Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Det står även i ovan nämnda länk att de hoppas på att få ut alla förbeställningar innan veckan är slut. Jag tror vad jag vill om det.

SCHHH!

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Det är onsdag, klockan är 00:21. Jag kan meddela att jag INTE fått något mail ifrån Zepto ännu. epic fail.. hehe nämen vi får nog vänta några timmar till. Ska ta några tabletter och somna så jag överlever nattens väntan:P

Visst känner man sig som ett barn på julafton ?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Vad är det första ni skall göra när ni får er Nox?

Jag ska nog först installera mitt Vista 32bit som legat någon månad eller två, ladda ner mina Steam-köpta spel samt lägga in Warcraft 3, då DotA är det mest spelade PC-spelet nu för tiden. Gammalt spel, visst, men det är inte mycket nytt man kan spela på en två år gammal Celeron-processor, 1gb ram och ett dassigt Geforce 7300.

Sedan ska det bli roligt att se hur Hellgate London ser ut med DX10-grafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
jag tänkte att jag ville ha aluminum, och inte plast. Med tanke på värmeledande egenskaper. Sen ville jag inte att den skulle låta så hemskt heller. Och när jag såg att den hade 4 st usb portar tänkte jag inte så mkt längre utan gick och kolla på den sen köpte jag den

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Nu vill jag ju inte vara en glädjedödare här.. men jag köpte just den kylplattan när jag hade en zepto 6224 och den sänkte inte temperaturen alls..

visserligen kan den ju fungera olika bra på olika laptop-modeller... men den glada nyheten är iaf att kjell o co inte satte sig på tvären när jag ville få pengarna tillbaka.. så det kan vara värt att jämföra temp med och utan kylplatta och få tillbaka dina 299kr om den inte fungerar som den ska..

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
Nu vill jag ju inte vara en glädjedödare här.. men jag köpte just den kylplattan när jag hade en zepto 6224 och den sänkte inte temperaturen alls..

visserligen kan den ju fungera olika bra på olika laptop-modeller... men den glada nyheten är iaf att kjell o co inte satte sig på tvären när jag ville få pengarna tillbaka.. så det kan vara värt att jämföra temp med och utan kylplatta och få tillbaka dina 299kr om den inte fungerar som den ska..

Ja, tyvärr tror de flesta att en kylplatta alltid är effektiv (vilket inte är konstigt att man tror), och i ditt fall med 6224W så går det inte särskilt bra eftersom den inte har något intag på undersidan.

Nox däremot kan mycket väl vara väl "mottaglig" för en kylplatta, men det bästa är att vänta och se hur kylningen fungerar innan man slänger iväg 200-300 kr på något som kanske inte alls behövs.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Det står även i ovan nämnda länk att de hoppas på att få ut alla förbeställningar innan veckan är slut. Jag tror vad jag vill om det.

SCCH!!!!

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att beställa en Nox A15 men jag har två frågor:

Är det någon egentlig skillnad på Mythos och Nox förutom färgen på datorn? Vad jag ser så kan man bygga dom exakt likadana för exakt samma peng.

Varför kostar Zeptos orginal RAM-minnen så mycket mer än de vanliga?

Visa signatur

/Johannes

Permalänk
Medlem

Om ni tittar på zepto.se idag står följande angående noxen:

Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08.

Som tur är har jag beställt den innan detta datum, så nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jobbo

Vi förväntas senast d. 13/08-08 att kunna leverera samtliga ordrar beställda innan den. 30/07-08.

Som tur är har jag beställt den innan detta datum, så nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa.

Det låter ju bra. Jag halkar in på ett bananskal. Idag har det annars mest varit öken vad gäller leveransrapporter.

Permalänk
Medlem

Jaja, då får man väl vänta minst en vecka till då...

Sa de inte så om datumet 6-8/8 med, att då förväntas vi senast leverera.

Men men jag behöver inte min förrens i slutet av aug. ändå, då jag flyttar och ska plugga. MEN MAN ÄR JU SUGEN!!

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Citat:

Tack så mkt för det, skönt att veta.

Nu får man ju bara hoppas på det bästa. Kommer den inte om en vecka blir man ju riktigt sur, förhoppningsvis kommer den tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

13/8 då. Låter helt ok. Hoppas bara dom håller detta nu. Om inte jag har min Nox hemma hos mig den 14/8 kommer jag dampa loss rejält och okända åtgärder kommer vidtas..

Vi måste helt enkelt finna förståelse för Zeptos "Build to Order" koncept.
Det är ju bland annat detta som orsakar väntetiden..

