Bästa torrentklient till OsX?

Permalänk
Medlem

Bästa torrentklient till OsX?

Vilken tycker ni är den bästa torrentklienten till Mac?

Jag har prövat de flesta men kommit fram till följande:

1. Transmission är helt klart det skönaste. Drar minst cpu, och har ett trevlgt gränsnitt. Dock upplever jag det ganska långsamt. Kommer sällan upp i maxspeed, även från säkra källor.

2. Vuze (Azereus). Har överlägset den snabbaste överföringshastigheten, men gränsnittet (java) gör att det suger ofantliga mängder CPU o minne.

Är det någon inställning i transmission jag glömt? Har provat samma torrents klienterna imellan. Vuze är Alltid snabbare.

Vad har ni för erfarenheter? Vad använder ni?

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

Har du öppnat portar rätt så är Transmission grymmt. Jag maxxar nånstans vid 5.5 MB/s när jag kör kabel

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Funkar inte uttorrent? Det är ju gjort för att köras i wine tillomed och det finns nog till Mac OS x också skulle jag gissa.

Permalänk
Medlem

Transmission är underbart med sitt simpla gränssnitt, och jag maxar alltid (min maxhastighet är förvisso bara runt 900 KB/s, men ändå)

Jag var lite skeptisk mot det först när jag kom från uTorrent i windows, tyckte det såg lite väl simpelt ut, men jag saknar ingenting nu längre.

Visa signatur

nej

Permalänk

samma här som mikkeka, saknar inget från utorrent. upplever du samma sak med och utan kabel? jag har en rauter som jag fick från bredbandsbolaget men när jag kör wlan genom den så kommer jag upp i 36mbit/s ned och när jag stoppar i sladden så mäter jag en hastighet på 70-80 mbit/s. känns som bbb's rauter har kasst wlan

Visa signatur

Macbook Pro 15" 2.53ghz, 4gb ram 500gb hd | Playstation 3: ibbie

Permalänk
Medlem

Testa slå på UPnP i din router och se om det gör någon skillnad.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

xtorrent., överlägset bäst.

Permalänk

xtorrent kostar pengar. varför ska man betala för en torrentklient?

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tequila_mejor
xtorrent kostar pengar. varför ska man betala för en torrentklient?

Ja man kan ju fundera på varför som du skall ge lite pengar för något som en annan har lagt ned mycket tid och kunskap på att skapa och utforma så att det skall vara så bra som möjligt.

Jag förutsätter att du endast arbetar ideelt själv?

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

Jag måste vara dum i huvudet. Men Vuze är forrfarande ljusår bättre än Transmission.
Vuze hittar alltid fler peers, startar trorrents som inte äns transmission vill starta.

Måste man pilla med transmission för att få det att funka bra. Trodde grejen med det avra att det skulle vara enkelt..

Konstigt att det bara är jag som upplever transmission som slött.

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att Transmission är slött.. kör själv xtorrent och det går bra och är ganska smidigt. Bättre än Vuze alla dagar om året iaf.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
Ja man kan ju fundera på varför som du skall ge lite pengar för något som en annan har lagt ned mycket tid och kunskap på att skapa och utforma så att det skall vara så bra som möjligt.

Jag förutsätter att du endast arbetar ideelt själv?

Du måste dock se det komiska i att betala för en torrent-klient som används till 99% av folk som just laddar ner saker olagligt och struntar i att betala för sig

Edit: Han kan ju också mena att det inte finns någon anledning att betala för en xtorrent då det finns så många bra gratis alternativ?

Permalänk

Jag kör Transmission, hade Tomato torrent innan men tyckte det var lite väl minimalt.
Har inga problem med hastigheten när jag kör Transmission, funkar perfa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältan
Jag måste vara dum i huvudet. Men Vuze är forrfarande ljusår bättre än Transmission.
Vuze hittar alltid fler peers, startar trorrents som inte äns transmission vill starta.

Måste man pilla med transmission för att få det att funka bra. Trodde grejen med det avra att det skulle vara enkelt..

Konstigt att det bara är jag som upplever transmission som slött.

Har väl inget större med klienten att göra dvs. om du har rätt korrekt öppnad port till båda i router /brandvägg.
Det är väl mer eller mindre trackern som bestämmer peers inte programmet.
Ang. Vuze så testa ladda ner samma torrent från deras hemsida till båda azureus och transmission.
http://www.vuze.com/content/FeaturedContent.html
Bör inte vara någon skillnad där och vuze är inte en torrentklient utan en hemsida som även är integrerad i azureus.
(kör själv azureus)

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk

Själv kör jag Transmission vilken jag gillar skarpt. Enda jag har emot det är att det tår år och dar för det att stängas av (på en MacBook3,1 2GHz med 4 GB minne).
Maxar min anslutning (~800 kB/s).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Har väl inget större med klienten att göra dvs. om du har rätt korrekt öppnad port till båda i router /brandvägg.
Det är väl mer eller mindre trackern som bestämmer peers inte programmet.
Ang. Vuze så testa ladda ner samma torrent från deras hemsida till båda azureus och transmission.
http://www.vuze.com/content/FeaturedContent.html
Bör inte vara någon skillnad där och vuze är inte en torrentklient utan en hemsida som även är integrerad i azureus.
(kör själv azureus)

Hastigheten är inte den stora grejen. Transmission hitar inte lika många peers som Azureus.
Portarna för vadera program kan inte bli mer öppna.

