Nvidia SLI, PCI-express speed

Permalänk
Medlem

Nvidia SLI, PCI-express speed

Har just köpt ett moderkort men missförstod farten på PCI-express slottarna och när jag fick hem det visade det sig att ena PC-i porten har 16x stöd och den andra max 4x.

Har tänkt att köpa ett till 8800 kort senare och köra i SLI läge. Vad jag förstår så skulle då 4x gälla för båda och min fråga är om man märker någon större skillnad i om 2 Nvidia kort körs i SLI på 4x alt. 16x läge?

Alternativet jag har är förstås att lämna igen det moderkort jag nu köpt och istället satsa på ett moderkort med stöd för 2 st. 16x portar

länk till moderkort jag köpt
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GIGP35-DS...

Tacksam för info

Permalänk
Avstängd

Ja måste göra dig lite ledsen här. Ditt moderkort kan inte köra Sli. Du måste ha ett moderkort med nForce kretsar, typ 650i Sli eller 680i Sli. Men du kan köra 2 st ATI kort i Crossfire på de moderkortet.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Ajdå det var synd :-/

Tack för infon