Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muschen
1. Definera strul, har haft mitt modem i 3 år nu och aldrig gått sönder, om de går sönder då beror de inte på hårdvaran utan strömspikar i ditt nät vilket hade förstört ditt modem hur som helst. vad exakt är "etc etc"?

2. Ditt eget val att välja comhem som leverantör, om du inte är nöjd så byt. Finns de inget annat? Var då glad att du ens har tillgång till Comhems tjänst.

3. Samma som ovan.

Man har ingen anledning att bli irriterad p.g.a dyra priser, alla väljer själv vilka leverantörer dom ska använda sig av. Klaga istället på era bostads/hyresgästföreningar som är för snåla för att koppla in fiber. Eller andra leverantörer för att dom inte erbjuder sina tjänster där du bor.

1. läs tråden... mitt område var i över 1 år överbelastat. jag hade 20-30-40% packetloss kvällstid. jag hade <0.5mbit hastighet kvällstid.
Linan dog och var död allt från 5minuter till flera timmar allt från 1 till 20-30 gånger varje dag.

Modemet har pajat för mig totalt 3 gånger under åren med comhem och upc. Med en LAN-tjänst finns inget modem som kan gå sönder...
Strömspikar är det nog inte heller då inget av min överiga utrustning pajat. Vidare så var det en suck från tekniker som blev hitskickad och "jaha då var det ytterligare ett dött modem"... Enligt honom så hade han tiotals trasiga modem per vecka...

Det tog comhem över 1 år att fixa felen. Mao visste dom vad felen var, och dom gick uppenbarligen att laga, men det tog en sjuk tid. Aldeles för lång tid.

2. Som sagt, jag väljer comhem för det är det minst dåliga alternativet. ADSL eller 3gbredband är knappast bättre.

3. jamen vafan, betalar jag 399:- månader så förväntar jag mig ju att få det som utlovas iaf. Det är det minsta man kan begära. Kan bara säga grattis till dig som antagligen bor i en liten by där belastningen är såpass liten att det fungerar utan problem. I Stockholm så har 7 utav 8 av mina polare och familj med comhem problem...

Kan andra företag leverea 100/100 för mindre än hälften av stålarna som comhem tar ut så är det klart man blir irriterad...

Jag har valt att tugga i mig att betala 399:-, eftersom alternativen är sämre, men som sagt, förväntar mig iaf att skiten då ska FUNGERA.

Och sen angående fritt val. Jag har varit på både hyresvärd och husägare men dom är totalt noll intresserade.
Bara för att förklara läget, hela huset TOTALRENOVERADES i nästan 1 års tid, hela 2007.
Valet blev då att dra in COMHEM. Inte ens trots att dom drog om alla ledningar och blåste ut hela kåken valde dom att parallellt dra in riktigt bredband.. Visar bara på hur trögt det går.

Nästa grej är adsl, men då åker man även på avgifter för kopparkablen vilket driver upp priserna.

Tredje grejen är bindningstider. Hade ingen lust att när jag redan hoppat på comhem, byta till adsl och få en ny bindnignstid, samtidigt som man köper grisen i säcken.

Helt enkelt så är marknaden för bredband idag så jävla skev att kunderna knappast har ett "fritt" val...

Sen är det klart att bredband inte är någon rättighet och att jag kan avstå helt.

Men nu är vi helt borta från vad jag klaga på. det jag klagar på är att jag betalar 399:- per månad till comhem för en tjänst som dom sedan ej levererar. Det är det värdelösa. Och sedan även att detta inte är avgränsat. Större delar av deras nät gick ner. Och det är många många fler som har problem.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inne på tredje dygnet utan bredband och telefon från Comhem, sitter med BBB som uppsägningstiden inte gått ut på än.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba

Modemet har pajat för mig totalt 3 gånger under åren med comhem och upc. Med en LAN-tjänst finns inget modem som kan gå sönder...
Strömspikar är det nog inte heller då inget av min överiga utrustning pajat. Vidare så var det en suck från tekniker som blev hitskickad och "jaha då var det ytterligare ett dött modem"... Enligt honom så hade han tiotals trasiga modem per vecka...

Viss elektronik, t.ex modem är mer känslig än annan. Jag har då aldrig behövt byta comhem modem sen jag flyttade för tre år sen, men när jag bodde i villa så fick vi byta rätt så ofta, och de var från bahnhof & telia.

