Electronic Arts begränsar antalet ominstallationer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Jag förstår inte riktigt vad de gör. Som det framkommit - problemet är inte att de begränsat installationerna egentligen. Man kan ju som sagt få fler. Problemet är ju att .. ingen förutom de som köpt spelet kan få problem med det. Totalt meningslöst.

Förstår inte heller hur svårt det kan vara att göra spel någolunda säkra mot kopiering. Skicka med en krypterad USB-dongel som är så jävla integrerad i spelet att det inte går/är lönt att cracka bort den. Inte för att jag köper spel om det inte är sjukt bra, men SÅ svårt kan det väl inte vara? Så länge man har en ledig USB-port kan man köra spelet och installera det 5000 gånger om man så vill utan problem. Dessutom kan man installera det på flera burkar utan att det blir piratkopiering då man bara de facto kan köra det på en dator åt gången.

Tror inte det hade hjälpt då de som crackar spelen knappast är några dumhuvuden. Jag tror ärligt talat inte att det skulle hjälpa med en sådan lösning som du föreslår, jag menar när inte ens hårdvaruskydd till konsol hjälper lär knappast en Usb sticka försvåra det för dom speciellt mycket.

Vad många inte verkar vara medvetna om är att piratkopiering idag är en massindustri, tiden då några Hackers satt hemma och knäckte skydd är förbi idag är det inte bara en tävlan mot andra release grupper utan även en hel del pengar inblandat. Om dom (alltså EA i det här fallet) tror att dessa patetiska skydd kommer hjälpa så bedrar dom sig avsevärt för det handlar idag om så mycket mer än bara äran.

Eftersom spelet fanns att ladda ner fyra dagar innan visar detta återigen att det inte finns några idiotsäkra lösningar...

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

allt EA rör blir till skit liksom
kan inte komma på något företag i såna här branscher som är så ondskefullt.

Finns det inga artiklar eller bloggar från folk som jobbat där? skulle vara intressant att läsa lite om kulturen där

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
allt EA rör blir till skit liksom
kan inte komma på något företag i såna här branscher som är så ondskefullt.

Finns det inga artiklar eller bloggar från folk som jobbat där? skulle vara intressant att läsa lite om kulturen där

Har för mig att man kan se orden "EA sucks" på en humve i spelet Company of Heroes om man zoomar in men det kan också vara så att det var en fejkbild. Har däremot läst att många anser EA vara riktiga slavdrivare som skiter fullständigt i kvalitén på ett spel bara att det ska ut vid ett visst datum. Det fanns en tid då EA stod för just kvalité med spel som Syndicate, Populous, Archon, Desert Strike, Need for Speed, Dungeon Keeper, Sim City, Road Rash med flera och det är väldigt, väldigt synd att se detta företag som just stod för det som namnet innebar "Elektronisk Konst" bli det giriga företag det idag har blivit.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorgQueen
När det är nått man inte vill ha kvar på dator, avinstallera eller delete. Inte omformatering.

Eh, nej:rolleyes:

Även om man avinstallerar något så blir det hundratals filer kvar i registret som är helt onödiga, efter många avinstallationer så finns det många onödiga filer i registret, så efter en tid blir datorn ganska trög.

Antar att du sitter med en dator trög så in i helvete?

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8800GTS 512
Eh, nej:rolleyes:

Även om man avinstallerar något så blir det hundratals filer kvar i registret som är helt onödiga, efter många avinstallationer så finns det många onödiga filer i registret, så efter en tid blir datorn ganska trög.

Antar att du sitter med en dator trög så in i helvete?

Hur lyckas du få in filerna i registret?

Permalänk
Avstängd

så fort man installerar någonting lägger programmet till filer i registret

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8800GTS 512
så fort man installerar någonting lägger programmet till filer i registret

Jasså, alla mina filer hamnar i filstrukturen, och i registret hamnar diverse (mängder) nycklar och värden.

Vill man så kan man leta upp och använda verktyg för att rensa ut ogiltig information och även komprimera databasen (Läs registret).

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa något sådant, såvida jag inte fick nya nycklar med jämna mellanrum.

Tex Live for Speed kör med metoden att man har 2 nycklar (upplåsningar) och varje fredag får man en ny. (max 2st). Om man formaterar systemet och gör bort sig och gör av med två nycklar så vet man att man får en ny inom en vecka. Funkar prima.

Men detta som EA håller på med... då kör jag hellre pirat än tvingas leva med det systemet de kör med, som bara jävlas med de som faktiskt köper spelen.

Permalänk

Sjukt! Vad händer om man tröttnar -> vill spela ->tröttnar -> vill spela ->tröttnar -> vill spela ->tröttnar -> vill spela ->tröttnar -> vill spela då? Köpa nytt spel? xD

Visa signatur

|| Core i7 6700K /w NZXT Kraken x61 || GeForce GTX 970 || Corsair Vengeance 16GB DDR4 || MSI Z170A GAMING M7 || Samsung 850 Pro 512GB || EVGA Supernova G2 750W || NZXT H440 ||