Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
voodoodockan: Om det är så himmla dåligt med 2h avbrott så har du ju valet att säga upp tjänsten/erna. Beroende då på om det är dina föräldrar eller du som tecknat tjänsten dvs.

Du är ingen av de jag sett här tidigare som är de riktiga tålamodshjältarna med återkommande fel i flera månader och verkar också ha försvunnit lika snabbt som felet var borta. Som sagt, tagga ner. Utan Wow i 2h dör ingen av.

Håller med om att det är bristfälliga system som kan sänka i princip allt för 800.000 kunder (enligt media så inte över en miljon) men starta en witchhunt när man i princip aldrig varit nära att klaga på comhem för nu 2h avbrott är lite mycket.

Phunky Vi vet ju alla som följer denna tråd att du jobbar på ComHem och att du kategoriskt intar försvarsställning oavsett vad för fel och brister som finns hos ComHem , du må vara en trevlig person men just detta failar du ordentligt på.

Varför inte bara medge att ComHem har ordentliga och seriösa problem , både när det gäller den tekniska biten samt även strukturen inom bolaget. Företaget har växtvärk och lanserar nya tjänster
som inte fungerar tillfredsställande.

Att som du hela tiden yttra kommentarer "passar det inte med ett 2h avbrott då och då kan du ju byta bolag" Du får det att låta så enkelt , det finns en hel del olika skäl till varför en kund har valt just ComHem , faktum är att det tom kan vara det enda alternativet , så vem är du att yttra "tagga ner" till vanliga hederliga konsumenter som blir frustrerad för att deras abonnemang inte fungerar tillfredsställande.

Välj dina ord bättre som en representant för ComHem , ditt beteende visar annars bara på vad just ComHem är känt för - nonchalans och ignorans.

Permalänk
Medlem
Citat:

voodoodockan: Om det är så himmla dåligt med 2h avbrott så har du ju valet att säga upp tjänsten/erna. Beroende då på om det är dina föräldrar eller du som tecknat tjänsten dvs.

Du är ingen av de jag sett här tidigare som är de riktiga tålamodshjältarna med återkommande fel i flera månader och verkar också ha försvunnit lika snabbt som felet var borta. Som sagt, tagga ner. Utan Wow i 2h dör ingen av.

Håller med om att det är bristfälliga system som kan sänka i princip allt för 800.000 kunder (enligt media så inte över en miljon) men starta en witchhunt när man i princip aldrig varit nära att klaga på comhem för nu 2h avbrott är lite mycket. Tror dock inte PTS kommer komma fram till så mycket även om det är bra att de ska undersöka detta, tycker 90% av deras inblandning i marknaden är bull.

Medveten om att mina siffror var felaktiga. Men det ändrar fortfarande inte att detta avbrott är en samhällsfara. Jag tror inte att du, i gott sällskap med många andra, har insett vidden av det som har inträffat.
Detta är inte något "bristfälligt". Det är under all kritik och som jag tidigare har sagt, en samhällsfara utan dess like!
Det är SJUKT viktigt att PTS granskar detta. Eftersom att det är PTS som håller i tillstånden. En organisation som inte lever upp till de krav man kan ställa på en organisation med 50% av Sveriges kunder skall inte få verka på marknaden.

Visa signatur

No phone, no pool, no pets, no cigarettes.

Permalänk
Medlem

Edit

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Sluta bortförklara dig....

Citat:

Telefonin var den värsta biten. Hade den fungerat hade det inte varit något PTS brytt sig om i huvud taget faktiskt. Dessvärre verkar det som folk var mer förbannad över att inte se Man united-matchen igår än att telefonin låg nere om man kollar på expressen och aftonblaskan. Då är något fel hos både comhem och folks inställning till viktiga medier i grunden.

Anledningen till att det är fel på folks inställning till viktiga medier är ju pga av sådana som dig! Som försöker bagatellisera en sådan här sak!

Klart som fan att folk blir luttrade när ComHem hela tiden strular! Men det är typiskt när det kommer till IT marknaden.... Bolag är jävligt bra på att lansera nya tjänster. Men att ha en stabil drift och servicekvalité, det är en helt annan sak. Alla bara pratar om att dom "kan" leverera något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi kan avbryta våran flaming nu tycker jag. Jag bagatelliserade inget mer än kanske uttryckte mig klantigt tidigare (tagit bort detta för att inte uppröra), tycker mest det är konstigt att media och folk främst tog upp att CL matchen blev svart. Underhållning går alltså före viktiga samhällsfunktioner?

Skrev förövrigt "Håller med om att det är bristfälliga system som kan sänka i princip allt för 800.000 kunder".

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Att skylla avbrottet på Com Hem är idiotiskt tills utredningen är klar. Det lutar åt att det var ett åsknedslag som drabbade flera El-leverantörer. Och detta har bara flammats upp bara för att det hände under CL matchen.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Att skylla avbrottet på Com Hem är idiotiskt tills utredningen är klar. Det lutar åt att det var ett åsknedslag som drabbade flera El-leverantörer. Och detta har bara flammats upp bara för att det hände under CL matchen.

Poängen är kanske att nästan alla man känner som har Comhem har också haft problem av och till. Alla jag känner som har haft deras ip-telefoni har haft problem med tillförlitligheten. Åskan slår inte ner i hela Sverige dagligen....

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

El-leverantör? Vi hade ström hela dan igår, dock inte internet från runt 8pm om jag inte minns fel.. Morsan undrade varför i helvete digitaltv'n inte funkade, kollade runt lite, tog ut kortet, i med det, funkade ett tag sen dog det och kort efter det gick även internet ner..

Fattar inta varför alla blir så upprörda när de missar sitt favoritprogram på tv eller inte kan skriva ett jävla inlägg på nåt forum eller vad det nu kan vara, hur som helst är det bara att göra nåt annat istället för att tjura!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men det är ju det som är hela grejen!

Vad är det folk inte fattar?!

Det är ju just att ett avbrott har kunnat uppstå som resultat av ett åsknedslag som medförde spänningsfall på ett enda lokalt ställe, för ComHem.
Det är _DÄRFÖR_ som PTS ska göra sin utredning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Fattar inta varför alla blir så upprörda när de missar sitt favoritprogram på tv eller inte kan skriva ett jävla inlägg på nåt forum eller vad det nu kan vara, hur som helst är det bara att göra nåt annat istället för att tjura!.

Det handlar inte om att någon har missat sitt favoritprogram/fotboll. Den som framför kritik och använder det som argument är minst lika puckad som den som rycker på axlarna och i princip säger "gör väll inget att ComHem gick ner i 2 timmar, läs en bok eller något".

Hela ComHem avbrottet igår kväll var och är en samhällsfara! Kan ni inte själva förstå varför det är det? Eller måste jag uttryckligen säga varför det är det?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iglo
Men det är ju det som är hela grejen!
.

Det handlar inte om att någon har missat sitt favoritprogram/fotboll. Den som framför kritik och använder det som argument är minst lika puckad som den som rycker på axlarna och i princip säger "gör väll inget att ComHem gick ner i 2 timmar, läs en bok eller något".

Hela ComHem avbrottet igår kväll var och är en samhällsfara! Kan ni inte själva förstå varför det är det? Eller måste jag uttryckligen säga varför det är det?

Men snälla!.

Jo jag vet att det INTE är acceptabelt på någon nivå överhuvudtaget!!. Men det är inget man kan göra någotåt själv medans tjänsten är nere så varför inte göra nåt annat istället för att bli så jävla upprörd för att man kanske missar nåt ? finns nån annan som har sett det, spelat in det eller whatever så man kan ju se repris på det mesta.

Hoppas verkligen att ni inte tar mitt inlägg som du skrev "gör väll inget att ComHem gick ner i 2 timmar, läs en bok eller något".

Edit:

http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_start;jsession...

Vad har ni för råd till de kunder som fortfarande inte kan ringa eller surfa?
Prova att starta om modemet eller tv-boxen. Är du osäker, kontakta vår kundservice på tel 0771-55 00 00.

