DatorButiken har förlorat ännu en kund!

Permalänk
Medlem

DatorButiken har förlorat ännu en kund!

Hejsan!

Läste här och såg att det fanns väldigt många trådar om hur besvikna folk har blivit på datorbutiken.com. Eftersom att jag är en av dom kan likaväl jag skriva, så att andra som funderar på att bli kunder hos datorbutiken.com kan överväga det beslutet ännu en gång.

Det handlar om en Western Digital Essential MyBok 500 gig extern hårddisk för min del, som har blivit problemet denna gång. Har sedan tidigare 2 likadana hårddiskar som jag har beställt från Komplett (utan några som helst problem, trevlig kundservice och snabba leveranser). Men anledningen till att jag nu beställde från datorbutiken.com var dels för att dom var billigare, och sedan för att man tror att det skall vara en bra affär.

Jag lade min order på en MyBok 500 gig den 9:e(tisdag) oktober, och som det ser ut på pappret gick den iväg dagen efter. Jag väntar och väntar, jag är van vid att det tar 1-2 dagar(från komplett) men icke, det dröjde till måndagen den 15:e innan jag kunde lösa ut den. När jag sedan kommer hem upptäcker jag att det är fel på den, det är strömbrytaren på fronten som är defekt. "Jaha" tänker jag, och ångrar genast att jag inte beställde från komplett. Jag ringer upp datorbutiken och efter ca 1½ timme(!!!!) så kommer jag till en säljare. Jag förklarar mitt problem och frågar vad han tycker att jag skall göra. Efter några grymtningar så får han fram att jag självklart ska returnera varan och få en ny(han tänkte väl att jag va dum i huvudet.) Efter mycket om och men angående om jag skulle returnera den eller häva köpet så blir det att returnera den, mest för att om jag skulle ha hävt köpet skulle JAG blivit tvungen att själv stå för frakten tillbaka, för något som inte är mitt fel. Det blir en returnation där dom står för frakten(något som jag tkr är väldigt shysst) och jag skickar iväg min defekta hårddisk.

Dagarna går och nu igår (måndagen den 22:a) så kan jag hämta ut min nya hårddisk. Glad som jag är åker jag snabbt hem och packar upp den, pappa säger lite skämtsamt innan att "Det är väl säkert fel på den här oxå". Något som jag absolut inte trodde. Men Såklart, det var exakt samma fel på denna hårddisk. Jag ringer nu igen upp datorbutiken och eftersom att klockan var ca kvart i 8 tar det inte fullt så lång tid att komma fram till en säljare denna gången. Jag förklarar mitt problem ännu en gång för en minst lika otrevlig person som även denna gång tycker att jag självklart skall returnera min vara och få en ny. Jag frågar om dom kan garantera att det denna tredje gång är en felfri vara dom skickar till mig. Han svarar att det kan dom ju självklart inte göra, men om jag skrev med i felrapporten att jag ville att dom skulle packa upp hårddisken(dom skall alltså packa upp min nya hårddisk) för att kolla att det inte var fel på den, så skulle dom väl kunna göra det.

Om allt går som det ska och att den tredje hårddisken som dom kmr skicka till mig fungerar, så har det hela tagit mer än 3 veckor, något som jag som kund absolut inte tkr är rätt. Något som jag åtminstonde Kräver från en butik jag köper från är en trevlig och servicekunnande personal.

Jag skulle vilja ha tag på någon "högre uppsatt" på datorbutiken.com som man skulle kunna ha en vättig konversation med och som visar Respekt mot mig, inte någon okunnande telefonist.

Datorbutiken.com är alltså ingen butik jag kan rekommendera någon annan att handla ifrån, om någon skulle fråga mig skulle jag däremot varmt kunna rekommendera KOMPLETT.SE

/ Marcus

Permalänk
Medlem

"Läste här och såg att det fanns väldigt många trådar om hur besvikna folk har blivit på datorbutiken.com. Eftersom att jag är en av dom kan likaväl jag skriva, så att andra som funderar på att bli kunder hos datorbutiken.com kan överväga det beslutet ännu en gång."

Och därför gör du ÄNNU en onödig tråd med något jag tolkar som ett solklart fall av SBS. Tror det är du som inte kan reda ut hur saker och ting ska göras helt enkelt.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

På den senaste revisionen är det väl ingen strömbrytare utan disken stängs av automatiskt ihop med datorn?

