Muskampen 2025: Segraren korad!

Installera Compiz på Debian

Permalänk
Medlem

Installera Compiz på Debian

http://www.pendrivelinux.com/2007/10/27/how-to-install-and-en...

Här är en kort introduktion i hur man installerar Compiz i Debian. Den skrevs 27 oktober 2007, så den är färsk. (Skall testa den nu )

EDIT

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Jaha? Och?
Varför posta en länk i en ny innan man provat den?
Funkade den?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Helt meningslös guide om man nu ens kan kalla det det, skulle inte rekommendera någon att försöka följa den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Skall testa den nu

Fungerar det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Helt meningslös guide om man nu ens kan kalla det det, skulle inte rekommendera någon att försöka följa den.

Lite väl negativ tycker jag. Varför inte prova, alla ändringarna som man måste göra går att återställa.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Fungerar det?

Lite väl negativ tycker jag. Varför inte prova, alla ändringarna som man måste göra går att återställa.

Jo, möjligt att jag var lite för negativ, den funkar kanske för en del, men som trådskaparen nog kan intyga så funkar inte AIGLX för några ATI-kort med fglrx-drivrutinen (om man inte kör den nya buggiga 8.42 versionen som inte ens finns i Debians arkiv), och en guide som inte ens nämner vilket kort, drivrutin, debianversion eller desktop environment det är testat på faller bort direkt för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Jo, möjligt att jag var lite för negativ, den funkar kanske för en del, men som trådskaparen nog kan intyga så funkar inte AIGLX för några ATI-kort med fglrx-drivrutinen (om man inte kör den nya buggiga 8.42 versionen som inte ens finns i Debians arkiv), och en guide som inte ens nämner vilket kort, drivrutin, debianversion eller desktop environment det är testat på faller bort direkt för mig.

Jo, den finns i Lenny/Sid sedan några dagar!

Men, den funkar än sämre för mig. Ingen 3D alls med Debians egenförpackade ATI-fglrx. Nåt skumt är fel här.
-

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAAb
Jo, den finns i Lenny/Sid sedan några dagar!

Men, den funkar än sämre för mig. Ingen 3D alls med Debians egenförpackade ATI-fglrx. Nåt skumt är fel här.
-

Den finns i Sid men Lenny har fortfarande 8.40.4, jag är tveksam till om den kommer hamna i Lenny eftersom så många verkar ha problem med den.

Kan också säga att mitt Ati-kort satte sista spiken i kistan för mitt tålamod idag, jag skulle kompilera om min kärna för realtime-support och sen kunde jag inte kompilera om fglrx efter det, så jag sprang ner och köpte ett Nvidia-kort istället

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ATI strulet ger jag inte mig in på men ska man köra Compiz PLUS Compiz-Fusion så rekommenderar jag Shames repo för Debian.

http://shame.tuxfamily.org/repo/?cat=11

Observera de olika versionerna, har själv kört Debian Sids unstable ua.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y