Gömma enstaka filtyper

Permalänk
Medlem

Gömma enstaka filtyper

Gokväll!

Jag sitter och kikar igenom mina album och i varje mapp så ligger tumnagelfilen Thumbs.db, jag börjar bli riktigt trött på den men samtidigt så vill jag kunna se systemfiler samt dolda filer. Finns det något sätt så man kan gömma filer av en viss typ bara? Har kikat lite på Tweak UI men det verkar inte finnas någon möjlighet där vad jag kan se. Det är XP jag sitter med.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Den enda lösning jag kan se är att to bort hidden-attributet från samtliga filer utom just de du inte vill se. Därefter kan du plocka bort visning av dolda filer.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Just det, smart! Tack för hjälpen.
För övrigt, finns det någon snabbare och bättre bildvisare än windows egna (bild & fax visaren)? Så man får behålla tumnaglarna på bilderna och att den öppnar med ett program som hanterar bilder smidigare, lite mer åt Vistas bildvisare.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.