Permalänk

Fel på kortet?

Hej.

kika på denna bild och vad kan felet vara?
Trasigt kort?

http://tinyurl.com/2axmsx

Har uppdaterat till nyaste drivisar (Catalyst 7.9).

Detta är det bästa, ibland är det värre, men senaste timmarna har högra delen av skärmen varit vanlig/som den ska. Skiten började när jag lirade Battle Field 2.

Det är inte skärmen som felar.

Tacksam för all hjälp!

Johan

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Medlem

Hej Johan!

Jag har samma problem. Har du hittat något eller är det nytt grafikkort som gäller?

Vänligen
Lars

Visa signatur

Lan

Permalänk

vad är de för kort ni har ?

Visa signatur

Dator: CPU Intel Core i5-4670K @4.2GHZ, Moderkort Gigabyte GA-Z87X-UD4H. Asus 290 DirectCU II Ram 8GB. Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9. EVGA SuperNOVA 750Watt G2 Kylning Cpu Cooler Master Nepton 280L.

Permalänk
Medlem

Efter egen erfarenhet så brukar det vara grafikminnet som gett upp/blir för varmt, förövrigt har jag samma fråga som ovan.

Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon 9700 PRO 128 MB. Första gången i bruk sommaren 2003

Visa signatur

Lan

Permalänk
Medlem

Om det är så gammalt så är det nog mycket troligt att kortet gått åt pipan, kolla bara på 9800 serien, dom dör som fluger nu för tin (inkl mitt) Annars kan du kolla så fläkten snurrar och inte är full med damm... brukar se ut som en dammsugarpåse i bland.

Permalänk
Medlem

ska kolla fläkten på torsdag.... återkommer. Kan nog vara så att det är dammigt. (Står hos min pappa som fått överta min gamla dator). Men om det är damm kan det väl vara så att kortet har pajjat redan? Symptomen uppstår redan från start när det inte borde vara så varmt liksom.....

------

Nu har jag damsugit och problemet kvarstår - alltså nytt grafikkort
Jag ropade in ett nytt(gammalt) Radeon Pro 9700 på tradera - visst är det bara att byta?? Jag måste väl inte gå in i Bios eller fixa med nya drivrutiner eller?? (Novis)

Laneri

---------

Nytt (begagnat) grafikkort installerat. Problemet borta! Tack för hjälp och svar.

Visa signatur

Lan