Permalänk

Hade disken varit trasig från komplett hade du dock fått samma tid för att få en fungerande disk. Inte så att du råkat sabba den när du satte i den? (bara undrar)

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Du har haft en jäkla otur, det är sant. Hurvida bemötandet av supportpersonalen var bra eller inte kan jag inte kommentera.

Hursomhelst, datorbutiken och även komplett kollar antagligen inte varenda produkt dom får in på lager om den är fungerande eller inte, kan hända dom har fått någon pall av varor som inte är helt bra.

Du har helt enkelt haft otur, och hadde du läst på datorbutikens hemsida angående returer så hadde du inte behövt sitta i telefonkö.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

De tar emot ditt ärende, behandlar det, står för returen. De lyssnar på ditt förslag om att prova ny hårddisk nr. 3 innan den ska skickas ut så den fungerar.
Ja, jag vet inte om man kan begära så mycket mer.
Jag handlar oftast på Komplett eller Dustin, men jag tror nog man kan få defekta datordelar där med.
Off.T. Kommer ihåg när jag hade köpt en defekt lacie, har för mig att man fick fylla i ngn reklamation hos lacie, vänta ett bra tag på sin utbytesdisk som kom med flygpost från Frankrike. Tänkte att det blev nog ett dyrt returärende.

Visa signatur

When in panic, when in doubt, run in circles, scream and shout.
*HP nx9420*C905*Div. Sunkdatorer*

Permalänk
Medlem

Ska helt klart handla från Datorbutiken nästa gång!! Med alla gnällspikar som slutat handla där borde det fungera hur bra som helst!

Permalänk
Medlem

maw:

Fattar inte varför du klagar, det löste ju sig?

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maw
Ska helt klart handla från Datorbutiken nästa gång!! Med alla gnällspikar som slutat handla där borde det fungera hur bra som helst!

Tro mig, dom har säkert hundratals till av gnällspikar som gnäller på mindre saker än vad som tas upp i denna tråden ...

Slutkunder är det värsta som finns

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

ojoj,,, här var det ju hetsigt.

ODDNAME;
Anledningen till att jag skriver är grundade på 2 saker, Dels för att jag tkr att jag har blivit dåligt bemött på ett relativt stort företag, när stora företag beter sig illa mot sina kunder tkr jag att andra människor och kunder har rätt att veta det, något som däremot är onödigt är att du påpekar detta från början.

SantaClaus;
Så du menar alltså att dom har gjort om sin produkt utan att informera kund? Du menar alltså att det inte finns någon strömbrytare och att hårddisken går på och stänger av sig med datorn oavsett om man behöver använda hårddisken eller ej? Är det det ett ganska bra sätt att minska livslängden på produkten då man sätter på den och stänger av den fast man inte behöver den.

ErikSvensson;
Japp, jag hade fått returnera den och få vänta på en ny. Dock skulle jag slippa få vänta i en evighet på att få tala med en fysisk person. Jag skulle oxå förmodligen ej behövt bli idiot förklarad bara för att man vill vara säker på visa saker innan man börjar returnera osv. Angående om jag skulle kunna ha haft sönder den eller ej, kan jag bara säga att den var sönder när jag fick den, den var defekt. Jag är otroligt varsam med mina teknikprylar.

maw;
Jag förstår inte riktigt varför du börjar gråta och tar illa vid dig. Det är väl inte mot dig jag riktar min kritik? Ja, du kan väl få kalla mig gnällspik, jag vill hur som helst bara förmedla min erfarenhet av detta företag till folk som ska handla där.

Eriik;
Löst sig har d absolut inte gjort än. När jag har en felfri vara på mitt bord kan man väl säga att det har löst sig, i min mening är det dock ett tag kvar innan jag har min felfria vara.

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaTack
ojoj,,, här var det ju hetsigt.

ODDNAME;
Anledningen till att jag skriver är grundade på 2 saker, Dels för att jag tkr att jag har blivit dåligt bemött på ett relativt stort företag, när stora företag beter sig illa mot sina kunder tkr jag att andra människor och kunder har rätt att veta det, något som däremot är onödigt är att du påpekar detta från början.

SantaClaus;
Så du menar alltså att dom har gjort om sin produkt utan att informera kund? Du menar alltså att det inte finns någon strömbrytare och att hårddisken går på och stänger av sig med datorn oavsett om man behöver använda hårddisken eller ej? Är det det ett ganska bra sätt att minska livslängden på produkten då man sätter på den och stänger av den fast man inte behöver den.