Ganska kul va

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Mitt bredband och telefoni har inte fungerat på ett dygn nu, tur att jag fortfarande har uppsägningstid på BBB. Jag ringde till supporten, totalt 20min med telefonkön inräknad, inget att klaga på där. Han kunde bara konstatera att det är signalfel och eventuellt måste en tekniker komma hit och felsöka.

Jag fick ett sms igår vid 18-tiden när jag var på jobbet att felet var åtgärdat, men när jag kom hem i morse funkade det inte och inte nu heller när jag precis gått upp.
De hade gjort nåt underhåll av kabel-TV-nätet i mitt område samma dag som internet och telefonin slutade fungera för mig, troligtvis har de sabbat nånting då.

Jag orkar inte läsa kontraktet, men vad gör man om man vill säga upp abonnemanget innan bindningstiden gått ut?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

En liten fråga som rör deras tv lite offtopic men de rör ju comhem iallfall . Jag beställde hem fotbollen igår på ppv och sen vart de ju svart. Kan man då få slippa betala för den eftersom jag inte kunde se den?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Men snälla!.

Jo jag vet att det INTE är acceptabelt på någon nivå överhuvudtaget!!. [B]Men det är inget man kan göra någotåt själv[B] medans tjänsten är nere så varför inte göra nåt annat istället för att bli så jävla upprörd för att man kanske missar nåt ? finns nån annan som har sett det, spelat in det eller whatever så man kan ju se repris på det mesta.

Så du är en "sån" du....

Har aldrig pratat om vad man kan eller inte kan göra. Det jag kritiserade var och är att folk rycker på axlarna åt det.
Jag kritiserar _också_ i mitt ursprungsinlägg ComHem... Senast jag tittade så var detta en tråd om just ComHem. Tänk efter.... När låg senast telefonin helt still för alla Telias abonnenter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01
En liten fråga som rör deras tv lite offtopic men de rör ju comhem iallfall . Jag beställde hem fotbollen igår på ppv och sen vart de ju svart. Kan man då få slippa betala för den eftersom jag inte kunde se den?

Står så på deras hemsida i varje fall. Att dom som hade beställt matchen inte ska behöva betala för den.
Men man vet ju aldrig med ComHem

Visa signatur

Permalänk

För att tillföra något mer så är man så sjukt beroende av telefoni så har man inte ip-telefoni utan hederliga koppartrådar som funkar även om strömmen i huset går.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flash01

Ja du kan slippa betala, läs på: http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_start;jsessionid=KQydFLS6hgDvXdb8brmXkFGvT22zgnNpXN51642vdTJRnqCGXb1H!1507224816

Edit: Oj, såg att någon var före med svaret.

LSDboy: Ja om batteribackupen fungerar så är analog telefoni vida mer tilförlitlig än IPtelefoni oavsett operatör.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tror iaf på åsknedslagsteorin, för precis när den där blixten ska ha slagit ner så svajade min el till riktigt ordentligt

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Det här börjar bli riktigt underhållande nästan så att man skulle göra en skitfilm av tråden o lägga den på Youtube bara för att det är ren idioti.

Åskan slog till, internet, iptelefoni och digitalTV gick ned för Comhem.
OK, so what?

Hade det varit BBB, Telia eller en annan leverantör under samma omständigheter så hade det nog varit lika mycket gnäll från individer här på Swec.
Spelfantaster, fotbollsfanatiker eller helt enkelt personer som inte kan leva utan att ha en sladd inkopplad i väggen o sitta bänkad framför en skärm/ruta/telelur.

Det har hänt, saker o ting lär ju förbättras då Comhem verkar ha tagit åt sig och TPS ska göra en utredning.

"FINITO"

På somliga utav er låter det som om ni bedriver "hets" mot Comhem, Sweclockers egna små "ska inte använda den benämningen då det kan tolkas fel utav folk som har släkt som blev förföljda under WWII" - att ni orkar sitta o älta på Sweclockers forum istället för att bedriva denna ilska gentemot Comhems kundservice.

