klockvänligt moderkort till en q6600, snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem

klockvänligt moderkort till en q6600, snälla hjälp mig

Hej alla sweclockare!

nu är det såhär att jag planerar köpa nytt moderkort med en q6600 till det.
jag undrar om ngn kan rekommendera mig ett moderkort som är klockvänligt och presterar bra i SLi, tanken är att klocka quaden till ca 3.3-3.6ghz nånting som jag sett är ganska populärt..

priset för moderkortet får helst inte gå över 1900:-

jag är inne på detta för tillfället:http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=5973&page=6

problemet är att de verkar endast finnas på ett ställe som heter netvaruhuset.se för iof ett rimligt pris (1800:-) men det försvårar en del då jag tänkt beställa allt från ett ställe, och eftersom de skiljer flera hundralappar mellan q6600an där och db.se så skiter det sig..

rätt trist då det verkar va de ultimata kortet för mig, då jag även lutar åt att SLia(2x8800gt) när jag ändå är igång med att köpa de nya delarna, och i SLi enligt sweclockers test så ska detta mobot prestera riktigt riktigt bra

jag har läst en hel del om många olika moderkort osv osv, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra, vore väldigt tacksam för er hjälp!

tack på förhand/ Erik

Permalänk
Medlem

köp ett 780i kort ist.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem