Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa denna mobil? Har just nu en w715 men vill gå över till touch känner jag :P.
Vill dock inte gå över 3000kr för en ny mobil..

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Permalänk

Har läst att nokia skulle ha slutat skicka med tex skyddet och en extra stylus? Är det så om man köper en ny 5800 idag, att man inte får alla grejer med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Har läst att nokia skulle ha slutat skicka med tex skyddet och en extra stylus? Är det så om man köper en ny 5800 idag, att man inte får alla grejer med?

Det är helt korrekt, du får inget stativ, ingen stylus, inget skydd..köpte dock allt detta får några kronor på ebay.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har letat både i telefonen och i handboken, men hittar inte hur jag aktiverar flygläge ?
Någon som vet ?

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Du går till startskärmen där du ändrar ditt läge te.x till ljudlös och sånt. Längst ner på listan finns "Offline läge" Så stängs alla anslutningar av. (Eller så trycker du på Powerknappen en gång)

Permalänk

tjena. tappat min 5800 på marken några ggr och den har fått några repor på lcd-skalet och på mellan-delen. undrar om ni vet var och om man kan köpa delar till den? sett att man göra det själv från youtube filmer. ser inte svårt ut, till skillnad från iphone som jag tror man inte direkt kan skruva isär. tacksam för svar.

Permalänk

sry för dubbelpost. helst om det finns någon butik i uppsala dårå som säljer reservdelar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chajlalot
tjena. tappat min 5800 på marken några ggr och den har fått några repor på lcd-skalet och på mellan-delen. undrar om ni vet var och om man kan köpa delar till den? sett att man göra det själv från youtube filmer. ser inte svårt ut, till skillnad från iphone som jag tror man inte direkt kan skruva isär. tacksam för svar.

Googla eller tradera. Finns massa ställen som säljer mobil skal. Och det är jättelätt att byta på denna mobilen.

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&hs=Xs7&rls...

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett extra språk inlagt, för sms.
Finns ju danska, engelska, finska, norska, isländska och svenska, men behöver ha ett till.
Någon som vet om det går att göra själv?
Eller som vet någon firma som kan?

H3ddie - tack för hjälpen Offline = flygläge

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diesel
Jag vill ha ett extra språk inlagt, för sms.
Finns ju danska, engelska, finska, norska, isländska och svenska, men behöver ha ett till.
Någon som vet om det går att göra själv?
Eller som vet någon firma som kan?

H3ddie - tack för hjälpen Offline = flygläge

Verkar som du måst ekontakta Nokia Care för att dom ska lägga in ett extra språk i telefonen. Lär nog inte vara gratis heller:

http://discussions.europe.nokia.com/t5/Nseries-Devices-and-S6...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunemangs
Googla eller tradera. Finns massa ställen som säljer mobil skal. Och det är jättelätt att byta på denna mobilen.

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&hs=Xs7&rls...

har du bytt skal på din?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chajlalot
har du bytt skal på din?

Jag har plockat bort både fram och baksida.
Baksidan löser ju sig kanske lätt. Sen tar man nåt litet fint och bänder uppe vid volym knappen med nåt litet fint verktyg

Permalänk

Om man köper en 5800 med engelska,franska,italienska,turkiska och tyska kan man då på något sätt få in svenska på den? Vill ju ha åäö etc i tangentbordet,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Om man köper en 5800 med engelska,franska,italienska,turkiska och tyska kan man då på något sätt få in svenska på den? Vill ju ha åäö etc i tangentbordet,

Byt till Svensk produktkod och uppdatera telefonen, det borde funka tycker ja. Men inte helt 100 på det. men det funkade för mig. Vissligen svensk köpt från början.

Råkade byta till japansk eller kinesisk produktkod och då fick jag bara engelska, kinesiska och nåt skit mer, när jag uppdaterade till v40. Sen va det bara att byta till EU produktkod eller va det nu va och lägga om samma uppdatering och vips så hade jag svenska igen.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har några frågor angående 5800.

1. Är denna mobilen värd att köpa nu för cirka 1500-2000kr?
2. Hur är det att skriva sms på den, är det lätt, funkar qwerty bra?
3. Hur är känslan i luren?

/kelo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelo
Hej!
Jag har några frågor angående 5800.

1. Är denna mobilen värd att köpa nu för cirka 1500-2000kr?
2. Hur är det att skriva sms på den, är det lätt, funkar qwerty bra?
3. Hur är känslan i luren?

/kelo

1. Nja. Finns många Android-telefoner nu för bra pris.
2. Funkar kalas.
3. Hyffsat bra efter senaste firmware och när man har vant sig med telefonen. Har inte stört mig på någonting senaste månaderna faktiskt.

Bästa är om du åker ut till en butik och leker lite med telefonerna, så får du känna efter. Det är ett stort plus nu om man har nytta för GPS då nokia har släppt OVI maps fritt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Måste bara avreagera mig lite... La precis in Opera 10 för Symbian. Och måste säga att de har verkligen jobbat bra med att fixa alla buggar, upplever INGA konstigheter, surfa är en dröm nu, och sidorna laddar blixtsnabbt, kinetic scrolling fungerar också bra :)..även om jag tycker den inbyggda läsaren fungerar bra den med

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hej igen! Tack för svaren Stallion!

När jag sitter ocjh kollar på prisjakt så tycker jag mig inte se någon mobil som kan mäta sig med denna i 1500-1800kr klassen?

Vilka android mobiler tänkte du på stallion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelo
Hej igen! Tack för svaren Stallion!