För övrigt har jag bara en sak att säga.

Aldrig mer zepto

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem

Det låter helt okej och vi måste finna förståelse... men aldrig mer zepto?

Jag är frustrerad som få för att jag får vänta, har suttit utan dator i snart 3 veckor i princip. Räknade med att få denna dator förra veckan på Måndag vilket var det datum jag fick när jag beställde. Då tänkte jag, "shit, 2 veckor, aja man får stå ut" och räknade dagarna till det lovade datumet. Kan ju ana hur lycklig jag blev dem första två gångerna de sköt fram datumet. Nu börjar jag bli mer och mer likgiltig då jag inte längre lägger värde för fem öre på Zeptos utlovade datum.

Trots allt detta tycker jag det reflekterar väldigt lite över hur Zepto är som företag i övrigt då jag, även om jag inte riktigt skulle vilja (och sura istället), förstår att shit happens. Ny dator, försenad leverans, många som vill ha etc. De har helt tappat förtroendet när det kommer till leveransdatum dock, förstår att de vill ge datum som låter bra med det är 100000000 gånger bättre att lägga på en vecka och eventuellt leverera tidigt än hålla på såhär. Att skapa förväntningar och sen inte hålla dem är som att bitchslappa sina kunder, hör ni det Zepto!

Med det sagt så är det

4 DAYS TO COOKIEDAY

Annas Pepparkaksfabrik ligger en bit utanför Stockholm, är det någon som har tillgång till en större van eller lastbil som kan hjälpa mig i början av nästa vecka med pepparkaks-run?

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Klart det suger när leveranstider skjuts upp, men samtidigt får man ju förstå att när det handlar om sprillans nya produkter och leveranser från flera håll (dessutom under semestertider) så är det nästan alltid regel snarare än undantag att det initiella leveransdatumet inte kan hållas.

Själv kan jag inte ens beställa eftersom de nya som stödjer dockningsstation inte ens säljs ännu, så sug på den, ni som iaf har eran beställning lagd

Permalänk

Alltså den 13-08/08 skall samtliga vara levererade för dom som beställde innan 30-07/08. Men då borde dom alltså kunna komma denna vecka också? Eller blir mera typ en mass-leverans nästa vecka? Levererar UPS på helger?

nox innan helgen vore underbart kan alltid hoppas!
Information i detta läge är guld värt, eftersom jag börjar
tveka och är uppriktigt besviken över leveransdatumen.
köpa en färdig burk i affären bara för att kunna spela NU?

The armageddon-cookie launch approaches. Take a fresh breath of air and fasten your seatbelts.

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Zepto i Danmark. Han sa att high-res skärmarna skulle komma in på fredag och att de skulle jobba övertid under helgen för att leverera datorer. Man får leveransbesked med en gång så fort den är skickad och tracking number lite senare.

Om UPS levererar under helger är en bra fråga, med tanke på priset man betalar tycker jag de borde leverera på fking julafton

Jag la på 40kr eller vad det var för dagen efter leverans, så med lite flyt dimper den kanske ner på Måndag iaf. Men har som sagt redan gett upp, kommer den så kommer den, annars blir det kakor.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk

Vadå 40 kr för dagen efter leverans? Vart har man kunna valt det någonstans? Jag beställde ifrån zeptoexperten.se, så vitt jag vet fanns det inget sånt val

Aja, kan väl bärga mig tills på måndag!
Schysst att dom jobbar övertid iaf

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Beställde från direkt från Zepto, minns inte vad det stod exakt men vanliga usp leveransen kostade typ 220kr, sen kunde man få dagen efter innan kl.12 eller något för 40kr extra.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Bah!
Pratade precis med zepto och precis som jag var rädd för har nox och mythos helt olika leveranstider. Har fått en beräknad "klar för leverans" till den 8/8, men mythosleveransen hade tydligen också blivit försenad så de hade inte ens fått in den själva än, och när de fått det skall jag räkna med ytterliggare 10 dagars väntetid. slutet av augusti

Permalänk

ingulf, jag planerar att köpa en Mythos till skola/stationär-replacement. Jag har inte beställt än, men på Mythosen står det "Leverans: 14 dagar", alltså kring den 20:e. Det passar mig ypperligt då jag börjar skolan den 20:e men du menar att Zepto säger att det kan ta ännu längre tid, trots att det står nått annat i deras konfigurator? Det tycker jag isånnafall är ganska B, att de uppger ett datum som de vet att de inte kan hålla.