Förstår fortfarande inte varför man hoppar på Comhem, dom har miljoner användare och de är klart att de finns besvikna kunder. Det finns inte ett företag som levererar Internet, telefoni och tv som de inte finns besvikna kunder hos, speciellt inte ett med så många användare. Sen finns de folk som alltid vill hitta saker att klaga på.

Permalänk
Medlem

Som Muschen säger på sidan 109 kan bara hålla med om att de va strongt gjort av dom att fixa till problemet rätt snabbt. Och för vi som missade fotbollen. Vi fick ju kompensation om nu märkt det. Dom frivisar nämligen alla viasat sportkanalerna så man kunde se uefa matchen igår. Frivisningen pågår fram till 18:00 ikväll.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sCaz
.....

Tack!
Äntligen konstruktiv kritik av mitt/mina inlägg.

Fast det är just på grund utav att telefonin låg nere som PTS ska granska ComHem. Bland annat så var det någon från PTS som uttalade sig på Rapport om detta och som påpekade att det som inträffat är något extremt allvarligt, med tanke på trygghetslarm, ambulans, brandkår, osv.

Men om det är som du säger, att dom själva påpekar att dom inte vill att folk ska förlita sig allt för mycket på telefonin, så blir det ju en liten annan sak. Tycker dock att det låter konstigt, med tanke på hur mycket dom har pushat för hela paktetet (TV, Bredband och Telefoni).

Visa signatur

No phone, no pool, no pets, no cigarettes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ithilien
Det är inte att vi inte förstår, utan att det är så jädra onödigt att sitta på ett forum som inte ägs utav Comhem. Att sitta o gnälla i detta forum när du kan ägna all din energi till att bearbeta de ansvariga på deras hemsida eller på plats på deras Huvudkontor.

Nej, egentligen borde man väll bara vara helt tyst när det gäller allt som man inte direkt kan påverka på plats. </ironi>

Med tanke på att folk inte greppar hur allvarligt hela grejen är och uppenbarligen tycker det är värre att dom inte kunde titta på fotboll, är syfte nog att ta upp det i ett forum, som ComHem inte själva äger.
Ännu värre; de som rycker på axlarna åt det.

Om det nu är så att det är helt pointless att sitta på ett forum och "gnälla", för det är inget som påverkar ändå. Varför väljer du då ens att kommentera mina inlägg?

Om man kan öka förståelsen hos folk, skapa större medvetenhet och få människor att ställa krav på sina tjänsteleverantörer är _ALLT_ vunnet.

Visa signatur

No phone, no pool, no pets, no cigarettes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iglo
Tack!
Äntligen konstruktiv kritik av mitt/mina inlägg.

Fast det är just på grund utav att telefonin låg nere som PTS ska granska ComHem. Bland annat så var det någon från PTS som uttalade sig på Rapport om detta och som påpekade att det som inträffat är något extremt allvarligt, med tanke på trygghetslarm, ambulans, brandkår, osv.

Men om det är som du säger, att dom själva påpekar att dom inte vill att folk ska förlita sig allt för mycket på telefonin, så blir det ju en liten annan sak. Tycker dock att det låter konstigt, med tanke på hur mycket dom har pushat för hela paktetet (TV, Bredband och Telefoni).

Grejen är att med IP-telefoni har du många olika enheter som ska fungera för att din telefoni ska fungera. Är man helt beroende av sin hemtelefon så bör man alltså inte skaffa telefoni via Comhem, de finns inte en chans att dom kan skydda sig till 100% mot åsknedslag, dom kanske kan förbättra med en kostnad som vi användare får stå för, men de går aldrig att vara helt säker i dagsläget. Alltså spelar de ingen roll hur mkt man gnäller på comhem och överbelastar deras kundtjänst, de kan alltid hända igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muschen
Viss elektronik, t.ex modem är mer känslig än annan. Jag har då aldrig behövt byta comhem modem sen jag flyttade för tre år sen, men när jag bodde i villa så fick vi byta rätt så ofta, och de var från bahnhof & telia.

Förstår fortfarande inte varför man hoppar på Comhem, dom har miljoner användare och de är klart att de finns besvikna kunder. Det finns inte ett företag som levererar Internet, telefoni och tv som de inte finns besvikna kunder hos, speciellt inte ett med så många användare. Sen finns de folk som alltid vill hitta saker att klaga på.

