ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Um, årets dummaste fråga?

ArmA 2 kräver 2 processorer i en för att hålla koll på AI'n i kampanjet. Operation Flashpoint 2 kräver bara en, men AI'n i kampanjet är ruggigt vasst och härmar verkligheten's soldater in i minsta detalj. Nu får du själv avgöra om båda spelen kommer innehålla både SP och MP eller endast MP.

Som det sagts tidigare i tråden så finns det inga bevis på hur bra AI'n är i OFP2 utan det är någon codemasters har slängt ut sig vilket många andra spelutvecklare gjort och då har det även visat sig att AI'n varit riktigt kass. Men det betyder inte att AI'n i ARMA2 kommer vara guds gåva till oss spelar men den kan knappast vara sämra än ARMA (och den AI'n är faktiskt bra).
Sen undrar jag om du ens lirat arma ? du säger att spelet var sönder buggat när det släpptes och fortfarande är(om jag förstår dig rätt) vilket till vis del är sant och stått mycket om på olika sidor, men det du inte nämnar är hur mycket BIS lyssnat på communityn och hur snabbt de åtgärdat alla problem, redan 1 månad efter release så va de värsta buggen fixade och sen dess har spelet bara utvecklats och blivit bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Som det sagts tidigare i tråden så finns det inga bevis på hur bra AI'n är i OFP2 utan det är någon codemasters har slängt ut sig vilket många andra spelutvecklare gjort och då har det även visat sig att AI'n varit riktigt kass. Men det betyder inte att AI'n i ARMA2 kommer vara guds gåva till oss spelar men den kan knappast vara sämra än ARMA (och den AI'n är faktiskt bra).

Enligt Codemasters har de tittat på hur verkligheten's AI fungerar och hur de agerar till vissa situationer. De har härmat dessa och byggt in ett AI-system som är enligt dem något unikt och riktigt utmanande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Sen undrar jag om du ens lirat arma ? du säger att spelet var sönder buggat när det släpptes och fortfarande är(om jag förstår dig rätt) vilket till vis del är sant och stått mycket om på olika sidor, men det du inte nämnar är hur mycket BIS lyssnat på communityn och hur snabbt de åtgärdat alla problem, redan 1 månad efter release så va de värsta buggen fixade och sen dess har spelet bara utvecklats och blivit bättre

Um, jag har t.o.m. köpt det o spelat sönder det! Visst, det är inte så buggigt nu som först då det släpptes, men det är som sagt lite buggigt än.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Um, årets dummaste fråga?

ArmA 2 kräver 2 processorer i en för att hålla koll på AI'n i kampanjet. Operation Flashpoint 2 kräver bara en, men AI'n i kampanjet är ruggigt vasst och härmar verkligheten's soldater in i minsta detalj. Nu får du själv avgöra om båda spelen kommer innehålla både SP och MP eller endast MP.

Vi har inte sett något speciellt av AIn från varken OFP2 eller ArmA2.
Det ända vi vet är att ArmA2s AI kommer arbeta på cm nivå istället för meter nivå, de kan använda objekt som skydd och leana från dessa(som vi kunde se i en film från GC2007), resten är bara prat och vi kan inte avgöra om det är som de säger än för vi har inte sett något av det.
OFP2s AI har vi inte sett ett skit av utan är bara snack från utvecklarna, jag säger inte att AIn kommer vara dålig utan att vi kan inte ta allas snack som 100% sant, jag tycker du drar dina slutsatser för snabbt och på otillräcklig fakta.

Ang CPU-krav, OFP2 har inget officiellt specifikationskrav, så vi vet inte vad det kommer att kräva. Men om du ska spela det på en gammal P4 så får du väl försöka med det, vilket antagligen inte kommer gå så bra. Jag skulle gissa att OFP2 kommer kräva en ganska ny CPU med dubbla kärnor eller mer(om de nu programmerar för det).

Till exempel när jag uppgraderade från en gammal AMD x2-3800@2,5GHz till en Intel Q9450@3,2GHz så märkte jag enorm skillnad i ArmA1 även fast det endast har stöd för en kärna.

