Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettsson123
Nu har jag kollat lite på 5800 och börjar bli lite sugen:)

Hur får man tag på program? (tpb?)
?

Här finns en massa gratis program: http://dailymobile.se/category/applications-s60v5/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnjensen
Om du ska köpa program så undvik Ovistore.

Jag har själv fri surf med telenor. Tror att det ligger på 60 kr/mån för 300 kb/s och rekommenderas. Skulle vilja ha 7 mb (2 mb i verkligheten) men dubbla kostnaden är det inte värt då jag hemma inte har 3G turbo-mast i närheten. Fungerar med att köra både skype och Spotify genom datorn från Walking Hotspot på telefonen (programmet jag köpte på Ovistore men fick be tillverkaren om serienumret för att få det fungera).

Tackar, men hajjade inte ritkigt det där med "Walking Hotspot", förklaring?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Här finns en massa gratis program: http://dailymobile.se/category/applications-s60v5/

Tackar:)

_FRÅGORNA_

Nu har jag kollat lite på 5800 och börjar bli lite sugen
Men jag har några frågor som man kanske kan få besvarade..
Hur får man tag på program? (tpb?)
Är det lätt att lägga in programmen? Behöver man göra något speciellt med mobilen för att göra detta? ( t ex flasha eller liknande)
Dem 2 närmsta månaderna har jag kvar mitt telenorabonemang och jag såg er skriva att man måste ha ett surfpaket, har telenor något sådant?

_FRÅGORNA_

Visa signatur

Hola! Hola!

Permalänk
Medlem

tjo.

fick fart på GPSn idag.
skoj skoj!

men, nu när jag ska navigera med Nokia Mäpz, så kan jag köra i kanske 30sek, innan det kommer upp en lapp om att "Onlineanslutning krävs för att besöka butiken. Anslut nu? ja/nej"

varför kommer den upp?
klickar jag JA, så får jag snabbt upp ett mess (hinner inte se vad som står) och navigeringen slutar.
klickar jag NEJ, så slutar navigeringen.

vad ska jag göra åt det?
måste väl gå att använda gps:n utan att gå in i "butiken"...vilken j****a butik??

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Avstängd

Tackar, men hajjade inte ritkigt det där med "Walking Hotspot", förklaring?

Walking hotspot gör att du kan använda telefonen som trådlös router. Bara starta programmet i telefonen och använda det trådlösa i den bärbara dator till att surfa vart du vill utan kablar eller bluetooth.

Sugen, köp det inte på Ovistore för då får du ingen registreringskod som gör att du kan använda programmet. Ovistore har ingen support heller eftersom den verka brakat samman.

Permalänk

Har nu införskaffat mig en 5800
Nöjd hittills iaf, testat msn och lite och det fungerar rätt schysst.
Men tyvärr så anslöt den inte till min router så fick betala lite istället märkte jag senare:( Men jag valde en internetikon som det stod "zyxel" + att jag skrev in wpa-ska-nycklen och då tror man väl att det inte ska försvinna några pengar från simkortet :S Någon som vet vad jag gjorde för fel?

Visa signatur

Hola! Hola!

Permalänk
Medlem

Det var inte för msn den drog pengar då?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Inaktiv

Någon som kan rekommendera ett bra program för GPS navigering? Garmin är helt uteslutet pg.a att det suger batteri något fullständigt plus att menyer och dylikt är riktigt dåliga (i mina ögon).

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med nokia software updater? står bara "söker efter ansluten telefon" sen ingen telefon kunde hittas. har uppdaterat till nyaste versionen och nokia pc suite hittar telefonen.

Visa signatur

Intel core i5 4670K - KFA2 GTX 680 OC LTD 2GB - 16 gb-RAM 1600Mhz - Crucial m4 SSD

Permalänk
Inaktiv

Ställ in telefonen till PC Suite när du ska uppdatera den...står to.m i Updatern hur du ska göra.

Permalänk
Medlem

mjo jag har den inställd på PC Suite läge som updatern säger, men det fungerar fortfarande inte. Windows hittar den och det går att komma in där utan problem, och i nokia PC suite står det "5800 Xpressmusic" "dra och släpp innehåll här". fungerar dock inte att göra något i praktiken.

Visa signatur

Intel core i5 4670K - KFA2 GTX 680 OC LTD 2GB - 16 gb-RAM 1600Mhz - Crucial m4 SSD

Permalänk
Avstängd

Fick hem min 5800 igår väldigt nöjd med den förutom kameran är det lite dåligt ljus så blir ju bilden superkornig, vilket inte är så kul, kan vara jag som har missat en massa inställningar kanske...