ErikSvensson;
Japp, jag hade fått returnera den och få vänta på en ny. Dock skulle jag slippa få vänta i en evighet på att få tala med en fysisk person. Jag skulle oxå förmodligen ej behövt bli idiot förklarad bara för att man vill vara säker på visa saker innan man börjar returnera osv. Angående om jag skulle kunna ha haft sönder den eller ej, kan jag bara säga att den var sönder när jag fick den, den var defekt. Jag är otroligt varsam med mina teknikprylar.

maw;
Jag förstår inte riktigt varför du börjar gråta och tar illa vid dig. Det är väl inte mot dig jag riktar min kritik? Ja, du kan väl få kalla mig gnällspik, jag vill hur som helst bara förmedla min erfarenhet av detta företag till folk som ska handla där.

Eriik;
Löst sig har d absolut inte gjort än. När jag har en felfri vara på mitt bord kan man väl säga att det har löst sig, i min mening är det dock ett tag kvar innan jag har min felfria vara.

Med vänlig hälsning

Inte så hetsigt, det har bara varit så många liknande inlägg sista tiden.
ang. SantaClaus inlägg.
Jag har två Mybook. De har båda Onoffknappar, de går dessutom på samt stänger av sig automatiskt med datorn. Fungerar bra med den automatiska funktionen. Hyfsat svala o fina. Själv struntar jag i ljud och skulle inte haft ngt emot en fläkt i chassiena. Billiga diskar o bra tycker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om det nu har varit så många liknande inlägg på sista tiden om kunder som är missnöjda med datorbutiken.com, varför menar ni då på att datorbutiken.com är Så bra?

Mina sedan tidigare Mybook har precis som du skriver on/off knappar, det är därför jag inte tror att Western Digital har ändrat på sina hårddiskar och helt plötsligt tagit bort "knapp funktionen" men låtit knappen vara kvar.

Jag kan bara hålla med om det sista du skriver, kanon nöjd med mina 2 MyBook som fungerar!

Permalänk
Medlem
Citat:

om det nu har varit så många liknande inlägg på sista tiden om kunder som är missnöjda med datorbutiken.com, varför menar ni då på att datorbutiken.com är Så bra?

Mina sedan tidigare Mybook har precis som du skriver on/off knappar, det är därför jag inte tror att Western Digital har ändrat på sina hårddiskar och helt plötsligt tagit bort "knapp funktionen" men låtit knappen vara kvar.

Jag kan bara hålla med om det sista du skriver, kanon nöjd med mina 2 MyBook som fungerar!

Det har varit många som skriver gnälltrådar i hopp om att datorbutiksnubben ska tycka synd om dem o ge dem en präktig ersättning.
I övrigt så tror jag inte att det har varit ngn konstig handläggning i ditt ärende. Det skulle nog inte gått fortare hos Dustin el. Komplett. Dåligt och snorkigt bemötande från support är ju alltid trist förstås. Prova att ha en positiv men korrekt attityd när du delger dina ärenden. Du kommer nog att få ett trevligare bemötande från vilken kundtjänst som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
Det har varit många som skriver gnälltrådar i hopp om att datorbutiksnubben ska tycka synd om dem o ge dem en präktig ersättning.
I övrigt så tror jag inte att det har varit ngn konstig handläggning i ditt ärende. Det skulle nog inte gått fortare hos Dustin el. Komplett. Dåligt och snorkigt bemötande från support är ju alltid trist förstås. Prova att ha en positiv men korrekt attityd när du delger dina ärenden. Du kommer nog att få ett trevligare bemötande från vilken kundtjänst som helst.

okej, då förstår jag vad du menar. Att få en ersättning av datorbutiken är ingenting som jag är ute efter, och nu när vi ändå kom in på den biten så kan jag väl säga vad jag tkr om det. Jag tycker att det är ett smart drag av företagen att regga en användare här och skriva saker och ursäktningar. Men vad jag har sett så har killen som representerar datorbutiken här, kommit med "gratis frakt" erbjudanden osv till folk som har varit icke nöjda med datorbutiken. Det, enligt mig, är dåligt. Ska det verkligen behövas att man ska gå ut på nätet och skriva på olika forum att man är missnöjd med ett företag för att man ska bli tagen på allvar och få ut sin rätt? Hur är det med alla andra som blir dåligt bemötta av er, datorbutiken? Borde inte dom oxå få "fria frakt" erbjudanden? Oh, nej, visst ja, dom har ju inte gått ut på nätet och skrivit vad dom tycker, då är det ju ingen fara, då kan ju ingen annan veta hur ni beter er. Det här skulle säkert kunna bli en livad disskution. Det jag menar är bara att det var inte det jag va ute efter. Jag vill inte ha någon fri frakt, detta va sista gången jag handlade hos dem.

