9800GX2, 2st HD3870 X2

Permalänk
Medlem

9800GX2, 2st HD3870 X2

tja

liten snabb fråga, kanske orealistiskt men ändå, om ni fick välja mellan ett 9800GX2 eller 2st HD3870 X2, vilket hade ni valt? (OBS tänk inte på priserna nu), vi säger alltså att ni får de gratis och de ska användas.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

2st HD3870 X2

Visa signatur

9800X3D | ASUS Prime RX 9070 XT OC | ASUS TUF GAMING B850-PLUS
Phanteks XT Pro Ultra Mid | Kingston NV3 SSD 2TB | ASUS TUF Gaming 750W

Permalänk
Medlem

9800GX2, men det är bara för att jag kör linux, ati har funkat dåligt där.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

2st HD3870X2 Är bättre, och de flesta CF moderkort klockar bättre än nVidia's SLI mobon.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
2st HD3870X2 Är bättre, och de flesta CF moderkort klockar bättre än nVidia's SLI mobon.

Med ett 9800GX2 behöver man inte ett SLI moderkort.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Med ett 9800GX2 behöver man inte ett SLI moderkort.

Nej, men 2st HD3870X2 är bättre, skrev så "så att han skulle veta" om han hade tänkt sig 2x 9800GX2 också som alternativ. Om processor klocken är viktigare för honom.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

9800GX2 presterar bättre än två stycken HD3870X2 på grund av problem med drivrutiner. Det är i få spel som HD3870X2 *2 verkligen fungerar och självklart skall två X2'r i praktiken prestera bättre men ATi har super stora problem med sina drivrutiner och har haft det sedan ett år tillbaka. Dels för drivrutinerna och dels för att det är flaskhalsar i arkitekturen. I de flesta spel där två HD3870X2 är bättre än ett 9800GX2 så skiljer det så marginalt att det är fånigt att tala om tanke på att två X2'r kostar 6400kr medans ett 9800GX2 kostar 4500kr. Det är en skillnad på 1900kr.

Saknat stöd för Crossfire resulterar också till att ATis grafikkort tyvärr presterar uselt i de flesta applikationer där vi talar 3-4 grafikprocessorer.

För övrigt är HD3870X2 *2 lösningen usel på grund av problem som jag skrev ovan och dessutom måste du ha Crossfire X stöd med fyra stycken PCIe portar (4* HD3870) eller Crossfire X stöd och två stycken PCIe portar (2* HD3870X2) som det i tråden är talat om och sådant moderkort kostar lite pengar också om det skall vara ett bra moderkort. Två HD3870X2 låter för jäkligt och drar mycket ström vilket innebär ett nyttnätagg för 1200kr.
Med 9800GX2 behöver du förmodligen inte byta nätagg, inget nytt moderkort och låter inte som ett flygplan och drar inte ström som ett kraftverk.

eas@tetris, tänk nu på vad du skriver innan jag kör över dig med tester som bevisar det jag skriver. You know how i like it.

EDIT: Angående Nvidias moderkort så antar jag att du inte äger ett själv eller har ägt något Nvidia kort på länge. Deras moderkort klockar super och köper du dig två 9800GX2 och ett Nvidia moderkort så kan du klocka precis lika bra som med Intel chipset, bara det att bra Nvidia moderkort inte längre är lika vanligt, inte att de är sämre. Jag vet inte vad ni grabbar får det ifrån men rykten sprider sig som virus tyvärr. :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Vilket hade varit det bästa valet med min setup:

asus 750i sli chipset
e8400 @ 3ghz

om valet var ett 9800GX2 eller SLI 8800GT? Vilket hade gett bäst prestanda?

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - aw2725df

Permalänk
Avstängd

Frågorna här inne är redan ställda? ganska så jädrans många ggr... ?

Permalänk

9800GX2 presterar bättre än 8800GT @ SLI. Sedan är det tystare, tar inte upp lika mycket plats heller.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
eas@tetris, tänk nu på vad du skriver innan jag kör över dig med tester som bevisar det jag skriver. You know how i like it.

