ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Gåshud? nja.. trailern framkallar mest en gäspning.

Då ser du inte charmen i det hela Särskillt helikoptrarna och tanksen och hela slagfältet i slutet är ju hur vackert och naturtroget som helst! Man fick ett härligt intryck av hur massiv och detaljerad spelvärlden är. Hur helikoptrarna tar sig fram flera mil genom de skogstäta dalara, och hur pansarvagnarna formerar sig och avancerar över stora gräsfält i jakt på fienden. Särskillt scenen där en pansarvagn står strategiskt gömd i en skogsdunge och spanar över ett fält och inväntar order. Alltså, sånt här förekommer liksom aldrig i dagens spel (Möjligtvis i ArmA1, men det spelade jag aldrig). Istället får man stå ut med otroligt krympta och täta banor där 32-64 spelare sammlas och mörsar varandra runt en flagga i en enda stor smet. Spelvärldar som är på tok för trånga för att kunna utnyttja fordonens riktiga styrka, eller att ens hinna skicka ut alla ordrar innan folk skjuter från alla håll och kanter. Istället kan man nu få utnyttja och njuta av "lugnet före stormen" innan skiten träffar fläkten, och detta då i en mycket vacker och realistisk omgivning av skog och fordon som höjer kännslan som fan (Som filmen nu visade)

Det var iaf vad som hamnade i mina tankar under filmen Diggar verkligen dom här klippen dom släpper. Dom visar att det finns så mycket mer i spelet än själva skjutandet.

Riktigt skönt är också att temat matchar våra svenska skogar mycket bra, vilket kommer ge mig stora möjligheter att kunna återskapa och återuppleva lite härliga scenarion med gamla lumpar-polare

Som sagt, GÅSHUD!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag börjar fasa för vad jag måste köpa för burk för att kunna spela det på ordentliga detaljnivåer i 1920x1200...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123

Det finns blod i ArmA1 så varför skulle det inte finnas i ArmA2? Effekter som "skakningar av kamera" har jag läst ska finnas med i spelet.

Blir antagligen för krävande att ha sånt, hur många andra spel har det?

[/B]

Blodet är ju hittills bara en liten röd puff, menar att jag vill ha en förbättring där bara.

Men så krävande behöver dom inte göra det. Ta en grästextur på marken t.ex.
När en tank kör över den kan det ju inte kräva så mycket att bara ändra den till en annan textur. Typ som när man kör över ett träd i Arma. Dom kan liksom bara lägga texturen på tvären så är jag nöjd.

Sen förstår jag inte att det finns folk här som inte ser skillnaderna i texturerna mellan Arma2 och Opf:Dr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Blodet är ju hittills bara en liten röd puff, menar att jag vill ha en förbättring där bara.

De senaste gången vi såg det var i höstas i den första riktiga trailern, det kan ha förändrats nu. Men egentligen ska det nog inte spruta blod över huvudtaget det ska bara bli en liten "rökpuff" om man blir träffad där kläder sitter på med vanliga vapen. Blodpölar efter att kroppen ligger på marken ett tag har funnits sen OFP.

Citat:

Men så krävande behöver dom inte göra det. Ta en grästextur på marken t.ex.
När en tank kör över den kan det ju inte kräva så mycket att bara ändra den till en annan textur. Typ som när man kör över ett träd i Arma. Dom kan liksom bara lägga texturen på tvären så är jag nöjd.

Vad jag vill minnas så blir det spår av alla fordon sedan OFP, men dessa spår är lika synliga som fotspåren som jag också tror finns i OFP.

Citat:

Sen förstår jag inte att det finns folk här som inte ser skillnaderna i texturerna mellan Arma2 och Opf:Dr.

Nä dom kan inte ha speciellt bra öga för detaljer, det där såg man ju 2 sekunder efter man först såg bilderna

Permalänk
Medlem

Är helt inne på Pelles spår i den här blodfrågan, det blir inget jäkla sprutande alá Kill Bill om du blir skjuten. Blod tillför ingenting för spelkänslan, det blir bara vidrigare. Titta på Band of Brothers, träffar och allt är ganska otäckt nära verkligheten där. Nej, ArmA2 blir min favorit, arkadshooters finns det för mycket av redan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gjorde en ny tråd för ArmA2 på minhembio's forum http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=227284 Det är nog mycket som fattas men jag orkade inte fortsätta just nu(hungrig).

Permalänk
Medlem

Sweet! Tack för all den läsning!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De senaste gången vi såg det var i höstas i den första riktiga trailern, det kan ha förändrats nu. Men egentligen ska det nog inte spruta blod över huvudtaget det ska bara bli en liten "rökpuff" om man blir träffad där kläder sitter på med vanliga vapen. Blodpölar efter att kroppen ligger på marken ett tag har funnits sen OFP.

