Permalänk
It-lagret

Itlagret

Hej kamrater.

Inom en snar framtid kommer det att dyka upp en ny aktör på datormarknaden, Itlagret sverige.

Vi kommer att hålla bra priser och siktar in oss på att ligga en bit under de flesta andra.

Nu skulle vi vara tacksamma för lite synpunkter ang vår webbutik. utseende förbättringar och så vidare.
Vi vill att kunderna skall känna sig hemma och välkomna när dom kommer till oss.

Vi har framför allt tänkt fokusera på enkelhet.
Kunden skall komma in i butiken och lätt hitta det han söker utan massa onödiga val och undermenyer.
Butiken kommer att läggas ut under de närmsta 2 veckorna och vi vore tacksamma om ni ville hjälpa oss med era synpunkter och önskemål hur ni vill att det skall se ut och kännas att leta i vår butik.

tack så länge och på återseende.

Daniel

Itlagret sverige

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Moderator
Moderator
Permalänk
Medlem

om man nu skulle vilja komma med åsikter, vilken sida skall man då klicka sig vidare till??

Permalänk
Medlem

?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
om man nu skulle vilja komma med åsikter, vilken sida skall man då klicka sig vidare till??

?

Till IT-lagret: Förhoppningsvis kommer ni ha ett stort utbud av AMD-processorer och ATI:s grafikkort. Om man kan köpa stationära datorer av er skulle det vara bra om ni erbjöd "speldatorer" med AMD-processorer och att man kan göra stora ändringar när det gäller komponenterna om man skulle vilja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
?

syftade på adress till itlagrets hemsida..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
syftade på adress till itlagrets hemsida..

Bra fråga itlagret.se verkar det inte vara. itlagret.com kanske (är parkerad hos Loopia). Jag trodde du undrade var de ville ha åsikter, kommentarer, förslag etc. Det kan man ju posta i den här tråden i så fall.

Permalänk
Medlem

Inom en snar framtid kommer det att dyka upp en ny aktör på datormarknaden.

Dom har inte öppnat ännu utan vill ha tips på vad som kan få oss att handla hos dom.

Tycker att dom ska titta på inet, litet utbud men grymma priser och leveranstider.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
It-lagret

butiken

Hallå igen. sitter just och håller på att fylla butiken med artiklar. den kommer att läggas upp troligtvis denna vecka. hoppas ni tittar in så snart den är uppe. kommer hamna på itlagret.com

ha det så länge

Visa signatur

Dator: INTEL C2D E8500, Biostar T-Power I45, 4 gb OCZ Reaper X, evga 9800GX2 SC, WD raptor 74, WD cav 1TB, Cyper Snipa Stinger, razer lycosa, CM Cosmos 1000, acer P223w 22"

Permalänk
Medlem

trevligt blir nog att ta en titt sen då

Permalänk
It-lagret

håller fortfarande på med artiklarna men butiken ligger på en temporär adress tills vidare http://itjatten.ehandel.net/
där kan ni gå in och titta.
är det något ni är intresserade av att köpa så är det bara att antingen skicka ett meddelande eller så kan ni skriva i tråden så skall jag se vad jag kan göra.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Kommunicerar förstärkaren trådlöst med HTPC-n?

Permalänk
Medlem

har ni någon fysisk butik i Tex:GTG

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Satsa på ett brett utbud av speciellt grafikkort då jag tycker det försvinner mer och mer från exempelvis Inet där jag handlar.

Sen tycker jag också ni ska ha en meny liknande Datorbutiken då den är väldigt lätt och man behöver inte "uppdatera" sidan när man väljer en kategori!

En annan sak så tycker jag att ni borde ha kampanjer med fins priser då det lockar till sig mycket kunder, speciellt till sidan!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk

När jag bestämmer om jag vågar beställa från en nyöppnad butik kollar jag nästan alltid recensionerna på prisjakt. Så se till att ingen har något negativt om er i början. Ta hand om alla returärenden fortast möjligt och skicka i största möjlig mån iväg saker samma dag som ordern kommer. Det ger resultat på prisjakt!

Sen något som jag personligen saknar är möjligheten att sortera olika delar efter olika egenskaper. Sortera efter pris och namn brukar existera, men till exempel klockfrekvens och antal kärnor för processorer, effekt för nätaggregat m.m. underlättar något enormt om man ska beställa delar.

Sist men inte minst skulle det vara bra om sidan kunde vara i fullbredd, men det kanske redan är på gång?

Permalänk
It-lagret

vi kommer att ha stort utbud på grafikkort, chassi och kylning. även mycke tangentbord och möss med inriktning på gamers. ex razer, nzxt, cyber snipa, logitech och mionix

Visa signatur

Permalänk

"den nya jätten" känns lite sådär I vilket perspektiv är ni en jätte?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
It-lagret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
"den nya jätten" känns lite sådär I vilket perspektiv är ni en jätte?

ja det e ju sant.
skall nog ändra på den texten.
hade nog lite storehetsvansinne den dagen.:)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av itlagret
vi kommer att ha stort utbud på grafikkort, chassi och kylning. även mycke tangentbord och möss med inriktning på gamers. ex razer, nzxt, cyber snipa, logitech och mionix

låter bra. är ev intresserad av processor, grafikkort samt chassi eftersom alla andra har nu efter dollar ökningen höjt priset på dessa som fan.

men när öppnar ni da? inget datum ännu?

förresten, att ha hög frakt kostnad som t.ex Komplett som tar över 300 spänn för att leverera hem ett chassi vore helt orimligt

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
It-lagret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
låter bra. är ev intresserad av processor, grafikkort samt chassi eftersom alla andra har nu efter dollar ökningen höjt priset på dessa som fan.

men när öppnar ni da? inget datum ännu?

förresten, att ha hög frakt kostnad som t.ex Komplett som tar över 300 spänn för att leverera hem ett chassi vore helt orimligt

vi skall allt ta och teckna ett fraktavtal med posten eller någon annan fraktfirma så det skall inte bli så dyrt.
sedan kommer vi även ha gratis frakt vid köp över en bestämd summa. har inte bestämt summa ännu men det kommer.
vi skall försöka få publicerat butiken i veckan så får vi hellre fortsätta fylla på med artiklar när den ligger uppe.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av itlagret
vi skall allt ta och teckna ett fraktavtal med posten eller någon annan fraktfirma så det skall inte bli så dyrt.
sedan kommer vi även ha gratis frakt vid köp över en bestämd summa. har inte bestämt summa ännu men det kommer.
vi skall försöka få publicerat butiken i veckan så får vi hellre fortsätta fylla på med artiklar när den ligger uppe.

okej.
kollade in sidan nu för en första gång, kan säga att mitt första intryck var medel priser ungefär jämnlikt på det mesta förutom grafikkorten 4870 x2 som var långt under vanligt pris bra jobbat

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
It-lagret

Hallå igen kamrater.
nu ligger butiken ute på http://www.itlagret.com
fortfarande lite tunnt med artiklar men vi lägger in nya varje dag och hoppas att ni har överseende med detta.

nu finns vi i alla fall på plats och alla är hjärtligt välkommna att besöka oss.

Mvh
Dainel
Itlagret sverige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

- Hitta er nisch på marknaden. Vad kan ni tillföra/göra bättre som de andra inte kan?

- Kundsupport är A&O, utan kunder existerar inget företag. Många större ÅF glömmer ofta bort detta.j Jag vill inte ha något tjafs när något strular och betalar gärna för den servicen.

- Priser är inte allt, de kunderna som bara bryr sig om priser är ofta de mest otrogna kunderna, de är inte den målgruppen som man tjänar pengar på i längden.

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt bra ut för att vara en så ung butik...
Bra utbud av grejer av det ni har nu!
Fixa in DDR2 minnen snabbt, det kommer ni tjäna på.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska ändra era köpvillkor under 8. till: "Vid tvist följer vi alltid ARN:s beslut" istället för "Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol."

Jag som kund vänder mig i första hand till ARN om jag inte kan komma till nån lösning med säljaren på en ev tvist.

Permalänk
It-lagret

Tack kamrater för era synpunkter.
vi håller på för fullt att lägga in nya artiklar och minnena blir nästa etapp. ang punkt 8 under köpvillkoren så är det numer ändrat.

tack för era tips och ert engagemang och jag hoppas att ni tittar in och vågar handla något från oss trots att vi är nystartade och så.
kommer även inom kort hamna på prisjakt och förmodligen även pricerunner.

tack ännu en gång

Mvh

Daniel

Itlagret Sverige

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle precis ge mig in och beställa en Noctua fläkt från er då ni är överlägset billigast på denna!
Men när jag kommer till kassan så kan jag bara betala med postförskott till en kostnad av 55kr, det blir lite saftigt på en fläkt för 177 kr
När i processen ser man priset för frakten??

Permalänk
Medlem

tycker ni borde ha en annan text för namnet på produkten än resten av layouten.
Så man urskiljer snabbt och lätt med ögat.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Med alla nya företag som hoppar upp och ner i dessa tider så är jag lite försiktig av mig, kanske lite för försiktig ibland, men jag undrar vad företaget heter eller vad ni har för organisationsnummer. Hittar inte er någonstans nämligen.

Nu till lite positivare saker kanske,
Tycker sidan ser bra ut, dock lite tunt på produkter. Men det kommer ju som sagt. Finns inget direkt att klaga på.

Er "gamla" adress står fortfarande listad på prisjakt, ger ett lite oseriöst intryck så kanske skulle ändras.
Era köpvillkor är lite konstigt strukturerade, borde inte bitarna om 1500 mot faktura resten mot PF stå under betalning och inte frakt?
Sen borde skriva in en "Force majeure" i era köpvillkor, kan vara skönt för er att ha. Sen är inte punkt 8 uppdaterad heller ännu

Lite oviktiga påpekande kanske, men ja...

Lycka till!

Permalänk
Medlem

"7. Reklamationer
Om du skulle få en vara som är defekt ersätter vi dig kostnadsfritt med reparation. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald."

Man har mer än 14 dagars reklamationsrätt, den texten känns väldigt oformulerad och vilseledande tyvärr.

Mvh

Permalänk
Medlem

Provade att göra en beställning av er nu, sköter ni er så blir det flera

En sak jag störde mig lite på var att det inte automatiskt kommer upp någon fraktkostnad, det känns som att det kommer bli en överaskning vad frakten kommer att kosta. Ni har ju bara en lista där det priset visas beroende på vad paketet väger men när man klickar på produkterna så står det ju inte vad de väger, hur ska man då veta vad frakten kommer att gå på?