Har en nyköpt HP Pavilion som jag installerat lite grejer på och setupat. Men jag får inte ut något ljud ur den. Fick ljud första timmarna. Vad som sen hände, vet jag inte. Men nu låter det ingenting - varken i högtalare eller lurar. Och ja, jag har kollat att ljudet är på, att mute inte är på etc. etc.
Fattar ingenting. Vad kan det vara? Jag har inget ljud alls, varken i iTunes, windows, youtube eller något annat.
Check. Ljudet är högt inställt och det "slår" i mätaren med grönt. Men inget ljud hörs.
EDIT: Observera att jag ej heller har ljud när jag startar upp Windows. Inget pling när Windowsloggan visas alltså.
EDIT 2: Ah, nu fixade jag det. Ljudet funkar. Det var i kontrollpanelen, under hårdvara och ljud. Det fanns tre ljuduppspelare - 2 bluetoothnånting och en högtalare. Bluetooth hade en grön bock bredvid sig. Jag gjorde...nånting och sen satt bocken på högtalaren. Och då funkade det igen. Tydligen försökte den spela upp ljud via blåtand som default vilket mute:ade högtalaren. Nåja, you live you learn.