Permalänk
Medlem

Vi kanske kan göra en grupptalan mot Comhem och få de på fall. Hade vi varit i use så hade bolaget packat ihop för länge sedan. Det var bara skicka hem polarna och skicka tillbaka bärsen i kylen.... ingen jävla fotboll idag inte...

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem

Skärp er, vafan ComHem är den leverantör jag har haft minst krångel med, wow ett fel och alla pissar ner dem, fjortisfasoner.

Telia har ofta fel, massor av bredbandsleverantörer är nere bra många gånger per år.

Viasat har sämre bild via parabol än ComHem och ingen skriker utom jag då möjligen.

Bara CanalDigital som har bättre bild.

Nä ta det lugnt man dör inte av att missa en fotbollsmatch, livet går vidare.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk

Tydligen har Viasat problem också!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

Wow.

Telefoni nere
Tv nere
Bredband nere

Wow livet går vidare,

ja för dig kanske

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Skärp er, vafan ComHem är den leverantör jag har haft minst krångel med, wow ett fel och alla pissar ner dem, fjortisfasoner.

Telia har ofta fel, massor av bredbandsleverantörer är nere bra många gånger per år.

Viasat har sämre bild via parabol än ComHem och ingen skriker utom jag då möjligen.

Bara CanalDigital som har bättre bild.

Nä ta det lugnt man dör inte av att missa en fotbollsmatch, livet går vidare.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inga problem hos Viasat här uppe.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Wow.

Telefoni nere
Tv nere
Bredband nere

Wow livet går vidare,

ja för dig kanske

+1 på det

Dessutom berör det ju inte bara en tjänst utan alla tjänster till sisådär 1.6M kunder.... tycker det låter hyfsat allvarligt.

Mer kan man förvänta sig av ett bolag som snudd på skaffat sig monopol.

Dessutom vill jag anföra att det är inte vilken match som helst vi snackar om

So there !

Permalänk
Medlem

suttit och väntat en halv dag på dokumentär på viasat history. die comhem, die

Permalänk
Medlem

Kan meddela att min TV precis började fungera igen. Så nu kanske de börjar få ordning på saker igen

Permalänk
Citat:

Inga problem hos Viasat här uppe.

Tydligen bara Viasat sport. Men skall vara uppe igen. http://www.dn.se/sthlm/comhem-drabbat-av-stort-avbrott-1.8591...

Nu är det igång igen!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Nu gick det upp i STHLM

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk

Det åskar inte den här tiden på året, nästintil obefintligt att ett åsknedslag skulle orsaka detta, inte en chans, bara en blaj som vanligt för att slippa ersätta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni ser, det var visst en åsksmäll det kan man inte gardera sig emot.

Inte vilken match som helst, jo det är ju det. Fotboll kan ju inte vara det viktigaste som finns.

Visa signatur

Permalänk

Enligt SMHI finns inget åsknedslag registrerat över Stockholm vid den aktuella tidpunkten. Klockan 19.45 slog en blixt ned i vattnet utanför Västerhaninge, söder om Tyresta.

Den blixten borde inte ha kunnat påverkat Stockholm enligt SMHI.

Citat:

Inte vilken match som helst, jo det är ju det. Fotboll kan ju inte vara det viktigaste som finns.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Detta är "Snacka skit om Comhem-tråden" Det spelar ingen roll om det är deras fel eller inte

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Enligt SMHI finns inget åsknedslag registrerat över Stockholm vid den aktuella tidpunkten. Klockan 19.45 slog en blixt ned i vattnet utanför Västerhaninge, söder om Tyresta.

Den blixten borde inte ha kunnat påverkat Stockholm enligt SMHI.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/artic...

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

Visst är comhem både ris och ros.
hade deras bredband när ja bodde i borås nada problem
Men nu har ja deras hd tjänst.
Haft sen i Aug.

Får alltid släpningar i sändningen efter kl 21-22.
Snitter varannan dag.
Det ända man får "byt antenn kabel"
Kul och kolla någon serie/film på kvällskviten och allt är gigant-pixel movie.
bra ifall man missar någon scene kanske =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Det åskar inte den här tiden på året, nästintil obefintligt att ett åsknedslag skulle orsaka detta, inte en chans, bara en blaj som vanligt för att slippa ersätta

enligt länken ovan var det en metereolog som nämnde åsskan, inte comhem, de borde veta...

Edit

imorgon lär vi få veta vad som var fel på idg. säker nåt spänningsfall pricis som ifjol då nån reaktor sickade upp för mycket ström mot sth och sänkte comhem.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Ni borde lära er Ohms lag på Comhem.

Häls
f.d kund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
enligt länken ovan var det en metereolog som nämnde åsskan, inte comhem, de borde veta... 2h avbrott buhu. märkte inte ens av det sälv. livet går vidare. konstigt att folk som inte ens varit nära denna tråd börjar skrika om många avbrott plötsligt. tagga av lite.

imorgon lär vi få veta vad som var fel på idg. säker nåt spänningsfall pricis som ifjol då nån reaktor sickade upp för mycket ström mot sth och sänkte comhem.