Jag blev också drabbad så som många andra, spenderade tiden med "regeringen" å hade det mysigt i sängen. Skitenkelt, starta igång en film på datan och körde den på 24 tums skärmen, lite gotta och dricka sen var kvällen räddad.

inte faen gråter jag blod och hotar med korsfästelse eller bannlysning för detta.

Skärpning nu

Permalänk
Medlem

Hahaha!!!

Det är ju helt jäkla sanslöst....

Intelligenskvoten här uppnår nog fan inte mer än min skostorlek.

Säg "So what" nästa gång som din mormor/farmor/etc har dött pga att personen i fråga inte kunnat ringa till SOS.

Eller som ett pågående inbrott i ditt hus/lägenhet inte gick att anmäla pga att dina grannar inte kunde ringa in och göra en anmälan.

Fatta att det handlar om infrastruktur!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hahaha!!!

Det är ju helt jäkla sanslöst....

Intelligenskvoten här uppnår nog fan inte mer än min skostorlek.

Säg "So what" nästa gång som din mormor/farmor/etc har dött pga att personen i fråga inte kunnat ringa till SOS.

Eller som ett pågående inbrott i ditt hus/lägenhet inte gick att anmäla pga att dina grannar inte kunde ringa in och göra en anmälan.

Fatta att det handlar om infrastruktur!

Om min familjemedlem eller släkting är död så är den död, mer kan jag då inte göra - är den istället döende så får jag ju palla arslet ur datorfåtöljen och föröska på annat vis att se till att vederbörande kommer till sjukhus.

Bor man i storstaden bör det inte vara allt för svårt att ordna transpot om jag ej har eget fordon - landsbygden kan vara lite svårare.
Men jag antar att de flesta svenskar som är ålder 15 och uppåt innehar en sk mobiltelefon som man kan slå numret 112 gratis på och på så sätt ordna en AMBULANS.

Pågår det inbrott i min lägenhet så tar jag till "rätten av nödvärn" för att stävja den händelsen.

Ska vi prata om infrastruktur kanske du bör lägga in det som ett förslag till regeringen att tunnelbana/pendeltåg osv osv bör förläggas till varenda liten ort ute i landet lagom så att alla kan ha det bekvämt.

Vad skulle du ta dig till i en krigssituation?? Ringa Fi o be dem sluta bomba alla våra kraftverk och bredbandsleverantörer så att du kan sitta o spela datorspel och titta på Fotboll i fred?
För kraftnätet är det första de vill slå ut - utan det är det lätt att knäcka den svenska befolkningen då alla är så beroende av tekniken.

Permalänk
Medlem

Edit: Orkar inte.

Uppenbarligen accepterar vissa det som skett och förstår inte vidden utav det hela. "En dag som alla andra dagar".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Uppenbarligen accepterar vissa det som skett och förstår inte vidden utav det hela. "En dag som alla andra dagar".

Det är inte att vi inte förstår, utan att det är så jädra onödigt att sitta på ett forum som inte ägs utav Comhem. Att sitta o gnälla i detta forum när du kan ägna all din energi till att bearbeta de ansvariga på deras hemsida eller på plats på deras Huvudkontor.

Nu säger inte jag att du är "den enda" för det är du inte, men jag tog det som exempel.

Jag blev lika drabbad som de 800 000 andra abonnenter, men fick helt enkelt bita ihop och veta att de har lärt sig en läxa och kommer helt klart att se över sina system framöver. Annars förlorar de distributionsrätt samt en massa kunder.

Permalänk
Medlem

Roligt att endel jämför internet och digitalteve med död osv, rätt roligt. Dags att tänka på annat än datorn för en gångs skull?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Roligt att endel jämför internet och digitalteve med död osv, rätt roligt. Dags att tänka på annat än datorn för en gångs skull?

I agree

Men tyvärr är allt för många beroende av tekniken, det skapar ett visst beroende hos alla.

Permalänk
Medlem

Det är ju rent ut sagt skandal att inte ha någon form av redundans i ett kommunikationssystem som påverkar en femtedel av sverige befolkning!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Det är så att jag nu loggat mitt comhem för att se hur ofta mitt när går ner och hur det funkar, och det funkar toppen förutom klockan 06:55 för då startar nätet om varje dag.

