ta bort allt från 3 på nokia n95?

Permalänk
Medlem

ta bort allt från 3 på nokia n95?

Hur gör man om telefonen så att man slipper allting som 3 har lagt in på den? är detta förbjudet och gäller garantin efteråt? alltså flasha om den så det blir precis som en vanlig nokia n95 utan abonnemang.

Permalänk
Medlem

byt product code med nemesis service suite och flasha sedan om/ominstallera telefån genom nokia software updater.
då blir den ren.

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak. Fungerar det på 6120 classic?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

jag har problem med nemesis service suite. När jag installerat och startat ser det ut som på bilden. trycker jag på sök så hittar den inget (kommer inget felmeddelenade).
har följt den här guiden http://clear-nokia.blogspot.com/2007/05/nokia-n95-debranding-...
och gjort detta vid installationen

Citat:

1/ Warn that, theoretically, this will invalidate your warranty.
2/ I'd disconnect the phone after using Nokia PC Suite and before installing Nemesis Service Suite.
3/Reboot after installing Nemesis Service Suite before connecting phone (although almost certainly not required)
4/ Connect the phone via USB and select 'PC Suite' on the phone.
5/ Wait for PC Suite on the PC to recognise the phone before running NSS

edit:missade visst det här nu funkar det

Citat:

Install the Flashing program as a Virtual USB