Visa signatur

Macbook - SSD powered

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Själv kör jag Transmission vilken jag gillar skarpt. Enda jag har emot det är att det tår år och dar för det att stängas av (på en MacBook3,1 2GHz med 4 GB minne).
Maxar min anslutning (~800 kB/s).

Visst fungrar Transmission bra i hastighetssynpunkt om man endast maxar 800Kb/sek. Jag maxar 2.5-3Mb/sek med Transmission men med Xtorrent kommer jag upp i 11Mb/sek på samma torrent med samma portar (öppna förstås..)

Tycker också det tar lång tid att stänga.. något enerverande.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Jag håller med många andra att Transmission är helt klart tillfredställande.
Väntar dock på att teamet bakom uTorrent skall bli färdiga med en native macversion

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Själv kör jag Transmission vilken jag gillar skarpt. Enda jag har emot det är att det tår år och dar för det att stängas av (på en MacBook3,1 2GHz med 4 GB minne).
Maxar min anslutning (~800 kB/s).

Det låter inte roligt.. Jag har samma konfig som dej men upplever inte det problemet som tur är

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältan
Jag måste vara dum i huvudet. Men Vuze är forrfarande ljusår bättre än Transmission.
Vuze hittar alltid fler peers, startar trorrents som inte äns transmission vill starta.

Måste man pilla med transmission för att få det att funka bra. Trodde grejen med det avra att det skulle vara enkelt..

Konstigt att det bara är jag som upplever transmission som slött.

Hittar fler peers? Varför vill man det när man maxxar uppkopplingen/hårddisken med transmission (har 100 Mbit hemma), sen har jag aldrig stött på en torrent som transmission inte vill starta

Att transmission är slött har jag aldrig upplevt

Enda jag gjort är att ställa in vilken port den skall använda, men det måste man med alla torrentprogram för att det ska funka bra

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Transmission har varit en riktig pärla sen de la till att man kunde välja ut vilka av filerna i torrenten man vill ha ner (som man kan i alla andra klienter)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

crossover+ utorrent går inte fel eller bit tornado

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

xtorrent var helt värdelöst ju. Man kan ju inte ens ställa in prioritet på filerna man vill ladda ner? Och LÄÄÄÄNGST ner till höger hittar man listan över filer man håller på att ladda ner. Hela den andra delen av tabben är reserverade för sökningar av torrents man ändå aldrig använder. Att dom ens kan ta betalt för den där skiten är ju larvigt.

Transmission använder jag i väntan på en riktigt uTorrentklient till Mac.

Permalänk
Medlem

Transmission

Visa signatur

Acer Aspire 1360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Transmission i brist på bättre (väntar på Utorrent) får dåliga hastigheter i Transmission (100 Mbit lina) och sen känns klienten allmänt seg när man har flera torrenter. Men vad ska man göra?

Får du dåliga hastigheter i transmission har du ändrat någon inställning du inte borde. Jag har haft mitt transmission uppe i 6.4 MB/s.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Nu när nyaste versionen av utorrent kommit till windows lägger utvecklarna mer tid på mac-versionen. En alpha ska komma inom de nästkommande veckorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
först skriver jag att jag inte får ut full hastighet sen skriver du att du får ut hela 6.4 MB/s, då snackar vi samma sak eftersom jag inte får ut mina ca +10 MB/s som jag borde få och som jag får när jag kör via utorrent.

hoppas du inser att i hastigheter större än 5 Mb/s är det svårt att mäta ordentligt. Där spelar så mycket annat in. Exakt vad du gör på HDDn då osv. Körde du samma torrent vid samma tid när du testade?

Sen vet jag inte om man kan kalla 6-7 MB/s dåligt Det är även testat på min laptop med 5400 RPM disk Den hänger inte riktigt med efter 80 Mbit

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Nu när nyaste versionen av utorrent kommit till windows lägger utvecklarna mer tid på mac-versionen. En alpha ska komma inom de nästkommande veckorna.

så har det ju i o för sig sagts ett bra tag nu

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klFishBone
Grabben nu talar jag inte om en torrent, utan om en längre tid. Kom inte med något skitsnack. Och ja 6 MB/s är dåligt om det ska gå i + 10 MB/s, förstår väl även du?

Måste fråga vad "+ 10 MB/s" är? Menar du 6 + 10 eller vadå? Går utan problem att få det snabbare, bara jag som inte har så bra genomströmning genom routern när jag har servar igång och så.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Visst kan Transmission få upp bra hastigheter uppåt 11MB/sek hos mig också.. men det är mycket sällan och inte alls regelbundet som jämfört med t.ex. uTorrent som nästan alltid kommer upp i max (vad som är möjligt). Tycker det är synd för jag gillar Transmission. Nu mera brukar jag köra en virtuell Windows-maskin för att köra uTorrent.. lite jobbigt men det är så mycket bättre än alla klienter för MacOS.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

jag använder Transmission

Visa signatur

//Mikael
imike.se