Installera om grafikkort

Permalänk
Medlem

Installera om grafikkort

Tjenare.
Lekte för en tid sen med inställningarna i grafikkortet för att fixa 100 fps i CS (Damn you CS!). Lyckades, men photoshop började hacka samtidigt. Vill få dessa 3D-inställningar till "default" och det enda sättet verkar vara att installera om grafikkortet, dvs ta bort det och installera på nytt.
Har aldrig gjort detta tidigare, så hur ska jag gå till väga? Äger ett Nvidia GeForcwe 6200SE.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Avinstallera grafikkortets drivrutiner - omstart - ominstallation av drivrutinerna - set and go! Eller om du vill vara riktigt noggrann: Avinstallera grafikkortets drivrutiner - omstart- ominstallation av drivrutinerna - omstart - defrag - set and go!

Edit: glömde kolla om du använt ett överklocknings program? om inte, gör som ovan.

Edit2: borde ha läst ditt inlägg något bättre:D Vivace's modell det är!

Edit3: (var då själva den haha)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fame_08
Haha, då jag inte ens vet vad det är så antar jag att jag inte gjort det.

Ok, verkar då som om vi nu har lyckats med att täcka in alla bitarna här

Permalänk
Medlem

Först tar du fram en stjärn mejsel.

Sedan tar du bort locket på datorn och av magnetiserar dig!

Skruva sedan loss skruven som håller fast grafikkortet vid expansions portarna och ta bort ström kabeln om nu en sådan finns.

Det borde finnas en spärr på grafikkorts slotten som man måste trycka in samtidigt som du drar upp kortet. Sen är det bara att sätta dit kortet igen , skruva fast och fästa ström kontakten.

Och på med locket sen är det klart!

Visa signatur

||Fractal North XL||
Main system: Asus ROG Crosshair x670E Hero, AMD 9800X3D, 64GB DDR5 CL30, ASUS ROG Astral RTX 5090
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6|| 105 z macro f2.8||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Avinstallera grafikkortets drivrutiner - omstart - ominstallation av drivrutinerna - set and go! Eller om du vill vara riktigt noggrann: Avinstallera grafikkortets drivrutiner - omstart- ominstallation av drivrutinerna - omstart - defrag - set and go!

Edit: glömde kolla om du använt ett överklocknings program? om inte, gör som ovan.

Edit2: borde ha läst ditt inlägg något bättre:D

Haha, då jag inte ens vet vad det är så antar jag att jag inte gjort det.