Quake Wars: Enemy Territory - benchmarks

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Quake Wars: Enemy Territory - benchmarks

Allt på max och med Catalyst 7.9.

FRAPS - 1600x1200
2007-09-11 23:41:11 - etqw
Frames: 2151 - Time: 78306ms - Avg: 27.469 - Min: 10 - Max: 52
Sprang runt on-line, utomhus med en helikopter och annat snurrande runt mig. Några gubbar irrade hit och dit. Dvs bara ett quick and dirty test.

FRAPS - 1024x768
2007-09-12 00:10:17 - etqw
Frames: 1991 - Time: 39948ms - Avg: 49.840 - Min: 37 - Max: 58
Onlinespel med 16 av 24 spelare. Massor av explosioner, gubbar och fordon.

UPDATE: Catalyst 7.10, FRAPS - 1024x768
medel 49,83
median 51
standardavvikelse 4,62
variationskoefficient 0,09
modalvärde 51
max 57
min 33

System enligt signatur
| Gigabyte Triton Silver ATX | Gigabyte P35-DQ6 | Intel Q6600 | Thermalright Ultra 120 eXtreme | Noctua NF-S12-1200 | OCZ GameXStream 850W | 4x 1024MB Corsair Twin2X 667MHz 4-4-4-12 | Sapphire Radeon HD2900XT 512MB | WD Caviar XL 500GB 16MB SATA2 | Dell P991 | Vista Ultimate Eng OEM | Debian 64-bit unstable |

| Fractal Design Define R5 | Asrock X399 Fatal1ty | AMD Ryzen Threadripper 1950X | Enermax Liqtech 360 | Corsair Vengeance LPX 4x8GB 3200 C16 | OCZ ZX 1000W | ASUS GTX 1070 Ti Strix | Samsung TA24-550 | Debian Sid | LXQt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Hade runt 30 fps hela tiden när jag körde. Var nån gång det var nere på 10. Tyckte det flöt helt ok. Mycket bättre nätkod än bf2 med.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2006

snittade på kring 50-55 fps med e6600 och 8800 gtx oklockat med allt förutom AA max i 1680x1050

Edit: Förövrigt kul sak.. såg att fraps rapporterade en bench med ett max fps på över 500... känns som något blev fel där

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

jag tycker min FPS var mer stabil på Beta 2 än Demot

Beta 1 var helt upp ock ner dock ^^

jag har INTE maxad grafik å ligger på kanske 30-60FPS (ostabil)

Survival of Earthquake skåne 2008

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Schweden
Registrerad
Apr 2004

Har ligger nog runt 50 fps med 1024*768 och high inställning med 2x aa på.
Oklockat graffekort men klockat cpu i 3,0 och klockade minnen enligt sign.

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jul 2006

dåligt optimerat spel? för det finns MYCKET snyggare spel som flyter bättre på hd2900xt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LTH
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
dåligt optimerat spel? för det finns MYCKET snyggare spel som flyter bättre på hd2900xt.

Du får gärna utveckla det där. Det enda spelet som har miljöer i samma stil är BF-serien. Men där ligger det en dimma som gör att man ändå inte ser särskilt långt, plus att i vissa fall även fast du ser omgiviningen så ser du inte objekten pga 'optimering'.

Om ni vill bänka och jämföra så får någon av er spela in ett demo som folk får köra timedemo på.

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Du får gärna utveckla det där. Det enda spelet som har miljöer i samma stil är BF-serien. Men där ligger det en dimma som gör att man ändå inte ser särskilt långt, plus att i vissa fall även fast du ser omgiviningen så ser du inte objekten pga 'optimering'.

Om ni vill bänka och jämföra så får någon av er spela in ett demo som folk får köra timedemo på.

Quake wars är inget snyggt spel, det har nog hela världen kommit överrens om. Titta på Bioshock och uppbyggnaden i det spelet. Ta Crysis som exempel eller varför inte Far Cry 2? Där flyter spelen okej och är så mycket snyggare...på allt.

Ute Nu: Teach Me How To Love Instagram: @warbledance

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jul 2006

får väl skylla på att det mest var splash damage som utvecklade spelet som det inte ser snyggt ut. det är ett noname-företag som utgörs av några n00bs som gjorde quake-moddar enligt wiki.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
får väl skylla på att det mest var splash damage som utvecklade spelet som det inte ser snyggt ut. det är ett noname-företag som utgörs av några n00bs som gjorde quake-moddar enligt wiki.

Haha!

Ute Nu: Teach Me How To Love Instagram: @warbledance