Tänkte bara att det var logiskt att 2x HD3870X2 var bättre än 1x 9800GX2.
Men tydligen är inte datorer logiska
Men moderkort med 2*PCI-E UTAN SLI stöd är väll bättre än SLI moderkort på att klocka? Jag hade väll inte fel där också?

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Hehe, jag förstår hur du tänker men tyvärr är det inte alltid så. Som jag skrev är det bland annat för att det är dåligt stöd för både Crossfire och Crossfire X, det vill säga 2-3 eller 4 grafikprocessorer och sedan är det drivrutinerna från ATi. Så alla är inblandade mer eller mindre, både spelutvecklarna och ATi själva givetvis.

Varför tror du att moderkort med två stycken PCIe utan SLI stöd skulle klocka bättre? Skillnaden mellan moderkort med två PCIe portar utan SLI stöd har istället stöd för ATi (Läs Saab) medans moderkort med två PCIe portar har SLI stöd (läs Volvo eller tvärtom). Same shit, different name i princip men däremot är Intel chipset vanligare (Xpress - Crossfire) mot vad SLI är idag på grund av olika anledningar där bland annat en anledning är att ATi/AMD kör med öppna koder vilket innebär att Intel kan göra moderkort med Crossfire stöd utan att fråga AMD om det medans Nvidia inte har låtit sig öppna koderna för dessa bolag vilket också orsakar problem och mindre utbud av SLI moderkort på marknaden också. MEd andra ord bara dåligt för Nvidia och de blir förmodligen till slut tvugna att göra som AMD/ATi har gjort.

Att SLI moderkort inte skulle klocka lika bra är inte riktigt sant men däremot finns det fler moderkort som klockar lika bra fast stöd för Crossfire.

Bara för att göra det kort:
Utbudet för Crossfire moderkort är betydligt mycket större idag än SLI moderkort. Tidigare var det tvärtom, innan AMD köpte upp ATI.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

Jobbar ATI på bättre drivrutiner då?

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd
Citat:

I de flesta spel där två HD3870X2 är bättre än ett 9800GX2 så skiljer det så marginalt att det är fånigt att tala om tanke på att två X2'r kostar 6400kr medans ett 9800GX2 kostar 4500kr. Det är en skillnad på 1900kr.

Räcker med tre

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

... ATi har super stora problem med sina drivrutiner och har haft det sedan ett år tillbaka.

Än en gång är du onödigt hård mot ATi. CrossfireX-drivrutinerna är de första i sitt slag från ATi och släpptes för ca. en månad sedan; tycker du inte att det förklarar problemen man upplevt med Quad/tri-fire?

Sedan undrar jag vad du menar med "sedan ett år tillbaka". Jag kör med två HD3870 i Crossfire och det fungerar ypperligt i nästan alla spel jag spelar. Inte heller har jag haft problem med något annat, utan det enda jag upplevt är att funktionen powerplay (ungefär som speedstep fast för GPU:er) är att den inte fungerat som den ska under Vista med konstiga FPS-drops som följd dock är detta åtgärdat i och med 8.3. Kan du ge exempel på dessa påstådda "problem"?

Allvarligt talat så blev jag ytterst misstänksam när jag såg testet av HD3870 Crossfire gjort av Driverheaven.

http://www.driverheaven.net/reviews/3870-XXX/cfbad.php

Speciellt delarna "the bad" och "the ugly" fångade min uppmärksamhet då jag själv (och många andra med mig) inte alls upplevt det beteende som visas av recensionen. Det får mig att undra hur mycket av det andra som skrivs reunt omring på nätet är sant. Både GoW och ET: QW samt DiRT fungerar bra på min dator även med samma drivisar som i testet.

Jag säger inte att du har fel om Crossfire X, men du lyckas få allt att verka sämre än det igentligen är.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Än en gång är du onödigt hård mot ATi. CrossfireX-drivrutinerna är de första i sitt slag från ATi och släpptes för ca. en månad sedan; tycker du inte att det förklarar problemen man upplevt med Quad/tri-fire?

Sedan undrar jag vad du menar med "sedan ett år tillbaka". Jag kör med två HD3870 i Crossfire och det fungerar ypperligt i nästan alla spel jag spelar. Inte heller har jag haft problem med något annat, utan det enda jag upplevt är att funktionen powerplay (ungefär som speedstep fast för GPU:er) är att den inte fungerat som den ska under Vista med konstiga FPS-drops som följd dock är detta åtgärdat i och med 8.3. Kan du ge exempel på dessa påstådda "problem"?

