Ställd - Varför snor man dragkuleskyddet?

Permalänk

Ställd - Varför snor man dragkuleskyddet?

Tjena.

Går ut och ska köra iväg några bord till en bekant ska ha släp och ser då att mitt skyd för dragkrogen är bort.

Varför i helafriden snor man något sådant?
ligger ju mängder utmed vägarna och på varenda bil varför snor man jsut min i ett villa kvarter?

Min var annorlunda emot vanliga. denna var gammal och mycket tjockare än normala och även större. jag hade repor i min så ajg känner igen den dessutom hade jag målat min svart för att den var lite blek.

hittar ajg den på en bil så tar jag tillbaka den och skriver en elaklapp.
jävla tattare säger jag bara.
jag vill inte ha normalskiten som är plastgöten av 3 kondomer.

Varför? hade de snott bilen hade det varit en sak men en skyddet? jävla snorungar eller någon som inte har råd att köpa en egen...

// Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

alltid lika trist:/

det kan inte vara så att din har åkt av och ligger i en vägren?:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
alltid lika trist:/

det kan inte vara så att din har åkt av och ligger i en vägren?:P

mmm var de första ja tänkte på me...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

satt på bilen när ajg kom hem från skolan. Hade visseligen inte använt bilen på över en dag men gick förbi den några gånger under dagen (runt om) och då satt den där iaf. sånna små saker man märker.

surt. blir till att försöka hitta samma modell ute i handlen men då den var gammal så är det väl svårt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Var ju bara skyddet de snodde som tur var. Min bil hoppade några på och sparkade sönder rutan, jättrekul.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem

Inget att hänga upp sig på.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk

snodde det på morsans bil med. då tog hon och klippte upp en tennisboll

Permalänk

Nej ajg vet det kunde varit värre.

tycker abra det är en så onödig liten struntsak liksom...

Gillade verkligen mitt skydd då det passade så bra emot dragkroken

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Lol, ja du kan ju alltid vara glad att det är detta som är ditt problem som sagt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

en sko funkar.

Permalänk

Ja, vart fan är världen på väg? Säkert moderaternas fel.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Annars brukar de sno ventilhattarna.

Dragkuleskyddet det är lågt (men inte lika lågt som....)

Permalänk
Medlem

Var glad att draget sitter kvar iaf.

På min V70 snodde dom hela draget. Hade precis smort det så att det gick lätt o fint att ta bort o sätta dit. Så stog bilen över natten o på morgonen skulle jag köra skräp, o när jag skulle hänga på släpet var draget borta.

Lagom roligt att i panik åka till skroten o handla ett drag för 800:-

Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha stackare blev du av med en plasthatt? Säkert ett gäng ungdomar som snodde den för att det var skoj bara, du kanske har folk i skolan som inte tycker om dig? Ponerade att de var ute och gick lite och såg din bil, snodde plasthatten och slängde iväg den?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ungarna är ju så balla, undrar hur dom tycker när det drabbar dom själva?

Idag så försökte 5st ungjävlar sno ventilhattarna från min bil, men som tur var så såg jobbarkompisarna vad som hände och hejda dom... men 6 sett har redan försvunnit.
Hände kl.12:20, och det finns en skola i närheten..

Så imorgon ska jag förbi cykelstället på skolgården med min universal cykelnyckel (bultsax) och tar tillbaka mina ventilhattar med ränta.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Idag så försökte 5st ungjävlar sno ventilhattarna från min bil, men som tur var så såg jobbarkompisarna vad som hände och hejda dom... men 6 sett har redan försvunnit.

Så imorgon ska jag förbi cykelstället på skolgården med min universal cykelnyckel (bultsax) och tar tillbaka mina ventilhattar med ränta.

Vigilantism, fuck yeah. Hoppas din hämnd drabbar många oskyldiga, det är bara rätt!

