Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoneZ87
Klart man behöver fett men de är inte de viktigaste som du skrev från början att man skulle äta mestadels fett, såfall skulle hamburgare från donkan vatt maten för alla som tränar för att få upp styrkan/musklerna/gå upp i vikt. Hade en lång period på 2år då jag åt nästan bara hamburgare och pizza till middag och ibland lunch och de var innan jag började träna, vägde 50-52kg. Snacka om bulkmat gick inte upp ett kilo... Sen började jag äta mer och mer husmanskost och då kom kilona på sej och jag började träna sedan började gå upp i vikt.

Sa aldrig att man blir en slimmad Brad Pitt av att ha kanel i gröten så de kan du ju lägga ner direkt, men de HJÄLPER förbränningen. Vet redan att de krävs kalori underskott för att gå ner i vikt. Sök efter information innan du kommer och säger något inte fungerar fastän de gör de. Kom med egen vetskap innan du säger någon om att "expert" som tro sig veta vad som är bäst.

Fast vad spelar det för roll att du inte gick upp i vikt av att äta pizza och burgare när du uppenbarligen låg på kaloriunderskott din kostcirkel till trots?
Du säger ju senare att man måste ligga på kcalunderskott för att gå ner i vikt, likaså måste du ju ligga på kcalöverskott för att gå upp i vikt, oavsett vilken typ av mat du äter.
Så jag menar, det har ju egentligen inte nåt att göra med vilken typ av mat man äter när det handlar om antalet kalorier in och ut. Som bulkmat är det väl egentligen inget fel med pizza och hamburgare, visst lite mycket salt och till viss del fett i förhållande till proteiner och kolhydrater, men bulkar man på riktigt och vill upp i vikt så är det bara feta på med allt man kan.

crippa90: "Dom hamburgarna innerhåller inte så mycket protein heller."
Vad menar du med detta? Är bara nyfiken, för deras nötkött är väl som vilket nötkött som helst? Eller menar du i förhållande till fett och så?

Fan grabbar, snubben är tunn som en fiskelina, det enda han behöver göra är att äta så jävkla mycket det bara går, till en början iallafall, lite mycket fett här och där i detta läge känns som det är fullkomligt irrelevant sålänge han verkligen sköter sin styrketräning också.
Menar, har man en våg och en spegel så ser man när man börjar känna sig nöjd och då kan justera sin kost, det är inte som at man vaknar upp en dag och ser ut som en sumobrottare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
crippa90: "Dom hamburgarna innerhåller inte så mycket protein heller."
Vad menar du med detta? Är bara nyfiken, för deras nötkött är väl som vilket nötkött som helst? Eller menar du i förhållande till fett och så?

Mcdonalds kött i hamburgarna är inte precis det bästa köttet, och dom innerhåller mycket salt.

Men självklart så går det bulka på hamburgare, så länge man har koll och vet hur mycket man äter av vad osv.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Nej. Du ska inte äta en massa skit för att gå upp i vikt. Det är till stor del hur du hanterar din kropp nu som du kommer få leva med den sen. Eftersom du är i tonåren och kanske är i puberteten händer det en massa konstigheter med kroppen som kan påverka.
Att träna en massa under ens uppväxt kan dessutom hämma tillväxten. Dock är ju det aldrig fel att röra på sig med måtta.
Att slänga i sig en MASSA kolhydrater, DVS pasta,potatis,bröd(!), (socker) är en bra genväg till diabetes (som jag fått erfara!).
Ett besök på vårdcentralen när man är orolig är dock aldrig fel.

Permalänk
Medlem

Tips till TS:

1: Träna styrketräning 2-3ggr/vecka, du hittar bra nybörjarscheman (helkropp säger jag) på kolozzeum. Givetvis ta det försiktigt i början om du är ovan eller så.

2: Kör kondition 2-3ggr/vecka om du inte vill bli fullkomligt konditionsfattig p.g.a din framtida viktuppgång.

3: Ät... din viktuppgång handlar om att ligga på kaloriöverskott, om du tycker du äter mycket nu men inget händer så måste du äta mer, så enkelt är det (ok, det finns några få som har extremt hög förbränning men det är extremt sällsynt). Drinken jag länkade till tidigare i träden är kanon! Men håll koll på vågen, en viktuppgång på ~0.5kg/ vecka brukar man säga är ok. Detta innebär att du måste ligga på ett kaolriöverskott på ca 500 kcal per dag.

4: Eventuellt kan du köpa http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?A...
Ta denna efter dina träningspass för att få optimalt ur dina träningspass. Sedan äter du en STOR måltid efter träningen, inte senare än två timmar efter du avslutat passet.

Och nej, det är inte farligt att träna som ung, det är myt som aldrig verkar dö ut, givetvis ska man inte överdriva, som med allt.

Permalänk

bulka och kör stenhårt på gymmet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

GI existerar inte? Belägg på det? GI är ju hur snabbt kroppen bryter ner kolhydraterna, ju lägre GI dessto mer mättar kolhydraterna lägre och ju högre GI dessto snabbare går energin ut i blodet. Exempel på lågt GI är havregrynsgröt och högt GI är socker och gainer. Inte ens du kan väl säga emot det?

Vi kan ju börja med att GI indexet är baserat på undersökningar under felaktiga parametrar. GI mäter snarare sagt sockerinnehållet i en satt vikt kolhydrat, inte en satt mängd mat. Dvs saker som klassa som har högt GI kan ha det bara av den anledningen att äter du 2 kg av dem maten får du i dig lika mycket kolhydrater som 150 gram av en annan mat, och den förstnämda innehåller mer socker per kolhydrat. Där ser man ju hur skummt indexet är.

Nu har ju GL kommit för att fixa problemen de var för dumma för att se från början, men jag antar att de har glömt nått där med.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Väger du 105 kg@183 cm utan att träna? Då måste du vara ganska fet.

www.andre-h.bilddagboken.se
Ja det är jag om jag syns bäst där jag trycker ut magen som på 13 maj.
Vid 85 kilo var jag otränad men "välbyggd" så jag har säkert 20 kilo överskottsfett.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Vi kan ju börja med att GI indexet är baserat på undersökningar under felaktiga parametrar. GI mäter snarare sagt sockerinnehållet i en satt vikt kolhydrat, inte en satt mängd mat. Dvs saker som klassa som har högt GI kan ha det bara av den anledningen att äter du 2 kg av dem maten får du i dig lika mycket kolhydrater som 150 gram av en annan mat, och den förstnämda innehåller mer socker per kolhydrat. Där ser man ju hur skummt indexet är.

Nu har ju GL kommit för att fixa problemen de var för dumma för att se från början, men jag antar att de har glömt nått där med.

Jag förstår inte vad du menar. GI är väl ändå hur lätt/snabbt kroppen kan ta upp kolhydraterna. Eller har jag missat något?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andre_H
www.andre-h.bilddagboken.se
Ja det är jag om jag syns bäst där jag trycker ut magen som på 13 maj.
Vid 85 kilo var jag otränad men "välbyggd" så jag har säkert 20 kilo överskottsfett.

Varför vill du vara fet? Fattade de som att du drack grädde för att komma upp i den vikten.

Visa signatur