Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

hade också problemet med det, och det fixade sig med att ta bort +46 på dom som strulade.

sen har de inte varit något mer hmmm =/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasD
Köpte telefonen idag, men upptäckte ett fel efter att ha fått det första smset. Det är att inte det står vem SMS-et är ifrån, bara numret. Även fast jag har dom i kontakter med just det numret.

Har ställt in att både : Sim och Telefon - kontakter skall visas, och har provat att ta bort +46 och bara köra med 070 alltså.

Får det inte att funka !

Du har inte gjort samma fel som jag också har gjort? Jag blev galen på att jag hade en kompis som jag aldrig fick upp numret för. Det visade sig att jag helt enkelt hade den personen upplagd i min adressbok två gånger. När samma nummer finns för två personer så vet den inte vilket namn den ska visa och visar därför numret. Prova att använda sökfunktionen (vet inte exakt hur det ser ut, har ingen 5800 själv) och söka efter numret. Dyker det upp dubbla så är det antagligen det som är problemet.

//C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Köpte telefon igår!

Jag lyckas inte få in ett enda program, inte äns PhoneTorch, klagar på utgånget certifikat för ALLT jag har provat.. Känns som något är galet?

Finns ingen timerfunktion på telefonen heller, katastrofalt

Börjar ångra mej smått =/

Gör en fabriksåterställning på mobilen så ska du se att det fungerar mycket bättre

Permalänk
Medlem

Jag söker applikation / verktyg som gör så att jag kan låsa bilder så att dessa inte kan bli sedda utan lösenord.. Finns det?

Även till inkorgen om det finns!

Tack.

Permalänk
Avstängd

Använde Ovistore och köpte WalkingHotSpot för 20 Euro men fick inget serienummer så det känns surt.

Skulle synka min telefon med Ovi men hur hittar man syncmenyn det står om. Har letat som bara den. Har inte senaste uppdateringen eftersom jag inte hunnit göra backup ännu eftersom jag nu trixat med telefonen i några timmar (om ni bara visste hur krångligt och bökigt det är att köpa program därifrån och att de sedan inte startar för att batteriet är för lågt på halva... osv.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jax
Gör en fabriksåterställning på mobilen så ska du se att det fungerar mycket bättre

Fungera inte, fattades en mssa annat med, så lämna tillbaks den. Fick bli en W715 istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Shazam Track ID och Facebook finn nu till 5800!

Äntligen!

Permalänk
Avstängd

Fortfarande inget serienummer till WalkingHotSpot från Ovistore, endast kvitto per e-post. Skrivit och frågat 2 ggr men Ovistores support är lika med Zero.

Permalänk
Medlem

tjo.

har suttit och läst om 5800 nu ett tag, och kommer troligen bli en sådan när skatteåtebäringen kommer.

men vilket ställe har den till bäst pris?

jag har hittat dessa tre:

http://emporiolive.com/product_info.php?currency=SEK&products...

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=18553

Katshing känns som ett bra val av någon anledning.. :S

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Hedersmedlem

jag lägger min röst på katshing!

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den vanliga Sony ericsson sms signalen på min nokia 5800, har googlat men kan banne mej itne hitta den. Verkar som om att det inte går att skicka den från min gamla mobil heller, nån som kan länka till den?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Har precis inskaffat mig denna sköna liten maskin!
Jag undrar ifall Acrobat Reader finns gratis till 5800an. Hittar bara så man kan ladda ner den som "prova gratis" vet ej hur länge man får prova den gratis...

tänkte ifall någon vet ifall det finns något bra program som man kan se pdf filer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
tjo.

har suttit och läst om 5800 nu ett tag, och kommer troligen bli en sådan när skatteåtebäringen kommer.

men vilket ställe har den till bäst pris?

jag har hittat dessa tre:

http://emporiolive.com/product_info.php?currency=SEK&products...

http://www.pccity.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-pcci...

http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=18553

Katshing känns som ett bra val av någon anledning.. :S

Katshing skulle jag klart ta. Dock vet jag ingeting om de andra webbutikerna men jag litar fullt för katshing att de gör sitt jobb.

Permalänk
Medlem

Någon som vet nuvarande pris på Mediamarkt?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Hej!

Min 5800 började idag pipa vid samtal, och varnar för hög volym. När jag då sänker så går det enda till botten.

Vad kan jag göra utan att skruva upp den själv och förlora garantin?

Permalänk
Medlem

Tjo !

Köpte min telefon för någon månad sedan och är kanon nöjd fram tills nu. Av någon anledning så suger telefonen slut på batteriet på loppet av några timmar UTAN ATT JAG RÖR TELEFONEN.

Fungerade felfritt fram tills ett par dagar sedan, jag har stängt av blåtand, söka efter wifi osv osv men det hjälper inte.
Är det något fel på mitt batteri? Eller någon annan som upplevt detta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

kolla så du inte har igång några program i bakgrunden?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
kolla så du inte har igång några program i bakgrunden?

Det har jag såklart gjort. Telefonen har inte varit så här dagarna innan, det började typ i torsdags. Batteriet räckte i 2 dagar innan med msn igång och en massa smsande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en 5800 och har lite frågor:

1. Hur får man gps:en att fungera? Min får aldrig kontakt med sateliten, trots att jag är utomhus.

2. Är GPSen och kartor bra? Har hört att man kan installera nåt ftån Garmin, vart får jag tag på detta?

3. Vill ha den gamla hederliga Sony Ericsson sms signalen, fast kan inte hitta den på nätet och från min gamla går det inte att skicka, nån som kan länka?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dajv
Har precis inskaffat mig denna sköna liten maskin!
Jag undrar ifall Acrobat Reader finns gratis till 5800an. Hittar bara så man kan ladda ner den som "prova gratis" vet ej hur länge man får prova den gratis...

tänkte ifall någon vet ifall det finns något bra program som man kan se pdf filer.

http://dailymobile.se/2009/02/06/symbian-how-to-view-pdf-file...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Låsning

Jag har nu min andra 5800 eftersom den första va de fel på med batteriet osv. Men den jag har nu krånglar oxå. Den låser sig ofta och kan även starta om sig när jag drar ut hörlurs pluggen ur telefonen.

Och idag låste den sig helt så jag kunde inte se om den va på eller av för den gick inte att låsa upp. Så jag tog ur batteriet och startade den igen och då låser den sig på startskärmen, asså där det står nokia i blå text mot vit bakgrund eller vilka färger det är. Och den låste sig så flera gånger fast jag tog ur batteriet och höll på. Men jag var tvungen att stänga av den i ca 10 min innan den gick att få igång igen.

Jag har senaste uppdateringen o så.

Vet nån vad som kan vara fel måste jag byta lur igen? Kommer isånnafall vara sista gången jag handlar av Katshing!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Jag har köpt en 5800 och har lite frågor:

1. Hur får man gps:en att fungera? Min får aldrig kontakt med sateliten, trots att jag är utomhus.

2. Är GPSen och kartor bra? Har hört att man kan installera nåt ftån Garmin, vart får jag tag på detta?

3. Vill ha den gamla hederliga Sony Ericsson sms signalen, fast kan inte hitta den på nätet och från min gamla går det inte att skicka, nån som kan länka?

1. kolla inställningarna så du har agps aktivt, antennen är i ena sidan av telefonen i övre delen, håll inte handen där, annars kan det vara något annat fel...

2. nokias egna navigator är lite halvrutten och väldigt dyr, åtminstone att använda vid bil navigering, kör på garmin xt istället, se guide några sidor bak här i samma tråd (kan vara ganska många sidor då... ), programmen och/eller kartorna hittas på t.ex. nåntingbay.org, följ guiden till punkt och pricka ska det nog gå...

3. vet inte

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Avstängd

Angående webbradio = SR lyssna igen och Podradio.

Nu fungerar det att lyssna hela vägen till arbetet i bilen över 3G med telefonens hjälp. Nya uppdateringen gjorde så att buggen förvunnen med att ljudet försvann för gott när telefonen bytte mellan masterna. Äntligen!

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som är intresserad av att ha ett program med Stockholms tunnelbana (karta) till sin 5800 / n97?

fick precis ihop ett enkelt program som jag tänkte lägga upp på bloggen imorrn. ta en titt på http://dailymobile.se imorrn (10e) ifall ni är intresserad.

Programmet kommer att se ut såhär: http://dailymobile.se/wp-content/uploads/2009/06/stockholms-t...

man klickar på ikonen så öppnas programmet med kartan o så får man scrolla för att komma åt alla stationer

Permalänk
Medlem

Varje gång jag ringer så står det "Obs Aktiv vidarekoppling" vrf gör det detta?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa bluetoothlurar till telefonen. Någon som vet du batteritiden påverkas av att ha igång bluetooth? Är det lika hela tiden när den är aktiverad eller skiljer det sig mellan när man har tex hörlurarna igång?

Tacksam för svar!

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Varje gång jag ringer så står det "Obs Aktiv vidarekoppling" vrf gör det detta?

Jag har samma problem, ibland konstigt nog. För när jag är i Karlskronatrakterna så står det så. Men när jag är hemma i Växjö så kommer det inte upp något sånt alls. Lite märkligt faktiskt.
Så, någon som vet något?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jax
Jag har samma problem, ibland konstigt nog. För när jag är i Karlskronatrakterna så står det så. Men när jag är hemma i Växjö så kommer det inte upp något sånt alls. Lite märkligt faktiskt.
Så, någon som vet något?

Kanske dålig sändning av operatören i området???

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Har också fått det nu. Trots att mätaren är full. Kan det vara så att operatören kanske håller på med något

Fick föresten gps:en att fungera Parazite. Efter många om och men.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

yey. har en 5800 på väg hem nu.
är nog här i morgon..orka vänta. haha

några program som är måsten att ha?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..