Permalänk

mycket fantasier här
Bra AI tror jag på när jag ser den, det är häpnadsväckande vad lite det hänt inom denna del av FPS-genren men visst det är förmodligen det som är svårast att programmera oxå.
Jag är helt övertygad om att ArmA2 kommer vara bättre än OF2 då Codemasters bara producerar konsolskräp nuförtiden. OF2 kommer gissningsvis vara en helt annan typ av spel än OF1

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Um, jag har t.o.m. köpt det o spelat sönder det! Visst, det är inte så buggigt nu som först då det släpptes, men det är som sagt lite buggigt än.

Med goda skäl, ARMA motorn ÄR en upphottad variant av original motorn till OFP och trots att originalet var bra var motorn en buggfest. Givetvis skrapa bohemia rent mycket i ARMA men samma rötter trots allt. AI:ns navigering i stadsmiljö är fortfarande skrattredande ibland.

ARMA 2 är en ny motor. Den lär givetvis ha sina buggar den med men det har väll alla spel en eller två. Det viktiga är att buggarna inte blir för tydliga i gameplay eller stör. Är det en detalj som en textur som kanske flimrar emellanåt kan man förbise det så länge gameplay funkar.

Handkamera demot på OFP ger jag inte ett öre för. 1: Jag har sett den förut. 2: Det testades på en Xbox360.

Det ska bli jäkligt ett intressant 2009 för tactical shooters! Båda spelen har en jävla massa att leva upp till och mycket hype. Nästan FÖR mycket hype.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tror iaf inte på att ett företag som gjort rallyspel även kan göra en taktisk militär simulator och göra den bättre än Operation Flashpoint och ARMA2.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jag tror iaf inte på att ett företag som gjort rallyspel även kan göra en taktisk militär simulator och göra den bättre än Operation Flashpoint och ARMA2.

Vad tror ni?

Jag tror Operation Flashpoint 2 kommer äga ArmA 2 rätt stort, tack vare Neon-motorn och Codemasters vilja att göra ett snuskigt stor och välgjord soldatsimulator. Codemasters är mer känt än vad Bohemia är, enligt mig, och har även gjort svinigt fler spel och även de mest kända. Jag känner bara till Operation Flashpoint och ArmA från Bohemia, vilket är de enda spelen de har gjort og. That's it! Iofs, Bohemia's mål är liksom soldatsimulatorer, men ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror Operation Flashpoint 2 kommer äga ArmA 2 rätt stort, tack vare Neon-motorn och Codemasters vilja att göra ett snuskigt stor och välgjord soldatsimulator. Codemasters är mer känt än vad Bohemia är, enligt mig, och har även gjort svinigt fler spel och även de mest kända. Jag känner bara till Operation Flashpoint och ArmA från Bohemia, vilket är de enda spelen de har gjort og. That's it! Iofs, Bohemia's mål är liksom soldatsimulatorer, men ändå.

CM är ju ett mycket större företag än BIS, BIS är inte ens ett aktiebolag utan ägs av spanel-bröderna tror jag. CM ska jämföras med EA, företag som både utvecklar och publicerar spel, hur många bra spel gör EA?(Valve, Crytek räknas inte) Jag tycker denna diskussion är ganska onödig just nu. Vi har knappt sett något från OFP2 och det som vi har fått sett ser ut som skit och hackar. ArmA2 har vi i alla fall sett något bra av.
Nu kommer BIS att släppa nytt material på arma2.com varje vecka fram tills att spelet släpps och CM kommer att släppa något nytt(efter ca 6 månader tystnad) material nästa vecka som egentligen skulle komma denna vecka(förstår inte varför dom säger att dom ska släppa något och sen skjuter upp det).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
CM är ju ett mycket större företag än BIS, BIS är inte ens ett aktiebolag utan ägs av spanel-bröderna tror jag. CM ska jämföras med EA, företag som både utvecklar och publicerar spel, hur många bra spel gör EA?(Valve, Crytek räknas inte) Jag tycker denna diskussion är ganska onödig just nu. Vi har knappt sett något från OFP2 och det som vi har fått sett ser ut som skit och hackar. ArmA2 har vi i alla fall sett något bra av.

Det har du rätt i

Citat:

Nu kommer BIS att släppa nytt material på arma2.com varje vecka fram tills att spelet släpps och CM kommer att släppa något nytt(efter ca 6 månader tystnad) material nästa vecka som egentligen skulle komma denna vecka(förstår inte varför dom säger att dom ska släppa något och sen skjuter upp det).

Oh, ser fram emot de nya material från Operation Flashpoint 2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sååå... När ska OF2 släppas då?

