Nya MacBook Modellerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Jag tyckte den nya modellen verkar bli en riktigt bra maskin. Det absolut bästa med maskinen är enligt mig "Unibody" - det kommer tillföra en riktigt hög kvalité.

Övriga saker är mest godis, specifikationerna är precis som jag förväntade. Hade varit intressant att få lite information om 8GB är möjligt samt om det kommer gå att köra grafikkorten i SLI i framtiden eller om det endast handlar om "antingen eller".

Lite synd att dom inte hann få ut 17"-modellen. Den kommer dock när den är klar, förmodligen MWSF 09.

Att tro att man hur som helst kan trycka i en Quad-core CPU och ett cripplat desktop-grafikkort i en sån här maskin är enligt mig ganska naivt.

Det absolut enda jag tycker är synd är avsaknaden av Firewire på Macbooken och avsaknaden av högre upplösning på 15,4-tummaren, 1680x1050 är inte mycket begärt.

Ser inga problem med avsaknaden av HDMI, Bluray eller problem med glossy skärmar. Köp en blurayspelare och ställ vid TVn. HDMI kan ändå inte driva en 30"-skärm (2560x1600).

Dags att sova. Varit en bra kväll ikväll.

Naivt? Asus har det i vissa gaminglaptops redan... MEN antagligen kommer quad först i 17" har jag en känsla av.

HDMI hade inte varit fel alls... Som det ser ut idag står vissa som handfallna då inga lågnivåingångar finns på deras nya plattv... hence HDMI.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Lade en beställning på den kraftigare varianten av Macbook Pro 15” igår med SSD som tillval. Nu är det som så att jag ska ut till sjöss och jobba och runt den 1 november och kommer inte hem förrän i mitten av mars. Finns det någon chans att jag kommer att få min dator innan dess tror ni? I mailet jag har fått står det beräknad leverans 3-4 november. Tror ni det går snabbare att avbeställa och boka en i butik i stället? Vore lite surt att behöva göra det för då får man inte lika bra studentrabatt.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
Naivt? Asus har det i vissa gaminglaptops redan... MEN antagligen kommer quad först i 17" har jag en känsla av.

HDMI hade inte varit fel alls... Som det ser ut idag står vissa som handfallna då inga lågnivåingångar finns på deras nya plattv... hence HDMI.

Vad är problemet med at tköra DVI till HDMI kabel? Aldrig fattat problemet.

Hur som haver, jag avbeställde min MBP då jag inte riktigt kan motivera de extra 6 pappen utan att se lite benchmarks. Om 9400m presterar hyffsat (jag drar igång ett kraftigare spel än AoE 2 ca 5 ggr per år så jag behöver egentligen inte massa grafikkraft) lär jag ta en MBA istället Lite synd att missa glass trackpad o det, men det kan inte hjälpas

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Snälla visa mig en vanlig PC-laptop som har samma funktioner (magsafe, stor touchpad, upplyst tangentbord, chiclet tangentbord osv). Den ska vara byggd i aluminium, eller motsvarande material som ger samma kvalité och funktion som jag tror deras nya "Unibody" kommer ge.

För att man ska kunna köra OSX på en PC-laptop krävs det diverse trick och mekande. Visst, det går att köra OSX på en sån, men en laptop kräver sina funktioner som t.ex. fullt fungerande ACPI-funktion (Sleep,hibernate, strömsparsfunktioner osv). WLAN, Ethernet, bluetooth, expresscard, ljudkort (inkl ljud in/ut-gångar) ska fungera.

En del av dessa sakerna går ibland att lösa genom hackade drivrutiner.. men då försvinner hela grejen med att köra OSX från första början - stabilitet och funktion. Det är dock mycket problem med just ACPI, WLAN och Ethernet i en "hackint0sh".

Tyvärr så kommer du inte hitta någon. Tråkigt men sant och därmed så kan Apple ta precis vilket pris de vill. Det är tydligen inte FÖR dyrt då de säljer datorer som aldrig förr.

Sen att man kan använda sitt OSX som det är tänkt och inte hålla på men en massa fulhack som alla pirat-Vista-personer antaligen gör här är väldigt skönt. Apples nya maskiner är dessutom väldigt miljömedvetna.

