Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag blev så "upprörd" att jag inte kunde låtabli att smitta er med smärtan av att se ett (Äkta?) GTAIV Case.

Gick förbi ett skyltfönster idag i stan och sneglade in i spelbutiken medans jag pratade med min tjej. Ungefär 10 steg efter butiken slutade mina ben att gå och jag fattade inte varför de stannade. Då ploppade "WTF?" Upp i min skalle, vad såg jag?

Jag går tillbaka till skyltfönsterna och förstår inte vad jag såg, vad kan ha gjort att jag var tvungen att gå tillbaka dit? Då såg jag. IV i fönstert.

FYFAN VAD BESVIKEN JAG BLEV
Jag ville hoppa igenom rutan

Äkta case eller ej blev jag lite förstörd idag, hoppas jag delade med mig av känslan

Hårda bud när släpps det nu igen?`är väll typ om en vecka eller något?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Hårda bud när släpps det nu igen?`är väll typ om en vecka eller något?

Snarare en månad

Permalänk
Medlem

Och för att tillägga så är inte det där coverarten, tror det blir något i stil med SA's omslag.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Har GT serien fortfarande samma handigkappade körkänsla eller är det någon utmanare till Forza 2?

Vad menar du? Kan du förklara vad du menar lite bättre.

Sen, som några andra sa. Du kommer nog få fanboy svar här

Permalänk

Allexz: Du kunde inte gå in i den affären och fråga om du får köpa GTA IV? Har du en jävla tur kanske dom har fått in det och om han/hon är okunnig tror han/hon kanske att det är ok att sälja... Men köp ett till mig också isåfall! Värt att försöka iallafall...

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

UT3, oj oj oj

Så jäkla skoj att bara plöja, kört med båda kontrollen och tangentbord nu, på servrar för enbart de ena eller de andra, och farten i spelet med kontrollen är fortfarande grymt hög.

Efter patchen kan man ju spela worldwide, så det finns alltid servrar att spela på..

Nu ska jag tanka lite mods

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Allexz: Du kunde inte gå in i den affären och fråga om du får köpa GTA IV? Har du en jävla tur kanske dom har fått in det och om han/hon är okunnig tror han/hon kanske att det är ok att sälja... Men köp ett till mig också isåfall! Värt att försöka iallafall...

Uhm, det är en månad kvar. Skivorna har nog inte ens börjat tryckas.

Permalänk

Nån som tagit hem fiske-spelet på psn? Kostar ju inte så mycket men inte rikitgt min grej,,,men är det skoj så.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

http://ps3.qj.net/Sony-formally-announces-new-look-of-PlaySta...
nytt utseende för psn är officiellt annonserat nu. dock inga screens på hur det kan komma att se ut än.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://ps3.qj.net/Sony-formally-announces-new-look-of-PlaySta...
nytt utseende för psn är officiellt annonserat nu. dock inga screens på hur det kan komma att se ut än.

sedär Hoppas det blir snyggt och specielt lätt/snabbt att använda

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
sedär Hoppas det blir snyggt och specielt lätt/snabbt att använda

Det både tror och hoppas jag. Förhoppningsvis en mörkare design som inte skär sig så förbannat med XMB och allt annat snyggt och välutformat.

Bättre kategoriering och snabbare browsing, samt lite smidigare användande. Lite mer liv i hel storen är vad jag vill ha. Behåller de webbläsare-konceptet, så lite Ajax och JavaScript; ev. lite Flash för banners etc.

Vad jag mest av allt vill ha är en vettig sökfunktion; ett vanlig inputbox samt en avancerad, där man kan söka i spec. kategorier, ex. trailers/film, demos/fullgames... ja!

Spännande tider (som vanligt med Sony) ;)!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Om man ska skaffa sig ett ps3 i dagsläget, vad är det för skillnad på modellerna? 40 & 60 GB (går den ens att få tag på ny?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Om man ska skaffa sig ett ps3 i dagsläget, vad är det för skillnad på modellerna? 40 & 60 GB (går den ens att få tag på ny?)

