Ursprungligen inskrivet av Muschen
1. Definera strul, har haft mitt modem i 3 år nu och aldrig gått sönder, om de går sönder då beror de inte på hårdvaran utan strömspikar i ditt nät vilket hade förstört ditt modem hur som helst. vad exakt är "etc etc"?
2. Ditt eget val att välja comhem som leverantör, om du inte är nöjd så byt. Finns de inget annat? Var då glad att du ens har tillgång till Comhems tjänst.
3. Samma som ovan.
Man har ingen anledning att bli irriterad p.g.a dyra priser, alla väljer själv vilka leverantörer dom ska använda sig av. Klaga istället på era bostads/hyresgästföreningar som är för snåla för att koppla in fiber. Eller andra leverantörer för att dom inte erbjuder sina tjänster där du bor.
1. läs tråden... mitt område var i över 1 år överbelastat. jag hade 20-30-40% packetloss kvällstid. jag hade <0.5mbit hastighet kvällstid.
Linan dog och var död allt från 5minuter till flera timmar allt från 1 till 20-30 gånger varje dag.
Modemet har pajat för mig totalt 3 gånger under åren med comhem och upc. Med en LAN-tjänst finns inget modem som kan gå sönder...
Strömspikar är det nog inte heller då inget av min överiga utrustning pajat. Vidare så var det en suck från tekniker som blev hitskickad och "jaha då var det ytterligare ett dött modem"... Enligt honom så hade han tiotals trasiga modem per vecka...
Det tog comhem över 1 år att fixa felen. Mao visste dom vad felen var, och dom gick uppenbarligen att laga, men det tog en sjuk tid. Aldeles för lång tid.
2. Som sagt, jag väljer comhem för det är det minst dåliga alternativet. ADSL eller 3gbredband är knappast bättre.
3. jamen vafan, betalar jag 399:- månader så förväntar jag mig ju att få det som utlovas iaf. Det är det minsta man kan begära. Kan bara säga grattis till dig som antagligen bor i en liten by där belastningen är såpass liten att det fungerar utan problem. I Stockholm så har 7 utav 8 av mina polare och familj med comhem problem...
Kan andra företag leverea 100/100 för mindre än hälften av stålarna som comhem tar ut så är det klart man blir irriterad...
Jag har valt att tugga i mig att betala 399:-, eftersom alternativen är sämre, men som sagt, förväntar mig iaf att skiten då ska FUNGERA.
Och sen angående fritt val. Jag har varit på både hyresvärd och husägare men dom är totalt noll intresserade.
Bara för att förklara läget, hela huset TOTALRENOVERADES i nästan 1 års tid, hela 2007.
Valet blev då att dra in COMHEM. Inte ens trots att dom drog om alla ledningar och blåste ut hela kåken valde dom att parallellt dra in riktigt bredband.. Visar bara på hur trögt det går.
Nästa grej är adsl, men då åker man även på avgifter för kopparkablen vilket driver upp priserna.
Tredje grejen är bindningstider. Hade ingen lust att när jag redan hoppat på comhem, byta till adsl och få en ny bindnignstid, samtidigt som man köper grisen i säcken.
Helt enkelt så är marknaden för bredband idag så jävla skev att kunderna knappast har ett "fritt" val...
Sen är det klart att bredband inte är någon rättighet och att jag kan avstå helt.
Men nu är vi helt borta från vad jag klaga på. det jag klagar på är att jag betalar 399:- per månad till comhem för en tjänst som dom sedan ej levererar. Det är det värdelösa. Och sedan även att detta inte är avgränsat. Större delar av deras nät gick ner. Och det är många många fler som har problem.