Sitter och kollar på andra notebooks som har samma pris som den dyrare macbooken. 15000 spänn för en dator som inte ens har 4GB ram minne? Du kan få en dator för 15000 spänn med 8GB ram. Jag sa precis det att det är för dyrt, men dom lyckas sälja det. Dom kan sälja en iStone som sagt för 5000:- och det skulle folk handla. Hjärntvätta redan existerande kunder med iPhone reklam på Macen, och få dom att tro, att iPhone är den absolut bästa telefonen spec-mässigt på marknaden.

Nu så kommer jag troligen att köpa en alu mac för att jag är så less på Windows att mina ögon har börjat gråta blod, men jag ogillar vad Apple vill ha för sin produkt. Som hårdvarumässigt inte har något att komma med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight

Ja, ASUS har en dator (enligt prisjakt) med QuadCore-processor. Visst, det finns datorer. Sen att den är mer än dubbelt så tjock (5,6 cm!), väger 1KG mer samt är större på både bredden och djupet än 17" MBP är verkligen inte ens jämförbart - man kan inte förvänta sig att bara för att det är Apple så kan dom trycka in vad som helst i sina slimmade maskiner.
Batteritiden hittade jag inte så mycket om, men med tanke på en dubbelt så hungrig processor, dubbla hårddiskar och något hungrigare grafikkort samt att ASUS inte direkt är kända för bra batteritid så kan jag ju tänka mig att den inte är i samma klass som Macbook Pro.

På samma yta som ASUS G71W får du plats med två Macbook Pro - dom tillsammans lär lätt ha bättre prestanda än en sån maskin. Dock blir ju prisskillnaden ganska stor (även om ASUS:en ligger runt 25-28k den också).

Mini DisplayPort -> HDMI kan iaf jag leva med de gånger man kopplar in datorn till en TV. Har mycket hellre stöd för dual link DVI, mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Lade en beställning på den kraftigare varianten av Macbook Pro 15” igår med SSD som tillval. Nu är det som så att jag ska ut till sjöss och jobba och runt den 1 november och kommer inte hem förrän i mitten av mars. Finns det någon chans att jag kommer att få min dator innan dess tror ni? I mailet jag har fått står det beräknad leverans 3-4 november. Tror ni det går snabbare att avbeställa och boka en i butik i stället? Vore lite surt att behöva göra det för då får man inte lika bra studentrabatt.

Jag beställde själv en helt okonfad variant av den kraftigare, beräknad leverans 31okt -> 3 nov. Jag kan tänka mig att min kommer att leveras tidigare än din just därför att du konfigurerade din. Men man kan ju alltid hoppas på att dom får iväg dom snabbare.

"Färdig att skickas: 7 arbetsdagar" borde betyda att iaf min skickas den 23:e Oktober. Jag har aldrig handlat en dator direkt från Apple så jag vet inte riktigt hur lång tid det kan tänkas ta, men det är rimligt att det tar 5-7 dagar om den ska skickas från t.ex. Kina. Vilket betyder 30 Oktober. Jag har också önsketankar om att den kommer att skickas innan dessa 7 dagarna.

Svårt att säga, jag håller tummarna för dig!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Men detta är juh löjligt, jag trodde alla skulle ha dom nya macbookarna nu, alltså dom finns i butik osv. Men 7 dagars leverans undra varför dom har gjort så :S trodde dom hade ett fett lager som dom kunde skicka från på stört.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Som vanligt så är det massa tjafs när det kommer till Apples prissättning. Fattar inte att folk orkar bråka om det. Apple har ju gjort ett val att inte fokusera på lågprismarknaden. Inte fan går någon runt och gnäller för att det finns dammsugare som är 10 gånger dyrare än den billigaste eller varför BMW kostar så mycket mer än en Skoda? Vill man inte ha grejerna så köper man inte, vill man däremot ha så får man helt enkelt betala vad det kostar. Bara gilla läget! Jag tror Apple fullständigt struntar i att det finns konkurrenter som har mer prestanda för priset för de säljer lik förbannat massor med datorer ändå. Det måste ju bero på något och jag tror knappast som många andra att det enbart handlar om en hype.

