ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Ser ut som att de inte kommer att finnas plan, eller det ser iaf blekt ut på den fronten.

Ja helt rätt mer Bad Company men mer stuk på bf graffe än ArmA.

Jag har svårt att säga vilket som kommer vinna min åsikt. Jag ska självklart testa både spelen. Den som levererar den bästa kontrollen, bra AI och bäst känsla, kommer att vinna min åsikt. Grafiken kommer sedan i andra hand, men det är inte fel med lite till piffad grafik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatepower
Den som levererar den bästa kontrollen, bra AI och bäst känsla, kommer att vinna min åsikt. Grafiken kommer sedan i andra hand, men det är inte fel med lite till piffad grafik

Då tror jag faktiskt att Operation Flashpoint 2 kommer vinna ditt hjärta Codemasters utlovar en AI som agerar exakt samma som verklighetens soldater. De har petat in precis all information om hur de verkliga soldaterna rör sig, agerar, tränar, pratar, duckar, kryper, osv. Vill minnas att de har lovat att AI'n kommer bli snuskigt bra och realistisk.

Gick till ANROP.se nyss och såg bland nyheterna denna länk. Citerar lite från nyheten: BIS har tagit fram ett verktyg för att skapa träd och annan växtlighet. Verktyget heter Linda och vad det verkar kommer det endast att säljas till företag. Men man kanske kan hoppas på någon bantad publik version. Snyggt blir det i alla fall!

Finns information på hemsidan för detta verktyg och jag måste säga att det ser ruggigt nice ut. Hoppas det kommer ut till oss civila också. Men! Tänk på detta, angående ArmA II; Spelet kräver en 2-kärnig CPU, då spelet's AI tar upp en hel "CPU-del"! Endast AI'n alltså. Snacka om att uppföljaren till ArmA kommer att bli krävande Operation Flashpoint 2 kommer att bli långt ifrån så krävande, tack vare Ego Engine.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Men! Tänk på detta, angående ArmA II; Spelet kräver en 2-kärnig CPU, då spelet's AI tar upp en hel "CPU-del"! Endast AI'n alltså. Snacka om att uppföljaren till ArmA kommer att bli krävande Operation Flashpoint 2 kommer att bli långt ifrån så krävande, tack vare Ego Engine.

Då kan man ju också säga att AIn kommer vara mycket bättre i ArmA2. Men det finns inget officiellt specifikationskrav på OFP2 så det går ju inte att säga att det är mindre krävande.
Sen kan man ju också tänka så här, det finns ingen CPU med endast en kärna som orkar köra alla dessa nya spel. Ett annat exempel är ju att ArmA2 har stöd för flera kärnor vilket inte ArmA1 hade vilket gör att spelet kommer flyta på bättre med dagens CPUer.

ArmA2 spec är:
Minimum: Dual Core
Rekommenderat: Quad Core
Sen kanske det har stöd för fler.

Permalänk

Hur är det nu, kan man ha flygplan/helikoptrar samt pansarfordon i båda spelen eller?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf
Hur är det nu, kan man ha flygplan/helikoptrar samt pansarfordon i båda spelen eller?

Ja. Jag fick reda på det för nån dag sedan. Kommer inte ihåg vart.

Visa signatur

Permalänk

Är inte Operation Flashpoint 2 mycket mer arkadaktigt än Operation Flashpont (1) serien och ArmA? Känns som om de vill ha ett spel i stil med Battlefield eller liknande.

Blev grymt sugen på att köra in ArmA nu.

EDIT: Förresten, varför gör ni inte en egen tråd till Operation Flashpoint 2 då det inte har så mycket med ArmA2 att göra?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Är inte Operation Flashpoint 2 mycket mer arkadaktigt än Operation Flashpont (1) serien och ArmA? Känns som om de vill ha ett spel i stil med Battlefield eller liknande.