Vad jag vill minnas så blir det spår av alla fordon sedan OFP, men dessa spår är lika synliga som fotspåren som jag också tror finns i OFP.

Ang. blodet tycker jag det ska vara realistiskt. Men smaken är ju som baken.
I Arma finns det ju en inställning för hur mycket blod det ska vara, sätter man på max så borde det vara lite mer tycker jag iaf.

Var för länge sen jag spelade OFP för att minnas hur spåren såg ut där. Men i Arma och så som det verkar vara i Arma 2 så består spåren från fordonen i att texturerna på marken blir mörkare.
Men i Arma 2 så är det ju jättemycket gräs, så du ser inte ett sådant mörkt spår på grund av detta. Det är därför det ser konstigt ut. Måste också tillägga att det i Arma2 redan kommer vara så att vegetationen viks mot marken om man krälar över det, och av helikoptrar osv. Så det borde ju inte vara så svårt tekniskt att få det att bli snyggt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Ang. blodet tycker jag det ska vara realistiskt.

Precis. Är det en soldatsimulator, så ska det vara en soldatsimulator. Grabbarna på Codemasters fattar vad ordet simulator är för nått i alla fall, när det gäller blodet. Man ska ju t.o.m. kunna skjuta av lemmar från trasdockorna i äkta Soldiers of Fortune-stil i Operation Flashpoint 2 xD *längtar*

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Well, vet ju inte hur många skottskador du sett i verkliga livet, men gevärskulor lämnar varken abnormalt blodsprut eller några avslitna lemmar, så jag hoppas verkligen inte att vi behöver se en massa onödigt slams i OpF2, då kommer jag skita i spelet helt och hållet. Vad granater åsamkar för skada är en helt annan sak. Simulator innebär "en imitation av verkligheten", så jag undrar vad du menar med att Codemasters har förstått något där?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Simulator innebär "en imitation av verkligheten", så jag undrar vad du menar med att Codemasters har förstått något där?

Mjo. Det återstår o se hur mycket blod som lämnar kroppen vid impact (kommer inte på det svenska ordet för't) vi kommer att se i deras väldigt intressanta spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Träff" är ett förslag på ordet du söker... Jag tycker redan Operation Flashpoints jäkla blodstråk som kommer när man träffar någon som springer är löjligt, men det är i vilket fall en jäkligt bra träffindikator. Jag ser dock blod som något dåliga spel behöver använda för att ragga folk, detsamma gäller filmer. Ju mer blod, desto sämre spel/film.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack

Så filmer som Rambo, Frontiere(s), Die Hard osv är rent utsagt svindåliga o löjliga pga det förekommer mycket blod i dessa? Visst, Rambo's "avlemmade" scener är smått löjliga, då lemmarna går på tok för lätt av, men fatta vad jag menar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rambo tycker jag ÄR svindåliga filmer, ur alla aspekter. Die Hard tycker jag inte är så farliga, men Kill Bill är den överlägset sämsta film jag sett what so ever. Menmen, smaken är olika vad det gäller allt, men hur som haver har blodsprut och tappade lemmar i ett spel ungefär inget med realism att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bohemia gör arma 2 medans codemaster gör operations flashpoint2

Dessa 2 sammarbetade innan men bohemia hoppade av produktionen av Op2 och utvecklade istället arma 2

Codemaster har där med gjort Op2 helt själva.

Förstår ni bättre nu.

Någon som vet när spelets släpps?
Har hört lite spekulationer att det kommer i sommar?

Ser fram som fasen emot det spelet samt bf 1943 och hoi 3 som den nörd jag är hahaa

Visa signatur

[OS: windows vista ultimate] | [Processor: AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz, AM2+ Black Edition] | [Mobo: GA-MA790GP-DS4H] | [Graffe: PowerColor ATI HD4870 X2 2GB] | [750w nätagg] | [Cooler Master Haf 952] | [Corsair Dominator 2x2gb 1066mhz] | [500gb WD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tzeghost
Någon som vet när spelets släpps?
Har hört lite spekulationer att det kommer i sommar?

Ser fram som fasen emot det spelet samt bf 1943 och hoi 3 som den nörd jag är hahaa

BIS har sagt att dom ska släppa nytt material varje vecka fram tills ArmA2 är färdigt/släpps. Enligt en post från IDEAgames på gametrailers.com så ska det vara 11 uppdateringar och vi är nu på den femte veckan. Alltså borde det bli någon gång i april eller maj. OFP2 ska släppas någon gång i sommar.

Permalänk
Medlem

8st screenshots http://www.arma2.com/small-appetizer-for-our-dedicated-arma-i...

Edit: I den andra bilden finns en sjö vilket inte tidigare har vart möjligt, detta är bekräftat av ohara på bis forumet.

Permalänk
Medlem

Saftig cockpit i stridsflygplanen där du

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Saftig cockpit i stridsflygplanen där du

Ja den är verkligen detaljerat för att inte vara en dedikerad flygsimulator.