EDIT: enligt Zeptokonfiguratorn har ju Mythosen kortare leveranstid än Noxen och Nexusen, det är lite därför jag överväger en Mythos istället för en Nexus. Det och sen den högre upplösningen.

Permalänk
Medlem

Det lär väl bli runt den 20e om allting flyter på, så det kan nog stämma det dom skrivit på hemsidan. Det jag är ledsen över är att den första beräknade leveransen (8/8) som stämde ganska bra överens med noxen (som levereras i dagarna) inte alls höll :(. Jag har ju utgått från att allting som sagts om noxen även gällt mythos, men så var nu inte fallet.

Permalänk

Det var ju tråkigt att höra, när var det du beställde din?

Permalänk
Medlem

den 21a juli la jag min beställning.

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen uppskatta om alla som får ett leveransbeskeds mejl denna vecka skriver det. Samt vilket datum ni beställde så man kan få en uppfattning om hur snabbt zepto levererar nu

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Det låter helt okej och vi måste finna förståelse... men aldrig mer zepto?

Jag är frustrerad som få för att jag får vänta, har suttit utan dator i snart 3 veckor i princip. Räknade med att få denna dator förra veckan på Måndag vilket var det datum jag fick när jag beställde. Då tänkte jag, "shit, 2 veckor, aja man får stå ut" och räknade dagarna till det lovade datumet. Kan ju ana hur lycklig jag blev dem första två gångerna de sköt fram datumet. Nu börjar jag bli mer och mer likgiltig då jag inte längre lägger värde för fem öre på Zeptos utlovade datum.

Trots allt detta tycker jag det reflekterar väldigt lite över hur Zepto är som företag i övrigt då jag, även om jag inte riktigt skulle vilja (och sura istället), förstår att shit happens. Ny dator, försenad leverans, många som vill ha etc. De har helt tappat förtroendet när det kommer till leveransdatum dock, förstår att de vill ge datum som låter bra med det är 100000000 gånger bättre att lägga på en vecka och eventuellt leverera tidigt än hålla på såhär. Att skapa förväntningar och sen inte hålla dem är som att bitchslappa sina kunder, hör ni det Zepto!

Med det sagt så är det

4 DAYS TO COOKIEDAY

Annas Pepparkaksfabrik ligger en bit utanför Stockholm, är det någon som har tillgång till en större van eller lastbil som kan hjälpa mig i början av nästa vecka med pepparkaks-run?

Ja, word på hela inlägget. Förstår dom helt, och jag tror väntan kommer va värd den också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Jag skulle verkligen uppskatta om alla som får ett leveransbeskeds mejl denna vecka skriver det. Samt vilket datum ni beställde så man kan få en uppfattning om hur snabbt zepto levererar nu

Word på detta med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Bah!
Pratade precis med zepto och precis som jag var rädd för har nox och mythos helt olika leveranstider. Har fått en beräknad "klar för leverans" till den 8/8, men mythosleveransen hade tydligen också blivit försenad så de hade inte ens fått in den själva än, och när de fått det skall jag räkna med ytterliggare 10 dagars väntetid. slutet av augusti

Men fasen! Jag har fått beräknat leveransdatum den 20e, men det kan alltså skjutas upp? Det funkar inte alls då jag flyttar utomlands veckan efter och kan inte riskera att sitta utan en laptop då.

Där förlorade ni en kund Zepto!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Föreslår att folk själva ringer till Zepto ang. leveranser etc istället för att utgå ifrån andrahands info i denna tråd

040 - 601 31 00, de bits inte.

Visa signatur

LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Kom ihåg, "Good things comes to those who wait"

Det är bara att härda ut dessa dagar som är kvar nu.
Mitt råd är att ha så kul som möjligt så tiden går snabbare.
Försök till och med glömma bort att du beställt en dator!:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ljudnivå

Är det någon som har haft en Zepto innan?
Hur är det med ljudnivån isf.
Acer har ju en förmåga att börja låta en hel del efter ett tag.

Någon som har någon erfarenhet om hur tyst eller högt ljud man kan förvänta sig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TraXx
Men fasen! Jag har fått beräknat leveransdatum den 20e, men det kan alltså skjutas upp? Det funkar inte alls då jag flyttar utomlands veckan efter och kan inte riskera att sitta utan en laptop då.

Där förlorade ni en kund Zepto!

nja den 20e låter helt rätt, jag fick väl min bekräftelse innan de visste om förseningen helt enkelt