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Om du har samma attityd när du pratar med Datorbutiken som du har i den här tråden kanske det inte är så konstigt att du upplever att du blir dåligt bemött.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Hedersmedlem

Men du har inte blivit felaktigt, utan korrekt bemött?

Förstår faktiskt inte kritiken till fullo i det här fallet. Om du vill få din vara utbytt direkt över disk får du handla i butik.

Är säkerligen något dyrare, men detta har helt enkelt med att det är dyrare att ha en butik än internetförsäljning.

Men visst är det dåligt om datorbutiken har en och en halv timme i telefonkö (någon från db.com som kan konfirmera detta?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Om du har samma attityd när du pratar med Datorbutiken som du har i den här tråden kanske det inte är så konstigt att du upplever att du blir dåligt bemött.

Då delar inte du och jag samma mening. Jag ska börja med att försvara mig och säga att jag har har varit, enligt mig, ödmjuk mot dem jag har talat med. Sedan, vill jag fråga dig, tycker inte du att datorbutiken borde vara så pass proffsiga att om dom får en tjurig kund på sig, att dem då sköter det på ett bra sätt, och inte blir tjuriga tillbaka?

SantaClaus;
Eftersom att det inte går att skriva 2 inlägg i rad,,,

Att jag har blivit felaktikt bemött har jag (vad jag kan komma på) aldrig påstått. Och självklart, om jag vill byta över disk skall jag givetvis gå till en fysisk butik!

Återigen, vad jag ville ha ut av min tråd är; Anledningen till att jag skriver är grundade på 2 saker, Dels för att jag tkr att jag har blivit dåligt bemött på ett relativt stort företag, när stora företag beter sig illa mot sina kunder tkr jag att andra människor och kunder har rätt att veta det.

Ja, 1½ timme är på tok för länge, dessutom har dem en låt som är ca 30 sekunder lång som har en ganska uttråkande effekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Då delar inte du och jag samma mening. Jag ska börja med att försvara mig och säga att jag har har varit, enligt mig, ödmjuk mot dem jag har talat med. Sedan, vill jag fråga dig, tycker inte du att datorbutiken borde vara så pass proffsiga att om dom får en tjurig kund på sig, att dem då sköter det på ett bra sätt, och inte blir tjuriga tillbaka?

SantaClaus;
Eftersom att det inte går att skriva 2 inlägg i rad,,,

Att jag har blivit felaktikt bemött har jag (vad jag kan komma på) aldrig påstått. Och självklart, om jag vill byta över disk skall jag givetvis gå till en fysisk butik!

Återigen, vad jag ville ha ut av min tråd är; Anledningen till att jag skriver är grundade på 2 saker, Dels för att jag tkr att jag har blivit dåligt bemött på ett relativt stort företag, när stora företag beter sig illa mot sina kunder tkr jag att andra människor och kunder har rätt att veta det.

Ja, 1½ timme är på tok för länge, dessutom har dem en låt som är ca 30 sekunder lång som har en ganska uttråkande effekt.

Nu förstår jag ännu mindre när du svarar SantaClaus att du inte har blivit felaktigt bemött.
Varför ska du klaga om du blivit korrekt bemött, slipper betala frakt, de ska kolla särskilt att din disk fungerar inför tredje utskicket? Samtidigt som du skriver att du är högst medveten att byten går snabbast i fysisk butik.
Ja, ja. Man kan mulna till ibland.
Hoppas din disk fungerar nu när den kommer. Alltid trist när det inte blir som man tänkt sig.
Edit/ Här är en sur på Kompletttråd
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Edit igen/ Sur på Dustin
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pera
Nu förstår jag ännu mindre när du svarar SantaClaus att du inte har blivit felaktigt bemött.
Varför ska du klaga om du blivit korrekt bemött, slipper betala frakt, de ska kolla särskilt att din disk fungerar inför tredje utskicket? Samtidigt som du skriver att du är högst medveten att byten går snabbast i fysisk butik.
Ja, ja. Man kan mulna till ibland.
Hoppas din disk fungerar nu när den kommer. Alltid trist när det inte blir som man tänkt sig.