Okej, men om modemen nu är så överkänsliga så kanske det är dags att bygga in nått filter eller överspänningsksydd..
Och "hitta nått att gnälla på".
Jadu, som sagt, spendera 1 år med en lina som inte ens klarar av 1 dag utan att gå ner, hastigheter som är UNDER 1/20-del av det utlovade, packetloss...
Har nog även spenderat en 30-40 timmar med telefonsupporten under det året.
Lagt ner ännu mer tid på att ta emot tekniker, byta ut trasiga modem, ...
Blir en del smet om man räknar på det i förlorad arbetstid...

Vidare är deras sketna policy "du får kompensation när problemet är avhjälpt".
Så mao så får man fortsätta att betala 379:- i månaden för en lina som knappt fungerar, utan att ens veta hur mkt av det man kommer bli kompenserad av i slutändan..
Det vettiga sättet att göra det på hade varit "du får tjänsten gratis tills problemen är avhjälpta"
Men nej, varenda gång jag var i kontant med dom blev jag ERBJUDEN att avsluta mitt abb trots bindningstid. Mao, bättre att bli av med den struliga kunden än att lösa problemen....

Om du inte förstår att man är less på företaget, comhem i detta fallet, efter så mkt problem, då vet jag inte vad jag ska säga mer..

Så visst, det finns hundratusentals andra nöjda comhemkunder men det hjälper ju inte ett skit för dom som har problem.
Jävligt konstigt sätt att resonera på, säljer dom en tjänst så ska dom väl se till att alla som köper och betalar för den har det fungerande.

Men sure, när du krockar för att hjulen på din bil lossnade så ere bara hänvisa till "alla andra hundratusentals bilar som faktiskt fungerar"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Muschen
Grejen är att med IP-telefoni har du många olika enheter som ska fungera för att din telefoni ska fungera. Är man helt beroende av sin hemtelefon så bör man alltså inte skaffa telefoni via Comhem, de finns inte en chans att dom kan skydda sig till 100% mot åsknedslag, dom kanske kan förbättra med en kostnad som vi användare får stå för, men de går aldrig att vara helt säker i dagsläget. Alltså spelar de ingen roll hur mkt man gnäller på comhem och överbelastar deras kundtjänst, de kan alltid hända igen.

Håller helt med. Man kan ju inte begära att det skall ha reservkraft till alla modem, förstärkare mm som håller dem igång vid flera dagars strömavbrott. Det finns ju i telefonstationer.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Många olika åsikter nu men det tar endå inte ifrån comhem ansvaret. Uppkomsten till felet kanske inte var comhem's, utan åskan, men det är endå deras ansvar att se till att avgränsa eller skydda sig så långt som möjligt mot större driftfel. I detta fall verkar det ju inte fungerat då ett fel i Stockholmsregionen orsakade fel i hela landet vilket också PTS undersöker.

Att blaskmedia som expressen och aftonbladet främst tog upp CL-matchen som det stora felet är bara snurrigt. Tur vi har oberoende nyheter som svt's också. Dessvärre är nog PTS uddlös i de flesta fallen och hade inte tagit upp detta om inte comhem's telefonin hade berörts. Det är också korrekt att comhem INTE vänder sig till personer med trygghetslarm.

Tycker vi koncentrerar oss på nuvarande frågor/problem och fel som tråden gjorde innan. Det 2h avbrott som var är inget man kan göra något åt nu och vi får hoppas att comhem gör allt i sin makt för att se till att det inte återkommer.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Okej, men om modemen nu är så överkänsliga så kanske det är dags att bygga in nått filter eller överspänningsksydd..

Så visst, det finns hundratusentals andra nöjda comhemkunder men det hjälper ju inte ett skit för dom som har problem.
Jävligt konstigt sätt att resonera på, säljer dom en tjänst så ska dom väl se till att alla som köper och betalar för den har det fungerande.

Men sure, när du krockar för att hjulen på din bil lossnade så ere bara hänvisa till "alla andra hundratusentals bilar som faktiskt fungerar"

Bygga filter eller överspänningsskydd som skyddar mot åsknedslag? Du måste skoja. Skulle en blixt slå ner i överspänningsskyddet så skulle de explodera, dom skyddar mot väldigt små strömspikar i nätet.

