Senast köpta spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Max Payne 3 -- 140kr på g2play

Hur kan man komma över själva spelet för man köper ju endast en cd-key? Laddar man ner det någonstans eller?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lektroo:

Alan Wake på PC.
Ligger oinstallerat på Steam och kommer inte spela det förens i höst/vinter. Känns som ett sådant spel.

Du kommer inte ångra dig! En av de större spelupplevelserna jag haft de senaste 10 åren. Det är inte perfekt, inte mycket är, men väldigt, väldigt stämningsfullt och bra.

Köpte L.A. Noir nu senast på Steam också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

BF3 Premium och innan det var det Guild Wars 2. Kanske Starcraft 2? Som jag spelade i ungefär 5 timmar som max.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Quantum Conundrum.

Lätt, barnsligt och repetativt. Inte särskilt kul heller. Hade hoppats på mer.

Permalänk
Medlem

Anachronox
Legacy of Kain: Soul Reaver,
Might and Magic® 6-pack: Limited Edition. (Innehåller MM1-6)

Inhandlade på GOG.com.
Sitter och nöter MM3 och MM4-5 just nu.
Ser förhistoriskt gamla ut, men roliga ändå om man gillar old-school grupp-baserade RPG.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du kommer inte ångra dig! En av de större spelupplevelserna jag haft de senaste 10 åren. Det är inte perfekt, inte mycket är, men väldigt, väldigt stämningsfullt och bra.

Köpte L.A. Noir nu senast på Steam också.

Tack! Alltid skönt att få sitt köp bekräftat. Var rädd att dom skulle göra en riktigt undermålig PC-version.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Hur kan man komma över själva spelet för man köper ju endast en cd-key? Laddar man ner det någonstans eller?

Man får torrenta hem spelet, det finns ju på t.ex tpb o.s.v. går ju annars att låna disken från en kompis eller vad som nu är smidigast. Det kan väll inte vara olagligt att torrenta hem spelet om man ändå har köpt det?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Man får torrenta hem spelet, det finns ju på t.ex tpb o.s.v. går ju annars att låna disken från en kompis eller vad som nu är smidigast. Det kan väll inte vara olagligt att torrenta hem spelet om man ändå har köpt det?

Ja man tycker ju att det inte borde vara några problem. Någon som kan bekräfta ifall man köper en nyckel om man då kan fritt tanka ner spelen från nätet?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Ja man tycker ju att det inte borde vara några problem. Någon som kan bekräfta ifall man köper en nyckel om man då kan fritt tanka ner spelen från nätet?

Nej, det är inte lagligt om nu inte spelföretaget själva skulle lansera över TPB, den lagen som du bryter mot är att du sprider deras alster utan lov.
Dock så kan du köra via steam eller dylik tjänst (och binda din inköpta nyckel till ett konto) för att sen ladda ner spelet via den tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeroNova:

Det senaste var Ar Tonelico 3, som släpptes idag i USA, så jag får det nog i brevlådan nästa vecka åtminstone. Annars var det senaste Hyperdimension Neptunia. (båda spelen är ps3-exklusiva).

Sen så har jag även förhandsbokat Dissidia Duodecim och Final Fantasy IV: Complete Collection, till PSP.

Hur är spelet "Hyperdimension Neptunia" ?
Är det mycket humor i det och är synen på alla IT jättar bra?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Arma 2 med expansion,Battlefield 3 och Diablo 3, tror det blir något mer tills diablo 3 har blivit seriöst

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Endless Space. Rymdstrategi som ännu bara är i beta men man får tillgång till den om man köper det. Satt uppe till halv 3 natten mot igår och koloniserade planeter och sprängde rymdskepp. Lite segt att gå på jobbet på morgonen bara...

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Myst 3: Exile

Ska bli kul att se vad Mystserien har att erbjuda.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Köpte ARMA II: Combined Operations från Bohemia Interactives egna hemsida, 25% rabatt för tillfället. DayZ mod here I come!

https://store.bistudio.com/arma2-combined-operations-steam-ve...

Permalänk
Medlem

Impossible game till iphonen haha

Dator spel har jag tyvärr inte köpt på en tio år.

Annars är det skate3 till 360

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag beställde hem följande från spelbutiken.se :
Max Payne 3 (pc)
Dissidia duodecim (psp)
children of mana (ds)
Tomb Raider Trilogy (ps3)

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av IQTRM:

Nej, det är inte lagligt om nu inte spelföretaget själva skulle lansera över TPB, den lagen som du bryter mot är att du sprider deras alster utan lov.
Dock så kan du köra via steam eller dylik tjänst (och binda din inköpta nyckel till ett konto) för att sen ladda ner spelet via den tjänsten.

Nyckeln fungerar inte över Steam annars hade man ju självklart dragit ner den därifrån, jäkla idioti att man köper ett spel och ändå blir anklagad för illegal nedladdning. Måste finnas något sätt och göra detta på helt laglig väg?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Warhammar och Dawn of War soulstorm på steams 75% kampanj typ 75 spänn för båda

Permalänk

köpte Arma II tänkte lira lite dayZ mod

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Entusiast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

Alien vs Predator Xbox 360
Alice: Madness Returns Xbox 360

Permalänk
Medlem

Borderlands Game of the Year Edition, Saints Row The Third och Serious Sam 3: BFE

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

Cossack 2: napoleonic wars för knappt 25 spänn på steam samt lite DLC:s till diverse spel.

Permalänk
Medlem

ARMA 2 och GW2

Permalänk
Medlem

Beyond good and Evil ! Steam summer sale är bara bäst

Permalänk
Hedersmedlem

det senaste 2 dygnen.

Company of heroes
Day of Defeat: soruce
GTA San andreas
GTA IV
L.A. Noire
Homefront
Max Payne 3
Metro 2033
Mirror's Edge
Amnesia The Dark Decent
Borderlands

laddar upp inför nästa helg (lanhelg).

förutom det så är det Steam-rea så man får passa på.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

oblivion bf3 o bfbc 2 till 360

Permalänk
Medlem

Borderlands Game of the Year Edition. Köpt på Steam-rean för ca 65kr har jag för mig. Riktigt bra spel, rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Blev så nyfiken på vad det där "Dear Esther" "spelet" egentligen rörde sig om så jag köpte det på steam.
Har läst en massa flummiga beskrivningar hur vackert och fantastiskt det var.

Kan säga att jag är rätt ordentligt besviken.
Visst, det var vackert och man fick se några av de finaste grottor jag sett i ett spel och ide'n att berätta en historia där man samtidigt får gå runt och uppleva innehållet är lysande.
Dock...
Det hela tog ju slut innan det knappt börjat. Ett absolut minimum borde ha varit något minst tio gånger längre.
Det var som att förvänta sig en film och få se en kort trailer.
Det tog väl ca 30-60 minuter att ta sig igenom allt och då hade jag verkligen inte bråttom och dessutom så kan man bara gå tämligen långsamt.

Som sagt, hade det varit mycket längre så hade det varit en storslagen upplevelse.
Nu blev det bara en besvikelse och en önskan att de gjort något av den goda ide' de hade.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II