Notera även sjön i samma bild som inte har vart möjligt tidigare.

Permalänk
Medlem

Schysta bilder, ser ju riktigt snyggt ut

Permalänk

Asså hur är kontrollerna på ARMA II? jag har sett game play och det ser helt efterblivet, siktet framförallt eller har jag missat nått? Det är ju inte som andra FPS...

Operation Flashpoint 2 ser mycket bättre ut nu

http://www.gametrailers.com/player/46046.html

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på samma kontroller och sikte som i Operation Flashpoint (originalet)...

Visa signatur

Permalänk

Ännu mer operation flashpoint 2

http://www.youtube.com/watch?v=zjCgNC4gNG8

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke0247
Asså hur är kontrollerna på ARMA II? jag har sett game play och det ser helt efterblivet, siktet framförallt eller har jag missat nått? Det är ju inte som andra FPS...

Ja du verkar ha gjort det.

Citat:

Operation Flashpoint 2 ser mycket bättre ut nu

http://www.gametrailers.com/player/46046.html

Ser bättre ut än vad? om du menar det i bakgrunden så är det samma som har visats förut. De screenshots som släpptes för en vecka sedan ser exakt ut så där och de ser så dåliga ut att jag spyr på dom.

Permalänk
Citat:

Ja du verkar ha gjort det.

Ser bättre ut än vad? om du menar det i bakgrunden så är det samma som har visats förut. De screenshots som släpptes för en vecka sedan ser exakt ut så där och de ser så dåliga ut att jag spyr på dom.

kolla på you tube länken så får du se lite game play men jag tror inte att det är någon ide att ens diskutera med dig om hur det ser ut etc. du verkar ju vara ganska besluten om vilket spel som är bäst:P Men vi får se vilket spel som är bäst när dom kommer ut:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

kolla på you tube länken så får du se lite game play men jag tror inte att det är någon ide att ens diskutera med dig om hur det ser ut etc. du verkar ju vara ganska besluten om vilket spel som är bäst:P Men vi får se vilket spel som är bäst när dom kommer ut:)

Ja och det ser verkligen dåligt ut. Tekniskt sett är OFP:DR i dagsläget långt efter ArmA2 i grafiken.

Kolla dessa bilder, dom har animationer som ser ut som gamla ofp och vapnen skjuter snett.

taget här respektive här ifrån

Permalänk

Längst ner i vänstra hörnet på filmerna står det (ganska stort) "Work in progress"

Jag håller me dig att grafiken är snyggare på ARMA II men vi har ju fortfarande inte sett lika mycket game play från Operation flashpoint 2 som vi har från ARMA så vem vet dom kanske har lika bra grafik i slutet ändå:)

Men allt hänger ju inte på grafiken heller, det ska ju vara roligt att spela också;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Längst ner i vänstra hörnet på filmerna står det (ganska stort) "Work in progress"

Jo men hur lyckas man göra animationer som ser nästan exakt ut eller i varje fall liknar de i OFP1, det är ju också mindre än 6månader kvar tills det släpps.

Citat:

Men allt hänger ju inte på grafiken heller, det ska ju vara roligt att spela också;)

Det ska inte bara vara roligt heller det ska vara ett realistiskt spel också och det som CM har visat hittills ser ut som vilken annan shooter som helst.

Permalänk
Medlem

Nej, grafiken är inte allt, men rörelsemönstret på soldaterna i OFP2 är ju helt fucked up, det var länge sedan jag såg något stelare än det. Visst, det kanske inte är slutgiltigt, men det är fortfarande inte bra, och vi får bedöma det vi ser, eftersom vi inte vet hur slutprodukten blir.

Vidare får jag en känsla av att det komma bli en massa äckliga häktiska eldstrider från kort håll, detta då grundat på när han sprang in i busken och skjöt en kille som hoppade upp framför honom. Det vill jag inte se, det kan man få i vilken random shooter som helst. Det som kännetecknade OFP och ArmA var att man allt som oftast la sig i bakhåll, låg still, skjöt, avslutade allt så fort det gick, var man för långsam fick fienden nys om vart du var, sedan var du död. Blir OFP ett spel där du kan ta femtielva träffar och bara springa vidare kommer jag inte ta i spelet med tång, då är det inte värt att bära Operation Flashpoints namn.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jo men hur lyckas man göra animationer som ser nästan exakt ut eller i varje fall liknar de i OFP1, det är ju också mindre än 6månader kvar tills det släpps.

Det ska inte bara vara roligt heller det ska vara ett realistiskt spel också och det som CM har visat hittills ser ut som vilken annan shooter som helst.

Antar vell att det är standard positioner fan vet jag. Tror nog att ARMA har likadana positioner men jag orkar inge göra nått bild kolage just nu

Gör inte ARMA de också? :S

Visa signatur