8800 GT 512 i lager 23 okt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
De funkar alldeles utmärkt att tvinga igång AA via drivarna.

Inte i DX10 väl?

Permalänk
Avstängd

Med DX10 kan ja inte svara på. Ja kör med XP tills SP1 har släppts till Vista. Köpte Vista och med de följde massa problem som bara delar av de kan lösas just nu.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Du fattar la att han inte kommer ta ut kortet när han spelat klart crysis, eller är det du som är lite dum i huvudet? Han köper ju det för samma andledning som du men han påpekar att han kommer köra crysis på det...

Frågan är snarare vem det är som köper GTS för annat ändamål än att spela spel med? Jag menar för bild- och filmredigering finns det väl bättre och lämpligare grafikkort? Annars behöver man långt ifrån ett kort i 2000 kr:s prisklassen om man varken vill spela eller redigera. Jag kan också erkänna att snart är det dags för mig också att skaffa ett grafikkort, ENDAST för att kunna spela CoD 4.

Edit: Lite felcitering, jag beklagar.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Edit: eh? Nu finns inte club-3d's 8800GT med på prisjakt längre .. och Gigabytes kostar 2150 :S

Club-3d's kort finns kvar på prisjakt om du väljer grafikkort->PCI-e->DirectX10->8800GT, fast det kostar 1901 nu så det har gått upp några kronor.

http://www.prisjakt.se/kategori.php?k=v674#rparams=k=s1049937...

Edit: hm.. fast klickar man på det så finns det inga återförsäljare listade längre..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

8800GT släpps 29 oktober. Kommer kosta 249 dollar som blir 1 995,51 kronor med moms i sverige. Om inte atis 2950pro blir bättre än detta så blire ett sånt här för mig.

Permalänk
Medlem

För er som inte greppade det så tänker jag denna gång köpa ett Nvidia- kort och inte ett ATI då jag tror att Nvidia är bättre i Crysis. I.e jag tänker inte invänta 2950Pro. Givetvis kommer inte kortet att tas ur datorn när jag spelat Crysis klart utan det kommer att användas till andra spel om/ när det dyker upp något intressant.

Så är det klart för alla nu?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
ATI kommer med 2 kort runt 2000kr, 2950pro samt 2950xt som är bättre än dagens kort.
55nm, 256 samt 512, singelslot kylning lansering runt 15nov.

Vad detta innebär är att man får troligen ut mer än gts/gtx/XT prestanda för runt 2000kr inte 5000kr.
Ett lyft för oss konsumenter.

Crossfire blir med andra ord lönt att köra med direkt om korten kostar 2k.
Tidigare crossfire har ju inte varit ekonomiskt försvarbart med 2 kort för 10k.
4k låter lite bättre

Blir intressant att se kommande jan hur marknaden ser ut.

Jag gav 4400 kr för 2 st sapphire hd2900pro och kör i crossfire...

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk

Någon som planerat att köpa 3x 8800GT 512 och köra i SLi?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Någon som planerat att köpa 3x 8800GT 512 och köra i SLi?

Ja har funderingar på 2 st men man får väl se vad som händer.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Raghor, är de då inte bättre o köpa de nya GTS kortet istället ? Får väl mer kraft i ett gts än GT när de kommer snart?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Raghor, är de då inte bättre o köpa de nya GTS kortet istället ? Får väl mer kraft i ett gts än GT när de kommer snart?

De beror lite på hur de ser ut. Ja hittade lite info som säger att de tydligen skall gå att köra gamla GTS med nya GTS i SLI.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Dojan säg för guds skull att du åtminstone inte kör med AA ..

Citat:

Tro mig. Om AA funkar bra i spelet så kör A.N'doja med AA påslaget.

Hehe, nej faktiskt inte. Jag lyckades aldrig att tvinga igång AA av någon skum anledning i Bioshock under DX10 i alla fall. Jag tror aldrig jag har provat i DX9.

