt att min vikt i kg och min längd i cm är heltal.

72 kg och 180 cm?

Jag har ett bmi på 21.1.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

16.9 hade jag för över ett år sen när jag mönstrade. Har varken vägt eller mätt mig sen dess. Antar att jag borde träna lite så att jag får lite muskler. Är lite över 1.70 och väger runt 50 kg skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Ligger på 28 i BMI!

181 längd och 91 pannor.
Dock så är det inte mkt fett alls, BMI är missvisande som faen för folk som bygger muskler.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Inaktiv

Ni som gått ner i vikt, har ni några bra tips? Började för ett tag sen fundera på att försöka göra mig av med lite av stötdämparen där fram. De förändringar jag gjort sen dess är att jag inte käkar godis/dricker läsk på vardagar, inge chips och skit heller(försöker också äta mindre av det på helger, inget helgfrossande). Dricker mest vatten, käkar magrare mat och försöker äta mindre. Mycket wook blire, gott som fan!

Mitt största problem är mitt flittiga drickande, nu på sommaren kan det bli 2-3 stadiga fyllor i veckan vilket kanske inte är så bra om man vill gå ner i vikt. Ska jag ta ett vitt halvår? '

Försöker motionera mer också men det e svårt. Tråkigt att gå när man inte skall någonstans.

Ge mig så mycket tips ni kan! Så kan jag tipsa de som vill gå upp i vikt om vi har några sådana.

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
72 kg och 180 cm?

Jepp.

Vi söker heltalslösningar för v, h där h är i cm och BMI är 22.22.. = 200/9.

v / (h / 100)^2 = 200/9 <=>
450v = h^2

De h^2 som är delbara med 450 måste vara på formen 30n där n är ett heltal (eftersom 450 har faktorerna 2,3,5).

Det ger enbart tre rimliga möjligheter för h: 150, 180 eller 210. Rent statistiskt är det alltså en bra gissning med 180.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Ni som gått ner i vikt, har ni några bra tips? Började för ett tag sen fundera på att försöka göra mig av med lite av stötdämparen där fram. De förändringar jag gjort sen dess är att jag inte käkar godis/dricker läsk på vardagar, inge chips och skit heller(försöker också äta mindre av det på helger, inget helgfrossande). Dricker mest vatten, käkar magrare mat och försöker äta mindre. Mycket wook blire, gott som fan!

Mitt största problem är mitt flittiga drickande, nu på sommaren kan det bli 2-3 stadiga fyllor i veckan vilket kanske inte är så bra om man vill gå ner i vikt. Ska jag ta ett vitt halvår? '

Försöker motionera mer också men det e svårt. Tråkigt att gå när man inte skall någonstans.

Ge mig så mycket tips ni kan! Så kan jag tipsa de som vill gå upp i vikt om vi har några sådana.

Inge godis/läsk över huvud taget. Äter man det inte tappar man suget efter ett tag (iaf jag upplevde det). Ge fan i vitt bröd och onyttigt pålägg så löser det sig.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Det är ett absurt dåligt mått på övervikt... att det fortfarande används idag är skamligt tycker jag. Har en gammal bekant som är vakt, han fick en kallelse från nye företagsläkaren som ville snacka om övervikten eftersom hans BMI var så högt... 184 och runt 140kg... killen är byggd som en bulldoser i titan, finns inte ett gram överflödigt fett på honom...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag är 181cm lång och väger 73kg och har därmed ett bmi på 22.3.
För ca ett och ett halvt år sen, innan jag började träna vägde jag 66,6kg och hade ett bmi på 20.3.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
16,3. Kan nämna att hur mycket jag än äter så går jag inte upp i vikt. Det enda som hjälper är att träna och bygga muskler, vilket jag i och för sig borde göra i och med de sporter jag håller på med. Men jag är helt enkelt för lat för att börja.

Alltid kul att se folk skriva sådär och sen när de skriver vad de äter så ligger de på typ 1400kcal/dag

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

18.5 har jag i BMI, 183 cm och 62 kg. På vinter brukar jag hamna kring 64 kg. Tränar 3 dagar i veckan, och mår perfekt. Skulle varken vilja väga mer eller mindre, finns ingen anledning.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

19,4 har jag. 180cm och 63kg. Men dock är jag 17 år.. fast det kan då inte spela någon större roll Har hållit samma längd sedan 2005 men har gått ner i vikt genom åren.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

23.9 183cm 80kg. Vägde i februari 90kg och visst fan höll man en dålig hälsa. Käkade skräpmat så de fanns inte, och tränade inte på säkert 1.5 år. Till slut gick jag o köpte gymkort och tränade i princip mellan 1h - 1.15h mellan 3-4 dagar i veckan. Blev bra mycket starkare, magen blev i perfekt skick osv osv.

Hade en på min utbildning som bott i USA i 4år som tränat konstant bland dom värsta man kan tänka sig. 99-100kg och runt 1.86-188cm lång. Delade lgh'n med honom och att bara se honom, inte mycket gram fett på den snubben. Har honom att tacka för när han knäckte tillbaka en kota 2cm under ett ryggskott.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F-Ray
Jag är 181cm lång och väger 73kg och har därmed ett bmi på 22.3.
För ca ett och ett halvt år sen, innan jag började träna vägde jag 66,6kg och hade ett bmi på 20.3.

Alltid kul att se folk skriva sådär och sen när de skriver vad de äter så ligger de på typ 1400kcal/dag

Jag äter bra mycket mer än 1400kcal per dag, men går inte upp.
Men det beror nog mycket på att jag ofta är sjuk och har vart väldigt sjuk.
så det går åt en massa energi till att läka kroppen.

Dock så har jag mina perioder då jag knappt kan äta alls. Då kan jag vara nöjd med vatten och en banan på en hel dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Jag äter bra mycket mer än 1400kcal per dag, men går inte upp.
Men det beror nog mycket på att jag ofta är sjuk och har vart väldigt sjuk.
så det går åt en massa energi till att läka kroppen.

Dock så har jag mina perioder då jag knappt kan äta alls. Då kan jag vara nöjd med vatten och en banan på en hel dag.

Jo, du har ju varit väldigt sjuk och då kräver ju självklart kroppen en massa energi bara för att överleva. Men de andra jag sett skriva som m0rec gjorde, har varit fullt friska. Vilket jag antar även m0rec är.

Grattis förresten till din seger mot lymfomet!

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F-Ray

Ingen koll på kalorier, hur mycket är detta ungefär?

Lite svårt att skriva exakt hur mycket jag äter då det varierar och jag inte har något exakt mått.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

så om jag ligger på normalvikt enligt BMI, men inte har ett uns muskler att komma med, betyder det att jag egentligen är överviktig då?

Permalänk
Medlem

18 i bmi.

23 år, 65kg, 190cm.

Väger lite, men lider inte av det, däremot skulle jag inte ha nåt emot 5-10kg till utseendemässigt.
Äta upp mig i vikt går inte och jag är för slö för att träna

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?