Villket Grafikkort ska man välja ?

Permalänk

Villket Grafikkort ska man välja ?

Hej Jag har köpt nya delar till datorn från komplett.se nyligen men sparat att köpa ett Grafikkort.

Nu undrar jag vad som gäller när man köper ett grafikkort, tex spelar det någon roll vad man väljer för märke och är Central klockhastighet+Klockfrekvens för minne nått man ska tänka på när man köper ett Grafikkort ?

Hade tänkt mig detta kort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343395&view=detailed#Pro...

Eller detta: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342385

Villket borde jag ta (Vill ha ett som klarar av att köra spel på )

Tack för att ni tar er tid:

Permalänk
Avstängd

Båda modeller är fabriksöverklockade. Dock så ger ASUS kortet mer prestanda då de är högre överklockat än kortet från XFX. Med tanke på att ASUS kortet är en hundring billigare samt att du får spelet "CoH - OF" till så hade jag alla gånger valt ASUS mellan dessa två kort.

Om du har mera frågor så bör de söka lite på forumet. I princip alla frågor är redan besvarade angående köpråd på 8800GT.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Va du än gör, köp inte gf 8600
8800GT vore kung.

Permalänk
Medlem

Köp det billigaste, Fabris Oc är pengarna i sjön då man kan göra det själv senare

Asus.

Permalänk

okey tack

Permalänk

försök köpa de billigaste 8800gt du får. men sedan har ju ati fina kort för mindre pengar som också funkar bra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Köp det billigaste, Fabris Oc är pengarna i sjön då man kan göra det själv senare

Asus.

Pengar i sjön när de kostar lika mycke och man dessutom har en garanti för den överklockningen? Jag tycker de helt klart är värt de idag om de bara rör sig om 100 kr. Inte som förr då de kunde skilja sig mer än 500 spänn mellan ett original och ett överklockat.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.