Operation Flashpoint 2 kommer ha både arkad och realism, men mest realism, vilket kommer att bli förjävligt bra!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
EDIT: Förresten, varför gör ni inte en egen tråd till Operation Flashpoint 2 då det inte har så mycket med ArmA2 att göra?

Det finns redan en tråd om just det spelet - Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]. Fråga mig inte varför vi ej skriver i den. Troligen för att Operation Flashpoint 2 och ArmA 2 är ett mycket hett "par" o det bara blir denna tråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns redan en tråd om just det spelet - Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]. Fråga mig inte varför vi ej skriver i den. Troligen för att Operation Flashpoint 2 och ArmA 2 är ett mycket hett "par" o det bara blir denna tråden

Varför vi inte skriver i OFP2 tråden är antagligen pga att jag lurade dig att skriva det sista inlägget och sweclockers har dumma regler som gör att det inte det går skriva två inlägg efter varandra. (lämna mig inte här nu är ni snälla )

Men nu till något viktigare. GOD JUL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Varför vi inte skriver i OFP2 tråden är antagligen pga att jag lurade dig att skriva det sista inlägget och sweclockers har dumma regler som gör att det inte det går skriva två inlägg efter varandra. (lämna mig inte här nu är ni snälla )

Men nu till något viktigare. GOD JUL
http://img249.imageshack.us/img249/2201/ideagameswuenschtfroh...

Haha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ARMA 2 eller OFP2 blir bra avgör jag den dagen de släpps. Hypen ger jag totalt fanken i PGA båda spelen tydligen ska släppas till PC och Xbox 360/PS3 vilket gör mig skeptisk. Jag hopppas verkligen inte att utvecklarna då tvingas till samma vedervärdiga kontrolbegränsningar som gjorde FarCry2 odugligt på PC. Charmen med dessa spel var deras realism och en handkontrol har inte en chans mot keyboard/mus om inte spelet grovanpassas till fördärvet för det.

Ska bli intressant att se om något av dessa kan leva upp till sin föregångare. OFP var fantastiskt när man väll hade Resistance. ARMA var bra men kändes lite för mycket som upphottat OFP. Men om det jag fruktar ovan sker kommer jag kalla första ARMA "alldelles underbart spel."

Permalänk

Hur är det/har varit i spelen när man sitter i ett pansarfordon eller helikopter, ser man ett realistiskt digitalt interface eller är det ett kryss mitt i skärmen bara som du siktar med så som i Battlefield-serien?

Såhär bör det ju se ut ur skyttens perspektiv ifall det är realisitskt:

http://www.youtube.com/watch?v=pvjQ2sLwBvQ

Klippet är från Project Reality, ett mod till BF2 som dessvärre innehåller massa buggar från orginalspelet.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Så vilket lir e det som gäller? Amra2 eller OFP2 ?

För o nack delar?

När eller har nått av spelen släppts?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Grymt! Q 2 dvs april, maj ,juni ?

Hur är spelet? Ni som lirat det "gamla". Vad är det som gjort att ni tycker om de?

Själv lirar jag BF 2 sen det släpptes o det börjar bli liiiite segt...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
Så vilket lir e det som gäller? Amra2 eller OFP2 ?

Upp till dig vilket du gillar mest.

Citat:

För o nack delar?

Fördel med Operation Flashpoint 2: Det körs av GRID och DIRT-motorn, vilket gör spelet snorigt snyggt.

Nackdelar med Operation Flashpoint 2: Inga! Tycker Codemasters tänker mer rätt än vad Bohemia gör.

Fördelar med ArmA 2: Det är snyggare än ArmA och förhoppningsvis mindre buggigt.

Nackdelar med ArmA 2: Det kräver 2 processorer; en för AI'n och en för allt annat. Det är med andra ord ospelbart för de som inte äger en Intel Core 2 Duo eller bättre.

Citat:

När eller har nått av spelen släppts?

Båda spelen kommer släppas nästan samtidigt... förhoppningsvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

O fan , då är det bara till att köpa båda och prova misstänker jag.

