8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk
Medlem

http://www.onsale.com/shop/detail.aspx?dpno=7306574&store=ons...

Denna amerikanska sida säljer den redan för otroliga $233 jämtemot $249 som är det man påstår skulle bli MSRP priset för detta kort. Så 2300kr känns lite väl mycket i Sverige för detta kort, troligen rasar priserna litegrann väl när det kommer till butikerna.

233 enligt en direkt konvertering skulle bli ~1510 kr och visst vet jag att Sverige är ju inte USA och man får adda skatt osv till och det vanliga Svenska prissättningarna till men känns iaf som att 1950 - 2000 kr låter troligt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
http://www.onsale.com/shop/detail.aspx?dpno=7306574&store=ons...

Denna amerikanska sida säljer den redan för otroliga $233 jämtemot $249 som är det man påstår skulle bli MSRP priset för detta kort. Så 2300kr känns lite väl mycket i Sverige för detta kort, troligen rasar priserna litegrann väl när det kommer till butikerna.

233 enligt en direkt konvertering skulle bli ~1510 kr och visst vet jag att Sverige är ju inte USA och man får adda skatt osv till och det vanliga Svenska prissättningarna till men känns iaf som att 1950 - 2000 kr låter troligt.

Varför skulle deras pris stämma bättre än alla andra som svänger upp och ner hela tiden?
Iaf, om man bara lägger på moms så är man redan uppe i ca. 1900SEK, och det är inte det enda
som gör att priserna blir högre här. Mindre volymer, högre totalt skattetryck o.s.v. o.s.v.

Permalänk
Medlem

läskigt, jag tror något är fel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nu har bilder på Gigabytes kort dykt upp också:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Varför skulle deras pris stämma bättre än alla andra som svänger upp och ner hela tiden?
Iaf, om man bara lägger på moms så är man redan uppe i ca. 1900SEK, och det är inte det enda
som gör att priserna blir högre här. Mindre volymer, högre totalt skattetryck o.s.v. o.s.v.

OK sorry är ju inte från Sverige och inte heller bor jag ju i USA så är ju ingen expert på att jämföra USA och Sverige priser med varann men gjorde en annan sorts jämförelse iaf för skojs skull. Tog och jämförde skillnaden i priset för Leadtek 8800GTS på datorbutiken och på newegg i USA och ifall priset på 8800GT skulle reflektera denna sida jag länkade till förut jämfört med Leadtek 8800GTS jämförelsen så skulle 8800GT behöva kosta ~2150 kr. Så 1900-2000 är lite lågt håller jag med och trodde inte priserna var så pass höga i Sverige faktiskt som 2500 kr för ett 8800GTS 320MB fortfarande. Jisses. Nå då låter lägsta priset för 8800GT 2200 ~ 2250 kr vid lanseringen eller ett par dagar efter 29 onde oktober mera troligt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Nu har bilder på Gigabytes kort dykt upp också:
http://img513.imageshack.us/img513/4980/dsc01498sy2.jpg

Nice, det är den bästa layouten av kortet, istället för massa äckliga klisterlappar!

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Men bort med alla inkluderade spel. Kortet blir säkert minst 100:- dyrare om inte mer på grund av sånt onödigt.

Ska de skicka med spel får de ta och skicka med ett riktigt fodral så man åtminstone kan sälja iväg det och få igen det extra man tvingas lägga ut.

Vad är oddsen att man vill ha det medföljande spelet. Antingen har man det redan eller så skulle man ändå inte köpa det.

Permalänk
Medlem

Snyggt

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Åå jag vill ha Gtn, så jag kan beställa min dator !!

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk

Layout på grafikkort... nu får ni ändå skärpa er

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Layout på grafikkort... nu får ni ändå skärpa er

brukar aldrig du ligga upp & ner på golvet o bara....titta... ^^

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
OK sorry är ju inte från Sverige och inte heller bor jag ju i USA så är ju ingen expert på att jämföra USA och Sverige priser med varann men gjorde en annan sorts jämförelse iaf för skojs skull. Tog och jämförde skillnaden i priset för Leadtek 8800GTS på datorbutiken och på newegg i USA och ifall priset på 8800GT skulle reflektera denna sida jag länkade till förut jämfört med Leadtek 8800GTS jämförelsen så skulle 8800GT behöva kosta ~2150 kr. Så 1900-2000 är lite lågt håller jag med och trodde inte priserna var så pass höga i Sverige faktiskt som 2500 kr för ett 8800GTS 320MB fortfarande. Jisses. Nå då låter lägsta priset för 8800GT 2200 ~ 2250 kr vid lanseringen eller ett par dagar efter 29 onde oktober mera troligt.

Jag gjorde ett likande jämförelse mellan vissa saker på prisjakt.nu och pricewatch.com . Kom fram till att man i snitt kunde ta priset i usa i $ och gångra det med x8 för att få fram priset i Sverige. Som sagt i snitt, vissa saker lite över och vissa lite under.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

allt som finnas att sägas är sagt, nu får vi hitta på andra saker att prata om..ehm.. ja kablarna kanske?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
brukar aldrig du ligga upp & ner på golvet o bara....titta... ^^

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Verkar som om man måste använda sig av SCART kabel för att koppla 8800GT till datorn .. skomt :S ..
I alla fall, Layouten på Gigabyte's GT är så bra det kan bli, hoppas bara att dem andra "billigare" tillverkarna har samma :).

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Verkar som att det blivit ännu färre företag på prisjakt som listar den ikväll jämfört med i morse. Har inte räknat varken före eller nu, men listan verkar vara kortare.