Allvarligt talat så blev jag ytterst misstänksam när jag såg testet av HD3870 Crossfire gjort av Driverheaven.

http://www.driverheaven.net/reviews/3870-XXX/cfbad.php

Speciellt delarna "the bad" och "the ugly" fångade min uppmärksamhet då jag själv (och många andra med mig) inte alls upplevt det beteende som visas av recensionen. Det får mig att undra hur mycket av det andra som skrivs reunt omring på nätet är sant. Både GoW och ET: QW samt DiRT fungerar bra på min dator även med samma drivisar som i testet.

Jag säger inte att du har fel om Crossfire X, men du lyckas få allt att verka sämre än det igentligen är.

Men vänta nu. Skall jag visa hänsyn till att drivrutiner inte är bra Bazooka? Jag skriver att 9800GX2 överlag och just nu presterar bättre än HD3870X2 och även två vilket är fullt sant. Hurvida två HD3870X2 presterar om 8 månader är totalt ointressant eller hur? Topic frågade idag, att tänka för "framtiden" är bara idioti i denna branchen. Titta så bra det gick med HD2900XT.

Vilka spel spelar du då? För jag kan dra fram närmare 10-15 tester som bevisar att Crossfire inte alls presterar klockrent i majoriteten spel på grund av olika anledningar. Men det var inte Crossfire drivrutinerna jag tänkte på faktiskt, var nog lite otydlig. Jag tänkte på drivrutinerna generellt sedan R600 lanserades.

Nej, antingen fungerar det bra eller så fungerar det inte bra och så länge två stycken kort, FYRA grafikprocessorer för 6400kr presterar sämre än ett kort och TVÅ grafikprocessorer för 4500kr, så är det illa. Säga vad man vill och hur det blir framöver är ointressant just idag, i denna diskussionen. Sedan om det lanseras drivrutiner om 2 månader som är riktigt bra och fungerar superb i alla spel och kör över Nvidia på alla håll och kanter hör inte hemma i denna diskussionen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Jobbar ATI på bättre drivrutiner då?

Ja fast de har blivit lata och släppte källkoden för deras drivrutiner så att andra kan göra det. Dom orkar väl inte göra några vettiga själva verkar det som. Det finns stora trådar om just detta på internationella sajter som Xtremesystems med flera. Men självklart släppte dom inte källkod på grund av att de inte orkar själva, var mest ironi men angående diskussionerna på andra sajter är fullkomligt sant.

Gosh,

Hur såg det ut sidan innan? Hur ser det ut resten av testet Gosh? Kan du inte lägga upp de andra bilderna också? Smaka på din egen medicin:

Jag kan hålla på så här fem tester till så du kan lika gärna ge dig Gosh. Föresten, hur många procent har vi ovan? Nästan 100% bättre än ett HD3870X2 monsieur.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag kan hålla på så här fem tester till så du kan lika gärna ge dig Gosh. Föresten, hur många procent har vi ovan? Nästan 100% bättre än ett HD3870X2 monsieur.

det är klart du kan :), men du vet samtidigt om att ATI precis kommit ut med hybrid crossfire och stödet för mer än två kort är så nytt (fast det är kanske fakta du inte låtsas om?).
Open GL är också något som ATI haft dåligt stöd för men gissningvis är det på G, i alla fall när man visat så stor öppenhet mot linux.

Enligt mig så gör ATI rätt och fokusera på nya krävande spel än att hålla på och jobba sig på gamla spel som ändå inte har samma behov av prestanda.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
det är klart du kan :), men du vet samtidigt om att ATI precis kommit ut med hybrid crossfire och stödet för mer än två kort är så nytt (fast det är kanske fakta du inte låtsas om?).
Open GL är också något som ATI haft dåligt stöd för men gissningvis är det på G, i alla fall när man visat så stor öppenhet mot linux.

Enligt mig så gör ATI rätt och fokusera på nya krävande spel än att hålla på och jobba sig på gamla spel som ändå inte har samma behov av prestanda.