Då är det kanske också dax att uppdatera riggen till våren också.

Tackar för samtliga svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fördel med Operation Flashpoint 2: Det körs av GRID och DIRT-motorn, vilket gör spelet snorigt snyggt.

Inget vi sett av än iaf.

Citat:

Nackdelar med Operation Flashpoint 2: Inga! Tycker Codemasters tänker mer rätt än vad Bohemia gör.

Samma här inget vi har sett.

CM är så otroligt sega och tråkiga med sina media släpp inte en enda ingame/engine film, knappt några ingame screenshots och de som har släppt ser dåliga ut.

Citat:

Nackdelar med ArmA 2: Det kräver 2 processorer; en för AI'n och en för allt annat. Det är med andra ord ospelbart för de som inte äger en Intel Core 2 Duo eller bättre.

Så du tror inte OFP2 kommer kräva en dualcore CPU också? Finns väl inget nytt spel som egentligen går bra på de gamla P4orna eller liknande. Jag ser detta som en fördel och inte en nackdel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Grymt! Q 2 dvs april, maj ,juni ?

Hur är spelet? Ni som lirat det "gamla". Vad är det som gjort att ni tycker om de?

Själv lirar jag BF 2 sen det släpptes o det börjar bli liiiite segt...

Det som gjort OFP1/ARMA till dom spelen dom är i dag är de enorma banorna, realismen hur vapen/fordon används och för mig CTI/warfare modet

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget vi sett av än iaf.

Samma här inget vi har sett.

CM är så otroligt sega och tråkiga med sina media släpp inte en enda ingame/engine film, knappt några ingame screenshots och de som har släppt ser dåliga ut.

Vad är detta då? Känn dig ägd!

Citat:

Så du tror inte OFP2 kommer kräva en dualcore CPU också? Finns väl inget nytt spel som egentligen går bra på de gamla P4orna eller liknande. Jag ser detta som en fördel och inte en nackdel.

Nej, det tror jag inte. Codemasters är riktigt bra på att göra till synes sjukt krävande spel till bara krävande spel.

Visa signatur

Permalänk

Sånt otroligt OFP fan man är så måste jag ju bara fråga.
När man lirade OFP in the good days så fanns det en mod som hette "RTS/CTI" Där man skulle ta över städer och tjäna resurser och sedan hitta och förstöra fiendens bas.

Kommer detta vara inbyggt i OFP2? Kanske finns brist på information om detta men det är kanske någon som vet/hört något?
mvh GL

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

då ofp 1 och 2 har olika utvecklare så är det inget som förs över direkt, men eftersom det är en av de populäraste modarna till ofp/arma så lär väl Codemaster köra på den ideen också

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är detta då? Känn dig ägd!

Jo jag såg dessa videos när de läckte ut på internet. Men de är varken släppta av CM själva utan är filmade med kamera samt att de ser dåliga ut.

Citat:

Nej, det tror jag inte. Codemasters är riktigt bra på att göra till synes sjukt krävande spel till bara krävande spel.

Problemet är ju att ett spel inte flyter på när datorn bara klarar minimumkravet och det kommer inte se snyggt ut. OFP2 kommer också att kräva en ny CPU med minst 2 kärnor för att flyta på bra och problemet med enkärniga CPUer är att de helt enkelt är för slöa även om de skulle ha 2 kärnor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Sånt otroligt OFP fan man är så måste jag ju bara fråga.
När man lirade OFP in the good days så fanns det en mod som hette "RTS/CTI" Där man skulle ta över städer och tjäna resurser och sedan hitta och förstöra fiendens bas.

Kommer detta vara inbyggt i OFP2? Kanske finns brist på information om detta men det är kanske någon som vet/hört något?
mvh GL

Det kommer antagligen inte finnas med i OFP2 då OFP2 inte har något med OFP1 att göra förutom namnet. Men både ArmA och ArmA2 har "cti" inbyggt och kallas Warfare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag såg dessa videos när de läckte ut på internet. Men de är varken släppta av CM själva utan är filmade med kamera samt att de ser dåliga ut.