EDIT: bara jag som tycker detta är skumt : http://64.233.183.104/search?q=cache:LyFedQOKCHQJ:www.webhall...

dvs. att den inte finns kvar

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

MEN NEJ! Nu kan jag ju inte sova pga intresset för detta kort. Sa till mig själv vid 00.20 att "nej nu måste jag sova" men blev de så? nej nu e klockan 02.20 och jag har fortfarande inte gått o lagt mig. hursomhelst, till frågan:

Kan jag använda kortet? Hörde nåt snack om nån PCI 2.0 i början av tråden.
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=939S56-M&s=n

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Någon som har en uppskattning om när dom ska släppa 9800GTX/Ultra? Tänkte nämligen beställa ett nytt system och då blir det väl 2 88GT i SLI. Men det känns som bortkastade pengar om dom nu släpper 98-serien inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
MEN NEJ! Nu kan jag ju inte sova pga intresset för detta kort. Sa till mig själv vid 00.20 att "nej nu måste jag sova" men blev de så? nej nu e klockan 02.20 och jag har fortfarande inte gått o lagt mig. hursomhelst, till frågan:

Kan jag använda kortet? Hörde nåt snack om nån PCI 2.0 i början av tråden.
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=939S56-M&s=n

Ja du kan använda kortet om du har Pci-e 1.0 eller 1.1 eftersom 2.0 är bakåtkompatibelt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

:S ... Trodde den skulle ha DVI-ut .

I alla fall, även om ditt moderkort inte har PCI 2.0 så klarar den av att hantera grafikkortet då det är kompatibelt med PCI 1.1 osv, dock undrar jag verkligen hur det blir om man nu har ett PCI 2.0 moderkort, bör ändå inte bli skillnad i prestanda speciellt mycket.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
http://www.swedishdigital.se/catalog/images/Scart-150cm.jpg

:S ... Trodde den skulle ha DVI-ut .

I alla fall, även om ditt moderkort inte har PCI 2.0 så klarar den av att hantera grafikkortet då det är kompatibelt med PCI 1.1 osv, dock undrar jag verkligen hur det blir om man nu har ett PCI 2.0 moderkort, bör ändå inte bli skillnad i prestanda speciellt mycket.

Alltså vad snurrar du om?

Det där du länkar är scart och det finns inga grafikkort som har svart anslutningar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Alltså vad snurrar du om?

Det där du länkar är scart och det finns inga grafikkort som har svart anslutningar.

jo det är 2 scart på 8800 GT, mysko jag vet :/

Permalänk
Medlem

Vad yrar ni om? Inte äns 1 scart kontakt kulle få plats på kortet

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Therasense
Någon som har en uppskattning om när dom ska släppa 9800GTX/Ultra? Tänkte nämligen beställa ett nytt system och då blir det väl 2 88GT i SLI. Men det känns som bortkastade pengar om dom nu släpper 98-serien inom en snar framtid.

Det kan dröja hur länge som helst innan dem släpper 9800 serien.
Det alla trodde skulle vara 9800 blev istället 8800 GT.

Det är mer troligt att det kommer heta 8900 istället.

Permalänk
Medlem

Nu har ju Gigabyte kortet praktiskt taget försvunnit från prisjakt snart

Va händish?

Ingen som jobbar i en datorbutik (med kunskap) som kan berätta lite för farbro barbro vad som sker?

EDIT: Har pratat med en bekant och det ligger till så att Nvidia har satt press på alla underleverantörer samt butiker att ta bort korten ur sina sortiment då kortet ska släppas till Alla på måndag. Med andra ord, butikerna får sina kort skickade på måndag.

B.la EMS kedjan får inte in dom förrän efter slutet av nästa vecka..

GAAH...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hype .. ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Har pratat med en bekant och det ligger till så att Nvidia har satt press på alla underleverantörer samt butiker att ta bort korten ur sina sortiment då kortet ska släppas till Alla på måndag. Med andra ord, butikerna får sina kort skickade på måndag.

Goda nyheter om det stämmer men tramsigt av Nvidia.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Just det för det är ju många spel som stödjer det....

Precis som så många spel stödjer DX10, menar du?
DX10.1 handlar inte om det konkreta stöder utan den potentiella framtidssäkerheten och stöd för Tessalation och evt. standard utav 4xAA. DX10.1 stöd är ett plus i kanten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Precis som så många spel stödjer DX10, menar du?
DX10.1 handlar inte om det konkreta stöder utan den potentiella framtidssäkerheten och stöd för Tessalation och evt. standard utav 4xAA. DX10.1 stöd är ett plus i kanten.

Tja, DX10.1 blir säkert intressant om sisådär 1-2 år, och då lär inte folk sitta och spela med GF8-serien om man säger så.

Tyvärr är ATI mästare på att fylla sina GPU's med "onödiga" finesser och trams som ingen har någon nytta av. NVIDIA ger oss kraft när vi behöver det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har ju Gigabyte kortet praktiskt taget försvunnit från prisjakt snart

Va händish?

Ingen som jobbar i en datorbutik (med kunskap) som kan berätta lite för farbro barbro vad som sker?

B.la EMS kedjan får inte in dom förrän efter slutet av nästa vecka..

GAAH...

Dåliga nyheter om det stämmer. Då anser jag att släppdatum inte stämmer. Släppdatum är det datum konsumenter kan köpa produkten och således måste butikerna få in dem senast den 29:e.

Permalänk

Om man ska gå efter tidigare releaser så kommer det finnas kort i butikerna på släppdatum. Det har det gjort de senaste gångerna nvidia släppt kort och det hade ju varit jävligt lustigt ifall de plötsligt ändrade taktik.