När jag sitter ocjh kollar på prisjakt så tycker jag mig inte se någon mobil som kan mäta sig med denna i 1500-1800kr klassen?

Vilka android mobiler tänkte du på stallion?

Ja, tex Galaxy kommer bra nära

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=432087

Men för under 2000kr blir det svårt, för runt 2500 (som ja betalade för min 5800) så finns det mycket nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Nu är det såhär att min 5800 börjar bli väldigt seg och dum efter aktivt användande så skulle vilja grundinställa den.
Det enda jag hittar är fabriksåterställning, men då finns ju fortfarande allt kvar, den ändrar bara lite inställningar. Jag vill rensa hela telefonen på allt som jag installerat och gjort! Går det på något sett och isf hur ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uggi:

Nu är det såhär att min 5800 börjar bli väldigt seg och dum efter aktivt användande så skulle vilja grundinställa den.
Det enda jag hittar är fabriksåterställning, men då finns ju fortfarande allt kvar, den ändrar bara lite inställningar. Jag vill rensa hela telefonen på allt som jag installerat och gjort! Går det på något sett och isf hur ?

Ta ur minneskortet (formatera det via annan dator eller i mobilen innan du plockar ur det), ominstallera firmware via NSU (Nokia Software Updater) eller Ovi. Efteråt gör en fabriksåterställning (håll inne grön & röd lur samt kameraknappen vid uppstart). Nu ska allt vara rensat och fräscht, så se till att göra en backup innan du sätter igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanel:

Ta ur minneskortet (formatera det via annan dator eller i mobilen innan du plockar ur det), ominstallera firmware via NSU (Nokia Software Updater) eller Ovi. Efteråt gör en fabriksåterställning (håll inne grön & röd lur samt kameraknappen vid uppstart). Nu ska allt vara rensat och fräscht, så se till att göra en backup innan du sätter igång.

Tack! Hoppas på att man får en lite snabbare telefon efter det här

Permalänk
Medlem

gah... för ett par sidor sedan så frågade ju min bror om hjälp för att det inte gick att installera program i mobilen.
det avhjälptes med att ta ur och sätta i minneskortet.

nu har det kommit till min mobil.
har testat att plocka ur minneskortet och stoppa i det igen, startat om den med och utan minneskort, återställt mobilen, formaterat minneskortet, försökt utan minneskort.... men får alltid samma fel: "Åtgärden kunde inte utföras. En annan åtgärd pågår"

vad f*n ska man göra då?

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

gah... för ett par sidor sedan så frågade ju min bror om hjälp för att det inte gick att installera program i mobilen.
det avhjälptes med att ta ur och sätta i minneskortet.

nu har det kommit till min mobil.
har testat att plocka ur minneskortet och stoppa i det igen, startat om den med och utan minneskort, återställt mobilen, formaterat minneskortet, försökt utan minneskort.... men får alltid samma fel: "Åtgärden kunde inte utföras. En annan åtgärd pågår"

vad f*n ska man göra då?

För mig så hjälpte bara en soft reset. Sök i tråden efter koden man ska slå in för att köra en reset.

Jag har dock ett annat problem med min telefon nu. Epost notifikationen på startsidan har slutat att fungera. Och efter endel googlande, så verkar det som att bara en HardReset avhjälper detta. Så jag vet inte om jag orkar fixa det just nu. Har resettat telefonen typ 4 gånger nu, börjar bli less. Men efter senaste gången så har den fungerat felfritt länge. Tror det var nått tema som jag la in som ställde till allt igen.

F.ö. Är jag jäkligt nöjd över nya versionen av Nokia Sports Tracker som nu finns att tanka hem från OVI-Store..riktigt trevligt program. Samt Ovi-Maps helt gratis :).

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

För mig så hjälpte bara en soft reset. Sök i tråden efter koden man ska slå in för att köra en reset.

har gjort det också, samt installerat om med NSU... INGET funkar. :S
något måste ju vara galet fel i mobilen... mailade Nokia-support igår, får se om man får svar där.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

har gjort det också, samt installerat om med NSU... INGET funkar. :S
något måste ju vara galet fel i mobilen... mailade Nokia-support igår, får se om man får svar där.

Det enda svar du får av dom är "ta backup, gör en hard reset". Har varit i kontakt med dom typ 3 gånger nu. Samma lösning på alla problem.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det enda svar du får av dom är "ta backup, gör en hard reset". Har varit i kontakt med dom typ 3 gånger nu. Samma lösning på alla problem.

gjort det med! woho! ska jag hoppa på den sen?
fan vad irriterande, och inget svar från Nokia heller.

edit_ funkade nu.. gjorde en Hård Reset igen.. yeah!

btw.. vilken "telefon" valde du när du skulle hämta Sport-tracker, 5800 fanns inte :S

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

gjort det med! woho! ska jag hoppa på den sen?
fan vad irriterande, och inget svar från Nokia heller.

edit_ funkade nu.. gjorde en Hård Reset igen.. yeah!

btw.. vilken "telefon" valde du när du skulle hämta Sport-tracker, 5800 fanns inte :S

Dom har släppt en ny version på Ovi Store, hamtade direkt genom telefonen, inte från sports tracker hemsidan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Installerade precis den nya mjukvaran (v50.0.005). Fortfarande samma dåliga startsida.

Hur svårt ska det vara att få dit ikoner, genvägar till kontakter, e-post-notifikation och kalender samtidigt? Otroligt dåligt att man bara kan ha det ena eller det andra.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.