Om man ser en Mac som ett arbetsredskap så måste man ju även titta på vad man får för pengarna. Det jag brukar säga åt folk är att Logic Studio sopar banan med sina konkurrenter prismässigt. Grymt program och grymt paket till ett lägre pris än sina konkurrenter. Bara det motiverar ett Mac köp tycker jag.

Kostar Macen för mycket, köp en plastbit och lev med det men gnäll inte för att folk faktiskt är villiga att lägga mer pengar än andra för att få en produkt de vill ha.

Det enda jag stör mig på för tillfället är att de fimpat FW porten på MB. Det gör iofs inget för min del men samtidigt lite oroväckande inför framtiden....

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker
Som vanligt så är det massa tjafs när det kommer till Apples prissättning. Fattar inte att folk orkar bråka om det. Apple har ju gjort ett val att inte fokusera på lågprismarknaden. Inte fan går någon runt och gnäller för att det finns dammsugare som är 10 gånger dyrare än den billigaste eller varför BMW kostar så mycket mer än en Skoda? Vill man inte ha grejerna så köper man inte, vill man däremot ha så får man helt enkelt betala vad det kostar. Bara gilla läget! Jag tror Apple fullständigt struntar i att det finns konkurrenter som har mer prestanda för priset för de säljer lik förbannat massor med datorer ändå. Det måste ju bero på något och jag tror knappast som många andra att det enbart handlar om en hype.

Om man ser en Mac som ett arbetsredskap så måste man ju även titta på vad man får för pengarna. Det jag brukar säga åt folk är att Logic Studio sopar banan med sina konkurrenter prismässigt. Grymt program och grymt paket till ett lägre pris än sina konkurrenter. Bara det motiverar ett Mac köp tycker jag.

Kostar Macen för mycket, köp en plastbit och lev med det men gnäll inte för att folk faktiskt är villiga att lägga mer pengar än andra för att få en produkt de vill ha.

Det enda jag stör mig på för tillfället är att de fimpat FW porten på MB. Det gör iofs inget för min del men samtidigt lite oroväckande inför framtiden....

Mycket av det du säger stämmer väldigt bra. Ingen blir förbannad för att det finns t.ex. kontorsstolar för 10-tusentals kronor när man kan köpa en på IKEA för 349:-.

Jag försöker oftast motivera varför jag och eventuellt andra faktiskt tycker att det är (uppenbarligen) är värt de extra slantarna för en Mac.

Jag är också lite oroad över FireWire eftersom jag också anser att det är väldigt mycket bättre än USB-standarden. FireWire 3200 är i princip färdigt, kommer vi att få se det i MacBook Pro:n i framtiden?

Kanske kommer FW800 sättas i framtida MacBookar när man fått ner tillverkningskostnaden ytterligare och FW3200 hamna i Pro:n.. Vad vet jag.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Mycket av det du säger stämmer väldigt bra. Ingen blir förbannad för att det finns t.ex. kontorsstolar för 10-tusentals kronor när man kan köpa en på IKEA för 349:-.

Jag försöker oftast motivera varför jag och eventuellt andra faktiskt tycker att det är (uppenbarligen) är värt de extra slantarna för en Mac.

Jag är också lite oroad över FireWire eftersom jag också anser att det är väldigt mycket bättre än USB-standarden. FireWire 3200 är i princip färdigt, kommer vi att få se det i MacBook Pro:n i framtiden?

Kanske kommer FW800 sättas i framtida MacBookar när man fått ner tillverkningskostnaden ytterligare och FW3200 hamna i Pro:n.. Vad vet jag.

Fan asså Jag e fortfarande suktad av Pron.... Kan ingen komma hem med en MB och testa grafikkortet och se att det sög så jag kan köpa Pron!

Dock är problemet att jag egentligen inte spelar spel alls, och att jag gärna vill ha mindre dator, dock tar jag ju aldrig med mig datorn heller så det förstår jag egentligen inte varför jag gillar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Nice. Synd att de släpptes nu, ska sälja min MacBook.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Läser man på diverse tech-bloggar såsom engadget eller gizmodo så får man intrycket att glaset framför skärmen är fruktansvärt irriterande för ögonen. Är det någon som har mer information eller åsikter om detta? Hade tänkt köpa en macbook igår men avvaktar nog lite tills jag får mer information om skärmen och om hur styrplattan funkar.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Fan asså Jag e fortfarande suktad av Pron.... Kan ingen komma hem med en MB och testa grafikkortet och se att det sög så jag kan köpa Pron!

Dock är problemet att jag egentligen inte spelar spel alls, och att jag gärna vill ha mindre dator, dock tar jag ju aldrig med mig datorn heller så det förstår jag egentligen inte varför jag gillar

Om du kan hålla dig några dagar.. Dvs senast runt 31 okt-03 nov (enligt min beställningsstatus) så ska jag köra min Macbook Pro med 9400M och testa vad du vill.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altis
Läser man på diverse tech-bloggar såsom engadget eller gizmodo så får man intrycket att glaset framför skärmen är fruktansvärt irriterande för ögonen. Är det någon som har mer information eller åsikter om detta? Hade tänkt köpa en macbook igår men avvaktar nog lite tills jag får mer information om skärmen och om hur styrplattan funkar.

Nu har jag ju inte använt de nya Macbooks men jag tror att det inte kommer vara så irriterande, snarare trevligt. Men det återstår att se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du kan hålla dig några dagar.. Dvs senast runt 31-03 november (enligt min beställningsstatus) så ska jag köra min Macbook Pro med 9400M och testa vad du vill.

Haha, schysst. Men så länge lär jag inte palla vänta. Lutar åt en MB bara för den är mindre, billigare och lättare. Tänkte att jag har velat dra igång krävande spel typ 5 ggr senaste året, så jag kan nog hellre spara pengarna och få en portablare dator på köpet. Skulle varit annorlunda ifall MBP hade nån mer edge än bara backlit keyboard och grafiken. Hade hoppats på att saker som glass trackpad osv skulle vara exklusivt för Pro'n, då skulle jag inte tvekat på att köpa en sådan. Men nu är ju MacBooken en mindre kopia av Pro'n som inte har grafikprestandan. Förut var ju Pro'n den enda exklusiva enheten de hade på notebookmarknaden, tyvärr är det inte så längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, schysst. Men så länge lär jag inte palla vänta. Lutar åt en MB bara för den är mindre, billigare och lättare. Tänkte att jag har velat dra igång krävande spel typ 5 ggr senaste året, så jag kan nog hellre spara pengarna och få en portablare dator på köpet. Skulle varit annorlunda ifall MBP hade nån mer edge än bara backlit keyboard och grafiken. Hade hoppats på att saker som glass trackpad osv skulle vara exklusivt för Pro'n, då skulle jag inte tvekat på att köpa en sådan. Men nu är ju MacBooken en mindre kopia av Pro'n som inte har grafikprestandan. Förut var ju Pro'n den enda exklusiva enheten de hade på notebookmarknaden, tyvärr är det inte så längre.

Tyvärr och tyvärr.. Det är väl bra att dom gör mer tillgängligt för alla.

Köper du den snabbaste Macbook-modellen så får du ju även det bakgrundsupplysta tangentbordet.

Det låter som att du kommer få mer glädje av en mer portabel, billigare dator - speciellt om du inte kommer att använda grafikkortet så mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyvärr och tyvärr.. Det är väl bra att dom gör mer tillgängligt för alla.

Köper du den snabbaste Macbook-modellen så får du ju även det bakgrundsupplysta tangentbordet.

Det låter som att du kommer få mer glädje av en mer portabel, billigare dator - speciellt om du inte kommer att använda grafikkortet så mycket.

Jo precis, tyvärr och tyvärr. Det jag menade var att jag ville ha en Pro pga exklusiviteten, färre har dem pga priset osv. Jag värderade prestandaboosten lägre. Nu när det inte är så längre så är det svårt att motivera för mig.