Ja Gosh och hur många OpenGL baserade spel var det i Anandtechs test? Hur många OpenGL spel var det i de övriga 4-5 testerna jag länkade till dig tidigare finns med? Exakt.

Sedan har inte Hybrid Crossfire något med Crossfire X att göra. Jag förstår inte ens varför jag skriver mot dig för du vet ju inte ens själv vad du skriver om.

-------
Problemet är att ATi presterar sämre ju nyare spelen är. Det är i Oblivion, Fear och de äldre spelen som ATi gör bättre ifrån sig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Problemet är att ATi presterar sämre ju nyare spelen är. Det är i Oblivion, Fear och de äldre spelen som ATi gör bättre ifrån sig.

Vilken är den mest använda spelmotorn? Är det inte Unreal motorn?
Unreal Engine games

Här ser vi hur ATI presterar i deras nyaste version som du redan sett från mig några gånger, ändå säger du att de inte presterar i nyare varianter..

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vilken är den mest använda spelmotorn? Är det inte Unreal motorn?

Här ser vi hur ATI presterar i deras nyaste version som du redan sett från mig några gånger, ändå säger du att de inte presterar i nyare varianter..
http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/22/IMG0022712...

Mest använda? Av alla spelmotorer som finns är det UE, helt rätt men vad har det med saken att göra? Faktum kvarstår att ATi inte presterar bra även i UT3 jämfört med Nvidias motsvarigheter så vart är det du vill komma Gosh?

Vilket är det nya du talar om?
Men Gosh, du tar ett spel och du tror helt seriöst att så är det för alla spel? Det är det jag inte får in, hur en kille som dig, som skryter om att du är C++ expert i hela fridens namn kan tro att ATi skulle prestera bättre i nyare spel på grund av att dom gör det i ett eller på sin höjd två nya spel.

Gosh jag kan länka dig 10 andra spel, säkert 4-5 nya där ATi blir överkört.

EDIT: Av alla spel jag ser under UE3 motorn som prestandatestas presterar Nvidia bättre än ATis motsvarigheter. Vad skall du försvara Gosh? Att det "kommer bli bättre?" Jag tvekar inte på det, inte alls. Tvärtom så ser jag fram mot det och kommer förmodligen att inhandla mig ett RV770 om ryktena stämmer men jag är inte dum och blind att jag förstår att ATi får storstryk idag prestandamässigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Gosh jag kan länka dig 10 andra spel, säkert 4-5 nya där ATi blir överkört.

Tetris och pacman då eller?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Men vänta nu. Skall jag visa hänsyn till att drivrutiner inte är bra Bazooka? Jag skriver att 9800GX2 överlag och just nu presterar bättre än HD3870X2 och även två vilket är fullt sant. Hurvida två HD3870X2 presterar om 8 månader är totalt ointressant eller hur? Topic frågade idag, att tänka för "framtiden" är bara idioti i denna branchen. Titta så bra det gick med HD2900XT.

Vilka spel spelar du då? För jag kan dra fram närmare 10-15 tester som bevisar att Crossfire inte alls presterar klockrent i majoriteten spel på grund av olika anledningar. Men det var inte Crossfire drivrutinerna jag tänkte på faktiskt, var nog lite otydlig. Jag tänkte på drivrutinerna generellt sedan R600 lanserades.

Nej, antingen fungerar det bra eller så fungerar det inte bra och så länge två stycken kort, FYRA grafikprocessorer för 6400kr presterar sämre än ett kort och TVÅ grafikprocessorer för 4500kr, så är det illa. Säga vad man vill och hur det blir framöver är ointressant just idag, i denna diskussionen. Sedan om det lanseras drivrutiner om 2 månader som är riktigt bra och fungerar superb i alla spel och kör över Nvidia på alla håll och kanter hör inte hemma i denna diskussionen.

Jag förstår inte hur, men på något sätt så lyckades du missförstå mig. Förlåt, men läste du ens den sista meningen? Om inte: här kommer den igen.

Citat:

Det jag reagerade på var inte att du sade att Crossfire X med tre eller fler GPU:er presterar dåligt utan att du sade så här:

Citat:

ATi har super stora problem med sina drivrutiner och har haft det sedan ett år tillbaka.

