Fick hem min s2431w (beställde från Eizo - den grå som det är kampanj på) här om veckan och har har nu suttit med den en del. Lite sammanfattande kan jag väl säga att inom bildbehandling, kontorsanvändande, vanligt windowsanvändande etc. är den helt klart den bästa skärm jag suttit vid. Mycket skarpare och finare än mina gamla crt-skärmar.
För spel är den helt okej, dock märker jag skillnad med mina gamla crt:er. Jag märkar dock inga eftersläpningar över huvud taget, inte heller någon ghosting eller lysande kanter (corona-effect?) kring snabbt rörande objekt. Vad som istället existerar är lite typ rörelseoskärpa vid snabba rörelser. Dock verkar detta vara något som i princip samtliga lcd-skärmar dras med. Skärmen funkar hur som helst jättebra att spela på och med en utmärkt interpolering behöver inte alla spel köras i 1920x1200 utan det ser nästan lika bra ut i 1680x1050. Dock är jag väldigt kräsen (och nu menar jag väldigt kräsen) när det gäller just sådana saker som rörelseoskärpa så det blir nog att köra med dubbla skärmar och crt:n för fps-spelen, medan mindre snabba spel lär köras på s2431w:n.
Men för den som inte är lika sjukligt kräsen som jag är jag relativt säker på att s2431w:n fungerar helt felfritt även för de snabbaste fps-spelen.
Avslutningsvis var jag även orolig att den grå färgen skulle få skärmen att se gammal och tråkig ut. Det är möjligt att den svarta skärmen är något lite vackrare, men själv tycker jag att utseendet, färgen och foten (den "trekantiga") är riktigt snygg(t).
Så slutbetyget är väldigt bra. Är du dock dig veterligen, som jag, sjukligt kräsen när det gäller fps-spel kan det nog bara en idé att köra dubbla uppsättningar skärmar och köra spel på den ena och allt annat på s2431w, för bättre skärm går nog knappast att hitta, åtminstone inte bland de jag testat. Och som sagt, den fungerar trots allt riktigt bra till spel, jag skulle säga ungefär i samma klass som Samsungs 226bw, kanske något yttepyttelite sämre, dock knäcker skärmen givetvis 226:an hejdlöst när det gäller färgåtergivning och allt annat som inte har med spel att göra.
PM:a gärna om det är någon som undrar något så ska jag försöka svara så gott jag kan!