frågor om fläktinställningar på 4870x2

Permalänk

frågor om fläktinställningar på 4870x2

jag har ändrat mina fläktinställningar för mitt 4870x2 till manual och satt det t.ex. på 35 %

är fläkten alltid låst till 35 % då eller den kan öka av sig själv om det skulle behövas eller då måste den stå på auto?

Nästa fråga, om man kör auto, kan man då, där det idag står 27 % sätta t.ex. 35 %, alltså definiera ett lägsta varvtal trots att man kör auto?

Permalänk
Medlem

1.Sätter du den manuellt så ökar inte fläkten trots att den behöver det utan då måste den stå på auto.

2.Nej inte vad jag vet men det går säkert.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Om du satt den till Manual så kommer den gå på samma hastighet hela tiden.

Men om kortet börjar bli allt för varmt så kommer fläkten öka till max under några sekunder för att undvika skada.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.