Vad jag vet har ATi varken superstora problem med sina drivrutiner eller att de haft problem i i ett år. Du generaliserar för grovt. Som vanligt. Du har ju själv sagt att anledningen till att R600 presterade under förväntan var inte pga drivrutiner uatn att det är en bristande design.

Jag är säker på att du kan dra fram hur många test som helst som bevisar din tes om Crossfires prestanda men av anledningar jag lade fram tidigare har jag fått svårt för att tro på dessa.

Du är en smart kille Albin, men när du råkar göra sådana här misstag tappar folk tron på din kunskap och börjar misstänka fanyboyism.

Nu ska jag dra mig ur den här tråden innan den drar iväg för långt åt off topic.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Jag förstår inte hur, men på något sätt så lyckades du missförstå mig. Förlåt, men läste du ens den sista meningen? Om inte: här kommer den igen.

Det jag reagerade på var inte att du sade att Crossfire X med tre eller fler GPU:er presterar dåligt utan att du sade så här:

Vad jag vet har ATi varken superstora problem med sina drivrutiner eller att de haft problem i i ett år. Du generaliserar för grovt. Som vanligt. Du har ju själv sagt att anledningen till att R600 presterade under förväntan var inte pga drivrutiner uatn att det är en bristande design.

Jag är säker på att du kan dra fram hur många test som helst som bevisar din tes om Crossfires prestanda men av anledningar jag lade fram tidigare har jag fått svårt för att tro på dessa.

Du är en smart kille Albin, men när du råkar göra sådana här misstag tappar folk tron på din kunskap och börjar misstänka fanyboyism.

Nu ska jag dra mig ur den här tråden innan den drar iväg för långt åt off topic.

Nej, inget fanboyism. Problemet är att ni inte läser det jag skriver Bazooka.

Vi kan inte skylla allting på arkitekturen men anledningen till varför inte ATi är bättre än Nvidia är för att Nvidias arkitektur just nu och sedan G80 lanseringen är bättre, självklart. Men du läser inte det jag skriver. Jag skriver att ATi har haft problem sedan R600 lanseringen med sina drivrutiner och det är ju precis detta alla har tjatat om sedan R600 lanseringen också. Att några drivrutiner "räddar" ATi med de befintliga grafikkorten vet nog de flesta inte kommer att hända men de har fortfarande problem med drivrutinerna. De hade även problem med drivrutinerna för Crossfire med 2900XT korten. Det gick bättre med 3000 korten där de skalade mycket bra men så fort HD3870X2 lanserades hade man problem igen och kör man ATi i Crossfire X, det vill säga tre eller fyra grafikprocessorer så har det fortfarande problem.

ATi har haft problem med sina drivrutiner sedan R600 lanseringen. Jag skrev inte att orsaken till att ATi inte presterar lika bra som Nvidia är på grund av drivrutiner.

Citat:

Skrivet av Gosh
Tetris och pacman då eller?

http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=538&pageid=1...
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3266&p=4
http://www.tomshardware.com/2008/03/18/nvidia_geforce_9800_gx...
http://www.hexus.net/content/item.php?item=12294&page=6
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6045&page=8
http://www.guru3d.com/article/Videocards/512/11/
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/zotac-9800gx2_...
http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx_9800gx2/
http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=2908&pageid=...
http://www.tweaktown.com/articles/1331/6/page_6_benchmarks_ha...
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.pcon...
http://www.pcper.com/article.php?aid=535
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTQ3NSwzLCxoZW...
http://www.gamepyre.com/hardwared.html?aid=940&p=22