Men är det någon som vet varför jag inte kan ansluta till mitt Trådlösa nätverk hemma med den?
Jag slår in nätverks nyckeln sen så när jag jag börja surfa så står de bara något om att den inte hittar nätverket, kan det vara att jag har WPA-???2, och att Mobilen in klarar av det??

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Fick hem min 5800 igår väldigt nöjd med den förutom kameran är det lite dåligt ljus så blir ju bilden superkornig, vilket inte är så kul, kan vara jag som har missat en massa inställningar kanske...

Men är det någon som vet varför jag inte kan ansluta till mitt Trådlösa nätverk hemma med den?
Jag slår in nätverks nyckeln sen så när jag jag börja surfa så står de bara något om att den inte hittar nätverket, kan det vara att jag har WPA-???2, och att Mobilen in klarar av det??

MVH

Håller med dig om kameran. Den är fullständigt värdelös i alla lägen. Ang. det trådlösa nätverket borde det fungera, jag kör själv WPA-PSK och det går alldeles ypperligt.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid problem med det trådlösa nätverket. Väldigt sällan jag kan ansluta. Hemma har jag totalt gett upp ...

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Jag har alltid problem med det trådlösa nätverket. Väldigt sällan jag kan ansluta. Hemma har jag totalt gett upp ...

Ja känns lite som att det inte ens är värt att försöka mer, men jag ska nog fan inte geupp ska få skiten att funkar!

Men jag fick mobilen 4-free med mitt abonnemang så det gör inte mig så mycket!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

Jag har haft min sedan april och körmed WPA 2 -Personal, kommer alltid in utam minsta problem.

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

Jag har kört med alla krypteringar och även utan, fungerar väldigt väldigt väldigt sällan.

En del ställen fungerar det på, men det är väldigt ovanligt.

1/5 ställen fungerar ungefär

Visa signatur

Permalänk

Skumt, kan ju vara något fel på mobilen då.......du har valt kopplingspunkt med?

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Skumt, kan ju vara något fel på mobilen då.......du har valt kopplingspunkt med?

Ja, samt nyaste firmware både i telefonerna och dom AP jag ansluter till. Går som sagt väldigt väldigt sällan :/ Men har slutar använda WLAN helt och hållet pga allt strul.

Visa signatur

Permalänk

Trist, men troligen fel på mobben då..

Visa signatur

Permalänk

Har skaffat LGC Jukebox till min så man kan ladda ned lagligt via radiostationer, funkar rätt bra ( förrutom allt skit som dyker upp vid sökning som inte har med musik att göra ). Nokia Internet Radio verkar ju dröja ett tag till för 5800 tyvärr. Men med Nokia Internet Radio går det ju ändå inte ladda ned.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ang wlan i mobilen, så funkar mitt kalas.
har vårat och farsans nät inlagda eller hur man säger.. bara koppla upp och köra.

ingen som har kommit på hur jag ska göra för att kunna köra navigering med Nokia Mäps utan att "ansluta till butik" kommer upp? :I

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Hej jag har en nokia 5800 och efter senaste uppdateringen så hänger sej telefonen när man fösöker starta den. Den kommer till att det står nokia på skärmen där hänger den sig.

Är det nogon kunnig person som har ett tips vore ja glad

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
Hej jag har en nokia 5800 och efter senaste uppdateringen så hänger sej telefonen när man fösöker starta den. Den kommer till att det står nokia på skärmen där hänger den sig.

Är det nogon kunnig person som har ett tips vore ja glad

Testa att ta ur minneskortet och försök igen. Går den igång då? Isf, formatera kortet.

Permalänk
Medlem

tackar kanel det funkade med att ta ut minneskortet tack tack och glad midsommar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mmomento
tackar kanel det funkade med att ta ut minneskortet tack tack och glad midsommar

Jag råkade själv ut för samma sak, så jag hoppades att samma lösning gällde för dig.

Permalänk

Tänkte eftersom de finns en tråd avsedd för 5800 så tyckte jag de kunde va lägligt att posta nått skoj!

http://www.sweclockers.com/annons/?id=44797

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Biltelefon med 16GB RAM-minne! Lol.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Hmm nu har ja råkat ut för ett ilandsproblem.

Om man ringer något samtal man måste trycka på en siffa.
Hur perkele får man fram siffrorna? =P
har inte manuallen tillhands.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Hmm nu har ja råkat ut för ett ilandsproblem.

Om man ringer något samtal man måste trycka på en siffa.
Hur perkele får man fram siffrorna? =P
har inte manuallen tillhands.

Genom att trycka på knappsats-ikonen nere till vänster på skrivbordet..

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

hmm knepigt, har ingen knapsats

har val & uppringaren.

sen har jag högtalare på , ljud på - parkera , avsluta

Visa signatur

| Steam - Toivo |