DatorButiken har förlorat ännu en kund!
Hejsan!
Läste här och såg att det fanns väldigt många trådar om hur besvikna folk har blivit på datorbutiken.com. Eftersom att jag är en av dom kan likaväl jag skriva, så att andra som funderar på att bli kunder hos datorbutiken.com kan överväga det beslutet ännu en gång.
Det handlar om en Western Digital Essential MyBok 500 gig extern hårddisk för min del, som har blivit problemet denna gång. Har sedan tidigare 2 likadana hårddiskar som jag har beställt från Komplett (utan några som helst problem, trevlig kundservice och snabba leveranser). Men anledningen till att jag nu beställde från datorbutiken.com var dels för att dom var billigare, och sedan för att man tror att det skall vara en bra affär.
Jag lade min order på en MyBok 500 gig den 9:e(tisdag) oktober, och som det ser ut på pappret gick den iväg dagen efter. Jag väntar och väntar, jag är van vid att det tar 1-2 dagar(från komplett) men icke, det dröjde till måndagen den 15:e innan jag kunde lösa ut den. När jag sedan kommer hem upptäcker jag att det är fel på den, det är strömbrytaren på fronten som är defekt. "Jaha" tänker jag, och ångrar genast att jag inte beställde från komplett. Jag ringer upp datorbutiken och efter ca 1½ timme(!!!!) så kommer jag till en säljare. Jag förklarar mitt problem och frågar vad han tycker att jag skall göra. Efter några grymtningar så får han fram att jag självklart ska returnera varan och få en ny(han tänkte väl att jag va dum i huvudet.) Efter mycket om och men angående om jag skulle returnera den eller häva köpet så blir det att returnera den, mest för att om jag skulle ha hävt köpet skulle JAG blivit tvungen att själv stå för frakten tillbaka, för något som inte är mitt fel. Det blir en returnation där dom står för frakten(något som jag tkr är väldigt shysst) och jag skickar iväg min defekta hårddisk.
Dagarna går och nu igår (måndagen den 22:a) så kan jag hämta ut min nya hårddisk. Glad som jag är åker jag snabbt hem och packar upp den, pappa säger lite skämtsamt innan att "Det är väl säkert fel på den här oxå". Något som jag absolut inte trodde. Men Såklart, det var exakt samma fel på denna hårddisk. Jag ringer nu igen upp datorbutiken och eftersom att klockan var ca kvart i 8 tar det inte fullt så lång tid att komma fram till en säljare denna gången. Jag förklarar mitt problem ännu en gång för en minst lika otrevlig person som även denna gång tycker att jag självklart skall returnera min vara och få en ny. Jag frågar om dom kan garantera att det denna tredje gång är en felfri vara dom skickar till mig. Han svarar att det kan dom ju självklart inte göra, men om jag skrev med i felrapporten att jag ville att dom skulle packa upp hårddisken(dom skall alltså packa upp min nya hårddisk) för att kolla att det inte var fel på den, så skulle dom väl kunna göra det.
Om allt går som det ska och att den tredje hårddisken som dom kmr skicka till mig fungerar, så har det hela tagit mer än 3 veckor, något som jag som kund absolut inte tkr är rätt. Något som jag åtminstonde Kräver från en butik jag köper från är en trevlig och servicekunnande personal.
Jag skulle vilja ha tag på någon "högre uppsatt" på datorbutiken.com som man skulle kunna ha en vättig konversation med och som visar Respekt mot mig, inte någon okunnande telefonist.
Datorbutiken.com är alltså ingen butik jag kan rekommendera någon annan att handla ifrån, om någon skulle fråga mig skulle jag däremot varmt kunna rekommendera KOMPLETT.SE
/ Marcus