60/80gb modelerna säljs inte längre.

40gb versionen är det ända du kan få tag på (ifall du inte går efter begagnat det vill säga)
typ de ända som skilljer sig är
* 40gb versionen är svalare då den har en 45 nm cpu.
* 40gb har Inga utag för Minneskort.
* 40gb har 2USB medan 60gb har 4x
* 40gb kan inte spela ps2 spel

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

okej, men då är det ju en 40gb som siktet är inställt på! Tack för det snabba och informativa svaret Rolle!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
okej, men då är det ju en 40gb som siktet är inställt på! Tack för det snabba och informativa svaret Rolle!

No Problem mate

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Någon mer som köpt Condemned Bloodshot?
Det är faktiskt skitkul att köra online. Finns flera olika spelsätt. Trånga mörka banor med mycket kurragömma.

Inte kommit så långt i singleplayer än, men läskigt e det ibland. Det nya sättet man undersöker brottsplatser på är väldigt bra gjort. Man måste bla. ta reda på hur blodet har stänkt, har offret försökt att fly eller ligger det där brottet skedde? Hur sköts offret, ingångshål bak eller fram osv. Rätt lätt ändå, men kul att man måste göra lite mer själv nu.

Fightingsystemet tar ett tag att komma in i men är rätt bra när man får klämm på't. Riktigt snygg grafik ibland. Blodigt kan man säga att det är utan att överdriva. Skjuter man någon så kan man se kroppsdelar flyga av på ett snyggt sätt (om det nu kan vara snyggt :s).
Ljudet e riktigt bra, man får en riktig närvarokänsla.

7/10 skulle jag ge i betyg.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag spelade Condemned 2 Bloodshot-demot, och märkte låg FPS direkt vid start nästan. "Dåligt optimerat" tänkte jag och slog ner två fiender. Sedan dess har jag inte spelet det mer och kommer ej göra som det ser ut heller.

Fan att de inte kan optimera spelen innan spelutvecklarna trycker ut de marknaden. Tycker det är jävligt dåligt med tanke på att alla PS3:or har samma hårdvaruförutsättning.

Sega... lata/dåliga kräk!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Någon mer som köpt Condemned Bloodshot?
Det är faktiskt skitkul att köra online. Finns flera olika spelsätt. Trånga mörka banor med mycket kurragömma.

Inte kommit så långt i singleplayer än, men läskigt e det ibland. Det nya sättet man undersöker brottsplatser på är väldigt bra gjort. Man måste bla. ta reda på hur blodet har stänkt, har offret försökt att fly eller ligger det där brottet skedde? Hur sköts offret, ingångshål bak eller fram osv. Rätt lätt ändå, men kul att man måste göra lite mer själv nu.

Fightingsystemet tar ett tag att komma in i men är rätt bra när man får klämm på't. Riktigt snygg grafik ibland. Blodigt kan man säga att det är utan att överdriva. Skjuter man någon så kan man se kroppsdelar flyga av på ett snyggt sätt (om det nu kan vara snyggt :s).
Ljudet e riktigt bra, man får en riktig närvarokänsla.

7/10 skulle jag ge i betyg.

FPS-drops? Eller slowdowns som jag erfarade?

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Har dom ändrat någonting i senaste versionen av mjukvaran? Kan inte spela mina region 3 filmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Källa: http://www.nordichardware.se/nyhet,13959.html

Damn.. varför såg inte jag det där tidigare ikväll!? Efter att ha uppdaterat och spelat 2låtar i GH3 så slutade den läsa skivor helt... Vet inte om det är relaterat men känns jävligt surt. Verkar som att den inte vill snurra upp skivan, för den spottar ut den i samma "läge" som man stoppar in den i.
Men men.. får ta och traska ner på stan och lämna in den på rep. *suck*

Nån mer än jag som råkat ut för detta?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Jag spelade Condemned 2 Bloodshot-demot, och märkte låg FPS direkt vid start nästan. "Dåligt optimerat" tänkte jag och slog ner två fiender. Sedan dess har jag inte spelet det mer och kommer ej göra som det ser ut heller.