Vem var det som spelade o berättade allt då? Du? Nej, det var Codemasters them self som visade upp klippet för en publik när de spelade Operation Flashpoint 2. Och då var det en kille som filmade det hela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vem var det som spelade o berättade allt då? Du? Nej, det var Codemasters them self som visade upp klippet för en publik när de spelade Operation Flashpoint 2. Och då var det en kille som filmade det hela.

Ja jag vet det dom har visat spelet på tre olika mässor. Men ingen förutom CM själva spelade spelet och det var väl inte ens säkert att man fick ha med sig kamera in där.

BIS har iaf låtit folk spela ArmA2 på GC mässan de har också släppt massor av screenshots, en 4min lång trailer(ingame), intervjuer, bloggar och svarat på vissa frågor, på sitt forum. Medan CM har endast har släppt två helt onödiga förrenderade CGI filmer, ett fåtal scrrenshots, och en massa intervjuer. Det enda från det riktiga spelet som de själva har släppt var de få screenshotsen som de släppte i slutet på sommaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

BIS har iaf låtit folk spela ArmA2 på GC mässan de har också släppt massor av screenshots, en 4min lång trailer(ingame), intervjuer, bloggar och svarat på vissa frågor, på sitt forum. Medan CM har endast har släppt två helt onödiga förrenderade CGI filmer, ett fåtal scrrenshots, och en massa intervjuer. Det enda från det riktiga spelet som de själva har släppt var de få screenshotsen som de släppte i slutet på sommaren.

Tänk lite nu va. Bohemia gjorde det första ArmA snorigt buggigt. Såpass buggigt så det var nästan ospelbart. Om du var dem, hur skulle du då agera vid en uppföljare till spelet?

Codemasters kan sin grej, det kan tydligen inte Bohemia. Codemasters är alltid mycket eller lite tyst om sina kommande spel. Har alltid varit, kommer alltid att vara också. De kommer lugnt lyckas me Operation Flashpoint's officiella uppföljare.

En fråga bara till dig, Pelle!123: Hur tänker du?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänk lite nu va. Bohemia gjorde det första ArmA snorigt buggigt. Såpass buggigt så det var nästan ospelbart. Om du var dem, hur skulle du då agera vid en uppföljare till spelet?

Nu förstår jag inte. BIS har ju låtit folk spela det till skillnad från CM som inte har gjort det.

Citat:

Codemasters kan sin grej, det kan tydligen inte Bohemia. Codemasters är alltid mycket eller lite tyst om sina kommande spel. Har alltid varit, kommer alltid att vara också. De kommer lugnt lyckas me Operation Flashpoint's officiella uppföljare.

Har du några bevis för att CM har gjort OFP2 bättre än ArmA2? Det som vi såg i de läckte filmerna såg riktigt arkadigt ut, dålig FPS och inte så snyggt.
Ja vi ser et tydligen på helt olika sätt, jag ser inte detta som någon officiell uppföljare till OFP då det var BIS som gjorde spelet, det är bara namnet som är lika.

Citat:

En fråga bara till dig, Pelle!123: Hur tänker du?

Jag tänker så här, du avgör att OFP2 kommer bli bra på alla sätt och ArmA2 kommer bli mer krävande och buggigare även om vi inte sett ett skit från OFP2 förutom ett fåtal screenshots och kamera inspelade filmer som ser dåliga ut.
Men som det är idag så har BIS släppt mycket mer media material än vad CM har släppt av OFP2 och av det som har släppt så ser ArmA2 mycket bättre ut än OFP2, det kan komma att ändras med det är så det ser ut hittills.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu förstår jag inte. BIS har ju låtit folk spela det till skillnad från CM som inte har gjort det.