Men det spelar ingen roll längre. Min skärm har pajat. När jag ska starta igång skärmen så startar den och ger ifrån sig ett klickljud och sedan håller den på och klickar hela tiden och ingen bild visas. Dessa skärmar görs inte mer och enligt ViewSonic så ser det dåligt ut på P227 fronten så jag får antagligen leva med en LCD. Gissa om jag lackade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Hur vet du det? Har du länk eller nåt? Låter ju riktigt trevligt i alla fall om det stämmer

Detta låter lite skumt men jag kan tyvärr inte säga mycket mer. De kommer att klocka bra hur som helst.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

Eftersom Club3Ds kort saknar återförsäljare helt plötsligt enligt prisjakt så kommer en länk till Gigabytes hos prisjakt.

EDIT: Club3Ds kort finns kvar hos bla Multitronic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Detta låter lite skumt men jag kan tyvärr inte säga mycket mer. De kommer att klocka bra hur som helst.

Ja, det låter jävligt skumt så jag antar att du hittar på saker ur tomma intet. Precis som du gjorde med 8600gt.

Permalänk
Medlem

Och finns det några som har några verkliga test på kortet?

Inte bara "det kommer krossa det och det, ja.. och det kommer flyta, så är det"

Kortet kostar ändå väldigt lite så jag är skeptisk.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

mmm jag med, så än vågar jag inte sälja mitt GTS, fast tror nog att jag bvestämt mig för att inte göra det ändå för jag komme rinte märka någon skillnad och då jag väl gör det så skulle jag behöva uppgradera graffikkort även om jag har ett GTS eller ett GT

så det är nog inte värt att byta från gamla GTS till GT skulle jag tro!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
mmm jag med, så än vågar jag inte sälja mitt GTS, fast tror nog att jag bvestämt mig för att inte göra det ändå för jag komme rinte märka någon skillnad och då jag väl gör det så skulle jag behöva uppgradera graffikkort även om jag har ett GTS eller ett GT

så det är nog inte värt att byta från gamla GTS till GT skulle jag tro!

Det låter ganska klokt faktiskt. Kommer nog inte komma nåt spel där skillnaden mellan GTS och ett GT är såpass stor att det gör skillnaden mellan att kunna spela det och inte spela det.

Permalänk

Allt talar för att det blir ett sjujäkla kort helt enkelt, ingen mening att spekulera mer kring det. Om ett par veckor kommer vi veta hur som helst

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hehe, nej faktiskt inte. Jag lyckades aldrig att tvinga igång AA av någon skum anledning i Bioshock under DX10 i alla fall. Jag tror aldrig jag har provat i DX9.

Men det spelar ingen roll längre. Min skärm har pajat. När jag ska starta igång skärmen så startar den och ger ifrån sig ett klickljud och sedan håller den på och klickar hela tiden och ingen bild visas. Dessa skärmar görs inte mer och enligt ViewSonic så ser det dåligt ut på P227 fronten så jag får antagligen leva med en LCD. Gissa om jag lackade.

Ja spelar i DX9 och för mig är de inga problem att tvinga igång AA.
Du sa klickljud. Ja tror sånt går å laga. Lämna in skärmen vid någon EL/TV reperatör så kanske dom får fart på den igen. Ja lämnade in en gamal tv på 36" som oxå bara stog och klickade och lämnade in den. Nu har ja kört med den i snart ett år utan problem sedan lagningen.

Visa signatur

Permalänk

Just det, du spelade i DX9. Nu är det 10 vi snackar om.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Just det, du spelade i DX9. Nu är det 10 vi snackar om.

Men snälla, ja har Vista men pga krångel så använder ja XP. Hade ja testat Bioshock i Vista så hade nog ja förstått efter lite testande att AA kanske inte funkar. Men är de inte så. AA funkar i DX9 och självklart trodde ja att de skulle funka i DX10. Men som ja skrev tidigare. Hade AA funkat i DX10 så hade A.N'doja kört med AA påslaget.
De finns nog säkert någon som lyckats klura ut hur man kickar igång AA i Bioshock. Ett trick burkar vara att byta namn på .exe filen till ett spel som funkar med AA.

Visa signatur

Permalänk

Varför envisas alla med Vista?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Varför envisas alla med Vista?

För att det faktiskt är riktigt bra?

Permalänk
Medlem

För att göra alla glada kan jag visa vad jag fick idag från Multitronic,

"Bästa Kund,

Order has been cancelled on 18.10.2007!