Jag tror jag kör på vanliga MB faktiskt, tror det är vad som passar mig. Vill man dra igng spel oftare förstår jag dock att man köper Pro'n, då är den ju mer prisvärd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo precis, tyvärr och tyvärr. Det jag menade var att jag ville ha en Pro pga exklusiviteten, färre har dem pga priset osv. Jag värderade prestandaboosten lägre. Nu när det inte är så längre så är det svårt att motivera för mig.

Jag tror jag kör på vanliga MB faktiskt, tror det är vad som passar mig. Vill man dra igng spel oftare förstår jag dock att man köper Pro'n, då är den ju mer prisvärd

Japp, den var allt lite exklusivare innan.

Känns rättså bra ändå att jag kommer att kunna provköra 9400m så jag vet om jag ska satsa på en Macbook till flickvännen sen när det blir aktuellt.

Själv har jag en Dell 12.1" som jag kommer att använda de gånger jag verkligen behöver en extra liten dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Becker

Det är en stor skillnad på exemplen du uppger. Apple går ut med att dom är prisvärda, lättanvända, och gör "revolutionerande" produkter, och sätter prisdärefter. Det dom egentligen gör är att ta mer betalt för en produkt som inte är värt det i HÅRDVARA.

Apple i all ära, jag köper det mest för märket och kvalitén, men att dom säger att jag köper det för att det är "revolutionerande" och har helt "otrolig" prestanda är inte sant, då deras prestanda ligger i underläge mot andra garanterat billigare notebooks.

Jag jobbar själv inom mobiltelefoni och jag har aldrig hört så mycket snack om hur vanligt folk säger att t.ex iPhone är en revolutionerande produkt, eftersom Apple har sagt till dom att den är så "revolutionerande". Faktum är att det är det inte alls, inte i det minsta laget. Den har ett bra os i sig, that's it, inte speciellt "revolutionerande" alls. Tvärtom så saknas det en massa grejer, i telefonen, så hårdvarumässigt är den rätt dålig, men mjukvarumässigt så är den bra.

Jag är all for fungerande OS, tro mig, och jag är på Apples sida i OS kriget. Men nu är det hårdvaran vi snackar om, vilken hårdvara man får för pengarna.

Dom borde gå ut med att dom är mer av en lyxprodukt, som t.ex vissa BMW bilar har blivit, istället för att vara ett "tekniskt revolutionerande" företag.

Och ja, jag ska själv köpa en Macbook, och inte någon annan "plastbit", och som sagt så köper jag det för OS:et. I ren protest mot Windows då mina ögon i princip gråter blod varje gång jag startar det. Det är inget bra pris dom tar, men man kan inte få något annat som är bättre.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilseman
Det är en stor skillnad på exemplen du uppger. Apple går ut med att dom är prisvärda, lättanvända, och gör "revolutionerande" produkter, och sätter prisdärefter. Det dom egentligen gör är att ta mer betalt för en produkt som inte är värt det i HÅRDVARA.

Apple i all ära, jag köper det mest för märket och kvalitén, men att dom säger att jag köper det för att det är "revolutionerande" och har helt "otrolig" prestanda är inte sant, då deras prestanda ligger i underläge mot andra garanterat billigare notebooks.

Men ofta när de säger att saker är revolutionerande inkluderar de väl andra saker än bara processorhastigheter, minnesstorlekar och liknande. De nya aluminiumskalen till exempel, eller användarvänligheten hos os x. Dessa kostar också pengar.

Citat:

Jag jobbar själv inom mobiltelefoni och jag har aldrig hört så mycket snack om hur vanligt folk säger att t.ex iPhone är en revolutionerande produkt, eftersom Apple har sagt till dom att den är så "revolutionerande". Faktum är att det är det inte alls, inte i det minsta laget. Den har ett bra os i sig, that's it, inte speciellt "revolutionerande" alls. Tvärtom så saknas det en massa grejer, i telefonen, så hårdvarumässigt är den rätt dålig, men mjukvarumässigt så är den bra.

Den är dock tillräckligt bra för de flesta behov och har ett väldigt trevligt (revolutionerande är möjligen att ta i) användargränssnitt.