Vad kan felet vara? Vad kan jag säga till comhem?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

De är väl inte Comhems fel att de var nere i 2h, det går inte att kontrollera naturen. Jag tyckte de var starkt gjort att få igång de så snabbt. Det finns ingen som kan till 100% säkra sina anläggningar mot åsknedslag. Om man nu är så jävla beroende av telefon så får man väl skaffa en mobil. Har aldrig förstått denna attityd med att hata comhem som halva sverige verkar ha, jag har haft comhem i 3 år nu och de här är första grejen som har hänt och jag har alltid blivit bra bemött per telefon när jag ringt och velat ha hjälp med tjänster (vilket inte varit så ofta då allt funkat så fort man beställt de). När jag hade Bahnhof IP-telefon så blev man glad när de väl funkade, men där gnällde ingen. Folk är bara allmänt sura på comhem och förstorar upp saken för att dom missade sin kära fotbolls/hockeymatch.

Permalänk
Medlem

Angående sporten kan jag hålla med att det är larvigt
Men problemet är att såpass hårt som comhem promotear sin IP-tele så är det fan kasst.

Under alla år i vuxen ålder kan jag inte minnas en enda gång när min gamla vanliga fasta telefon varit trasig.

Internet och TV, fine, ingen fara om det är nere. Men telefonin handlar om möjlighet till att t ex ringa 112 osv, vilket man vill kunna lita på att det fungerar.

Vidare så sliter comhem av mig 399:- för 50/10.
Polarna som betalar allt från 99 till ~200 för sina 100/100 LAN-lösningar har allihopa bättre uptime och mindre strul än vad jag har på min comhem-lina.

Så vad erbjuder comhem:
1. mkt strul, modem går sönder, linan går ner, etc etc
2. dåliga hastigheter i förhållande till pris
3. extremt dyrt

Så jag anser det fullt befogat att folk blir irriterade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller verkligen med om att det som hänt comhem är väldigt olyckligt och att det är viktigt att upprätthålla en korrekt infrastruktur. Däremot måste jag kommentera dina argument.

De flesta ip-baserade telefonioperatörer avråder kunder med trygghetslarm att bli kund hos dem just pga. att det är en mer sårbar plattform än gamla koppartrådar. Det är alltså en öppen erkänning och priset på tjänsten är givetvis också styrd lite efter detta. Exempelvis tar Telia över tusen kronor extra per år för sin telefonitjänst bara i baspris.

En typmänniska chansar säkert på att mobiltelefonnätet och det fasta nätet inte skulle vara nere exakt samtidigt vid en kris. Det är nog dessutom mer sannolikt att man löser problemet på ett annat sätt om nu denna osannolika händelse skulle inträffa.

Som en parantes även om det inte har med detta driftabrott att göra; 15~20% av Sveriges befolkning ringer med comhem och jag gissar att inte alla dessa har återkommande problem och man ser bara toppen på isberget när man många gånger delar ut kritik på internetforum.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Så vad erbjuder comhem:
1. mkt strul, modem går sönder, linan går ner, etc etc
2. dåliga hastigheter i förhållande till pris
3. extremt dyrt

Så jag anser det fullt befogat att folk blir irriterade...

1. Definera strul, har haft mitt modem i 3 år nu och aldrig gått sönder, om de går sönder då beror de inte på hårdvaran utan strömspikar i ditt nät vilket hade förstört ditt modem hur som helst. vad exakt är "etc etc"?

2. Ditt eget val att välja comhem som leverantör, om du inte är nöjd så byt. Finns de inget annat? Var då glad att du ens har tillgång till Comhems tjänst.

3. Samma som ovan.

Man har ingen anledning att bli irriterad p.g.a dyra priser, alla väljer själv vilka leverantörer dom ska använda sig av. Klaga istället på era bostads/hyresgästföreningar som är för snåla för att koppla in fiber. Eller andra leverantörer för att dom inte erbjuder sina tjänster där du bor.