Alla kan inte vara nöjda, du får kompensation om du inte är nöjd, då har dom gjort sin del. Klart de finns söndagsexemplar även bland bilar, som de finns ställen där tjänsten fungerar lite sämre, jag hoppas du slipper bli allvarligt skadad eller dö när ditt internet går ner

De är väl bra att dom utreder om Comhem kan göra mer för att skydda sig i framtiden, men sånt kostar väldigt mycket och de är vi som får stå för de.

Jag är så trött på häxjakten mot Comhem då de bara verkar vara dom missnöjda som hörs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Nu är jag inne på tredje dygnet utan bredband och telefon från Comhem, sitter med BBB som uppsägningstiden inte gått ut på än.

Dygn fyra nu och fortfarande inget Internet eller telefon från Comhem.
Jag har bara varit kund i ett par månader, är detta normalt för Comhem?
Med BBB hände det nån gång om året att Internet var nere i några timmar och IP-telefonin var allmänt kass men det var inte avbrott i flera dygn.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Andreas: Vad har du för fel? Lyser modemet fel? Isf, säger deras support att det är ett större fel? Annars ska du be dem om en tidsbokning så tekniker får komma hem till dig och kolla.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Dygn fyra nu och fortfarande inget Internet eller telefon från Comhem.
Jag har bara varit kund i ett par månader, är detta normalt för Comhem?
Med BBB hände det nån gång om året att Internet var nere i några timmar och IP-telefonin var allmänt kass men det var inte avbrott i flera dygn.

Har du ens ringt och felanmält? Mina erfarenheter av comhems support är mycket goda. First-line (de som svarar i telefonen) är kanske inte så jävla duktiga, men när det skickas en felanmälan så fixas det oftast inom 24 timmar.

Jag hade själv problem för någon månad sedan. Ringde supporten som gick igenom någon felsökningslista. När inte det gick bra så gjordes en felanmälan. Tidig morgon dagen efter (jag felanmälde kvällen innan) fick jag ett sms av teknikerna som hade löst det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Dygn fyra nu och fortfarande inget Internet eller telefon från Comhem.
Jag har bara varit kund i ett par månader, är detta normalt för Comhem?
Med BBB hände det nån gång om året att Internet var nere i några timmar och IP-telefonin var allmänt kass men det var inte avbrott i flera dygn.

Det är nog inte normalt, mitt internet och telefoni har varit nere 2tim på 3år, och de var nu i strömavbrottet, så du kanske borde ringa och kolla.

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med supporten två gånger, senast igår. De har konstaterat att det är signalfel och att det blev i samband med att de gjorde underhåll av kabel-TV-nätet i mitt område. US-lampan blinkar på modemet.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Fem dygn utan bredband och telefon, supporten skickade felanmälan vidare till nån tekniker men sen har jag inte hört nåt mer.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Fem dygn utan bredband och telefon, supporten skickade felanmälan vidare till nån tekniker men sen har jag inte hört nåt mer.

Fan va surt, jag hade Comhem förr i tiden, men det strulade jämt,fick alltid sitta o ringa till supporten för att det inte fungerade och så fick dom komma och fixa lite i huset o sen fungerade det någon vecka sen fick dom komma igen. Så in i helvette jobbiga är dom. Om dom måste komma och fixa i huset varje vecka, kan det inte vara så att det är nåt större dom måste ta tag i??

Har BBB nu, lite sämre ping faktiskt men det är stabilt. Men efter sommarn får man fiber, då jävlar!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miFFhoe
Fan va surt, jag hade Comhem förr i tiden, men det strulade jämt,fick alltid sitta o ringa till supporten för att det inte fungerade och så fick dom komma och fixa lite i huset o sen fungerade det någon vecka sen fick dom komma igen. Så in i helvette jobbiga är dom. Om dom måste komma och fixa i huset varje vecka, kan det inte vara så att det är nåt större dom måste ta tag i??

Har BBB nu, lite sämre ping faktiskt men det är stabilt. Men efter sommarn får man fiber, då jävlar!

Jag börjar ångra rejält att jag bytte från BBB till Comhem, jag gjorde det när jag fortfarande spelade WoW och störde mig på den kassa pingen samt deras dåliga IP-telefoni. Nu inser jag att det hade varit bättre att behålla BBB:s bredband och köpa fast telefoni av Telia.