Vad jag menade på när jag sa att jag inte påstått att jag blivit felaktikt bemött var(och det var väl förmodligen fel tänkt av mig) att dem inte har gjort något i stort sätt fel, i form av att dem har betalat frakten, bytt ut min defekta vara(något som man kanske ska va glad för, men som är en självklarhet?) och på det sättet har jag inte blivit felaktikt bemött.

Att de däremot har varit otrevliga, svåra att nå via telefon osv är givetivs även det ett felaktikt bemötande, tänkte dock på det förstnämnda när jag svarade i inlägget ovan.

Den här disskutionen har väl dock kanske kommit till ett slut, jag har fått fram min synpunkt och om jag nu får en felfri hårddisk (om några veckor) kan jag inte säga så mycket mer än att det har varit en dålig erfarenhet från mitt håll.

Tack för era synpunkter!

Med vänlig hälsning Marcus

edit; jag förstår vart du vill komma när du länkar till dessa trådar. Självklart finns det folk som är nöjda med datorbutiken, komplett, dustin osv, men så finns det även folk som mig som inte är nöjda med datorbutiken, eller någon annan liknande butik. Det finns såklart inte, i min mening, en perfekt affär. Men som i ett yttrandefrihetsland som vi bor i tänkte jag utnytja min del i yttrandefriheten och skriva om mina erfarenheter.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle vara kul om datorbutiken kom och gav sin version av det här.

Om det är en och en halv timme i kötid till deras telefonsupport är det helt klart bra för blivande kunder att få veta detta då det enligt mig är helt oacceptabelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag menade på när jag sa att jag inte påstått att jag blivit felaktikt bemött var(och det var väl förmodligen fel tänkt av mig) att dem inte har gjort något i stort sätt fel, i form av att dem har betalat frakten, bytt ut min defekta vara(något som man kanske ska va glad för, men som är en självklarhet?) och på det sättet har jag inte blivit felaktikt bemött.

Att de däremot har varit otrevliga, svåra att nå via telefon osv är givetivs även det ett felaktikt bemötande, tänkte dock på det förstnämnda när jag svarade i inlägget ovan.

Den här disskutionen har väl dock kanske kommit till ett slut, jag har fått fram min synpunkt och om jag nu får en felfri hårddisk (om några veckor) kan jag inte säga så mycket mer än att det har varit en dålig erfarenhet från mitt håll.

Tack för era synpunkter!

Med vänlig hälsning Marcus

edit; jag förstår vart du vill komma när du länkar till dessa trådar. Självklart finns det folk som är nöjda med datorbutiken, komplett, dustin osv, men så finns det även folk som mig som inte är nöjda med datorbutiken, komplett. dustin osv. Det finns såklart inte, i min mening, en perfekt affär. Men som i ett yttrandefrihetsland som vi bor i tänkte jag utnytja min del i yttrandefriheten och skriva om mina erfarenheter.

Det är klart man ska få yttra sig, håller med. Fortsätt att skriva.
Om det tidigare... Shit happens!!!

Visa signatur

Permalänk

Känns som du ska byta varumärke snarare än datorhandlare. Western mybok verkar inte så stabila? Det är ju trots allt inte DB som sätter ihop diskarna, och det blir ju en viss behandlingstid med frakt hit och dit. Och har du rätt i slutändan bör du ju bli kompenserad för allt fraktande. ( hade f.ö blivit fly förbannad med om jag behövt vänta flera veckor hir och dit för en vara jag beställt och som ej fungerat.)

Du har ingen möjlighet att byta till snarlik produkt annars då?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

JaTack:
FF Vd jbgt @ lsa dt du skrvr nr du int orkr skva ordntlgt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Skulle vara kul om datorbutiken kom och gav sin version av det här.

Om det är en och en halv timme i kötid till deras telefonsupport är det helt klart bra för blivande kunder att få veta detta då det enligt mig är helt oacceptabelt.

Samma problem (satt i nästan 1 timme innan jag gav upp) för någon/ra månad sen när jag skulle avbeställa en felklickad order (gick ej via deras websida just då, pga den inte uppdaterades). Men jag lyckades få stopp på ordern med hjälp av en DB-mannen här på Sweclockers.