Fick precis mitt BF2 konto hackat så det är väl dax att sadla om till nått nytt då antar jag... 4 år med BF får räcka...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
Sååå... När ska OF2 släppas då?

Det ska komma ut under våren detta år, enligt väldigt många källor.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vad är detta då? Känn dig ägd!

Det ser ganska fult ut när dem skjuter med vapnet, alltså röken och allt det som kommer ur pipan. Bara en massa intensivt vitt rök, dem kunde ha gjort det snyggare..
Man kan se en liten glimt av det på 0:41
Fast ja.. det är väl bra att det inte kommer några flammor ur pipan eller nåt annat orealistiskt skit. I verkligheten kommer det ju aldrig några flammor ur pipan.

Förresten.. så ARMA2 släpps ungefär samtidigt som OFP2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det ser ganska fult ut när dem skjuter med vapnet, alltså röken och allt det som kommer ur pipan. Bara en massa intensivt vitt rök, dem kunde ha gjort det snyggare..
Man kan se en liten glimt av det på 0:41
Fast ja.. det är väl bra att det inte kommer några flammor ur pipan eller nåt annat orealistiskt skit.

Njae, fult o fult. Det är la en smaksak Jag tycker de har lyckats med det där, som med allting annat xD Vad jag har sett dvs...

Citat:

I verkligheten kommer det ju aldrig några flammor ur pipan.

Jasså? Vad är detta då?

Citat:

Förresten.. så ARMA2 släpps ungefär samtidigt som OFP2?

Tror det.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jasså? Vad är detta då?

Innan jag kom med påståendet så kollade jag en massa youtube filmer där dem sköt med bl.a AK47, och inga producerade några flammor.
Eller jag såg en film där det kom en flamma var 5:e skott typ.
Så AK47:an på din länk verkar vara ett konstigt exemplar..

Aja jag vetefan, jag är ingen vapenexpert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Innan jag kom med påståendet så kollade jag en massa youtube filmer där dem sköt med bl.a AK47, och inga producerade några flammor.

Eldflammor kan förekomma från vapnet, om det är kraftfullt nog. AK47 är världen's kraftfullaste automatvapen som man kan köpa en vanlig vapenaffär, och därmed kan eldflammor förekomma från den vapen-serien.

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Citat:

Jag kan inte svara för hur AK47:an fungerar men om man kollar på t.ex. AK5:an som svenska försvaret använder så sitter det ju vad dom kallar för flamdämpare på dom som ska göra att flammorna inte syns lika mycket vid mörker.
Har även för mig att ksp-58:an har något liknande den med.

Permalänk

Ja, i princip alla hyfsat moderna vapen har ju någon form av flamdämpare. Men det är som namnet antyder, alltså bara "dämpare". Det innebär alltså inte att flammor försvinner helt och hållet. KSP58 har flamdämpare, men kan lysa upp backen rejält ändå

Ont: Fan vad jag vill ha en ny soldat-simulator att leka med. Det finns inget som slår ett 5+ timmar långt uppdrag med seriösa, skickliga och väl organiserade spelare i en gigantisk spelvärld Man får slänga in en mod med svensk militär utrustning bara, så kan man sen fantisera hela kvällarna om ett Sverige med en försvarsmakt. För kung och fosterland!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tjena!

För er som undrar så ser Arma ut såhär idag:
http://se.youtube.com/watch?v=Lbsf1rSz8RQ
Kolla i HD annars se ni inte ett skit. Och nej ljudet hackar inte ibland, det tar lite tid för ljudet att nå spelaren beroende på avståndet.

Arma har idag knappt några buggar, det är bara ai:n som är lite kass men den har blivit mycket bättre.(Den kör nu växelvis framryckning och anfaller det stället fiender skjuter ifrån. Men den typen av scriptade mönster som ain i andra spel har funkar inte på ett spel med Armas storlek, och eftersom det inte finns något liknande spel så kan man inte klaga.

Jag tror Arma 2 kommer bli sjukt bra.
Om man skiter i alla videor och kollar här så får man iaf det intrycket.
http://www.arma2.com/supply/presskit/download/16-arma2-featur...
http://www.arma2.com/supply/presskit/download/15-arma2-factsa...