Ja, det är för att Bohemia inte vill att ArmA 2 ska bli lika buggigt som ettan, plus att de vill göra spelet helt efter spelarna's åsikter. Visst, det är riktigt bra, men ändå!

Citat:

Har du några bevis för att CM har gjort OFP2 bättre än ArmA2? Det som vi såg i de läckte filmerna såg riktigt arkadigt ut, dålig FPS och inte så snyggt.
Ja vi ser et tydligen på helt olika sätt, jag ser inte detta som någon officiell uppföljare till OFP då det var BIS som gjorde spelet, det är bara namnet som är lika.

Nej, det har jag inte. Jag har inte heller sagt att det är bättre än ArmA 2, jag säger bara att det ser bättre ut. Visst, kan la erkänna att Bohemia gör mer rätt än vad Codemasters gör, men de kan sin grej. Titta bara på GRID och DIRT!

Codemasters sa för kanske 1-2 år sedan att Operation Flashpoint 2 kommer vara mer arkad-simulation än endast simulation. ArmA 2 kommer vara simulation, och det är just därför jag tror att Operation Flashpoint 2 kommer vinna över ArmA 2, just pga de låter vapen-rörelserna vara mer Half-Life 2-aktiga.

Det där med grafiken är ju som du säger, upp till var o en. En del tycker ArmA 2 är snorigt mycket snyggare än Operation Flashpoint 2, men jag får endast ut ett "Wow!!!" när jag tittar på bilderna och filmerna från Codemasters kommande spel. Får för övrigt bara ett "*gäsp* samma gamla vanliga skiten" från ArmA 2.

Citat:

Jag tänker så här, du avgör att OFP2 kommer bli bra på alla sätt och ArmA2 kommer bli mer krävande och buggigare även om vi inte sett ett skit från OFP2 förutom ett fåtal screenshots och kamera inspelade filmer som ser dåliga ut.
Men som det är idag så har BIS släppt mycket mer media material än vad CM har släppt av OFP2 och av det som har släppt så ser ArmA2 mycket bättre ut än OFP2, det kan komma att ändras med det är så det ser ut hittills.

Valve släppte nästan lika lite material från Half-Life 2 när de hållde på med det. Blev det spelet dåligt? Nej! Det blev ett mästerverk. Det jag menar nu, är att Codemasters lika gärna kan göra ett mästerverk som Valve gjorde, fast inom den militära biten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Valve släppte nästan lika lite material från Half-Life 2 när de hållde på med det. Blev det spelet dåligt? Nej! Det blev ett mästerverk. Det jag menar nu, är att Codemasters lika gärna kan göra ett mästerverk som Valve gjorde, fast inom den militära biten.

Nja Vavle släppte ganska många ingame filmer samtidigt som det annonserades våren 2003 strax innan det skulle släppas(hösten 2003) sen blev det försenat med över ett år.
CM kanske lyckas göra ett bra spel men jag har inte sett något av det än.

Det bäste i mitt tyckte en spelutvecklare ska göra med ett kommande spel är att göra precis som Valve gjorde med Half-life 2(annonsera det några månader innan realese) men att sen också släppa det då man har annonserat att det ska släppas och inga jävla förseningar. Alltså annonsera spelet 3-6 månader före realesen. Bättre för både konsumentmeterna och utvecklarna.

Permalänk

Kommer något av ArmA 2 och OFP 2 ha SP eller kommer det bara vara MP?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Kommer något av ArmA 2 och OFP 2 ha SP eller kommer det bara vara MP?

Um, årets dummaste fråga?

ArmA 2 kräver 2 processorer i en för att hålla koll på AI'n i kampanjet. Operation Flashpoint 2 kräver bara en, men AI'n i kampanjet är ruggigt vasst och härmar verkligheten's soldater in i minsta detalj. Nu får du själv avgöra om båda spelen kommer innehålla både SP och MP eller endast MP.

Visa signatur