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Mina ventilhattar sitter dock kvar

Annars bill man ha de kvar så kan man sätta nålar i den fast risken finns att de sparkar sönder bilen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

fattar verkligen inte heller denna slags meningslösa stölder. någon jäkel snodde suddet på min stiftpenna till exempel. ¿¿¿ ... var är meningen med det.

Och en annan stal batteriluckan på min K800i, öööh. Okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra tänkt!
Sverige behöver fler gårdspoliser, självrättfärdigande och generaliserande. Jag är glad att det äntligen finns en Riktig Man där ute som kan ta tag i lokala - men ack så allvarliga - problem i stil med stulna ventilhattar.

Se bara till att ta kort på att du verkligen klipper sönder de jävla slumpmässiga skolungdomarnas cyklar, annars kan ju någon tro att du är en internet tough guy och att en så formidabel rättskipare som du - eller någon som dig för den delen - skulle råka ut för en sådan ärekränkning, det tycker jag vore hemskt!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

Alltså, säkert en bäbis som rultat runt och i en stund av ouppmärksamhet från sin mamma hittat ditt dragkroksskydd som h*n nu ligger och gosar med i sin spjälsäng.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Jag har inget dragkuleskydd på Duetten. Men jag blev av med en plåtskylt med texten "Duett Maffian" som satt fastskruvat iflaket under natten då jag var hos Morsan. Det var lågt att sno en sån skylt och inte min regplåt (eller något annat värdefullare), jag är den enda som kör Duett här i trakten.

Permalänk
Medlem

Är rubriken en felstavning av ställd eller stöld?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Loaded: Bra fråga, men iom att det funkar åt båda hållen så borde han nästan få bonuspoäng

OT: Visst är sånt irriterande, men inget att haka upp sig på. Anar att du själv aldrig hittade på hyss när du var yngre?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Orka bli så lack, är ju en random plastgrej.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst runt här i öä (som förövrigt var bättre förr, precis som 4chan, innan alla newfags kom) verkar det som att OP är kraftigt mobbad på sin skola.

sweclockers är inte din blogg.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tänkte skiva ett inlägg om att jag också tycker det är irriterande och komma med ett par roliga anekdoter men när jag läser ett par av dom inlägg som står har tappar jag lusten helt och hållet (tänker främst på Loaded och P-NILZ)

Varför måste ni vara så jävla dryga? Om ni tycker tråden är ointressant, ge fan i och läsa den, svårare än så är det inte.

Det här forumet har inte gått ner sig pga dåliga topics utan gnälliga användare som er. Det är användarna som gör forumet...

OnTopic

Kromade kulskydd kostar 9,90 på biltema. Jag brukar köpa 3 i taget... (Varför krom? Därför det är ballt och ger bilen minst 15Hk till.)

Gonatt

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en älg på min dragkrok

Permalänk
Medlem

Efter att ha jobbat natt och är gravt efterbliven av trötthet så reagerade jag på detta
"hittar ajg den på en bil så tar jag tillbaka den och skriver en elaklapp."

Och nu sitter jag här och kan inte sluta fulflina:D

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Vigilantism, fuck yeah. Hoppas din hämnd drabbar många oskyldiga, det är bara rätt!

Om mina ventilhattar sitter på cykeln så tror jag inte att dom är oskyldiga

Tar väl inte radom cykel och knippar av ventilen (plus delen på fälgen där ventilen sitter).. ta cykeln är stöld och sådant håller jag inte på med, behövde inte gå kursen "ditt och mitt".. men jag lär ut det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Om mina ventilhattar sitter på cykeln så tror jag inte att dom är oskyldiga

Tar väl inte radom cykel och knippar av ventilen (plus delen på fälgen där ventilen sitter).. ta cykeln är stöld och sådant håller jag inte på med, behövde inte gå kursen "ditt och mitt".. men jag lär ut det

För stöld av ventilhattar motiverar givetvis skadegörelse på den skyldiges cykel?