Mini-DisplayPort till HDMI

Permalänk
Medlem

Mini-DisplayPort till HDMI

Tänkte koppla min nya Macbook till TV:n och har köpt en adapter samt en kabel med DVI->HDMI.

Jag har egentligen bara en fråga om det hela är några känsliga prylar. Det är lite lurigt att få dit kabeln i teven på baksidan nämligen. Tar TV alt. Macbook skada om jag bara låter kabeln hänga där och pluggar i den i datorn när jag vill se bilden på TV:n?

Permalänk
Avstängd

Nej det gör dem inte men det rekommenderas ändå att koppla ihop/isär när båda delarna är avstängda.

Permalänk
Medlem

Har haft min HDMI-kabel liggandes på TV-bänken inkopplad i TVn och urkopplad i datorn länge. Har den alltid så när den inte är inkopplad typ.

Permalänk
Medlem

Både HDMI och Displayport är utformade så att det inte gör något om prylarna du ansluter är på eller inte. De har speciella stift som kopplas ur eller i beroende på hur långt in kontakten har kommit.

Du kan alltså gott låta den sitta kvar i TV'n och koppla i den i datorn när det behövs. Jag gör samma sak här hemma.

Står lite om just MiniDisplayPort här: http://developer.apple.com/softwarelicensing/agreements/minid...

Klicka på "Mini DisplayPort Connector Dimensions"

Permalänk
Medlem

lånar tråd: Hur är det med ljudkablar då? brukar brusa rätt bra i högtalarna om man glömmer att stänga av förstärkaren innan man drar ur pluggen...

Visa signatur

Deck me out