Dopade datorspelare

Permalänk
Melding Plague

Dopade datorspelare

Vissa professionella datorspelare dopar sig för att prestera bättre. Detta enligt direktören för World Cyber Games, en stor arrangör av professionella datorspelstävlingar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snyggt rullat!

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

haha, förvånar mig inte

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Inaktiv

Nån som är förvånad?

Permalänk
Medlem

Detta är vad man kallar "Speed hack"

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

LOOOL säger jag bara

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Känns som att marijuana borde ha motsatt efterfrågad effekt, seg och degig lär man inte vinna många StarCraft-turneringar.

Permalänk

meh... bara o käka rätt o röra lite mer på sig ist för o sitta inna hela dagarna o bara uggla framför datorn
lr va säger ni tekniknördar? man kanske skulle röra på sig ist

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är det redan april eller??

Kan tänka mig att man röker på lite för att lugna ner nerverna inför en match men att man skulle bli bättre?!? snarare blir man ju sämmre när man röker på man blir ju lugn och infinner sig i sin egen lilla värld.
Har svårt att se att man får bättre reflexer genom att röka på.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hahaha dagens.

Permalänk
Medlem

Nej men det stämmer. Vet en del som sitter helt sänkta när de spelar

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk

tjack fattar jag ju att man blir snabbare på men canabis? hahahaha man blir hur jävla seg som helst på att spela tex cs da man reagerar sämre.

Visa signatur

Gammal Värsting/ Core 2 Duo E6850 @3.6ghz / EVGA 680i Sli / Corsair Dominator 1066 4gb/ Gainward 8800 Ultra

Permalänk

haha nördar.

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Marre verkar helt felplacerat men för övrigt, vem fan kan bli förvånad?

Permalänk

Personligen vet jag att jag presterar bättre när jag är lugn och harmonisk.
Stressar jag upp mig gör jag misstag. Ett misstag räcker för att det ska gå åt helvete.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

hahahaha, måste vara ett skämt xD

detta är ett bra exempel på att folk verkligen inte vet vad drogen cannabis innebär.

om dom nu inte menar att man blir en bättre spelare om reflexerna sjunker med 100%

Permalänk
Medlem

Vafan , blev lite rök sugen nu

on topic: Lite grönt lär ju kanske lugna nerverna men reflexer osv försämras, men annat hjälper, frågan är hur mycket ?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ärligt talat tror jag alkohol i rimlig mängd kan vara ett bra dopingpreperat för datorspelare. Jag har aldrig varit en hejjare på Guitar Hero men på en förfest för ett tag sedan spelade vi just Guitar Hero och jag hade fått i mig ett par tre öl. Inte många nog för att jag skulle känna någon egentlig fylla men när jag fick gitarren kändes det som om jag gled in i en trance, helt plötsligt var det bara jag, gitarren och riffen. Resten av rummet fasades ut helt och mina fingrar rörde sig bättre än någonsin.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Ärligt talat tror jag alkohol i rimlig mängd kan vara ett bra dopingpreperat för datorspelare. Jag har aldrig varit en hejjare på Guitar Hero men på en förfest för ett tag sedan spelade vi just Guitar Hero och jag hade fått i mig ett par tre öl. Inte många nog för att jag skulle känna någon egentlig fylla men när jag fick gitarren kändes det som om jag gled in i en trance, helt plötsligt var det bara jag, gitarren och riffen. Resten av rummet fasades ut helt och mina fingrar rörde sig bättre än någonsin.

Vet vad du menar, hänt samma för mig;)

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Ärligt talat tror jag alkohol i rimlig mängd kan vara ett bra dopingpreperat för datorspelare. Jag har aldrig varit en hejjare på Guitar Hero men på en förfest för ett tag sedan spelade vi just Guitar Hero och jag hade fått i mig ett par tre öl. Inte många nog för att jag skulle känna någon egentlig fylla men när jag fick gitarren kändes det som om jag gled in i en trance, helt plötsligt var det bara jag, gitarren och riffen. Resten av rummet fasades ut helt och mina fingrar rörde sig bättre än någonsin.

Eller kanske var det nån snygg brud som du skulle impa på?:P

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Finns flera ryska (bland annat) toppspelare inom cs-scenen som inte sällan röker på innan de spelar. De förlorar flera delar men samtidigt så blir koncentrationen bättre för många när de röker. Just cannabis ser jag inte direkt som ett bra alternativ men svagare bensodiazepiner och beta-blockare lär nog hjälpa om man ska upp på scenen för första gången. Amfetamin är garanterat en prestationshöjare om man håller doserna på moderat nivå och är någorlunda medveten om hur man själv påverkas av dem.

Inget överraskande direkt iaf.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Den som har sett antalet Jolt Cola och energidrycker bör fråga sig, vem dopar sig inte? Men då handlar det om en form av socialt accepterad doping. Det är ju inte för inte taurin, koffein, gröntéextrakt med mera tillsammans är så poppis i bla Red Bull med flera. Det ger synergi och skuts för de flesta.

Cannabis däremot är nog snarare till nackdel i de flesta MP-spelen, då de flesta spel handlar om snabbhet, och reaktionsförmågan försämras ju mycket som vid intag av alkohol. Däremot kan det nog ge ökad känsla av lugn och välbefinnande för vissa. och iom det öknande lugnet förbättra planering och beslut i vissa spelmoment för spelare som har svårt med avslappning, under tiden som det även försämrar dessa egenskaper för andra. Inom Snowboard fälldes för några år sen en kille för att ha rökt på.

Amfetamin däremot fungerar enligt vetenskapliga undersökningar väldigt bra i de områden som intensiva mp-spel kräver. Det är inte för inte amfetamin har och används inom vissa militära styrkor, USA slutade använda amfetamin för militära piloter officiellt 1991. De positiva egenskaperna verkar störst för personer med vissa diagnoser, framförallt ADHD och ADD. Även vid riktigt låga doser, där många inte upplever särskilt mycket alls. Där verkar även stimulanten lugnande och avslappnande, den får "motsatt" effekt av vad personer förväntar sig. Jag skulle tippa på att det är en och annan gamer som drar i sig en jävla mängd koffein och blir just avslappnad, lugn och behärskad och som kanske skulle få en diagnos om han/hon hade blivit uppmärksammade i sjukvården.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk

Jag och 20 till knarkade Metylfinidat under Dreamhack, även vissa av dem spelade i WCG.

Permalänk
Avstängd

ja kom o tänka på betnér nu. "jag har harshat i 15 år" "ja och det tycker du ska va till din fördel"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ja kom o tänka på betnér nu. "jag har harshat i 15 år" "ja och det tycker du ska va till din fördel"

Haha kom ihåg den där ja med klockrent när han drar den.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nickecs
hahahaha, måste vara ett skämt xD

detta är ett bra exempel på att folk verkligen inte vet vad drogen cannabis innebär.

om dom nu inte menar att man blir en bättre spelare om reflexerna sjunker med 100%

Du verkar snarare inte ha en större hum om vad du pratar om, cannabis kan verka på olika sätt, beror mycket på sort, olika koncentrationer cannabinoler i rökat osv, en del röka gör dig seg och slapp, andra gör dig mer koordinerad och alert, visst finns fortfarande berusningseffekten där men i många fall så spelar man bättre då man kan hålla sig lugn och fokuserad lättare i stressade situationer där många kan bli nerviga och tappa greppet om matchen. Reflexer är inte allt, bra koncentration och fokus är att föredra framför blixtsnabba reaktioner, bara för att du reagerar fortare så betyder det inte att du hanterar situationen bättre eller på rätt sätt.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Det är ju inte som dom dopar sig för dom är påverkade av någon drog, dom vill bara röka på som vanligt?

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag och 20 till knarkade Metylfinidat under Dreamhack, även vissa av dem spelade i WCG.

Okej. skulle det hjalpa eller? tror inte det efter vad jag laste

"Metylfenidat som vanligtvis förekommer i formen 'metylfenidathydroklorid' är ett centralstimulerande medel. Metylfenidat används för att behandla personer med Attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) på dessa personer blir effekten inte centralstimulerande utan snarare lugnande i uttalad grad. Läkemedelet används utomlands även för att behandla människor med kraftiga hjärnskador, svårt Aspergers syndrom, narkolepsi, vid kroniskt trötthetssyndrom samt vid kraftig depression som visat sig resistent mot antidepressiva läkemedel."

-Wiki

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Okej. skulle det hjalpa eller? tror inte det efter vad jag laste

- Det har 100% exakt samma effekt som amfetamin

Permalänk
Medlem

"Nördar"...?

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W