Felet uppstod i samband med att de gjorde nånting med kabel-TV-nätet här så felet är nog inte i min lägenhet.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Som sagt Andreas, be dem om en bokning av tekniker. Låter inte som ett större fel som varit i 5 dygn.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Som sagt Andreas, be dem om en bokning av tekniker. Låter inte som ett större fel som varit i 5 dygn.

Supporten har redan skickat ärendet till tekniker två ggr, första gången fick jag ett sms att de hade åtgärdat felet fast de inte hade det och nu har jag inte hört nåt alls på ett par dagar. Det blir så dyrt att sitta i telefonkö med mobilen och det känns som att det inte tjänar nånting till.

Edit: Ringde igen och kom fram nästan direkt, den här gången bokade supporten en tekniker den 12:e.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Bra bra. Nästan bara returstörningar som kan ta såhärpass lång tid att lösa och då är det inte ens konstant fel för de som berörs heller som det verkade vara för dig.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Bor i Jönköping och märkte såklart av avbrottet här om dagen, idag blev det ett nytt mellan 19.58 och 21.35 ungefär..
Står inget på driftinfo och lär bli brickwallad hos supporten när den väl är öppen igen, som vanligt

Lite drygt med bindningstid..

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Bra bra. Nästan bara returstörningar som kan ta såhärpass lång tid att lösa och då är det inte ens konstant fel för de som berörs heller som det verkade vara för dig.

Ja, om de fixar det i morgon blev det åtta dygn konstant avbrott. Undrar om det är fler än mig som är drabbade här, de flesta kör väl med BBB som är snabbare, billigare och inte kräver något modem.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granis
Bor i Jönköping och märkte såklart av avbrottet här om dagen, idag blev det ett nytt mellan 19.58 och 21.35 ungefär..
Står inget på driftinfo och lär bli brickwallad hos supporten när den väl är öppen igen, som vanligt

Lite drygt med bindningstid..

Va det fler än du som hade avbrott? Kan ju annars varit grannen som pilla med sitt uttag. Var själv utan uppkoppling i två veckor för några år sedan. Då hade en granne pillat med uttaget och sedan åkt på semester så teknikern kom inte in i hans lägenhet

Men du kanske inte har kaskadkopplat i ditt hus.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk

Någon som vet om det går att hoppa på bredbandserbjudanden även om man har bindningstid kvar?
Betalar 399kr/mån för mitt 24/10 nu med 4mån kvar. Hade varit nice att binda upp sig 12mån till för 359kr/mån istället.

Permalänk
Medlem

Fel ställe men spelar roll då det gäller comhem.
Avskyr företaget mer för varje dag som går, nä nu är det tid att flytta enbart för att slippa detta företag. Har ju imget annat alternativ i detta boende:(.

http://www.prylportalen.se/artikel/ny_dom_olagligt_salja_card...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Någon som vet om det går att hoppa på bredbandserbjudanden även om man har bindningstid kvar?
Betalar 399kr/mån för mitt 24/10 nu med 4mån kvar. Hade varit nice att binda upp sig 12mån till för 359kr/mån istället.

Är inte säker men det ska nog gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knicke
Fel ställe men spelar roll då det gäller comhem.
Avskyr företaget mer för varje dag som går, nä nu är det tid att flytta enbart för att slippa detta företag. Har ju imget annat alternativ i detta boende:(.

http://www.prylportalen.se/artikel/ny_dom_olagligt_salja_card...

Precis det där jag lackade på nu när dom börjar släcka analog-tvn.
Med analog tv så kan man se på flera apparater.

Men när man går över till digitalt så måste man börja slanta tvillingkort.

Comhem själva skyller kortavgiften på att "det är en kostnad för oss"

Jaha, men om kunderna då själva kör med cardsplitters, så blir det ju inte någon "extra kostnad" för comhem. Och därför så borde det inte spela någon roll.

Men självklart så är det ju så att comhem drar in massa extra deg på tvillingkorten och därför är giriga och nu står och grinar över "förlorad inkomst"

idiotföretag!

Permalänk
Medlem

Oavsett vad jag tycker om tvillingkortsgrejjen så är det ju inte bara comhem som genomförde stämningen. I princip alla tvleverantörer var med på noterna. Pest eller kolera

Visa signatur

Dooh!