Ursprungligen inskrivet av BoneZ87
Klart man behöver fett men de är inte de viktigaste som du skrev från början att man skulle äta mestadels fett, såfall skulle hamburgare från donkan vatt maten för alla som tränar för att få upp styrkan/musklerna/gå upp i vikt. Hade en lång period på 2år då jag åt nästan bara hamburgare och pizza till middag och ibland lunch och de var innan jag började träna, vägde 50-52kg. Snacka om bulkmat gick inte upp ett kilo... Sen började jag äta mer och mer husmanskost och då kom kilona på sej och jag började träna sedan började gå upp i vikt.
Sa aldrig att man blir en slimmad Brad Pitt av att ha kanel i gröten så de kan du ju lägga ner direkt, men de HJÄLPER förbränningen. Vet redan att de krävs kalori underskott för att gå ner i vikt. Sök efter information innan du kommer och säger något inte fungerar fastän de gör de. Kom med egen vetskap innan du säger någon om att "expert" som tro sig veta vad som är bäst.
Fast vad spelar det för roll att du inte gick upp i vikt av att äta pizza och burgare när du uppenbarligen låg på kaloriunderskott din kostcirkel till trots?
Du säger ju senare att man måste ligga på kcalunderskott för att gå ner i vikt, likaså måste du ju ligga på kcalöverskott för att gå upp i vikt, oavsett vilken typ av mat du äter.
Så jag menar, det har ju egentligen inte nåt att göra med vilken typ av mat man äter när det handlar om antalet kalorier in och ut. Som bulkmat är det väl egentligen inget fel med pizza och hamburgare, visst lite mycket salt och till viss del fett i förhållande till proteiner och kolhydrater, men bulkar man på riktigt och vill upp i vikt så är det bara feta på med allt man kan.
crippa90: "Dom hamburgarna innerhåller inte så mycket protein heller."
Vad menar du med detta? Är bara nyfiken, för deras nötkött är väl som vilket nötkött som helst? Eller menar du i förhållande till fett och så?
Fan grabbar, snubben är tunn som en fiskelina, det enda han behöver göra är att äta så jävkla mycket det bara går, till en början iallafall, lite mycket fett här och där i detta läge känns som det är fullkomligt irrelevant sålänge han verkligen sköter sin styrketräning också.
Menar, har man en våg och en spegel så ser man när man börjar känna sig nöjd och då kan justera sin kost, det är inte som at man vaknar upp en dag och ser ut som en sumobrottare.