8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Medlem

Tips till skånebor!!

Net2World på nobelvägen i malmö hade idag fått in några sparkle 8800gt 512 mb, jag har varit där och köpt ett! De tar 2395:- vilket jag tycker är ett hyfsat pris i en fysisk butik. Jag kunde iallafall inte hålla mig.
Om ni är sugna och skyndar så kan ni kanske få ett där.
De har tyvärr ingen näthandel.

Grattis också till er som väntar på kort från datorbutiken!
En mindre (jag) i kön till msi, sparkle, leadtek och bfg.

Nu ska det spelas!

Edit: Net2World har visst näthandel upptäckte jag nyss. Fast på hemsidan står nu 8800gt som beställningsvara.

kanske bara inte har registrerats på hemsidan, litet familjeföretag.
www.net2world.se, billigare än Alina som tar ett riktigt överpris!

Visa signatur

GA-P35-DS4 ll E8400@3,51 Zerotherm Nirvana ll 4096mb Corsair xms2 6400 800mhz cl5 ll Powercolor HD3870 OC 512mb DDR4 ll WD Caviar 660GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av corona85
Hur är det med MSI korten hos DB, någon som fått idag står Bekräftad, prel. 2007-11-21 på min order fortfarande, ser väll inte för ljust ut

Står också så på min.. ser verkligen inte ljust ut.. men skickade ett mail för en halvtimme sedan men de har inte svarat än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyludde
Mitt paket från dustin är inte skickat än. Hur är det mer er andras paket? Har de skickats än?

21 nov kl 15:18 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats

Mitt hittar snart hem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiindos
Här finns GT i lager!

http://www.alina.se/productinfo.aspx?site=prisjakt&T2=8800GT-...

Dock är priset ganska högt.

Har redan postats 3 gånger idag...
Tack ändå!

Permalänk
Medlem

La en beställning på ett Asus 8800GT på DB.com, tog dock PF istället för att hämta i butik iom den skakiga leveranstiden (vill inte ligga ute med pengarna). 2092:- totalt är fan snorbilligt! Hoppas jag slipper vänta allt för länge bara. *bort*

*Inlägg redigerat av Coltrasten*

Inga annonser i forumet, använd marknad.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Haha rolig läsning, själv har man lirat på sitt 8800gt i 2veckor, så man börjar ledsna på kortet å börjat kika på ett bättre hehe

Varför har du ledsnat?

Visa signatur

Q6600 2,4GHZ, 8800GT GFX, 4096MB DDR2, 1TB HD | SONY VAIO FZ31M: C2D T7250 2,0GHZ, 8400GT GFX, 2048GB DDR2, 200GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Hoppas jag slipper vänta allt för länge bara.

Tja.. själv har man väntat sedan den 31 oktober.. så
Men jag kan tänka mig att det kommer in en del kort nästa vecka, med tanke på att det är nu som dom verkar fått igång produktionen på alla andra märken.

Permalänk
Omreggat troll
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hooken
Varför har du ledsnat?

hehe ja med ja sålde mitt precis

hade kortet i 1 vecka lr nåt sånt.... ja tröttnade me vet ej varför men ja gjorde det blir nog ett nytt GTS 128

Permalänk

doolar, vad skaru ha för X1950 pro då? du en 500hundring max.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plocken22
hehe ja med ja sålde mitt precis

hade kortet i 1 vecka lr nåt sånt.... ja tröttnade me vet ej varför men ja gjorde det blir nog ett nytt GTS 128

hur kan man tröttna på ett grafikkort?
det är som att tröttna på en läskburk och inte läsken.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd

Alina i Uppsala har 8 st just nu på lager!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loltrollet
doolar, vad skaru ha för X1950 pro då? du en 500hundring max.

Ta det över PM istället...

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersj
Alina i Uppsala har 8 st just nu på lager!!!

oj de har sålt hälften då

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
hur kan man tröttna på ett grafikkort?
det är som att tröttna på en läskburk och inte läsken.

WORD!

Dessutom kan jag meddela att äntligen är mina grafikkort på väg också!! De anländer nog på fredag. Då får jag en extra dag på mig att modda klart mitt chassi också. aldrig fel.

Permalänk
Medlem

Blev så äckligt trött av att vänta på mina delar pga. grafikkortet att jag avbeställde rubbet.
Jag får väl se det på den ljusa sidan då jag kan köpa lite roligare delar i dec/jan.

Får klara mig på 360,PS3,Wii etc. så länge.
Men trist är det ändå

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Om man tröttnar på ett grafikkort kan man ju undra av vilka anledningar det inhandlas över huvudtaget :/

Permalänk

Nu har jag också fått besked om att mitt är skickat från Dustin. Så vart att avbeställa alla de andra, dvs. Leadtek och Sparkle på db, XFX och Club-3d på TBH och ett XFX på Komplett. Så grattis till er som stod bakom mig i kön, dock så är ni nog inte så många ändå.

Det roliga är att snubben från komplett frågade mig var jag fick tag på mitt kort, om det fanns i lager någonstans i sverige eller om jag väntat i kö

Citat:

[b]Pratade nyss med kundsupporten på db. Varför det alltid skjuts upp några dagar är tydligen för att de bara får in så lite kort åt gången (ca 20 kort sa han) och leadtek och asus var de kort som flest folk beställt men hade ingen aning om vilken som var bäst att satsa på.