Citat:

Jag är all for fungerande OS, tro mig, och jag är på Apples sida i OS kriget. Men nu är det hårdvaran vi snackar om, vilken hårdvara man får för pengarna.

Mest prestanda (som i beräkningskapacitet) för pengarna får man troligen av de allra billigaste datorerna, köp en sådan om du vill maximera den kvoten.

Permalänk
Medlem

Det är precis det jag menar Elgot. Dom brukar ofta säga att hårdvaran är värt priset, men dom inkluderar design osv. Men senast har dom menat på att hårdvaran skulle vara "fantasisk".

Samma med iPhone, den är bra, men inte hårdvaru och funktionsmässigt. Och att dom själva säger att den är "revolutionerande" är ju rent lurendrejeri.

Jag är inte ute efter prestandan, men jag tycker att man borde ta ett pris på prestandan, dvs, exakt samma saker som en annan dator kör på, som liknar det priset, eller snarlikt liknar det priset, det ska ju fortfarande vara en konkurens, för det är bra för oss alla.

Jag är ute efter en Apple dator, för att jag har vill ha kvalité och ett stabilt OS, synd att dom vill överprisa hårdvaran, men det måste man ju ta för att det finns ingen som har det bättre.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag är ute efter en Apple dator, för att jag har vill ha kvalité och ett stabilt OS, synd att dom vill överprisa hårdvaran, men det måste man ju ta för att det finns ingen som har det bättre.

Men i och med att man inte kan köpa systemen separata vet man väl i princip inte vad det är de tar betalt för? Kanske säljer de egentligen hårdvaran jättebilligt men tar betalt för användargränssnitten? Att de sedan inte tillåter andra tillverkare kan man kanske klaga på, men det tycker jag är en annan fråga.
För att förtydliga: Det man köper är ett helt system, inklusive snygg design och liknande.

Permalänk
Medlem

Går det att köpa den nya MB'n med "skolerbjudandet" så att man får en ipod billigare också eller det är lite skumt?

Som jag fattat det så sparar man 1 200 kr när man köper den billiga av de nya MBarna, men man sparar 1 120kr när man köper en MB och en Ipod? :s

Går det inte att handla med studentrabatten på macbooken och samtidigt få ipoderbjudandet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Går det inte att handla med studentrabatten på macbooken och samtidigt få ipoderbjudandet?

Jo, men du har bara två veckor på dig. Testa att lägga en macbook i kundvagnen, du kommer tillfrågas om du inte även skulle vilja ha en ipod nästan gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men herregud.. du säger att du vill ha en Apple-dator p.g.a. kvalité och OS. Varför tror du Macbook:arna kostar mer än en random PC-laptop? JO, därför att det är kvalité och ett annat OS..

Visa signatur

Permalänk

Man får inte glömma att Apple ofta skryter om att de har god lönsamhet / bra marginaler på sina produkter.. Undra varför..;)

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk

Min lillebror är student och har CSN-rabatt. Kan jag använda det för att köpa en MacBook+iPod 8GB till mig själv, genom hans kort? Blir det i så fall komplikationer vid garantiärenden?

Ngn annan som gjort såhär?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Min lillebror är student och har CSN-rabatt. Kan jag använda det för att köpa en MacBook+iPod 8GB till mig själv, genom hans kort? Blir det i så fall komplikationer vid garantiärenden?

Ngn annan som gjort såhär?

Enkelt. Han får stå som ägare om den ska lagas..

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hatar att va världens mest obeslutsamma person, haha. När jag äntligen bestämt mig för en MB så ändrar jag mig igen. Inte för jag vet om jag vill beställa än då Apple fortfarande reserverar 17 papp på kortet för MBP jag avbeställde Fast jag lär inte kunna hålla mig och får föra över 11 papp till ikväll...

Om jag nu inte vill ha MBP, då får ja ligga ute med mer pengar

Visa signatur

Permalänk

Beställt: MacBook 2GHz, iPod Nano 16GB, Sleeve till datorn + mini displayport-VGA kabel

~14.500kr, sen får man 1100kr tillbaka på iPoden, lite senare