Vi kan tyvärr inte leverera dena order

Om du vill ändra i din beställning kontakta oss via e-post
info@multitronic.se eller tel 08-5580 3880.

Multitronic Sverige AB"

Inget meddelande om varför eller något. Seriöst...

Får hitta någon annan butik då

Permalänk

va kasst och tråkigt. Dags för en bojkott!

Permalänk
Citat:

Ja spelar i DX9 och för mig är de inga problem att tvinga igång AA.
Du sa klickljud. Ja tror sånt går å laga. Lämna in skärmen vid någon EL/TV reperatör så kanske dom får fart på den igen. Ja lämnade in en gamal tv på 36" som oxå bara stog och klickade och lämnade in den. Nu har ja kört med den i snart ett år utan problem sedan lagningen.

Jo fast jag måste lämna den till ViewSonic för annars ryker garantin. Jag tror jag vet vad som är problemet. Jag tror att det är en säkring som har gått. Jag hade ett väldigt kort strömavbrott så kort att datorn fortsatte köra på som vanligt. Jag märkte det eftersom jag satt vid datorn. Taklampan släktes snabbt och monitorn blinkade till hastight och väckarklockan rebootade.

Det tråkiga är att detta är den tredje skärmen. Pallar man en gång till?

Det är möjligt att AA fungerar och dra på men det är inget jag har orkat lägga ner energi på. Spelet fungerade bra och jag njöt.

PippiRull:
Angående svaren duhar fått är förmodligen på grund av att leverantörer för grafikkorten har "råkat" lägga ut info på deras sida som till exempel gigabyte. Alla återförsäljare är snabba med att trycka in korten i sortiment och nu när det var ett misstag så drar man tillbaka.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jo fast jag måste lämna den till ViewSonic för annars ryker garantin. Jag tror jag vet vad som är problemet. Jag tror att det är en säkring som har gått. Jag hade ett väldigt kort strömavbrott så kort att datorn fortsatte köra på som vanligt. Jag märkte det eftersom jag satt vid datorn. Taklampan släktes snabbt och monitorn blinkade till hastight och väckarklockan rebootade.

Det tråkiga är att detta är den tredje skärmen. Pallar man en gång till?

Det är möjligt att AA fungerar och dra på men det är inget jag har orkat lägga ner energi på. Spelet fungerade bra och jag njöt.

Ok, va bra att du vart nöjd även utan AA. Då borde ViewSonic själva kunna fixa detta, även om de tar lite tid. Alternativet är att byta själv. Ja hade hellre pillat bort garantin på skärmen än att köpa en kass LCD bara för att garantin på skärmen inte skall ryka.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ok, va bra att du vart nöjd även utan AA. Då borde ViewSonic själva kunna fixa detta, även om de tar lite tid. Alternativet är att byta själv. Ja hade hellre pillat bort garantin på skärmen än att köpa en kass LCD bara för att garantin på skärmen inte skall ryka.

Jo, problemet är att de jobbar inte med att byta lösa delar utan de byter hela monitorn. Jag tjaffsade med de igår och de byter endast hela monitor. Problemet där är att de verkar inte ha kvar några P227F. Det är det som gör mig lack.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jo, problemet är att de jobbar inte med att byta lösa delar utan de byter hela monitorn. Jag tjaffsade med de igår och de byter endast hela monitor. Problemet där är att de verkar inte ha kvar några P227F. Det är det som gör mig lack.

Surt. De är visserligen ditt val hur du gör. Ja rekar iaf fortfarande att laga skärmen trots att garantin ryker. Hade ja haft den skärmen hade ja inte gett upp den så lätt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Surt. De är visserligen ditt val hur du gör. Ja rekar iaf fortfarande att laga skärmen trots att garantin ryker. Hade ja haft den skärmen hade ja inte gett upp den så lätt.

Att öppna upp en skärm är inget man vill göra såvida man inte är elektriker. Har du öppnat en skärm inuti? Det finns säkerligen över 30 säkringar i skärmen och det är det sista jag vill pilla med. Sedan har jag kollat lite överallt och det är dåligt med skruvar på skärmen. Vet ej hur de har fått ihop den egentligen.

Aja, får se.

Visa signatur

Min musik
@albinloan