Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiatac
I orderbekräftelsen/kvittot står uttryckligen: "Bredband Bredband Large 24/10. Abonnemang: Månad 1-15: 159kr/mån. Därefter: 399kr/mån.".

Com Hem har gjort fel, men hoppas du får det priset.. Jag var nära att slå till själv, men det verkade för bra för att vara sant. Mycket riktigt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
går alldeles utmärkt att använda båda portarna samtidigt på nya modemet..
Routern och du får varsitt comhem ip..

Låter ju kanon, skall testa ikväll, Tackar för infon.
Ingen skillnad alls alltså på 10/100 och 1000 porten?

Egentligen så täcker det väl mina behov isf men lite störigt är det ju trots allt, är det helt
kört att få mer flås genom min Netgear router (wlan)?
Alternativ i så fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Com Hem har gjort fel, men hoppas du får det priset.. Jag var nära att slå till själv, men det verkade för bra för att vara sant. Mycket riktigt..

Jag kör på det erbjudandet.sagt pris gäller enligt lagen.
Jag kommer inte gå med på att dom säger att det har blivit fel.då kommer jag dra det till konsumentverket.
Eftersom jag tecknade det via telefon så är det mycket riktigt till det priset

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sludge
Låter ju kanon, skall testa ikväll, Tackar för infon.
Ingen skillnad alls alltså på 10/100 och 1000 porten?

Egentligen så täcker det väl mina behov isf men lite störigt är det ju trots allt, är det helt
kört att få mer flås genom min Netgear router (wlan)?
Alternativ i så fall?

Jag har denna http://prisjakt.nu/produkt.php?p=74148 med Tomato Firmware http://www.polarcloud.com/tomato

Jag är nog vid gränsen ( 95% cpu load när jag stressar med torrents) så om du vill vara säker för framtida uppgraderingar satsa på en gigabit router/switch..

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk

kilos kör samma router o allt, det funkar med hur bra som helst. Super nöjd med denna lilla mannick för billig peng.

har man flera ipn, så QOS på router 1 mbit trådlöst. så är man inte heller så beroende om någon snor lina av en.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Hur var det nu igen det stod "SENAST 1 november kommer det finnas 50/10 i stockholm" och ändå kan man inte få den ännu..

vilseledande marknadsföring...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag tror de ändrade det till "stora delar av Stockholm/Göteborg" någon vecka innan lanseringen.

Visa signatur

A little reading goes a long way...

Permalänk
Medlem

angående 159kr/mån har jag nu ringt 4-5ggr och pratat med olika personer och ingen har hört talas om erbjudandet. en polare upplyste mig senast idag om att han pratat med comhem och fått 10/10 för 159kr/mån med 15mån bindningstid och även uttryckligen frågat och repeterat dealen med tjejen på kundtjänst för att vara säker på att det inte hade uppstått något missförstånd. när jag ringde upp för att kolla om jag kunde få samma som polaren visade det sig att han har 159kr/mån 3 första månaderna och därefter 359kr/mån..gissa om han var glad när jag berättade det haha. har givetvis allting inspelat som vanligt. go comhem!

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mole
angående 159kr/mån har jag nu ringt 4-5ggr och pratat med olika personer och ingen har hört talas om erbjudandet. en polare upplyste mig senast idag om att han pratat med comhem och fått 10/10 för 159kr/mån med 15mån bindningstid och även uttryckligen frågat och repeterat dealen med tjejen på kundtjänst för att vara säker på att det inte hade uppstått något missförstånd. när jag ringde upp för att kolla om jag kunde få samma som polaren visade det sig att han har 159kr/mån 3 första månaderna och därefter 359kr/mån..gissa om han var glad när jag berättade det haha. har givetvis allting inspelat som vanligt. go comhem!

Ang inspelade samtal så har du ingen nytta av dom pga lagen säger att man endast får ha dom för privat bruk,Dvs om du spelar upp dom för någon som ej medverkat så begår du ett brott.
Varför ringa och kontrollera saker?man vet ju själv vad man har ingått för avtal.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt, 75% packetloss idag.

Ringde kundtjänst och undrade om det skulle hända något med min veckogamla felanmälan. Fick bara svaret att "Det är väldigt många som har det här problemet just nu, vi har ingen klartid". Hur fan kan en seriös operatör hålla på såhär?

Permalänk

mole : Kan du inte lägga upp dom loggade samtalen? Skulle vara kul o höra på comhems kundtjänst sida som man verkligen strikt skitit o ringa till på 100 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Jag kör på det erbjudandet.sagt pris gäller enligt lagen.
Jag kommer inte gå med på att dom säger att det har blivit fel.då kommer jag dra det till konsumentverket.
Eftersom jag tecknade det via telefon så är det mycket riktigt till det priset

Av egen erfarenhet så skulle jag inte lita på för mycket på vad de säger via telefon. Jag har råkat ut för att de har hotat, ljugit och hittat på saker. De gör i stort sett allt för att kunden ska binda sig. Det verkar som de får provision för varje kund som binder sig.

Permalänk
Inaktiv

Jag beställde Com Hem i måndags via telefon, fick paketet med modem och sladdar men det var inget trådlöst modem, men jag kopplade in det ändå, gick in på deras sida för att läsa, men stod inget om att man bara fick trådlöst om man beställde på internet, bara att man slapp frakten.
Jag ringde upp deras support och de sa att om man beställer via telefon så får man inte ett trådlöst, bara ett vanligt, men efter lite tjat från min sida så sa hon att de skulle skicka mig ett trådlöst och jag skickar det gamla tillbaka när jag har fått det. Bara undrar om någon annan har beställt nyligen och har ni fått det trådlösa eller det som inte är trådlöst? Känns som om de försöker lura kunder med gamla modem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Av egen erfarenhet så skulle jag inte lita på för mycket på vad de säger via telefon. Jag har råkat ut för att de har hotat, ljugit och hittat på saker. De gör i stort sett allt för att kunden ska binda sig. Det verkar som de får provision för varje kund som binder sig.

24/10 för 159kr/mån, för mån 1-15.15mån bindningstid är ändå ett bra pris.såg min faktura och det stämmer med det priset

Permalänk
Medlem

det är mer än ett bra pris.. du sparar hela 3600kr om man räknar med original priset på 399kr..

159*15=2385
399*15=5985

5985-2385=3600

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Fått mitt 50/10 nu.
Allt mitt har börjat flyta bättre, har typ nästan max hastighet hela tiden, fungerar till och med bättre på kvällar inte lika mycket pl som jag märkt av.
Gött med flera ipn...

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Ladda ned tptest och testa! bredbandskollen brukar vara så nedhängd!

www.google.se hjälper er att hitta programet...

/R

Eller så går man in på Bredbandskollen och laddar ner det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Jag är nybliven Comhem-kund, blivit tvungen att ringa bredbanssupporten och kön dit är 38 personer och 20min uppskattad väntetid(!!). Brukar det vara så här lång kö?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Jag är nybliven Comhem-kund, blivit tvungen att ringa bredbanssupporten och kön dit är 38 personer och 20min uppskattad väntetid(!!). Brukar det vara så här lång kö?

haha nä det brukade vara dubbelt så lång tid turgubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av basn
Fått mitt 50/10 nu.
Allt mitt har börjat flyta bättre, har typ nästan max hastighet hela tiden, fungerar till och med bättre på kvällar inte lika mycket pl som jag märkt av.
Gött med flera ipn...

om jag har en dator hur byter man ip på den om man har 4 stycken ip att välja mellan!??

Permalänk

Har precis beställt mitt 50/10 idag. Undrar om någon här bor i Helsingborg och fått sin tjänst så att man kan få lite info hur det flyter på där

Visa signatur

i7 2600K @ 5Ghz^50*100][Cooler Master HAF 932][Asus P8P67 Deluxe Rev B3][Thermalright 120 UE][4*4096GB Corsair Vengance 8-8-8-24][2*120GB Intel 510 SSD Raid0][Radeon HD6870 1000/1200Mhz]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ang inspelade samtal så har du ingen nytta av dom pga lagen säger att man endast får ha dom för privat bruk,Dvs om du spelar upp dom för någon som ej medverkat så begår du ett brott.
Varför ringa och kontrollera saker?man vet ju själv vad man har ingått för avtal.

ursäkta om jag blir lite grinig men har du missat hela tråden? comhem har ju uppenbarligen tecknat 10/1 och 24/10 osv. för 159kr/mån för en massa kunder som tror att dom ska betala det priset under den 15 månader långa bindningstiden. varför skulle jag _inte_ vilja spela in samtalen? man får olika besked varje gång man ringer till comhem så det finns massor med anledningar till att ha bevisen på sin sida tycker jag.

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Du får spela in samtal där du själv är part och det finns inget som säger att du inte får spela upp det för andra. Givetvis kan du använda det inspelade samtalet som bevis i t.ex. en rättegång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putana
om jag har en dator hur byter man ip på den om man har 4 stycken ip att välja mellan!??

Det kan du inte, enkelt förklarat. Om du inte ringer till comhems support och begär en statisk ip adress.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Har nu fått mitt EPC2434-modem (allt det trådlösa avstängt), konfigurerat "Fixed CPE IP Assignment" till den för stunden enda anslutna datorn samt DMZ till denna ip-adress. Har försökt stänga av allt annat i modemet.

Mitt problem är dock att modemet inte verkar separera WAN- och LAN-portarna som det borde. Närmare bestämt skickar den ut ARP-requests på ett ganska udda sätt: en gång i kvarten eller så skickar den "who-has DMZ-datorns privata ip-adress tell WAN-portens publika ip-adress", med WAN-portens ethernet-adress som avsändare. Dessutom letar den ibland efter sin gateway på LAN-interfacet, vad det nu är för vits med det. Är främst den första typen av paket som är irriterande: eftersom WAN-adressen inte ska vara fysiskt nåbar på det interfacet så loggar kerneln en rad varje gång modemet frågar. Observera att det är just link level jag klagar på, resten ska den ju skicka vidare iom DMZ.

Är det såhär det är med EPC2434 eller? Firmware är epc2434-E10-5-v202r1262-080901cs-comhem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiatac
Har nu fått mitt EPC2434-modem (allt det trådlösa avstängt), konfigurerat "Fixed CPE IP Assignment" till den för stunden enda anslutna datorn samt DMZ till denna ip-adress. Har försökt stänga av allt annat i modemet.

Mitt problem är dock att modemet inte verkar separera WAN- och LAN-portarna som det borde. Närmare bestämt skickar den ut ARP-requests på ett ganska udda sätt: en gång i kvarten eller så skickar den "who-has DMZ-datorns privata ip-adress tell WAN-portens publika ip-adress", med WAN-portens ethernet-adress som avsändare. Dessutom letar den ibland efter sin gateway på LAN-interfacet, vad det nu är för vits med det. Är främst den första typen av paket som är irriterande: eftersom WAN-adressen inte ska vara fysiskt nåbar på det interfacet så loggar kerneln en rad varje gång modemet frågar. Observera att det är just link level jag klagar på, resten ska den ju skicka vidare iom DMZ.

Är det såhär det är med EPC2434 eller? Firmware är epc2434-E10-5-v202r1262-080901cs-comhem.

Hade oxo massa problem med mitt epc2434 modem, ringde kundtjänst och fick hem ett epc2203(inget krafs i detta modem) istället vilket fungerar bra mkt bättre för mej

Permalänk
Medlem

håller oxå med om att EPC2203 fungerar mycke bättre.. speciellt när man har en egen router som är bättre..

för er som vill ha gratis "fast ip" kan jag rekommenderar att ni skapar ett konto hos dundns.org och sedan ställa in er router så att den uppdatera era ip till en domän hos dyndns så slipper man betala för fast ip hos comhem..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Det kan du inte, enkelt förklarat. Om du inte ringer till comhems support och begär en statisk ip adress.

Klart man kan, precis som vanligt. Bara att begära ny IP adress från DHCP servern. Var ju dock en nyhet för mig att Comhem ska erbjuda statisk(a) IP adresser.

Permalänk

Gunvald Larsson : Lättaste sättet att byta ip med comhem är att byta sin fysiska mac address mot något du hittat på. Då får man alltid en ny ip!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endors
Klart man kan, precis som vanligt. Bara att begära ny IP adress från DHCP servern. Var ju dock en nyhet för mig att Comhem ska erbjuda statisk(a) IP adresser.

De kan dom inte. Alltså ge dig en statisk ipadress.

Visa signatur

Dooh!