Track-ir återförsäljare?

Permalänk

Track-ir återförsäljare?

Undrar om några vänliga själar här kan hjälpa mig att hitta en webbbutik i svea rike som säljer TrackIR till en vettig penning.

Utländska butiker är så klart av intresse oxå, om de bara har bra shipping-alternativ.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är detta du menar?

http://www.prisjakt.nu/expert.php?query=TrackIR

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk

Kollade där innan, men de har inge TrackIR4Pro. Bara lite tillbehör till dem som kepsar mm.

www.naturalpoint.com/trackir

Permalänk
Medlem
Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
http://www.flightsimshop.se/product_info.php?products_id=137

Kanske detta?

Exakt!!

Fler länkar mottages varmt, men kollar man på tillverkarnas hemsida så är flightsimshop.se en av de svenska återförsäljarna... kanske bara är de?

Permalänk
Medlem

du kan bygga ett eget med en wiimote - men då har du inte stöd för alla dessa program - men principen är densamma

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
du kan bygga ett eget med en wiimote - men då har du inte stöd för alla dessa program - men principen är densamma

tror folk hellre köper äkta vara än limmar fast nå jäfla wiimote på skallen

Jag köpte min TrackIR på flightsimshop för ungefär ett år sedan, kostade 1800 då så de har gått ner i pris lite.. var positivt överaskad över leveranstiden om jag minns rätt, så kan rekommendera stället

Ett måste ifall du är simmare, speciellt för flygsims.. cant fly without it.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
tror folk hellre köper äkta vara än limmar fast nå jäfla wiimote på skallen

Jag köpte min TrackIR på flightsimshop för ungefär ett år sedan, kostade 1800 då så de har gått ner i pris lite.. var positivt överaskad över leveranstiden om jag minns rätt, så kan rekommendera stället

Ett måste ifall du är simmare, speciellt för flygsims.. cant fly without it.

Är inte så mycket flygare, dock har jag väl testat det lite och skulle helt klart testa mer om ett TIR inköps. Men jag är mest simrejsare.

katanaa: Har du testat det mycket till rejsing?

Permalänk
Medlem

köpte även jag en trackir4 från http://www.flightsimshop.se
Spelar välldigt lite flygsimulatorer, jag är som du en simracer. Varje gång jag spelar bilspel utan den så saknar jag den något ofantligt då den skapar en helt ny frihet i spelet.
Man kan utan problem ta en snabb titt brevid sig och se om någon kommer på innern/yttern.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | RTX 4090 TUF | 64GB 6000CL30 | ASRock X870E Nova
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Hedersmedlem

Har du väl börjat använda TIR i spel kan du inte vara utan
det :). Det är ungefär som att försöka ta bort musen i shooters.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag frågar här i din tråd.

Jag lånade en TIR3 av en kompis för ett tag sen för att prova hur det fungerade i GTR2 men jag fick inte den till att fungera något vidare. Bilden hoppade mest från sida till sida och i bland så hängde bilden upp sig när man kollade ner. Helt enkelt så var det svårt att få bilden till att följa huvudets rörelser.

Min fråga är helt enkelt om någon har provat och jämfört 3'an och 4'an mot varandra? gör 4'an likadant eller är det helt enkelt så att jag inte klarade av att ställa in den tillräckligt bra?

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3080ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk

MUHAHAHA!! jag kunde inte hålla mig. Beställde en TIR på www.flightsimshop.se i måndags. Fick den igår! Leverans på mindre än 24h!!!

Jag hann bara testa lite igår, men jeeeeesus vilken grej!!! Testade att köra lite rFactor o Live for speed.

Där är det ju helt galet vad häftigt med rörelse i alla led, 6DOF!!

Som exempel körde jag rFactor på Nordslingan (såklart!) och den går ju en del uppåt o neråt ibland... då kan det ju bli svårt att se vart fasen vägen tar vägen så att säga, då kan man bara flytta fram huvet lite o tex kolla över ett krön eller huka sig lite så man ser under solskyddet (eller runt backspegeln) så att man ser vart vägen går!!! OMG!!! Jag är helt såld på denna pryl!!!

EDIT:
@Trött; jag har inte råkat ut för det med min TIR4. Den fann sig när den får kontatkt igen. Efter om jag tex vred huvudet mer än 90-grader så att reflektorerna inte har nån kontakt med sensorn... gjorde det mest för att se VAD som hände när man gjorde så.

Permalänk
Medlem

Jag tackar så mycket för informationen, får nog bli ett köp snart. Det verkar vara en mycket trevlig pryl.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3080ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"