För någon vecka sen så skulle jag beställa mer prylar och fick då se att den fria frakt jag vid ett tidigare tillfälle fått hade gått upp i rök i samband med den krånglande avbeställningen...

Slutade med att jag betällde från Dustin&Home i stället.

Permalänk
Medlem

ErikSvensson;
Ja, har inte beskyllt datorbutiken för grund felet på produkt, utan jag har frågasatt deras tillvägagångssätt mot mig som kund. Men du har rätt i det du säger, om jag inte hade haft 2 Western Digital hårddiskar innan så hade jag nog provat ett annat märke, men nu vill jag gärna ha lite symetri i bokhyllan med 3 likadana brevid varandra.

pucko;
Jag förstår inte riktigt vad du vill få fram av ditt inlägg, men jag får en känsla av att du tycker att jag inte skriver ordentligt. Jag ber om ursäkt om jag har stavfel lite här och där.

yogge;
Mmm, det är lite tragiskt. Jag kan förstå att det är många som ringer, eftersom att folk, i min tro, tycker att det bli ordentligare om man har en fysisk person att prata med, man vet även att det man säger kommer fram(?). Skickar man mail, kan det av mina erfarenheter, ta båda lång tid, och att man får ett dåligt svar. Men om man nu har en telefonsupport så ska man kunna kontrollera den. Man ska inte behöva ringa 10 minuter innan supporten stänger. Man ska inte heller behöva vänta så lång tid som jag och uppenbarligen även andra har fått göra.

För övrigt så returnerade jag min hårddisk nr2 i måndags(skrev om det i första inlägget). Jag valde då även att få en förbetalt fraktsedel hemskickad så jag slipper ligga ute med fraktkostnader. Detta gjorde jag alltså i måndags och jag har fortfarande inte fått min fraktsedel. Detta betyder då alltså att jag i bästa fall får min fraktsedel imorgon, och att jag då imorgon kan springa iväg med mitt paket. Men då jag är sysselsatt om dagarna och kommer hem vid normal kontorstid så kommer jag med all sannerlighet inte hinna få ivägskickat mitt paket imorgon, utan det blir på fredag. Det ska väl inte behöva ta 3 dagar för dem att skicka iväg en fraktsedel?

Permalänk
Medlem
Citat:

ErikSvensson;
Ja, har inte beskyllt datorbutiken för grund felet på produkt, utan jag har frågasatt deras tillvägagångssätt mot mig som kund. Men du har rätt i det du säger, om jag inte hade haft 2 Western Digital hårddiskar innan så hade jag nog provat ett annat märke, men nu vill jag gärna ha lite symetri i bokhyllan med 3 likadana brevid varandra.

pucko;
Jag förstår inte riktigt vad du vill få fram av ditt inlägg, men jag får en känsla av att du tycker att jag inte skriver ordentligt. Jag ber om ursäkt om jag har stavfel lite här och där.

yogge;
Mmm, det är lite tragiskt. Jag kan förstå att det är många som ringer, eftersom att folk, i min tro, tycker att det bli ordentligare om man har en fysisk person att prata med, man vet även att det man säger kommer fram(?). Skickar man mail, kan det av mina erfarenheter, ta båda lång tid, och att man får ett dåligt svar. Men om man nu har en telefonsupport så ska man kunna kontrollera den. Man ska inte behöva ringa 10 minuter innan supporten stänger. Man ska inte heller behöva vänta så lång tid som jag och uppenbarligen även andra har fått göra.

För övrigt så returnerade jag min hårddisk nr2 i måndags(skrev om det i första inlägget). Jag valde då även att få en förbetalt fraktsedel hemskickad så jag slipper ligga ute med fraktkostnader. Detta gjorde jag alltså i måndags och jag har fortfarande inte fått min fraktsedel. Detta betyder då alltså att jag i bästa fall får min fraktsedel imorgon, och att jag då imorgon kan springa iväg med mitt paket. Men då jag är sysselsatt om dagarna och kommer hem vid normal kontorstid så kommer jag med all sannerlighet inte hinna få ivägskickat mitt paket imorgon, utan det blir på fredag. Det ska väl inte behöva ta 3 dagar för dem att skicka iväg en fraktsedel?