Visa signatur

Permalänk

Så bra de är på att informera själva - "Portalen är stängd för underhåll" har de lyckats få upp på hemsidan. Det säger ju allt - eller inte...

Visa signatur

Intel Core i7 920 | Asus P6T Deluxe | Corsair XMS3 Twin3X DDR3 3x2GB | Sapphire Radeon HD4870 Toxic Dual-DVI 1GB | Seagate Cheetah 15K.6 SAS ST3146356SS 146GB | WD Raptor X WD1500AHFD Gamer 16MB 150GB | Corsair CMPSU-620HX 620W | Antec Twelve Hundred | Windows Vista Home Premium 64bits

Permalänk

Skrämmande svar.

Inkompetenta skata!

Hemsidan funkar inte
Telefoni funkar inte.
Det går inte att komma fram på telefon

Idioter

– Vi startar tv-kanalerna allt eftersom. Det går inte att sätta i gång alla samtidigt utan vi tar det successivt, säger Maria Stråhle.

Hon säger att tjänster som bredband och ip-telefoni också kommer att börja fungera efterhand.

Maria Stråhle har inga uppgifter om vad som orsakade strömavbrottet.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jasså det var fler än vi som hade problem med comhem?

Skönt att höra man inte var ensam, sen om man gillade det är ju en annan sak.

Edit @ 23.00

Ni som nu klagar över fotbollen t.ex: Läs en bok, ut och gå, sov, eller hitta på nåt annat, en fotbollsmatch dödar er inte !!

Permalänk
Medlem

Det är under all kritik att en seriös leverantör av infrastruktur kan låta ett ytterst lokalt elavbrott sänka alla deras tjänster för över 1 miljon kunder.

Hur i hela HELVETTE kan någon tycka att det är acceptabelt att telefonin från en telefoni leverantör ligger nere i över 2 timmar?!?!?! Jag blir seriöst _RIKTIGT_ förbannad. Samma sak gäller TV. Våran, idag, frästa källa för information.

Inser ingen vilka konsekvenser något sånt här kan få?

Detta hade aldrig varit accepterat inom telekom industrin (analog telefoni), där man i stort sett mäter tillgänglighet i millisekunder.

Visa signatur

No phone, no pool, no pets, no cigarettes.

Permalänk

Jag är så arg att jag kokar och blir ännu mer arg över vissa inlägg som försöker få det till att vara ett vanligt litet vardags avbrott.

Troligen eftersträvar dessa individer just detta att få uppröra med totalt horribla inlägg med total avsaknad av logik och relevans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alla inlägg upphörde efter 23.35?
Har alla lugnat ner sig kanske? Allt som vanligt idag då.

Dog även för mig strax efter åtta på kvällen. Telefoni och bredband borta. Har ingen digitalbox och alla kanaler fungerade hela kvällen.

Tror internet och telefon gick upp igen vid 22 tiden. Får se om idg kommer med någon mer info idag då.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag är så arg att jag kokar och blir ännu mer arg över vissa inlägg som försöker få det till att vara ett vanligt litet vardags avbrott.

Troligen eftersträvar dessa individer just detta att få uppröra med totalt horribla inlägg med total avsaknad av logik och relevans.

Personen(erna +) du nämner är dom som aldrig vart uttagna till fotbollen i skolan och nu ler i mjugg som någon slags missriktad hämnd, stackars individer.

I övrigt kan jag bara hålla med att ett lokalt strömproblem (avbrott ?) släcker tripple play tjänster i hela landet är INTE acceptabelt.

Permalänk
Medlem

Jag hatar fotboll. Skiter fullständigt i om det hände mitt i någon match eller inte. Konstigt att det ska bli sånt jävla bröl ifall Comhem lyckas lägga ner precis under en match. Hade det hänt under partiledardebatt, så hade det knappt registrerats av media. Nu är det under ett sportevent, och plötsligt så blir det liv som satan. Jag menar, Comhem har ju varit ett ignorant bolag, med undermåligt nät och underdimensionerade servrar under många år. Så länge jag har haft dem, så har det krånglat av och till med jämna mellanrum. Och ja, det har klagats, ringts support, anmälts och återanmälts. Inget biter på Comhem...

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Nu ska i varje fall PTS granska dem när det gäller det här fallet. En helvettes jäkla tur det.... Hade dom fått komma undan med en sådan här sak vet jag inte vad jag skulle ha tagit mig till.

ComHem har även medgivit att deras "säkerhetssystem" har varit bristfälligt... NO SHIT!!!

Mer från SVT: http://playrapport.se/#/video/1545893

Visa signatur

No phone, no pool, no pets, no cigarettes.

Permalänk
Medlem

Edit

Håller med om att det är bristfälliga system som kan sänka i princip allt för 800.000 kunder (enligt media så inte över en miljon).

Edit

Tror dock inte PTS kommer komma fram till så mycket även om det är bra att de ska undersöka detta, tycker 90% av deras inblandning i marknaden är bull.

Visa signatur

Dooh!