Vad har man då sett från OF2?
Nada, förutom en ingame video där kolven på vapnet tycks vara inne i örat på spelaren, siktet är fel och man ser inte ett skit, spelaren rör sig overkligt fort, både i rörelser och när han går till att titta genom siktet mm. Sen kommer dom inte ha med några flygplan osv osv.
Nu vågar ju CM inte gå ut med något för det blir en kritikstorm från alla OF1 fans när dom gör det. Ska bli kul att se om det släpps, något snart vad som händer då.

edgren, varför sitter du och hypar ett spel du knapp sett ett skit ifrån dessutom skapat av CM som aldrig gjort ett militärsimulatorspel?
Det kommer bli ett mainstream FPS tro mig,

Ang. eldflams-debatten: Hur mycket flamma som blir beror på flera saker, väder, hur mycket vapenfett man har i pipan osv. Så vad som är overkligt är svårt att säga. Det finns såklart ett max på hur stor flamman kan bli i verkligheten.

Ang. Svenska vapen. Om du spelar Arma idag med Ace mod som dom flesta använder finns Carl-gustav med där. Finns också sedan länge ett mod med svenska vapen och uniformer. En svensk mod kommer säkert finnas till Arma 2 efter ett tag eftersom det säkert kommer få fler spelare än vad Arma fick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
edgren, varför sitter du och hypar ett spel du knapp sett ett skit ifrån dessutom skapat av CM som aldrig gjort ett militärsimulatorspel?
Det kommer bli ett mainstream FPS tro mig,

Vill ha en militärsimulator vars fysik och AI inte är som i Operation Flashpoint och ArmA. Jag har läst väldigt mycket om Operation Flashpoint 2 i svenska PC Gamer, så jag vet vad jag längtar efter och även pratar om. Codemasters har petat in precis allt jag vill ha i en sådan simulator. Därför sitter jag här o hypar det. Ord säger något också, vetni

ArmA 2 för övrigt har den gamla, fula och uttjatade standarden; skjut på en tunna o granska hur tunnan i jämn takt faller lutandes mot marken och visar endast 50% av de totala ytan. Visst, att de inte har petat in någon fysik i spelet är ju för att få samma positioner på allas datorer när de spelar't online, vilket alltid är ett plus, men fatta fult det är! ><

Codemasters har faktiskt medverkat i Operation Flashpoint, vilket är världen's första militärsimulator. Bohemia skapade iden och fullbordade den, men Codemasters var med lite i kanten o lekte lite så att båda var nöjda. Codemasters äger även titeln "Operation Flashpoint", vilket säger väl allt att de har varit med i projektet!?

Jag kommer såklart testa ArmA 2 när det väl kommer ut, då jag har en 4-kärnig processor o inte bara en, som jag hade förut ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill ha en militärsimulator vars fysik och AI inte är som i Operation Flashpoint och ArmA. Jag har läst väldigt mycket om Operation Flashpoint 2 i svenska PC Gamer, så jag vet vad jag längtar efter och även pratar om. Codemasters har petat in precis allt jag vill ha i en sådan simulator. Därför sitter jag här o hypar det. Ord säger något också, vetni

Prat som vi inte har sett något av än.

Citat:

ArmA 2 för övrigt har den gamla, fula och uttjatade standarden; skjut på en tunna o granska hur tunnan i jämn takt faller lutandes mot marken och visar endast 50% av de totala ytan. Visst, att de inte har petat in någon fysik i spelet är ju för att få samma positioner på allas datorer när de spelar't online, vilket alltid är ett plus, men fatta fult det är! ><

Va?

Citat:

Codemasters har faktiskt medverkat i Operation Flashpoint, vilket är världen's första militärsimulator. Bohemia skapade iden och fullbordade den, men Codemasters var med lite i kanten o lekte lite så att båda var nöjda. Codemasters äger även titeln "Operation Flashpoint", vilket säger väl allt att de har varit med i projektet!?

Nej, CM har inte gjort något på OFP, dom kom in väldigt sent som utgivare av det. Det dom gjorde var att testa om det fungerade innan det släpptes och hjälpte till med röster och översättning.
Finns en bra artikel från 2001 här: http://www.gamasutra.com/view/feature/3018/postmortem_bohemia...

Permalänk
Medlem
Citat:

Va?

Om du har spelat Operation Flashpoint och ArmA och har åkt över ett träd med en pansarvagn, så förstörs ju trädet löjligt fult. Den tekniken finns även i ArmA 2. Exakt samma teknik som från 2001 när de släppte deras första spel. Jag ser bara en radikal skillnad på grafiken och realismen. That's it!