Mm, jag ska också strax beställa samma hårddisk som du. De ser väldigt trevliga ut. Jag har mellanrum mellan mina, jag är lite rädd för värmeproblem eftersom mina är påslagna så gott som dygnet runt. De är en prydnad faktiskt.
Puckos inlägg tycker jag inte du ska bry dig om, språkpoliser är trista. Även om jag inte håller med dig i sak, tycker jag att du skriver tydligt och jag har igna såvrigehter att fröstå dig. Satvfel och sär skrivningar gör nog de flesta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

pucko;

Jag tror han menar att du använder "tkr", "oxå", "kmr", "d" litet då och då.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Nej det tar förmodligen inte tre dagar för DB att skicka fraktlappen, däremot kan det ta tre dagar eller mer med det exellenta postverket vi har.
Precis som då du fick vänta på det första paketet.
Paket och brev är inte Postens starka sida precis, inte heller deras "kundtjänst".

Men varför inte bara göra en returanmälan direkt till DB med en ordentlig felbeskrivning/returanledning, kryssa i att du vill ha en fraktlapp och sedan skicka iväg den?

Jag gjorde så nyligen med mitt Gigabyte P35 DS4 moderkort där hårddiskkontrollern falerade.
Fick fraktlappen i slutet av förra veckan, skickade iväg det i måndags, och har nu ett nytt på väg till mig.

Skickade med screengrabs på felmeddelanden och ett foto på en fläns från nordbryggekylaren som ramlat bort av sig själv, dålig tejp eller något sådant.

Den enda butik jag haft problem med har varit webbhallen, men det var inte ens för min räkning utan det var min bror som beställt en vara som de slarvade bort och som de sedan försökte mörka då de inte kunde få tag på den igen.

Allt beror på HUR man skriver, HUR man är per Telefon och mail.
Är man tydlig och trevlig, så brukar allt lösa sig utan problem....i 99 av 100 fall.

Edit: Glömde "brev" i en mening.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

tekwar;
Nu är det ju dock som så att dem skickar inte ett paket med en fraktsedel, utan fraktsedeln skickar dem i ett vanligt kuvert, du säger att paket inte är postens starka sida, något jag kan hålla med om, men posten och brev = bra. Alltså tar jag detta som att datorbutiken inte har skickat, eller skickade idag, min fraktsedel.

"Men varför inte bara göra en returanmälan direkt till DB med en ordentlig felbeskrivning/returanledning, kryssa i att du vill ha en fraktlapp och sedan skicka iväg den?"

Jag förstår inte vad du menar med det där, är det inte PRECIS så jag har gjort? Jag har gjort en riktigt ordentlig felbeskrivning/returanledning, jag har kryssat i att jag vill ha en fraktsedel, och så fort jag får min fraktsedel ska jag även skicka iväg min defekta hårddisk. Eller hur menar du att jag ska göra? Skicka min defekta hårddisk innan jag har fått min förbetalda fraktsedel?

Visst, jag skulle kunna ta fram kameran och börja fota upp felet, den trasiga strömbrytare, men jag tror inte att problemet ligger i att dem inte vet vad som är fel.

Enligt mig har jag varit tydlig och trevlig. Jag är väl den stackarn som är 1/100 fallet.

Permalänk

JaTack - Jag fick idag reda på att vi fått en leverans med felaktiga diskar på det sätt du beskriver. Maila mig med referens till ditt senaste returnummer så skall jag personligen tillse att du blir nöjd trots detta.

SantaClaus, yogge - Vi hade långa köer i telefon för några veckor sedan, men har nu mannat upp bra på Kundtjänst. Jag vet inte den exakta svarstiden, men en av de som arbetar på kundtjänst berättade för mig att de klarar fler samtal än som kommer in i dagsläget.

tekwar - Jag bara måste kommentera ditt inlägg då korrekt kundbemötande är något som engagerar.. Du har givetvis helt rätt i att det normalt underlättar att ha en trevlig och korrekt attityd mot den man talar med i Kundtjänst. Denna person är inte personligen i skuld till det fel som inträffat, och dennes jobb är att hjälpa kunden. Oavsett detta är det förståeligt om man är irriterad som kund när något gått snett, och vår kundtjänst skall givetvis behandla en kund och dennes ärende lika professionellt oavsett hur kunden uppträder. Jag tror inte att JaTack överreagerat i kontakten med Kundtjänst, utan snarare att den han talat med hos oss möjligen skämts å företagets vägnar över att ha levererat två defekta diskar i rad, även om vi inte tillverkat dem.. Men, detta skall jag göra mitt bästa för att rätta till. Tack för ditt inlägg!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se