[/b]

Visar ju verkligen på hur fittiga DB är! Om det vet att de endast får in 20 kort åt gången, så kan det ju inte skriva preliminärt det datumet för ALLA de 250st som beställt kortet + anna nya som beställer den på hemsidan. De får ju ta o räkna av leveranserna från deras kö!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Satsa på sparkle ! de är låg kö där.. kan meddela att jag har nu en Leadtek 8800GT i burken;) + en sparkle 8800GT som inte 'r upppackad än ska sälja till en kompis

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Jag la en order när dustin hade i lager, men har inte fått mail att det är skickat Bekräftat antal säger dock ett.

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite på prisjakt och ser att några kort har
Filmavkodning: H.264 (halv) , MPEG-2 , WMV9 och andra har alla: H.264 (full) , H.264 (halv) , MPEG-2 , VC-1 , WMV9

Är det fel prisjakt eller skiljer det mellan korten och om det skilljer spelar det någon roll?

EDIT: Någon kanske frågat detta innnan men jag orkar inte läsa igenom hela tråden, förlåt

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Medlem

Finns Gainward 8800GT kort på tbh.se
Lagerstatus: 1-3 dagar.

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&kat_id=1689&prod_id=36061

Permalänk
Avstängd

oj resterna av mitt datorpaket skickades från datorbutiken idag och det står redan: Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren.
fan här går det undan hämtar ut det imorgon då
då får vi hoppas att grafikkortet som skickades från dustin hinner fram åsså. låg dock i stockholm kl 15 och sen ska det ner till malmö innan det kommer upp till helsingborg.
Fast å andra sidan har jag sms avisering på det så jag kanske, kanske kan hämta ut det med imorgon. finemang.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strema
Har kollat runt lite på prisjakt och ser att några kort har
Filmavkodning: H.264 (halv) , MPEG-2 , WMV9 och andra har alla: H.264 (full) , H.264 (halv) , MPEG-2 , VC-1 , WMV9

Är det fel prisjakt eller skiljer det mellan korten och om det skilljer spelar det någon roll?

Vet inte exakt vilka som har och inte, Men vad som innebär när ett kort inte stödjer full videoavkodning (h.264) är att CPUn får jobba istället

Citat:

Finns Gainward 8800GT kort på tbh.se
Lagerstatus: 1-3 dagar.

http://www.tbh.se/index.asp?id=3&am...p;prod_id=36061

För mig står det bara tillfälligt slut =/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strema
Har kollat runt lite på prisjakt och ser att några kort har
Filmavkodning: H.264 (halv) , MPEG-2 , WMV9 och andra har alla: H.264 (full) , H.264 (halv) , MPEG-2 , VC-1 , WMV9

Är det fel prisjakt eller skiljer det mellan korten och om det skilljer spelar det någon roll?

EDIT: Någon kanske frågat detta innnan men jag orkar inte läsa igenom hela tråden, förlåt

fel i prisjakt. avkodningen bör ske i gpu:n och det är likadan på allihop.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Beställde ett club 3d 8800 GT 512 från webhallen den 18:e, fick precis mail om att min leverans är klar att hämta. Det var en kortvarig kris, jag har ju inte ens hunnit köpa resten av burken till den

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
fel i prisjakt. avkodningen bör ske i gpu:n och det är likadan på allihop.

Ok, fyfy för prisjakt

Visa signatur

NZXT Hush, Corsair HX520W, Intel E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, XFX 8800GTS, Corsair XMS2 PC5400/675MHz CL4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
oj resterna av mitt datorpaket skickades från datorbutiken idag och det står redan: Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren.
fan här går det undan hämtar ut det imorgon då
då får vi hoppas att grafikkortet som skickades från dustin hinner fram åsså. låg dock i stockholm kl 15 och sen ska det ner till malmö innan det kommer upp till helsingborg.
Fast å andra sidan har jag sms avisering på det så jag kanske, kanske kan hämta ut det med imorgon. finemang.

Samma som jag då. allt utom graffet från db och kortet från dustin. xD Jag får dock vänta en extra dag på kortet då det kom iväg för sent idag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beseech
Jag la en order när dustin hade i lager, men har inte fått mail att det är skickat Bekräftat antal säger dock ett.

ta det lugnt och vänta. Det kommer. Jag hade samma problem fram tills kl 5 i eftermiddags. Bara du har bekräftat antal så har du ett kort.

Permalänk
Medlem

JOHOO mitt xfx 8800gt xXx sitter nu i burken, har just satt på en VF900cu.
idle: 43 grader
load: 56 grader

har satt små flänsar på alla volt regulatorer, en fick jag sätta lite snett så den täckte alla. nu skall jag testa lite spel och se om det här tar mitt gamla 7900gt som jag klockade hårt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hooken
Varför har du ledsnat?

var mest ironi bara, mena att jag haft kortet så länge som man brukar ha ett kort innan man ledsnar och vill ha ett nytt, när så många fortf väntar på att få ett, så fick jag tag i ett på lanserings dan, nu är det väl inte så att jag tröttnat, men nyhets hårdvara behaget har väl lagts sig

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V