Citat:

Nej, CM har inte gjort något på OFP, dom kom in väldigt sent som utgivare av det. Det dom gjorde var att testa om det fungerade innan det släpptes och hjälpte till med röster och översättning.
Finns en bra artikel från 2001 här: http://www.gamasutra.com/view/feature/3018/postmortem_bohemia...

Okey.

Tar även me ett klipp från E3. Jag tror dock detta klipp redan har förekommit i denna tråd, men orka leta. Länk.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Vad har man då sett från OF2?
Nada, förutom en ingame video där kolven på vapnet tycks vara inne i örat på spelaren, siktet är fel och man ser inte ett skit, spelaren rör sig overkligt fort, både i rörelser och när han går till att titta genom siktet mm. Sen kommer dom inte ha med några flygplan osv osv.
Nu vågar ju CM inte gå ut med något för det blir en kritikstorm från alla OF1 fans när dom gör det. Ska bli kul att se om det släpps, något snart vad som händer då.

Så OFP2 kommer suga för att dem har ännu inte släppt några trailers etc? enligt dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Eldflammor kan förekomma från vapnet, om det är kraftfullt nog. AK47 är världen's kraftfullaste automatvapen som man kan köpa en vanlig vapenaffär, och därmed kan eldflammor förekomma från den vapen-serien.

Bra att du vet vad du snackar om.... Alla skjutvapen där man skjuter med krut skickar ut en flamma när skottet avlossas, det kan dock vara svårt att se när det är ljust ute.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så OFP2 kommer suga för att dem har ännu inte släppt några trailers etc? enligt dig

Tror han snarare försöker påpeka att edgren överhypar ett spel vi inte precis har sett något utav, OPF2 KAN bli bra men det återstår att se, vi vet ju hur det blir när en utvecklare listar upp alla saker som kommer göra derass spel så bra och unika men senare blir mega floppen.
Och personligen så tror jag OFP2 kommer bli mer utav ett "battlefield" spel än simulator som vi redan vet att arma är och arma 2 kommer att vara

Permalänk

Kan ni inte vänta med att jämföra spelen tills det finns något att jämföra med?

Båda spelen lär säkert ha sina för- och nackdelar, sen är det upp till var och en vad man prioriterar i slutändan. Men jag tror Bohemia har övertaget än så länge iom deras grundkod, kunskap och feedback från ArmA. Det man kan vänta sig är ju ett pimpat och förbättrat ArmA, vilket inte är helt fel i sig alls. OFP2 har vi som sagt knappt sett något av alls än, och det utvecklarna säger själva betyder inte ett piss. Det kan lika gärna floppa som Far Cry 2 som hade sån otrolig potential på pappret och hypen. Codemasters erfarenhet av första-persons pangare är också tveksam iom att dom mest har racing-spel i bagaget och en hel del floppar/medelmåttiga spel.

Men men, det visar sig

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lika bra att droppa debatten tills spelen är ute. Just nu är det som att försöka jämföra färger på två TV apparater som båda visar svartvit. Hur det egentligen ser ut kan vi bara gissa oss till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
OFP2 har vi som sagt knappt sett något av alls än, och det utvecklarna säger själva betyder inte ett piss. Det kan lika gärna floppa som Far Cry 2 som hade sån otrolig potential på pappret och hypen.

Instämmer. Jag föll för hypen för FC2 och jag kände 2 timmar in i spelet att jag blev blåst så in i helvete. Hypen för både ARMA2 och OFP2 har jag i stort ignorerat. De har båda MYCKET att leva upp till. Trailers och skärmdumpar infriar väldigt lite på den punkten.

Tills dess fortsätter jag njuta av ARMA i multiplayer med voice over.

Permalänk

Jag har inte fått spela ARMA sedan jag fixade 8GB RAM och Vista x64 (i kombination med ATI-kort) *sniff*
Så att kalla det buggfritt är väl att ta i?
Det skulle vara fixat i senaste betapatchen men ptja...

Förhoppningsvis slipper jag detta problem i både ARMA2 och OFP2!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Lika bra att droppa debatten tills spelen är ute. Just nu är det som att försöka jämföra färger på två TV apparater som båda visar svartvit. Hur det egentligen ser ut kan vi bara gissa oss till.

Är mer som att jämföra bildkvalitén på två TV apparater där ena är på(Arma2) och den andra är avstängd(OFP2).