Fan att de inte kan optimera spelen innan spelutvecklarna trycker ut de marknaden. Tycker det är jävligt dåligt med tanke på att alla PS3:or har samma hårdvaruförutsättning.

Sega... lata/dåliga kräk!
FPS-drops? Eller slowdowns som jag erfarade?

Spelet lider inte av de problemen, nej.

Jag är i en dockfabrik som brinner nu, någon jävla bitch som e svår att döda. Hon kastar brinnande dockor som exploderar!
Kul att ha gasmask på sig iaf.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Spelet lider inte av de problemen, nej.

Jag är i en dockfabrik som brinner nu, någon jävla bitch som e svår att döda. Hon kastar brinnande dockor som exploderar!
Kul att ha gasmask på sig iaf.

Ok, det låter bra. Demot är ju inte alltid samma som slutprodukten. Kanske får bli till att testa spelet iaf. Läste precis en intervju, och där sade det inte heller något om FPS-problem eller tekniska problem.

Recensionen finns här:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=95101&page=2

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk

Hur fungerar det att köpa t.ex. DualShock 3 från Ebay med frakt till Sverige? Måste man betala tull och moms etc.?

http://cgi.ebay.com/DUAL-SHOCK-3-SONY-WIRELESS-CONTROLLER-PS3...

Vill gärna köpa 3st DS3 eftersom det dröjer innan de kommer hit + att dollarn är så svag

Måste jag räkna med massa dyra extra-utgifter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Hur fungerar det att köpa t.ex. DualShock 3 från Ebay med frakt till Sverige? Måste man betala tull och moms etc.?

http://cgi.ebay.com/DUAL-SHOCK-3-SONY-WIRELESS-CONTROLLER-PS3...

Vill gärna köpa 3st DS3 eftersom det dröjer innan de kommer hit + att dollarn är så svag

Måste jag räkna med massa dyra extra-utgifter?

Mitt tips är att beställa från Yesasia. 354 kr inkl. frakt gick min DS3:a på, och då tog det bara 2 veckor att få hem den.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Ni som spelat hela Folklore, vad tycker ni om det?

Jag spelar just nu demot och är stormförtjust, men hur är det längre fram så att säga?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Damn.. varför såg inte jag det där tidigare ikväll!? Efter att ha uppdaterat och spelat 2låtar i GH3 så slutade den läsa skivor helt... Vet inte om det är relaterat men känns jävligt surt. Verkar som att den inte vill snurra upp skivan, för den spottar ut den i samma "läge" som man stoppar in den i.
Men men.. får ta och traska ner på stan och lämna in den på rep. *suck*

Nån mer än jag som råkat ut för detta?

Jag har haft samma problem. Skickade in min 60gb i mitten av januari och har inte fått tillbaka den än...

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaktusagent
Jag har haft samma problem. Skickade in min 60gb i mitten av januari och har inte fått tillbaka den än...

Haha, fan vad dåligt av DIG.

Om du hade velat ha den så hade du kontaktat lite olika personer/företag och haft en ny efter max 4 veckor (är det väl för service?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Haha, fan vad dåligt av DIG.

Om du hade velat ha den så hade du kontaktat lite olika personer/företag och haft en ny efter max 4 veckor (är det väl för service?)

Vad menar du dåligt för han? Ska han inte få tillbaka samma konsol som han lämnade in? Tror du de som arbetar med den kommer ta den och ge honom en 40GB?

Permalänk
Medlem

är Condemned Bloodshot släpt en så måste jag köpa det
spelade demot då det kom, riktigt coolt (USA PSN)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Haha, fan vad dåligt av DIG.

Om du hade velat ha den så hade du kontaktat lite olika personer/företag och haft en ny efter max 4 veckor (är det väl för service?)

Då undrar jag vilka personer/företag han ska kontakta, typ "Karl's Bluff & Båg"?

Då han förmodligen gick tillbaka till försäljaren där garantin är.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow