Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Hur många radiator räcker?

Jag vill kyla ner det mesta med vatten i datorn.

Hur många radiator räcker för det?En trippel och en singel?

Jag har 2 st trippel och en singel. Hur borde systemet se ut, tex köra med en trippel och en singel?

Jag har Cooltek trippel & singel rad och BIX trippel rad.

Exempel;

Cooltek trippel rad---cpu--nb---vol---sb---Cooltek singel rad---gpu---res---pump.

trippel rad---cpu---singel rad---nb---vol---sb---trippel rad---gpu---res---pump.

Vilket är det bästa sättet att kyla det?

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Gösses, många radiatorer blir det!
Jag tror du kan dumpa singelradden, den gör nog varken från eller till i det systemet.

Kunde du inte köra så här:
Pump - Raddx3 - CPU - SB - Vol (Vad är det?) - Raddx3 - GPU - NB - Res

Vad har du för pump? Hoppas det är en stark en som orkar dra igenom alla de blocken

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag ska köra två loop i datorn istället. En för GPU och en för de andra.

Jag har en Hyder L30 pump.

Vol är VRM.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk

L30'n klarar en del men den är inte superstark som Laying's så de är viktigt att slangarna inte blir för långa heller för då minskas flöddestrycket. Att välja för många radiatorer på en pump speciellt för en L30 är inte bra de heller så de bästa du kan göra är igentligen att köra 2 loopar.

Så för att behålla ett bra pumpflödde så håll dig till 1st rad på 1st pump, du kommer behöva effektivare pump annars. Ett alltför högt flöddesdrop p.g.a alla block är de sista man vill ha.

Ja kör själv 2 loopar och de fungerar bra, men ja är trött på att de är så trångt med moderkortet och allt så ja har nya planer :).

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare