Mass Effect till PC maj 2008

Permalänk
Medlem

Tycker att det är skönt att man inte väntar allt för länge mellan 360-PC lansering. Tidigare har det dröjt alldeles för länge så när spelen faktiskt kommer till PCn så är det helt gammal skåpmat, och säljer skitdåligt. 6-8 månader så kan man nog sälja det riktigt bra på båda formaten.

Permalänk

Förhoppningsvis så kommer kvaliteten att vara bättre än Halos.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Inaktiv

Hur hemska är framerateproblemen i 360 versionen egentligen?

Permalänk
Medlem

har dom släppt "sytem requirments" än ?

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk

preview på gamespot.

de verkar ha trixat och fixat till en del. ska även fungera på "mid-range" pcs men det är väl halvt upp till betraktaren vad som faller i den kategorin..

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Hur hemska är framerateproblemen i 360 versionen egentligen?

Jag gav upp spelet på grund av framerate problemen, det förstörde verkligen upplevelsen.
Ska ge det en chans till på PC.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Tjaaa, Bg1/2 fo 1/2 mm. Mass effect var ganska consolised. Kunde typ inte prata dig förbi några större grejer alls.
Men det var sjukt kul. Och nu kanske man får lira utan 15 fps i vissa delar av spelet.

Det tvivlar jag på, tror snarare det bli mer fps probbs på pcn än på 360:ian.
E ju trots allt en konvertering från ett annat sys även om det är likt en pc.
kolla bara på äkta lir för just enbart pcn, jag anser att det e bara crysis som funkar hyffsat bra när det gäller jämn fps.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
Det tvivlar jag på, tror snarare det bli mer fps probbs på pcn än på 360:ian.
E ju trots allt en konvertering från ett annat sys även om det är likt en pc.
kolla bara på äkta lir för just enbart pcn, jag anser att det e bara crysis som funkar hyffsat bra när det gäller jämn fps.

Jag kan säga att jag är 90% säker på att Mass Effect utvecklades på en PC och sen portades till Xbox 360. Dom har nog haft en körbar version av ME till PC hur länge som helst. Enda anledningen att dom släpper det till PC senare är för att alla (ja, även ni) laddar ner det olagligt direkt. Släpper dom det till konsoll först är fler folk "tvingade" att köpa det.

Permalänk
Medlem

spel som ME skall köpas inte laddas ner ! bara det blir lika bra som kotor spelen så

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0lla
spel som ME skall köpas inte laddas ner ! bara det blir lika bra som kotor spelen så

Ska inte alla spel köpas som är värda att spelas?

Permalänk
Medlem

det e ju det jag menar

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag kan säga att jag är 90% säker på att Mass Effect utvecklades på en PC och sen portades till Xbox 360. Dom har nog haft en körbar version av ME till PC hur länge som helst. Enda anledningen att dom släpper det till PC senare är för att alla (ja, även ni) laddar ner det olagligt direkt. Släpper dom det till konsoll först är fler folk "tvingade" att köpa det.

Det är väl knappast för att folk piratkopierar utan främst för att det är en sådan liten marknad (jämförelsevis). Eller kanske är en kombination av det och att konsolltillverkarna vill locka över de få inbitna pc-spelarna som är kvar till den mörka sidan. Dessutom piratar ju folk rätt friskt även till konsoler.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Alla 360 fanboys som sa att ME kommer dröja 2-3 år MINST innan det kommer på PC, om det ens kom.

Happ, där fick dom i guess.

Bra news iaf för PC gamersen.

Alla som sa det förvänta nog inte sig att EA skulle hoppa in? ( Jag sa det konstig nog inte)

Permalänk
Medlem

EA har knappast nått finger i det här.
Bioware släpper ju alltid spelen till PC efter ett par månader. Det spel som tog längst tid från Xbox rel till pc har jag för mig var Jade Empire.
Och nej jag tror inte du får sämre FPS på en bra dator. Har du spelat 360 versionen? Blir det lägre fps så blir flera delar av spelet nästintill ospelbart.

Permalänk

Fps-problem? jag har spelat igenom ME 2-3 ggr nu och jag kan inte komma ihåg att det jag har upplevt nåt sådant, texturerna tog lång tid att ladda men inget annat

Visa signatur

antec nine hundred, Gigabyte GA-965P-S3, intel core 2 duo e6600, point of view geforce 8800 gts 320 mb, antec truepower 2.0 480 W.Seagate barracuda 16 mb Cache 320 Gb, 2 Gb Corsair XMS2

Permalänk
Medlem

Har bara upplevt riktigt låg FPS när jag hade en party full av Biotics, och alla slängde Throw och Singularity hejvilt i ett rum full av busar och möbler.

När jag spelade Engineer tillsammans med

Wrex

Dold text

och Ashley, så hade jag aldrig några märkbara problem med FPS. Hmm, eller jo,

när koloniet på Feros förvandlades till Thorian Creepers

Dold text

, satan på gatan vad det kunde hacka då.

Visa signatur

.