http://images.tomshardware.com/2008/03/18/nvidia_9800_gx2/cod...
http://images.tomshardware.com/2008/03/18/nvidia_9800_gx2/cod...
http://images.tomshardware.com/2008/03/18/nvidia_9800_gx2/tdu...
http://images.tomshardware.com/2008/03/18/nvidia_9800_gx2/tdu...
http://images.anandtech.com/graphs/9800gx2launch_031808044035...
http://images.anandtech.com/reviews/video/nvidia/9800gx2/crys...
http://images.anandtech.com/reviews/video/nvidia/9800gx2/cod4...
http://images.anandtech.com/reviews/video/nvidia/9800gx2/aaco...
http://images.anandtech.com/reviews/video/nvidia/9800gx2/etqw...
http://images.anandtech.com/reviews/video/nvidia/9800gx2/stal...
http://images.tomshardware.com/2008/03/18/nvidia_9800_gx2/cry...
http://images.tomshardware.com/2008/03/18/nvidia_9800_gx2/wic...
http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/zotac/9800GX2/E...
http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200803/Crysisdx1000...
http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200803/CompanyOfHer...
http://img384.imageshack.us/img384/679/screenshot002ba0.jpg
http://img297.imageshack.us/img297/1562/screenshot001wm3.jpg
http://img396.imageshack.us/img396/7043/screenshot004ub4.jpg
http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=538&pageid=2...

Så Gosh, det räcker nu va?

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nej, inget fanboyism. Problemet är att ni inte läser det jag skriver Bazooka.

Gör du det själv?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kom igen nu.. sluta med all pajjkastning och nvidia/ism ati/ism..

Såna här trådar ballar alltid ur... ge er nu vi vet redan vad dessa kort presterar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Kom igen nu.. sluta med all pajjkastning och nvidia/ism ati/ism..

Såna här trådar ballar alltid ur... ge er nu vi vet redan vad dessa kort presterar!

Självklart ballar det ur när folk inte kan argumentera (tänker ej på dig Bazooka utan mer Gosh) och skriver saker dom inte vet någonting om, blandar ihop saker och snurrar till det för sig själva och skall allmänt käfta precis som snubben skriver om i sin egen sign. Klart det spårar ut när folk inte läser det man lägger fram.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd

AlbinNdoja: När tittar på tester och dessa grafer så läs igenom testen med, jag är ganska säker på att du inte läser texterna (tror inte du hinner). För om man bara tittar på grafer så är det lätt och dra felaktiga slutsatser eller kanske att man missar vad de faktiskt testat.

Det skulle inte förvåna mig om det finns sajter som bara sitter och kopierar resultat från andra sajter som bemödat sig och testa, varför skulle det vara någon skillnad på denna hantering jämfört med exempelvis nyhetsjournalistik (där kopieras det hej vilt). Om du läser igenom testerna så märker du även vad som är relevant och titta på.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

AlbinNdoja: När tittar på tester och dessa grafer så läs igenom testen med, jag är ganska säker på att du inte läser texterna (tror inte du hinner). För om man bara tittar på grafer så är det lätt och dra felaktiga slutsatser eller kanske att man missar vad de faktiskt testat.

Det skulle inte förvåna mig om det finns sajter som bara sitter och kopierar resultat från andra sajter som bemödat sig och testa, varför skulle det vara någon skillnad på denna hantering jämfört med exempelvis nyhetsjournalistik (där kopieras det hej vilt). Om du läser igenom testerna så märker du även vad som är relevant och titta på.

Jag har redan läst igenom alla testerna när de släpptes. Men eftersom du har läst dom alla så kan du förklara för mig vad det är vi skall titta på eftersom graferna inte stämmer. 80 fps är inte bättre än 50fps eller hur menar du? Jag brukar läsa Anandtech, Sweclockers, Bjord3d, Hexus tester och några till men resten kollar jag av nästan bara grafer vilket då inte spelar någon roll då de flesta sidor får likadana resultat.

Sedan vad har det med saken att göra om någon noname prestandasajt skulle kopiera från till exempel Sweclockers eller Anandtech? Resultaten stämmer ju och det är just resultat och prestanda vi diskuterar här inne du och jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

hehe, man ställer en enkel fråga så blir de värsta diskussionen hehe, riktigt roligt

hursomhelst, jag har i nuläget 2x HD3870 X2, köpte precis ett i princip nytt 9800GX2 för 4k, har märkt att de inte ger så jävla mycket med 2st X2or, kör med 9800GX2 sålänge (fast jag föredrar ATi) tills de släpper de nya korten. tack för svaren.

btw, för er som är intresserade av i princip helt nya HD3870 X2 kort, kontakta mig, bra pris

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Gosh,

Varför säljer en kille sina två HD3870X2 när han föredrar ATi men kör med 9800GX2?

Fundera på den ett tag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan