Permalänk

Lenovo N500, ok köp?

Ja vad tror ni, ett bra och dugligt köp 4995kr för en dator med hdmi, 2gigs minne, hårddisk på 250gb, webkamera, blåtand mm, http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=405834 skriv gärna nån rad eller två vad ni tror om den,
/Stefan

Permalänk
Medlem

Tycker den är väldigt prisvärd!

Permalänk
Hedersmedlem

verkar som ett grymt bra köp

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

blir nog en beställning ikväll på den men behöver man mer minne än dom två gb som är, räcker det eller ?

edit. lagt en beställning nu.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett toppenköp.
Firewire och HDMI brukar man inte hitta på så billiga maskiner.

Permalänk
Medlem

Jävligt bra köp!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv

ett mycket bra val, som sagt, HDMI hittar man knappt på nån holk i detta prissegment.

Permalänk
Medlem

Klarar denna dator att spela upp HD material till min LCD via hdmi? och isåfall fixar den 1080??

Permalänk
Medlem

Ja det ska gå, och ja, den spelar upp 1080i utan problem, 9300M har inbyggd HD-avkodning...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Beställde en idag, tack alla som hjälpte mig i min tråd om julpaniken.. nu får min kära flickvän allt bli nöjd (Y)

Visa signatur

Your personal IT- and IP Law knight in shining armor.
http://www.cip.chalmers.se/

Permalänk

hur är det med ubuntu på denna maskinen?

Permalänk
Medlem

-Någon som "känt" på N500:an, hur är kvalitétskänslan samt viktigt, hur upplevs ljudnivå/fläktljud?

/Lennart

Permalänk

haft den nu några dagar och hitills är jag nöjd , bild o ljud genom hdmi till min plasma funkar fint, ser bättre ut i verkligheten än den gör på bild, fläkten går upp o ner lite som den vill men inget som jag stör mig på så överlag är jag nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superfjant
haft den nu några dagar och hitills är jag nöjd , bild o ljud genom hdmi till min plasma funkar fint, ser bättre ut i verkligheten än den gör på bild, fläkten går upp o ner lite som den vill men inget som jag stör mig på så överlag är jag nöjd

Har du lite bilder på den?

Permalänk

kör ubuntu på den nu och det funkar bra hittils!

MVH
/Marcel

Permalänk
Medlem

-Kvalitetsintryck mm. ?

Permalänk

jag tycker den är riktigt skön (det är dock min första bärbara dator) men jag tycker att den känns som bra kvalitet jag satte in 2 gig ram (från 1 gb till 3gb) också och kör ubuntu och vista och allt funkar finfint.

fläkten låter ibland lite när den jubbar men det är inte så farligt

något mer jag ska kolla?

MVH
/Marcel

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna vilja se lite sjyssta bilder. om du kunde langa upp. vore kanon:)

Visa signatur

Are u down with the clown?

Permalänk
Medlem

skulle vara kul och se några bilder på datorn
och kanske 3dmark06 eller nåt?

Permalänk
Medlem

Är också väldigt intresserad av bilder av denna dator, och sen har jag en lite udda fråga hur stort är tangentbordet? det ser ganska krympt ut på bilderna man har sätt.

Sen är det 2 gb man får från imwarehouse eller är det 1 gb?

Permalänk

1 gb från komplett.. men jag ska langa upp bilder o så asap

Permalänk
Medlem

Hur länge håller den här i längden? Går det att spela några spel(inte för att jag spelar så djävla mycket, undrar bara.)? Går det att spela upp 1080p HD-filmer från denna?

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Hur länge håller den här i längden? Går det att spela några spel(inte för att jag spelar så djävla mycket, undrar bara.)? Går det att spela upp 1080p HD-filmer från denna?

Ja utan problem borde den för alla 8xxx och 9XXX serier klarar 1080p av sig själv

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=405836

komplett har lagt ut bra bilder

MVH
/Marcel

Permalänk
Medlem

jag hittar ingen info om vad det är för språk på tangentbordet, om åäö finns med alltså? på bilderna på komplett.se är det ett engelskt tangetbord vad jag kan se. troligtvis därför det ser "ganska krympt" ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanne
jag hittar ingen info om vad det är för språk på tangentbordet, om åäö finns med alltså? på bilderna på komplett.se är det ett engelskt tangetbord vad jag kan se. troligtvis därför det ser "ganska krympt" ut.

Ja å ä ö finns på tangentbordet som för övrigt känns helt okej att skriva på

Permalänk
Medlem

kan någon lägga live bilder ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

När man lossat skruvarna på baksidan, hur tar man bort luckorna? Tänkte installera lite extra minne, men lyckas inte få upp luckan. Sitter ju som berget och jag vågar inte ta i mer. Känner mig ganska dum...

Permalänk
Medlem

Kan någon posta lite bilder ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beamy
När man lossat skruvarna på baksidan, hur tar man bort luckorna? Tänkte installera lite extra minne, men lyckas inte få upp luckan. Sitter ju som berget och jag vågar inte ta i mer. Känner mig ganska dum...

är bara att bryta o bända lite, satt som berget här med men lite våld gör susen