Datorbutiken.com den enda som säljer radiatorer?

Permalänk

Datorbutiken.com den enda som säljer radiatorer?

Jag har letat som en dåre på nätet efter en svensk nätbutik som säljer radiatorer. Den enda jag hittar är datorbutiken.com.
Dom råkar ju vara sjukt dyra, då en 120mm radiator kostar 500spänn.

Det finns en massa företag som säljer vattenkylning men inte radiatorer, varför?!

Är det Vcore.dk som gäller om jag vill köpa en billig radiator?

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk

www.coolerkit.dk är bäst i danmark iaf annars rekommenderas tyska shops så som framförallt www.aquatuning.de som har en drös med valbara möjligheter.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Tackar... vet du någonting om fraktpriserna på dessa företag?: )

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk

Betalade runt 27 Euro totalt för ett paket som vägde 3-4kg vill jag minnas när jag handlade hos www.aquatuning.de i dagarna, 2 dagars leverans gav dem ett stort plus.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

vcore.dk
Har inte köpt radiator men en pump och lite småtillbehör och då gick frakten på 160DKK.

Det var ungefär ett år sedan jag pillade med vatten så det kanske har ändrats lite...

Finns det bättre rads än Thermochill idag?
Börjar ju bli vinter snart så man får väl sätta fart med något nytt säsongsprojekt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
vcore.dk
Har inte köpt radiator men en pump och lite småtillbehör och då gick frakten på 160DKK.

Det var ungefär ett år sedan jag pillade med vatten så det kanske har ändrats lite...

Finns det bättre rads än Thermochill idag?
Börjar ju bli vinter snart så man får väl sätta fart med något nytt säsongsprojekt...

Tro de eller ej med de finns faktiskt snäppet bättre än Thermochill nu, märket är Feser-X. Såg lite tester för väldigt längesen men alltså överlag så är de ingen större skillnad mot för pa120.3 men i vattenkylningsvärlden är 3-4-5C alltid stor uppståndelse, vilket är just vad Feser-X trippel mot pa120.3 presterar. Jäkla Quad-version och kosta nästan 170$

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Okej... jävla skit att frakten ska vara så dyr
Men det är ju iallafall billigare en datorbutiken.. 500 spänn för en single 120mm rad.

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Tro de eller ej med de finns faktiskt snäppet bättre än Thermochill nu, märket är Feser-X. Såg lite tester för väldigt längesen men alltså överlag så är de ingen större skillnad mot för pa120.3 men i vattenkylningsvärlden är 3-4-5C alltid stor uppståndelse, vilket är just vad Feser-X trippel mot pa120.3 presterar. Jäkla Quad-version och kosta nästan 170$

Se på fasen, kul med lite konkurrens.
Thermochill har ju grymt flödesmotstånd/prestanda-förhållande och denna feser verkar ju ligga i samma klass där.
Någon större skillnad verkar det ju inte vara mellan dessa två men det finns ju ingen anledning att välja någon annan än dessa om det inte är helt omöjligt att få plats med dem. Andra radiatorer är ju lite tunnare.
Bara att köpa den billigare av dessa två då om man har båda att välja på.

Permalänk

Aja, skönt och läsa här på sweclockers att gtek kommer att utöka sitt vattenkylningsutbud!

tråd kan låsas om admin så vill.

Visa signatur

Tack å bock, Hårdrock!

Permalänk

Var väl billigare att handla utomlands förr med när gtek hade ett hyffsat utbud av vattenkylnings produkter om inte minnet sviker mig, kunde skilja rätt så många hundralappar.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB